|
|
3D Studio Max 6
|
|
|
Specificații:
cerințe de sistem: procesor Pentium III sau AMD la 1500MHz, placă video
cu accelerare 3D, compatibilă OpenGL și/sau Direct 3D, sistem de operare
Windows XP Professional (SP1), 2000 (SP4) sau XP Home (SP1), Internet
Explorer 6, 512MB RAM, 500MB spațiu liber pe hard disk.
|
|
3D Studio Max 6
Ionuț Ghionea
Creat și dezvoltat de firma Discreet, divizie a companiei Autodesk, 3D Studio
Max este unul dintre principalele programe de animație 3D creat pentru PC. Nici
un alt produs de grafică 3D realizat până în prezent nu aduce atâtea satisfacții
imediate precum 3D Studio Max, aceasta fiindcă numai prin câteva operații simple
sunt create scene tridimensionale cu fenomene fizice reale, efecte de reflexie
și refracție, efecte speciale de lumină, animații complexe etc.
Lansată pe piață la mijlocul lunii octombrie 2003, versiunea a șasea a programului
3D Studio Max oferă numeroase noi facilități și funcționalități, alături de
o stabilitate crescută a mediului de lucru. 3D Studio Max 6 este dezvoltat în
strânsă cooperare cu SEGA Corporation, fiind proiectat ca un instrument de modelare
grafică, extrem de util artiștilor și designerilor 3D din domenii precum: televiziune,
producție de film și jocuri sau design de produs.
Printre noile facilități incluse în această versiune, pot fi amintite: Schematic
View, Particle Flow, Vertex Paint, Mental Ray 3.2, Reactor 2 Dynamics, Network
Region Render, Spline/Patch Modeling, Shell Modifier, Autodesk VIZ Render Support,
Layer Manager, Command Line Rendering, HDRI Support etc.
Din punct de vedere al modelării, se utilizează un mediu de lucru îmbunătățit
pentru elementele de tip Spline și patch, care elimină operațiile în exces din
Modifier Stack, simplificând modificarea/editarea obiectelor. Noul modificator
Shell adaugă adâncime oricărei selecții a fețelor, construind poligoane noi,
bazate pe vertecși sau normale la suprafață. BlobMesh este un obiect compus
de tip metaball, ce lucrează ca instrument individual de modelare sau împreună
cu sistemul Particle Flow pentru simularea suprafețelor organice și a fluidelor
realiste.
3D Studio Max 6 include, la renderizare, suport pentru lucrul în rețea, lansare
din linia de comandă, cu setări privind rezoluția, opțiuni anti-aliasing, super-sampling,
parametri raytracing, controlul fișierelor de ieșire etc. De asemenea, această
versiune oferă o abordare artistică în tendințele actuale de renderizare realistă,
prin accesul la HDRI (High Dynamic Range Imaging). În plus, ca noutate absolută,
cunoscutul plug-in Mental Ray este parte integrantă a programului, cu un motor
de renderizare foarte nou și puternic.
3D Studio Max 6 prezintă și suport de iluminare fotometrică, permițând utilizatorilor
să descarce de pe Internet fișiere standard IES, furnizate de diferiți producători,
pentru a simula efecte de iluminare reale, mult mai avansate decât în versiunile
anterioare. Cu ajutorul mediului integrat de programare, MaxScript, se pot accesa
informații privind nivelul de iluminare în orice punct aflat în scena în lucru.
Interfața și porturile de vedere ale programului sunt mult îmbunătățite prin
existența sistemelor de coordonate (View, Screen, World, Local, Chosen Object,
Grid și Parent), a metodelor de selecție adăugate sau îmbunătățite (pick, fence,
rectangular, lasso, select-by-name), suport OpenGL și Direct 3D cu accelerare
hardware, arhitectură deschisă pentru plug-in-uri, acces rapid la proprietățile
obiectelor din scenă etc.
|