Agora
Media
Libraria Byblos



AgoraNews  





PC Magazine Ro  




NET Report   




Ginfo   




agora ON line   





PC Concrete   





Liste de discuții   




Cartea de oaspeți   




Mesaje   





Agora   








Clic aici
PC Report - ultimul numar aparut


Cover Story - PC Magazine Romania, Noiembrie  2002

Cine se teme de outsourcing

Elena Andreea Liță
Dan Șerbănescu

Ne-am obișnuit să rezolvăm singuri orice problemă, atunci când aceasta se ivește. Cu un consum mare de energie, resurse și timp, totul este posibil. Dar oare merită să dezvoltăm întregi departamente pentru proiecte temporare? Este rentabil să investim în specializări devenite inutile după o perioadă de timp? Filozofia "dacă vreau să fie bine, fac eu singur" mai este valabilă în contextul de afaceri actual? Sau a venit vremea să apelăm la o companie specializată?


Repere teoretice

Outsourcing-ul poate fi definit ca "utilizarea strategică a unor resurse externe pentru desfășurarea unor activități care, în mod tradițional, sunt efectuate cu personal și resurse interne". Uneori cunoscut și sub numele de "management al facilităților", outsourcing-ul constituie de fapt o strategie prin care o organizație încredințează funcționalități majore unor furnizori externi, specializați în anumite servicii, care devin astfel "valued business parteners" (parteneri furnizori de servicii cu valoare adăugată).

În unele cazuri, termenul "outsourcing" este înțeles și drept "offshore programming", care este un caz particular de outsourcing, constând în furnizarea de diverse servicii TI, de tipul dezvoltare de software pentru afaceri sau servicii orientate către internet. De regulă, aceste servicii sunt prestate de companii de mici dimensiuni, cu costuri de producție relativ modeste, dar care angajează programatori foarte talentați. Astfel de firme își adjudecă diverse contracte pentru crearea de software specializat pentru marile companii din Occident. Dar acest tip de outsourcing, caracteristic perioadei incipiente a curentului, era dictat preponderent de necesitatea reducerii costurilor de producție și a cunoscut serioase mutații în timp, pe măsură ce corporațiile au devenit din ce în ce mai conștiente de celelalte avantaje pe care le poate aduce outsourcing-ul.

În prezent, majoritatea managerilor TI consideră outsourcing-ul drept cea mai convenabilă soluție pentru o companie interesată să devină mai eficientă prin reducerea costurilor și accesul la tehnologii de ultimă oră, fără cheltuirea de fonduri însemnate pentru cercetare și dezvoltare. Mai mult decât atât, outsourcing-ul constituie și cea mai simplă soluție pentru problemă cum este deficitul de specialiști cu care se confruntă țările occidentale.

Outsourcing-ul nu este un concept de o noutate absolută. Companiile au închiriat întotdeauna servicii din exterior pentru diverse tipuri de operațiuni interne, tocmai în scopul de a face față unor sarcini pe care nu le-ar fi putut realiza pe cont propriu, indiferent că a fost vorba de clădiri, tehnologie, oameni sau alte resurse. Totuși, diferența între simpla "subcontractare" a unor resurse și outsourcing constă în faptul că outsourcing-ul implică o restructurare mult mai eficientă a unor anumite activități de business, folosind parteneriate externe cu firme care au competențele necesare.

e-Outsourcing-ul denumește închirierea unor produse și servicii TI - dintr-o sursă, sau o varietate de surse de pe internet - care pot fi adaptate la nevoile interne ale unei companii. De exemplu, o companie poate apela la un furnizor de servicii de găzduire web pentru a-i construi și întreține situl web, la un furnizor de aplicații pentru aplicații specifice de front office (CRM) și back-office (ERP), sau la o firmă de securitate pentru instalarea și administrarea unui firewall sau a unei rețele virtuale private (VPN). Practic, aceste firme operează pentru compania respectivă ca un departament intern de TI, care se ocupă doar de problemele sale principale. Serviciile amintite pot fi achiziționate și sub forma unui pachet oferit de un singur vânzător, care, la rândul său, preia toate aceste servicii oferite de alți vânzători.

Avantajele outsourcing-ului

Serviciile închiriate cel mai frecvent

"Mini tutorial" de outsourcing

Modelul ... est-european

Opinii:Outsourcing - Pro Și contra

Concluzii



PC Magazine Ro | CD ROM | Redactia | Abonamente | CautareArhive

Copyright © 1999-2002 Agora Media.

[email protected]

LG - LifeŽs Good

www.agora.ro

deltafri

Concurs de Grafica Digitala si Web Design

www.agora.ro

www.agora.ro