CeBIT - PC Magazine Romania, Mai 2001
Comunicații fără frontiere
În
luna octombrie a anului trecut, divizia Enterprise Networks a companiei Lucent
Technologies s-a separat, luând ființă compania Avaya communication. Moștenirea
primită o situează în poziția de lider în domeniul soluțiilor și serviciilor
de comunicații pentru afaceri, având aproximativ un milion de clienți - firme,
organizații și agenții guvernamentale în 90 de țări din întreaga lume, printre
aceștia aflându-se peste 75% din companiile din Fortune 500.
Avaya oferă voce, voce și date convergente, managementul relațiilor cu clienții,
comunicații unificate, rețele multi-service, precum și servicii și produse de
cablare structurată. Pionieră în introducerea centrelor de contact din internet,
compania a trecut de la asigurarea serviciilor pentru centrele de apel bazate
pe voce la centre de apel pentru orice tip de mediu, oferind firmelor posibilitatea
de a asigura clienților lor servicii de înalt nivel calitativ prin telefon,
internet, e-mail sau fax. Avaya este singura companie care poate oferi toate
facilitățile PBX pe o infrastructură IP oricărui client, de orice dimensiune,
oriunde s-ar afla.
Iată câteva dintre noutățile prezentate la târgul de la Hanovra:
- o nouă versiune (2.0) a software-ului de securitate gratuit Libsafe pentru
sistemul de operare Linux, care asigură protecția la atacurile de tipul ,,buffer
overflow" și ,,format string". Libsafe își extinde protecția asupra tuturor
programelor aplicative ce rulează pe un sistem.
- sistemul de monitorizare iPatch, o combinație de software și hardware care
contribuie la creșterea productivității și preciziei în întreținerea rețelelor
prin monitorizarea continuă și înregistrarea stării porturilor de conexiune
de pe patch panel.
- anunțarea a două noi implementări importante de telefonie IP în Germania
și Olanda. De altfel, Avaya a anunțat că, în trimestrul III al anului 2000,
a dominat piața telefoniei IP, înregistrând o creștere de 136%. Conform conducerii
companiei, strategia sa IP urmărește două direcții: una evolutivă și alta
revoluționară, firmele având posibilitatea să opteze pentru îmbunătățirea
soluției Avaya PBX existente, fie să aleagă o soluție pură IP.
Telefonia IP permite transferul de voce printr-o rețea IP, astfel încât o
companie are posibilitatea să efectueze comunicații de voce și date prin intermediul
unei singure infrastructuri de comunicație integrate peste IP. Convergența
voce/date simplifică substanțial administrarea și întreținerea rețelei și
permite realizarea de aplicații integrate de voce și date.
Am întâlnit în standul companiei Avaya de la CeBIT pe o mai veche cunoștință
- Daniel Kapusy de la fosta firmă The Santa Cruz Operation (ce a fuzionat cu
Caldera), actualmente director de vânzări la divizia de soluții guvernamentale
pentru Europa Centrală și de Est. Această divizie se ocupă nu numai cu realizarea
proiectelor de infrastructură, dar poate ajuta și la găsirea finanțării necesare
ducerii lor la îndeplinire, oportunitate ce poate fi foarte utilă și Guvernului
României.
|