Agora
Media
Libraria Byblos



AgoraNews  





PC Magazine Ro  




NET Report   




Ginfo   




agora ON line   





PC Concrete   





Liste de discuții   




Cartea de oaspeți   




Mesaje   





Agora   





Clic aici
PC Magazine





Timpul Liber - PC Magazine Romania, August 2004

PERIMETER

Filip Pitaru

Dacă piața RTS-urilor (Real Time Strategy) este deja suprasaturată asta nu înseamnă că nu există și loc de inovații în domeniu! Majoritatea companiilor producătoare de jocuri s-au impus de ani de zile pe piață și și-au creat un renume, scoțând ca pe bandă rulantă creațiile proprii. Iată totuși că și companiile mai "tinere" și necunoscute își pot găsi locul în frunte...

K-D Group este o echipă tânără din Rusia care există din 1992. Primul lor joc de succes a fost o tentativă de RTS în 1996, când s-au și înființat legal sub numele de K-D Lab. Este vorba despre jocul Vangers, care a apărut pe piață în 1998, distribuit în Rusia de Bucka Entertainment iar pe piața internațională de Interactive Magic. După succesul repurtat cu Vangers, în iulie 2000 K-D Lab devine afiliata celei mai mari companii rusești de distribuție soft, 1C. Contractul semnat cu aceștia avea scopul de a aduce un nou RTS pe piață care să reprezinte într-adevăr o noutate.

Patru ani mai târziu apare și "Perimeter", jocul pe care vi-l prezentăm în acest număr, având un subtititlu extrem de sugestiv: "Renașterea RTS-ului".

Story

Povestea jocului este una ce ține de fantastic și science-fiction și poate părea incredibilă la prima vedere, însă de îndată ce ve-ți începe jocul aceasta se va schimba. Într-un viitor îndepărtat omenirea lasă în urmă "pământul" muribund și pornește într-un exil spațial în speranța de a găsi o nouă lume locuibilă. Din păcate, sistemul solar găsit este locuit de o altă rasă ("scourge") care nu privește bine expansiunea rasei umane. Acestă rasă poate lua diverse înfățișări în funcție de gândurile inamicului, cum ar fi sub forma unor paienjeni, șobolani, dragoni, furnici sau păsări, atacând bazele umane în cele mai nepotrivite momente. Pentru a complica lucrurile, lupta pentru putere a creat scindări, trei grupări rivale încercând să preia controlul asupra noii planete descoperite.

Game

Odată ajunși pe suprafața locuibilă, o bază mobilă ("Frame") în genul Starcraft, va avea grijă să vă pună la dispoziție unități. Mai departe însă, jocul capătă o altă întorsătură și se desprinde de banalitatea RTS-urilor cunoscute deja.

Unitățile inițiale au rol în contrucție și în teraformarea solului, datorită faptului că întreg sistemul economic al jocului se bazează pe controlul suprafețelor de pe hartă. Acestea sunt teraformate pentru a fi propice construcțiilor, iar mai departe resursele principale constau în rezervele de energie ale fiecărui jucător. Pentru a construi clădiri, unitați sau a le transforma pe acestea din urmă este nevoie de energie, aceasta fiind obținută prin intermediul unor centrale construite pe suprafața modificată anterior. Cu cât veți construi mai multe unitați și clădiri, cu atât veți avea nevoie de mai multă energie și implicit de mai multe centrale care să v-o furnizeze. Spațiul însă, este prețios și greu de apărat așa că va trebui să teraformați solul într-un mod cât se poate de inteligent.

Altă caracteristică unică a jocului constă în scutul de energie care protejează toate structurile jucătorului dacă acestea se află în raza de acțiune a centralelor. Din păcate o inconveniență a acestuia este consumul exagerat de mare de energie.

Atâta timp cât scutul este activat, inamicul nu poate decât să-și irosească forțele încercând să-l penetreze, jucătorul având posibilitatea de a-și crea strategia de apărare sau să-și aducă armata acasă. Odată ce energia avută la dispoziție este consumată scutul va dispărea, "orașul" fiind lăsat pradă atacatorilor.

Teraformarea solului se realizează foarte ușor prin selectarea locațiilor care se doresc a fi modificate. Restul lucrului îl vor face în mod automat roboțeii unităților de bază.

Fiindcă tot am vorbit despre inovații, scutul de energie și felul în care poate fi folosit nu este singurul de acest tip, unitățile combatante separând "Perimeter" de banalitatea RTS-urilor deja existente pe piață. Sunt trei categorii principale de unități destinate luptelor și anume "nano-soldații", "nano-ofițerii" și tehnicienii. Toți au capacități ofensive sau defensive limitate însă prin îmbunătățirea unor diverse clădiri se pot transforma în alt gen de unități. Astfel, prin intermediul nanotehnologiei, un grup de soldați/ofițeri poate fi transformat chiar pe câmpul de luptă în alt tip de unitate. Poate unul din cele mai clare exemple este cel al situației în care este nevoie de o retragere forțată iar armata, înconjurată de inamic, nu are posibilitatea de a se distanța fără pierderi masive. Atunci, dacă dispuneți de energia necesară, puteți transforma restul armatei în elicoptere... De fapt întreaga strategie a jocului este bazată pe acest tip de transformare a unităților, necesară pentru a face față tacticilor adverse.

Pentru campania single-player, K-D Lab a realizat nu mai puțin de 27 de scenarii cu 30 de hărți. Nici modul multiplayer nu lipsește, fiind vorba doar despre un RTS, existând deocamdată doar șase hărți disponibile. Detaliile grafice ale fiecărei misiuni sunt extrem de bine realizate, motorul jocului fiind capabil să manipuleze peste un milion de poligoane pe secundă. Spre deosebire de partea grafică, care a fost foarte bine pusă la punct, cea sonoră lasă totuși de dorit. Aceleași sunete repetitive își fac apariția pe tot parcursul jocului deși muzica din fundal este bine aleasă.

Singurele inconveniente ale jocului constau în dimensiunea unităților, care sunt mult prea mici și în special a cerințelor de sistem. Chiar pe unul din sistemele recomandate de producători jocul rulează încet când numărul clădirilor și al unităților crește. Despre modul multiplayer ce să mai spunem decât că se produc adevărate "blocaje" ale computerului când harta se aglomerează!

Cu toate acestea fanii RTS-urilor vor găsi o adevărată provocare în a descoperi noile facilități puse la dispoziție de "Perimeter".

Cerințe minime de sistem:
Procesor: Athlon / Pentium III la 1Ghz
RAM: 256MB
Placă video: 3D cu accelerator grafic, 64 MB
Placă de sunet: standard
Versiune Windows: 98SE/ME/2000/XP
DirectX: 9.0b
Spațiu pe HDD: 950Mb

Cerințe recomandate de sistem:
Procesor: Athlon XP 2000+ sau Pentium 4 la 2Ghz
RAM: 512MB
Placă video: ATi Radeon 9500 sau nVidia GeForce 4 (nu MX)
Placă de sunet: surround, 5.1
Versiune Windows: XP
DirectX: 9.0b
Spațiu pe HDD: 950Mb
Plăci video recomandate: ATi Radeon 7200, 7500, 8500, 9100, 9200, 9500, 9600, 9700, 9800 nVidia nForce, nForce2, GeForce2, GeForce3, GeForce4, GeForceFX

Jocul poate fi achiziționat de pe www.gameshop.ro la prețul de 33.30€ + TVA.


PC Magazine Ro | CD ROM | Redactia | Abonamente | CautareArhive

Copyright © 1999-2004 Agora Media.

[email protected]

LG - LifeŽs Good

www.agora.ro

deltafri

www.agora.ro

www.agora.ro

www.agora.ro