Agora
Media
Libraria Byblos



AgoraNews  





PC Magazine Ro  




NET Report   




Ginfo   




agora ON line   





PC Concrete   





Liste de discuții   




Cartea de oaspeți   




Mesaje   





Agora   





Clic aici
PC Magazine





  PC MAGAZINE Iunie 2004
[ Software ]

 

3D Studio Max 6

 
PUNCTAJUL OBTINUT

Specificații: cerințe de sistem: procesor Pentium III sau AMD la 1500MHz, placă video cu accelerare 3D, compatibilă OpenGL și/sau Direct 3D, sistem de operare Windows XP Professional (SP1), 2000 (SP4) sau XP Home (SP1), Internet Explorer 6, 512MB RAM, 500MB spațiu liber pe hard disk.

3D Studio Max 6

Ionuț Ghionea

Creat și dezvoltat de firma Discreet, divizie a companiei Autodesk, 3D Studio Max este unul dintre principalele programe de animație 3D creat pentru PC. Nici un alt produs de grafică 3D realizat până în prezent nu aduce atâtea satisfacții imediate precum 3D Studio Max, aceasta fiindcă numai prin câteva operații simple sunt create scene tridimensionale cu fenomene fizice reale, efecte de reflexie și refracție, efecte speciale de lumină, animații complexe etc.

Lansată pe piață la mijlocul lunii octombrie 2003, versiunea a șasea a programului 3D Studio Max oferă numeroase noi facilități și funcționalități, alături de o stabilitate crescută a mediului de lucru. 3D Studio Max 6 este dezvoltat în strânsă cooperare cu SEGA Corporation, fiind proiectat ca un instrument de modelare grafică, extrem de util artiștilor și designerilor 3D din domenii precum: televiziune, producție de film și jocuri sau design de produs.

Printre noile facilități incluse în această versiune, pot fi amintite: Schematic View, Particle Flow, Vertex Paint, Mental Ray 3.2, Reactor 2 Dynamics, Network Region Render, Spline/Patch Modeling, Shell Modifier, Autodesk VIZ Render Support, Layer Manager, Command Line Rendering, HDRI Support etc.

Din punct de vedere al modelării, se utilizează un mediu de lucru îmbunătățit pentru elementele de tip Spline și patch, care elimină operațiile în exces din Modifier Stack, simplificând modificarea/editarea obiectelor. Noul modificator Shell adaugă adâncime oricărei selecții a fețelor, construind poligoane noi, bazate pe vertecși sau normale la suprafață. BlobMesh este un obiect compus de tip metaball, ce lucrează ca instrument individual de modelare sau împreună cu sistemul Particle Flow pentru simularea suprafețelor organice și a fluidelor realiste.

3D Studio Max 6 include, la renderizare, suport pentru lucrul în rețea, lansare din linia de comandă, cu setări privind rezoluția, opțiuni anti-aliasing, super-sampling, parametri raytracing, controlul fișierelor de ieșire etc. De asemenea, această versiune oferă o abordare artistică în tendințele actuale de renderizare realistă, prin accesul la HDRI (High Dynamic Range Imaging). În plus, ca noutate absolută, cunoscutul plug-in Mental Ray este parte integrantă a programului, cu un motor de renderizare foarte nou și puternic.

3D Studio Max 6 prezintă și suport de iluminare fotometrică, permițând utilizatorilor să descarce de pe Internet fișiere standard IES, furnizate de diferiți producători, pentru a simula efecte de iluminare reale, mult mai avansate decât în versiunile anterioare. Cu ajutorul mediului integrat de programare, MaxScript, se pot accesa informații privind nivelul de iluminare în orice punct aflat în scena în lucru.

Interfața și porturile de vedere ale programului sunt mult îmbunătățite prin existența sistemelor de coordonate (View, Screen, World, Local, Chosen Object, Grid și Parent), a metodelor de selecție adăugate sau îmbunătățite (pick, fence, rectangular, lasso, select-by-name), suport OpenGL și Direct 3D cu accelerare hardware, arhitectură deschisă pentru plug-in-uri, acces rapid la proprietățile obiectelor din scenă etc.


PC Magazine Ro | CD ROM | Redactia | Abonamente | CautareArhive

Copyright © 1999-2004 Agora Media.

[email protected]

LG - LifeŽs Good

www.agora.ro

deltafri

www.agora.ro

www.agora.ro

www.agora.ro