Lipsa de spaţiu din birou a constituit întotdeauna o problemă, iar echipamentele
multifuncţionale, care înglobează facilităţi de tipărire, scanare, copiere şi
fax au apărut ca o necesitate. Principalul contraargument însă la achiziţia
unor astfel de echipamente a constat în performanţele modeste ale acestor echipamente,
faţă de fiecare componentă luată separat. Se pare însă că producătorii, simţind
o scădere a interesului faţă de unităţile dedicate, au luat decizia de a dezvolta
echipamente multifuncţionale care să satisfacă toate nevoile clienţilor. Modelele
din ultimele generaţii apărute se diferenţiază radical faţă de predecesoarele
lor. Probabil că, în următoarea perioadă, vom asista la o creştere a volumului
de echipamente multifuncţionale prezente în firme, imprimantele, scanerele sau
copiatoarele de sine stătătoare urmând să se adreseze utilizatorilor cu pretenţii
specifice extrem de ridicate.