Agora
Media
Libraria Byblos



AgoraNews  





PC Magazine Ro  




NET Report   




Ginfo   




agora ON line   





PC Concrete   





Liste de discuţii   




Cartea de oaspeţi   




Mesaje   





Agora   








Clic aici
PC Report - ultimul numar aparut


CeBIT - PC Magazine Romania, Mai  2001

CeBIT, locul unde poţi să afli viitorul

Ce este CeBIT?

Mihaela Cârstea

Instantanee
Comunicaţii fără frontiere
Bluetooth de la vis la realitate
GPRS, un pas către revoluţia 3G
Internet şi mobilitate
Când UNIX-ul dă mâna cu Linux-ul
Puterea procesoarelor nu mai sperie pe nimeni
Imagini şi sunete digitale
De-a visul, visul
CeBIT VS. CERF

 

Iată o întrebare cu multe răspunsuri posibile. Este cel mai mare târg mondial, nu numai din domeniul TIC, ci de orice tip, atât prin suprafaţă (420.000 m2, de patru ori mai mare decât COMDEX-ul american), cât şi prin numărul de expozanţi (8.100, anul acesta) şi vizitatori (peste 700.000).

În fiecare zi din perioada 22-28 martie 2001 târgul a adunat la un loc circa 220.000 de oameni, cât populaţia unui oraş, şi aproape jumătate din populaţia Hanovrei, care este de 540.000 locuitori.

Este târgul cu cea mai largă participare internaţională. Pe lângă firmele germane care au dominat numeric, reprezentând ceva mai mult de jumătate din total, au fost prezente companii din 62 de ţări din întreaga lume. O pondere importantă au avut-o firmele din Asia, Taiwanul ocupând primul loc după Germania, dar şi Coreea de Sud şi Hong Kong-ul având o participare numeroasă. Şi Statele Unite au fost bine reprezentate atât prin marile companii ce fac afaceri în întreaga lume, cât şi prin firme de dimensiuni mai mici, existând chiar şi un stand naţional. În privinţa Europei, cea mai numeroasă participare a înregistrat-o anul acesta Marea Britanie, cu de 3-4 ori mai multe firme decât ţările ce au urmat-o: Suedia, Elveţia, Franţa, Olanda şi Israel.

Este locul de lansare a celor mai noi produse, tehnologii, servicii ce acoperă întreg spectrul activităţilor denumite generic domeniul tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor.

Este un târg de business. Un loc excelent de a face schimburi de opinii, de întâlnire cu partenerii existenţi şi de identificare a altora noi.

Este cel mai mare târg de locuri de muncă. Ca şi anul trecut, CeBIT-ul a găzduit un excelent târg de joburi, unde opţiunile au fost numeroase şi atrăgătoare.

Este o localitate ce nu trăieşte decât o singură săptămână într-un an, beneficiind de aproape toate serviciile necesare unei comunităţi umane: restaurante, magazine de tot felul, biserică, bibliotecă, poştă, posibilităţi multiple de comunicare, gară, mijloace de transport în comun. Nu există hoteluri, noaptea aparţine celor care fac curăţenie, pentru ca dimineaţa totul să arate civilizat şi prietenos. Era să scriu, nu există nici teatre şi cinematografe, dar nu-i adevărat, totul e un teatru în care fiecare participant la viaţa comunităţii timp de o săptămână, o zi sau poate doar o oră îşi joacă rolul pe care îl doreşte. Cât despre filme, în fiecare pavilion existau ecrane uriaşe pe care rulau de dimineaţa până la închidere demonstraţii mai mult sau mai puţin inspirate.

Este un loc unde dacă n-ai fost niciodată, trebuie să te duci. Iar dacă ai fost, te fascinează, te ameţeşte, îţi dă fiori şi te atrage mai devreme sau mai târziu să revii. E un magnet.

Conform BITKOM (Asociaţia Germană pentru Tehnologia Informaţiei, Telecomunicaţii şi Multimedia), cu tot pesimismul ce domina în momentul începerii târgului domeniul TIC - datorită scăderii din ultimul timp a cotării la bursă a multor companii, în special de peste ocean - CeBIT-ul a avut un start foarte bun. Totuşi, un sondaj realizat în rândul expozanţilor, privind gradul de satisfacţie al acestora, a arătat o descreştere faţă de anul trecut. 65% din expozanţi s-au declarat mulţumiţi şi foarte mulţumiţi, faţă de 75% anul trecut. Obiectivele urmărite au fost, în ordinea preferinţelor exprimate: numărul de contacte realizate cu potenţiali clienţi, obţinerea de informaţii tehnice generale şi realizarea de noi achiziţii, îmbunătăţirea imaginii companiei, vânzarea directă de produse (deşi târgul nu se doreşte a fi unul de vânzări, ci de afaceri). În privinţa vizitatorilor, 46,4% din aceştia (faţă de 47% anul trecut) au declarat că au venit să se informeze în vederea unor achiziţii pe care intenţionează să le facă. Este interesant că 22% din vizitatori şi-au făcut o pregătire prealabilă pe internet, înainte de a veni la CeBIT.

O noutate a ediţiei de anul acesta a reprezentat-o CeBIT channel, un canal de televiziune ce a transmis direct din târg şi care a permis urmărirea manifestărilor pe internet.

CeBIT 2001 a oferit şi primul ghid mobil din existenţa târgului. Nu mai sunt necesare nici cataloagele grele, nici aşteptarea la coadă la birourile sau chioşcurile de informaţii. Firma Lesswire împreună cu organizatorul, Deutsche Messe, au pus la dispoziţie o platformă hard şi soft - numită LocalNavigator - bazată pe tehnologia BlueTooth, ce permite dispozitivelor PDA, de tipul PalmOS sau Pocket PC, să primească informaţii despre expozanţi şi produsele lor. Mai mult, îi ajuta pe vizitatori să gasească cel mai scurt drum către locul unde doreau să ajungă. Informaţiile erau prezentate în forma specificată de utilizator, platforma inteligentă LocalNavigator fiind capabilă să recunoască profilele personale.

Pentru asigurarea funcţionării acestui serviciu, în Pavilionul 13 au fost instalate 130 de staţii de bază ce acopereau o suprafaţă de 250.000 m2.

 


PC Magazine Ro | CD ROM | Redactia | Abonamente | CautareArhive

Copyright © 1999-2002 Agora Media.

webmaster@pcmagazine.ro

LG - Life´s Good

www.agora.ro

deltafri

www.agora.ro

www.agora.ro

www.agora.ro