Comentarii şi interviuri - PC Magazine Romania, August
2004

Adrian Bărăgan
|

Marius Pătraşcu
|

Emilian Bărăgan
|
Midia - Sao Paolo
În cele de mai jos nu este vorba despre o olimpiadă, ci despre un concurs mai puţin obişnuit. Imagine Cup (www.imaginecup.com), organizat de Microsoft, are şi componente de creaţie unde calculatorul este unealta absolut necesară oriunde şi oricând. Pe scurt este vorba de un film care poate fi vizionat pe CD-ul revistei noastre la capitolul Arte. Dacă luaţi în calcul că juriul la această categorie a fost format din profesionişti de la Holywood şi că învinşii sunt din SUA, China, Canada sau Germania, veţi afla pe unde s-a situat această echipă formată din trei studenţi din Iaşi. Mă rog acolo învaţă, pentru că ei sunt prieteni buni din Năvădari. De aici şi titlul.
PC Magazine: Cum aţi aflat de acest concurs?
Adrian Bărăgan (Universitatea Alexandru I. Cuza, Facultatea de Informatică, 20 ani) : În primul rând de pe afişele din universitate
şi de la studentul consultant Microsoft din Facultatea de Informatică, aici
fiind un grup de cercetare MS. Sincer, la început nu aveam de gând să participăm,
dar colegii noştri au insistat şi...
Emilian Bărăgan (Universitatea Alexandru I. Cuza, Facultatea de Informatică, 22 ani) : ...adică fratele meu mai lucrase în acest
domeniu şi este pasionat de animaţia 3D de mai mult timp şi ne-am hotărât să
participăm.
PC: În ce constă proiectul?
Marius Pătraşcu (Universitatea Alexandru I. Cuza, Facultatea de Drept, 20 ani) : Am făcut un film pe o temă dată unde trebuia
să respectăm subiectul impus, "Cultura inovaţiei". Noi am încercat
să ajungem la baza acestei idei, să găsim cumva o condiţie necesară existenţei
ei şi noi credem că dragostea este această condiţie. Dragostea în general faţă
de tot sau altfel spus faţă de umanitate, condiţie fără de care lumea de astăzi
nu ar exista. Motivele ni se par evidente de ce nu. În acelaşi timp încercăm
să aducem un tribut câtorva oameni geniali fără de care nu am fi fost aici,
fără de care nu am trăi aşa cum o facem acum. În acelaşi timp vrem să dăm un
imbold celorlalţi pentru a continua în crearea unei lumi mai bune.
PC: Cât timp v-a luat?
AB: Trei luni de zile astfel: modelare: 20 februarie - 20
aprilie, animaţie: 1 martie - 25 aprilie, post-producţie: 25 aprilie - 30 aprilie,
renderizare: 25 martie - 25 aprilie, 9 staţii din MS-Lab au lucrat zi şi noapte
în aceasta perioadă, compresia: 1 h 45 min pentru a comprima 8318 cadre cu Windows
Media Encoder 9, complexitatea modelelor: scena Egiptului conţine 323.624 de
poligoane, energie consumata: 142 cafele...
EB: ...am lăsat cumva la o parte şi facultatea...
MP: ...şi am terminat cu şase ore mai devreme!
PC: Noroc c-aţi avut bandă! Care au fost etapele?
AB: Concursul la secţiunea Short Film a constat în trei etape.
Prima a fost selectarea de către juriu a filmelor, a doua votarea de către public
urmând ca primele cinci să participe la finala din Brazilia. Acolo a trebuit
să facem un film de două minute cu o cameră digitală...
MP: ...era prima dată când puneam mâna pe aşa ceva...
EB: ...şi se pare că juriului i-a plăcut ce am făcut...
PC: ...şi aţi câştigat. Cinstit să fiu şi mie mi-a plăcut
foarte mult şi vă felicit pentru realizare. Ce planuri de viitor aveţi?
AB: În primul rând să terminăm facultatea, fratele meu este
în anul patru...
MP: ...să devenim oameni de succes...
EB: ... evident să continuăm şi să participăm la mai multe
astfel de concursuri.
PC: Succes.
a consemnat Dan Iancu
|