Agora
Media
Libraria Byblos



AgoraNews  





PC Magazine Ro  




NET Report   




Ginfo   




agora ON line   





PC Concrete   





Liste de discuții   




Cartea de oaspeți   




Mesaje   





Agora   








Clic aici
PC Report - ultimul numar aparut


CeBIT - PC Magazine Romania, Mai  2001

CeBIT VS. CERF

După ce ani de zile au venit la CeBIT doar ca vizitatori, românii au început să prindă curaj pentru a participa și ca expozanți la târgul de la Hanovra. Experiența colectivă de anul trecut s-a repetat și la această ediție. Au existat prezențe individuale și colective, reveniri și prezențe în premieră.

Față de CeBIT 2000, unde asociațiile profesionale - ARIES, ATIC și ANIS - alături de IBD (Serviciul de consultanță al agenției economice germane) au organizat două standuri de grup, anul acesta a existat un singur stand național românesc, în cadrul căruia au participat 10 firme: Brinel și CIA din Cluj-Napoca, Sobis și Wittmann din Sibiu și IPACRI, JVM, Romus, Softwin, TotalSoft și Viami din București.


Standul național al României

Costurile participării au fost rezonabile, cele ale închirierii spațiului și ale serviciilor aferente fiind mult inferioare celor ale participării la târgurile ce se organizează în țară. Nemulțumirea majoră a fost legată de pavilionul în care s-a aflat amplasat acest stand, și aici nu mă refer la numărul acestuia (13), ci la faptul că era unul de hard, iar firmele noastre erau dezvoltatoare de soft. "Localizarea într-un pavilion de hard a unor firme de soft creează probleme. Trebuie să mergi să-ți cauți singur partenerii, pentru că altfel nu poți să fii localizat decât accidental. Iar pentru a-ți căuta singur parteneri nu trebuie neapărat să ai stand", afirma Marcel Borodi, directorul general al firmei Brinel. "Oricum participarea la târg este utilă, măcar ca experiență. Avem o vizibilitate mai bună și față de partenerii noștri, care ne-au vizitat, au văzut că existăm și au constatat ce se află în spatele dosarelor de prezentare cu care luaseră până în prezent contact".

Dintre cei 10 participanți, unul singur - Softwin - beneficia deja de experiența de expozant din anul trecut, ca și de experiența unui alt târg internațional important - COMDEX-ul. "Scopul principal al participării noastre la acest târg este branding-ul", declara Mihai Cotârță, directorul de marketing al firmei. De remarcat faptul că CeBIT News, publicația oficială a târgului, a acordat o jumătate de pagină soluțiilor de securitate lansate în premieră de Softwin în cadrul CeBIT, Softwin fiind prima companie TI românească ale cărei soluții au fost prezentate în această publicație."Intenționăm să participăm anul viitor cu stand propriu. Experiențele de până acum ne-au permis să ne observăm mai bine concurenții, modul în care își prezintă produsele atât în stand cât și la conferințe.Vom căuta modul de abordare potrivit pentru a ne găsi distribuitori importanți".


... și al firmei GeCad Software

Pentru ceilalți, prima participare a însemnat descoperirea unor moduri de abordare de multe ori neașteptate. "Venirea aici a devenit un adevărat microb" - spunea Nicu Frățilă, directorul de vânzări de la Sobis."Suntem convinși că vom fi aici și anul viitor. Vrem să avem o prezență în standul românesc și o alta în standul Lotus, printre partenerii Lotus Notes. Prezența de anul acesta ne-a permis să ne îmbunătățim relațiile cu ceilalți parteneri".

Nici o oportunitate nu trebuie neglijată. Ciprian Cândea, directorul general de la Wittmann, îmi spunea că a avut ocazia să se întâlnească pentru prima oară cu persoane din conducerea firmei Flamingo și se întrevede o colaborare de succes. Nu e prima oară când se adeverește faptul că la CeBIT poți întâlni cu mai multă ușurință români cu preocupări în domeniul TIC decât în țară.

Firma TotalSoft a venit la CeBIT din dorința de a-și promova activitataea de outsourcing. "Partenerii noștri majori sunt din SUA, dar am dezvoltat soft și pentru Israel și Belgia", spunea Ruxandra Mușat, directorul de marketing al firmei. "Aici încercăm să stabilim contracte cu firme din Germania și alte țări ale Europei. Există interes în special pentru aplicații de e-commerce".

Silviu Chelaru, directorul general al firmei Romus Industries și conducătorul micii delegații românești, mărturisea că el crede că "șansele realizării de contacte sunt mult mai mari pentru firmele românești care au o participare colectivă, decât în cazul uneia individuale. A lucra individual este mult mai greu pentru o firmă mică. E mai bine să fim împreună".
Și totuși, la CeBIT 2001 au existat și două participări individuale de succes ale firmelor românești GeCAD Software și Flamingo International.

GeCAD s-a aflat la a doua sa prezență, de astă dată substanțial îmbunătățită. Dacă anul trecut aveau o poziție marginală în pavilionul 5, un pavilion cu o structură destul de eterogenă, de această dată s-au găsit în pavilionul 2, cel al marilor case de software. "Nu avem ce să ne dorim mai mult" - spunea Radu Georgescu, directorul general al firmei. "Mai mult ar putea însemna un stand mai mare, și nu cred că avem nevoie de așa ceva în următorii doi ani, sau o poziție mai centrală în pavilion, dar acolo locurile sunt deja contractate pe zeci de ani". La Hanovra, GeCAD-ul a venit cu lecțiile foarte bine făcute ca urmare a strictei analize realizate anul trecut. Concret: o versiune a antivirusului RAV în limba germană, avantaje puternice în fața competitorilor (existența unui motor de căutare independent de platformă, realizarea de update-uri zilnice, găsirea de nișe de succes), plus know-how-ul necesar partcipării la un târg de o asemenea anvergură.

Și echipa de la Flamingo International a avut motive de mulțumire. Cu un stand în pavilionul resellerilor și cu un spațiu de discuție pe acoperișul pavilionului 1, specialiștii firmei au avut condițiile, eficient fructificate, de a purta discuții atât cu partenerii existenți cât și cu alții potențiali. Să mai adaug că Flamingo a avut reclamă în CeBIT News, cotidianul târgului, și a fost prezentată în ediția specială a revistei ESN, revista resellerilor europeni.

La o primă impresie, rezultatele par a fi mulțumitoare pentru toată lumea. Concluziile corecte se vor putea obține de abia peste câteva luni bune când se va putea trage linie și vedea câte dintre discuțiile avute sau finalizat prin contracte.


PC Magazine Ro | CD ROM | Redactia | Abonamente | CautareArhive

Copyright © 1999-2002 Agora Media.

[email protected]

LG - LifeŽs Good

www.agora.ro

deltafri

www.agora.ro

www.agora.ro

www.agora.ro