Recente - PC Magazine Romania, Iunie 2004
LGE își deschide birou propriu în România
LGE reintră în forță pe piața din România. Din data de 17 iunie a.c., LGE România
se va transforma oficial din reprezentanță în societate comercială cu răspundere
limitată, cu birou propriu deschis în București, desfacerea produselor cu marca
LG urmând a fi realizată printr-o rețea națională de dealeri.
Han Q, președintele LG Electronics România, a declarat ca obiectiv pentru România
în anul 2007 aducerea numelui LG în poziția de cel mai cunoscut brand de pe
piață, atingerea unei cote de piață de 20 de procente pentru sectoarele electronice-telecomunicații
și electrocasnice, iar ca obiectiv LGE global atingerea nivelului trei mondial
în vânzări de produse electronice până în 2010. Piața românească reprezintă
pentru LG un potențial de dezvoltare uriaș, în afară de desfacerea unei game
extrem de variate de produse proprii, România fiind și un potențial candidat
pentru deschiderea unei fabrici destinate produselor electrocasnice.
Se așteaptă de la piața din România ca vânzările pe acest an pentru produsele
LG să depășească 30 de milioane de dolari, investițiile urmând a se ridica la
2,5 milioane de dolari. Se estimează o creștere a pieței de produse electronice
de 44-45%. Prin biroul propriu ce urmează a fi deschis în România, LGE va putea
efectua importuri și exporturi proprii, va putea efectua studii de piață și
va deține control total asupra distribuței produselor. În acest fel se va putea
realiza o mai mare apropiere de utilizatorul final, prin adaptarea modelelor
sale după preferințele și nevoile cumpărătorului. Produsele LG vor fi în scurt
timp mai accesibile în România, prin depozitul propriu finalizat în luna aprilie
a acestui an, cu o suprafață de 3.000mp. În viitor se va construi și un showroom,
cumpărătorul putând testa produsul ce urmează a fi cumpărat.
Intrarea pe piața din România se va face cu toată gama de produse LG, punctele
forte fiind reprezentate de standardele de calitate ridicată ale produselor
(LG are implementat sistemul "Six Sigma") și desfacerea acestora la
prețuri competitive. Portofoliul de produse ce urmează a intra pe piața noastră
este extrem de larg, fiind prezente echipamente de la cuptoare cu microunde,
aparate de aer condiționat, până la frigidere, telefoane mobile ecrane cu plasmă,
monitoare LCD, medii optice, PDA-uri, proiectoare și calculatoare portabile.
Principalele inovații aduse de LG produselor sale sunt în special legate de
ușurința în manevrabilitate, interoperabilitate și comunicare. O atenție deosebită
a fost îndreptată către LG HomNet, conceptul LG asupra casei integrate în rețeaua
Internet.
În cadrul acestui sistem, toate echipamentele electronice sunt conectate la
un "server" local, putând fi contolate fără a fi necesară prezența
fizică lângă acestea. Astfel, prin intermediul frigiderului (centrul de control)
poți de exemplu porni aerul condiționat, închide geamurile, urmări un program
TV sau naviga pe Internet. Aceleași comenzi pot fi însă efectuate și de la birou,
în urma conectării la Internet, în acest caz nemaifiind nevoie nici măcar de
prezența în casă. C.L
Compania a fost înființată în anul 1947, primul domeniu de activitate fiind
cel chimic (LG Chemical), în anul 1958 fiind deschisă prima companie de produse
electronice, Goldstar. În anul 1995, numele corporației a fost schimbat în LG
Electronics (LGE). LGE deține la nivel mondial peste 300 de companii subsidiare,
numărul total de angajați ridicându-se la 140.000. În Europa sunt localizate
13 companii de vânzări. Domeniile de activitate LG sunt în acest moment legate
de electronice și telecomunicații, servicii, finanțe, produse chimice și producerea
de energie, compania înregistrând în ultimii cinci ani o creștere a vânzărilor
de 20 de procente. În anul 2003 LG Group a înregistrat o cifră de vânzări de
71,3 miliarde de dolari, iar în România de 15 milioane de dolari.
|