Agora
Media
Libraria Byblos



AgoraNews  





PC Magazine Ro  




NET Report   




Ginfo   




agora ON line   





PC Concrete   





Liste de discuţii   




Cartea de oaspeţi   




Mesaje   





Agora   








Clic aici
PC Report - ultimul numar aparut


Cover Story - PC Magazine Romania, Iulie  2002

Cum să faci un pc

STUDIUL PIEŢEI
Dacă sunteţi hotărât în privinţa configuraţiei şi ştiţi ce doriţi de la fiecare componentă în parte, studiaţi documentaţia existentă pe web şi întrebaţi persoane care folosesc deja acea componentă în privinţa incompatibilităţilor. Există situaţii în care anumite componente nu funcţionează bine împreună, deşi nu există nici un motiv aparent care să justifice acest lucru. Acest lucru poate apărea la componente de acelaşi tip, dar realizate de alt producător. Străduiţi-vă să beneficiaţi de experienţa altora, după achiziţie fiind prea târziu!

ACHIZIŢIA
Aici este momentul delicat în care aţi ajuns, să ştiţi cu precizie ce anume doriţi, ce anume găsiţi şi cât trebuie să plătiţi pentru ceea ce veţi primi.
Situaţia este clară: dumneavoastră daţi banii, firma distribuitoare vă oferă produsul. La achiziţie firma este obligată să vă dea produsul sigilat. Odată produsul luat, dumneavoastră beneficiaţi de condiţiile garanţiei. Acest lucru înseamnă că, în cazul unei defecţiuni, firma de la care aţi cumpărat este obligată să repare sau să înlocuiască echipamentul respectiv, dar nu răspunde de absenţa accesoriilor din cutie. Aşa că la achiziţie este bine să desigilaţi produsul în prezenţa reprezentantului furnizorului şi, împreună cu acesta, să verificaţi că în pachet există tot ceea ce este prevăzut: cabluri, şuruburi, conectori, manuale, CD-uri cu drivere şi programe suplimentare etc.

Date fiind condiţiile garanţiei, deşi este obligaţia furnizorului să probeze cumpărătorului funcţionarea produsului la vânzare, nu este necesar întotdeauna acest lucru, mai ales când componenta achiziţionată poate fi probată doar prin includerea într-un sistem.

Dacă se uită cumva eliberarea facturii şi a "Certificatului de garanţie şi conformitate", nu ezitaţi să le cereţi. Sunt singurele documente care certifică achiziţionarea componentelor de la acel furnizor şi, deşi nu vă dorim aşa ceva, atunci când apar probleme sunt de mare ajutor.
Ştim cu certitudine că există componente la mâna a doua sau chiar la prima mână care, printr-un mod misterios pentru noi, se vând fără factură, dar la un preţ avantajos. Luaţi în considerare că garanţia acordată în acest caz este egală cu zero.

Mai mult, pentru a nu exista probleme, verificaţi personal prezenţa şi starea sigiliilor sau a elementelor de identificare folosite de furnizor pentru produsele sale. Dacă acestea sunt deteriorate sau sunt amplasate în locuri nepotrivite, unde se pot deteriora extrem de uşor în procesul de asamblare, nu ezitaţi să cereţi înlocuirea lor sau chiar a produsului (uzura sigiliului poate indica folosirea lui sau o proastă depozitare).

REEVALUAREA
Felicitări! Sunteţi fericitul posesor a ceea ce, cu puţin noroc şi îndemânare, va deveni calculatorul dumneavoastră, acea maşină de vis care vă dă atâtea satisfacţii... Din acest moment, cu foarte puţine excepţii, reuşita depinde doar de dumneavoastră şi uneltele folosite.

Atunci când aţi făcut informarea iniţială aţi presupus existenţa unor accesorii care însoţeau componentele. Acum constataţi că ele nu există şi sunt totuşi necesare, deci vor fi cumpărate. Pe parcursul achiziţiei, în mod sigur au apărut elemente noi. Citiţi documentaţia fiecărei componente în parte. Informaţiile despre compatibilitate, condiţiile de lucru, recomandările pentru asamblare şi pentru funcţionare sunt elemente care trebuie cunoscute. Acum aflaţi tot ceea ce spune producătorul că poate face componenta sa şi în ce mod. În funcţie de toate aceste informaţii puteţi achiziţiona tot ceea ce vă lipseşte pentru a face din aceste componente separate o unitate funcţională: un sistem de calcul.

Pentru a putea transforma componentele separate în calculator aveţi nevoie de unelte.

O trusă de asamblare spartană poate conţine numai o şurubelniţă în cruce. Dacă doriţi să vă descurcaţi mai uşor, ar fi bine să aveţi încă o şurubelniţă în cruce de dimensiune mai mică, două chei tubulare (una de 1/4 şi una de 3/16), un creion lanternă, un dispozitiv care să permită recuperarea şuruburilor din zone mai puţin accesibile (arată ca un creion cu cleme de prindere într-o extremitate şi butonul de acţionare în cealaltă), un cleşte cu fălci late, unul cu vârf conic şi un patent, poate şi o pensetă (pensetele stomatologice cu cioc sunt extrem de comode), poate şi o oglindă stomatologică care să permită observarea componentelor care sunt plasate în afara ariei vizibile (este o oglindă rotundă cu diametrul de 1,5 cm plasată înclinat la capătul unui element de susţinere). Un lux, destinat deja profesioniştilor, ar fi utilizarea unei şurubelniţe electrice şi a unei truse de capete de şurubelniţă.

Trusa descrisă este destinată asamblării unui calculator şi nu depanării, o trusă de depanare fiind dotată şi cu alte unelte.

Asemenea truse de unelte se găsesc în comerţ, nefiind necesară achiziţia separată, dar... preţul este atât de bun încât vă puteţi descurca şi cu o şurubelniţă în cruce.

Dacă una dintre componente nu funcţionează corect, odată ansamblul fiind realizat, va fi necesară identificarea ei, altfel spus va trebui să determinaţi cauza problemelor. Firmele furnizoare răspund fiecare de componenta furnizată şi nu de funcţionarea celorlalte componente. Dacă aţi avea o firmă şi aţi avea componente în stoc aţi putea încerca prin metoda eliminării, înlocuind fiecare componentă în parte şi încercând să vedeţi dacă a dispărut defectul.

Sau aţi putea utiliza plăci de extensie pentru testare. Sunt echipamente care se introduc în sistem prin intermediul unui port PCI al plăcii de bază şi monitorizează procesul de pornire, indicând punctul în care acesta a eşuat sau nu a evoluat corect şi restrângând în acest mod aria de căutare. Şi aceste echipamente costă, aşa că speraţi ca totul să meargă bine sau ca defectul, dacă există, să fie evident.

Producătorii componentelor nu furnizează întotdeauna pe CD-ul din pachet ultimele drivere existente, uneori apărând versiuni noi, perfecţionate, după data producerii. Aceste versiuni noi de drivere şi utilitare pot fi găsite pe internet, pe siturile producătorilor.

Driverele pot fi ale producătorilor echipamentului, ale producătorilor cipsetului central pe care se bazează echipamentul (cazul plăcilor video, al plăcilor de bază dotate cu cipseturi produse de Intel, Via etc.) sau ale unei a treia părţi, care fără a avea o legătură directă cu producerea echipamentului a realizat drivere perfecţionate pentru că a fost interesată.
Noile drivere pot aduce o eficienţă mai mare în funcţionare sau pot remedia unele probleme existente. Acum este momentul potrivit să căutaţi aceste drivere şi să le procuraţi. Notaţi adresele internet de la care le-aţi luat pentru a putea verifica ulterior, la intervale mai mari de timp, apariţia unor noi drivere.

Articolul "Cum să faci un PC"

 


PC Magazine Ro | CD ROM | Redactia | Abonamente | CautareArhive

Copyright © 1999-2002 Agora Media.

webmaster@pcmagazine.ro

LG - Life´s Good

www.agora.ro

deltafri

www.agora.ro

www.agora.ro

www.agora.ro