Agora
Media
Libraria Byblos



AgoraNews  





PC Magazine Ro  




NET Report   




Ginfo   




agora ON line   





PC Concrete   





Liste de discuții   




Cartea de oaspeți   




Mesaje   





Agora   








Clic aici
PC Report - ultimul numar aparut


Cover Story - PC Magazine Romania, Noiembrie  2002

Cine se teme de outsourcing

"Mini tutorial" de outsourcing
În orice parteneriat cu o companie care oferă servicii de outsourcing, un element esențial îl constituie minimizarea riscurilor. Pentru asta, trebuie luate de la bun început unele măsuri de precauție. Primul pas îl reprezintă definirea clară a obiectivelor și responsabilităților, care să ajute ambele companii partenere să obțină un model de lucru care se potrivește cât mai bine scopurilor propuse.

Desigur, prin însăși natura outsourcing-ului, partajarea responsabilităților reduce riscurile, dar numai negocierea unui contract de outsourcing cuprinzător ar putea să nu fie suficientă. Ideal ar fi ca, în măsura posibilului, să vizitați sediul companiei de outsourcing, întrucât impresia personală nu poate fi înlocuită de nimic. Dacă o astfel de vizită nu este posibilă, din diverse motive, o întâlnire cu un reprezentant al companiei de outsourcing este obligatorie, pentru că trebuie să vă asigurați că obiectivele afacerii dumneavoastră sunt corect înțelese de cei cărora le delegați o parte din responsabilități. Simpla completare a unui formular pe internet sau un flux de e-mail-uri poate duce la tot felul de confuzii.

Odată încheiată etapa definirii responabilităților, este recomandabil să testați capabilitățile companiei de outsourcing.

Nivelurile de experiență, performanță și calitate ale prestatorului sunt testate, de regulă, prin emiterea specificațiilor pentru un proiect pilot. Este esențial să începeți cu un proiect de mică anvergură, ce nu implică elemente critice ale afacerii dumneavoastră, întrucât un astfel de proiect testează nivelul general de aptitudini ale partenerului, minimizând cât este posibil riscurile. Principalele zone de interes ale testului sunt reprezentate de expertiza companiei de outsourcing în domeniul respectiv, procesele de producție și suport, infrastructura disponibilă, personalul, capabilitățile de training, mărturii ale unor clienți anteriori, etc. Dacă după evaluarea cu atenție a rezultatelor proiectului pilot ajungeți la concluzia că acesta corespunde standardelor pe care vi le-ați auto-impus, puteți trece la elaborarea de proiecte mai complexe, care stau la baza unui parteneriat reciproc avantajos.

Nu ezitați să cereți partenerului să desemneze un manager de proiect, pentru că trebuie să știți cu exactitate cine anume se ocupă de afacerile dumneavoastră, ceea ce reduce și mai mult riscurile. Managerul de proiect vă va contacta pe canalele de comunicație stabilite de comun acord, care pot fi telefonul, fax-ul, poșta electronică, mesageria instantanee, sau orice alte variante. Menținerea unui contact viu cu conducerea companiei de outsourcing este esențială pentru succesul parteneriatului. Puteți avea conferințe online cu partenerul cât de des doriți, pentru a fi la curent cu evoluția proiectului dumneavoastră și pentru a face orice eventuale modificări ce ar putea deveni necesare. Trebuie, de asemenea, să stabiliți datele exacte pentru raportare.

În general, experiența dumneavoastră cu outsourcingul are toate șansele de a se transforma într-un succes, în măsura în care veți ști exact cu cine aveți de-a face: toate avantajele pe care vi le poate aduce outsourcing-ul sunt inutile în absența încrederii reciproce în relația cu partenerul.

Nu putem încheia acest "mini tutorial" fără a trece în revistă și principalele cauze ale eșecului unor proiecte de outsourcing. Orice proiect de acest gen poate deveni un fiasco în absența sprijinului din partea conducerii la vârf a companiei partenere, dacă nu sunt definite cu claritate rolurile înainte ca activitatea de outsourcing să înceapă, dacă nu există un plan cuprinzător de tranziție la noul model de afaceri bazat pe servicii distribuite sau dacă nu au fost stabilite fără echivoc așa-numitele "acorduri privind nivelul serviciilor" (Service Level Agreements - SLA).

Pentru a nu fi pesimiști, trebuie să vorbim și despre factorii critici pentru succesul proiectelor de outsourcing, așa cum au rezultat ei din experiența practică a multor firme din domeniu. Cum probabil vă așteptați, aceștia sunt tocmai reversul celor enumerate mai sus drept cauze de eșec. În plus, este esențial ca obiectivele proiectului să fie aduse la cunoștința tuturor angajaților și să fie stabilită persoana responsabilă cu supravegherea bunei desfășurări a proceselor de outsourcing - managerul de proiect.

Înapoi la pagina "Cine se teme de outsourcing"


PC Magazine Ro | CD ROM | Redactia | Abonamente | CautareArhive

Copyright © 1999-2002 Agora Media.

[email protected]

LG - LifeŽs Good

Concurs National de Software Educational Cupa Siveco

deltafri

Concurs de Grafica Digitala si Web Design

www.agora.ro

www.agora.ro