Agora
Media
Libraria Byblos



AgoraNews  





PC Magazine Ro  




NET Report   




Ginfo   




agora ON line   





PC Concrete   





Liste de discuții   




Cartea de oaspeți   




Mesaje   





Agora   





Clic aici
PC Magazine





Timpul Liber - PC Magazine Romania, Mai 2004

Silent Hill 3

Iată și un joc pentru fanii Stephen King! Adică adepții genului horror.

Din păcate majoritatea producătorilor de jocuri au optat pentru teme preluate din al doilea razboi mondial, succese sigure pentru publicul oricând amator de așa ceva. Se pare că nu este cazul celor de la Konami care au venit cu continuarea bestseller-ului lor "Silent Hill". Nimeni nu poate contesta inovația niponilor de la Konami care au adus odată cu primul joc al seriei, în 1999, și un scenariu corespunzător genului. Dacă până atunci jocurile horror gen "Alone in the Dark" sau "Dino Crisis" însemnau doar strigoi sau monștri de împușcat, alături de foarte mult sânge împroșcat pe pereți, odată cu apariția primului "Silent Hill" toate acestea s-au schimbat. Standardele create cu apariția primului joc s-au păstrat și de-a lungul seriei chiar dacă alți producători ai unor jocuri horror, gen "Resident Evil", au optat pentru binecunoscutele masacre.

Revenind la "Silent Hill 3".. O introducere potrivită ar trebui să sune cam în felul următor: "Nerecomandat persoanelor care suferă de afecțiuni cardiace sau claustrofobie!!". Prin urmare și de această dată cei de la Konami au reușit să creeze o atmosferă îndeajuns de lugubră încât să-i poată speria și pe cei mai împătimiți gameri. Povestea jocului este foarte încâlcită și fiecare caracter întalnit își are un rost. Personajul principal este o adolescentă care poartă numele de Heather, fiica protagonistului din "Silent Hill 1". Totul începe cu un vis (deja-vu) într-un parc de distracții pentru a continua mai apoi într-un mall pustiu. De aici încolo Heather începe să-și contureze povestirea prin prisma personajelor întâlnite.. Sfârșitul este la fel de enigmatic și surprinzător.. Pentru ca acțiunea să nu-și piardă farmecul, nu vom dezvălui prea multe detalii ale povestirii.

Armele întâlnite pe parcurs sunt numeroase, de la cele tradiționale cum ar fi cuțitul, pușca sau mitraliera pâna la un ciocan masiv sau o sabie tăioasă (katana) care pare să se învârtă amenințător în mâinile tinerei adolescente. Nu lăsați așadar astfel de obiecte la îndemâna copiilor! Fiindcă tot vorbim despre arme, nici muniția nu lipsește de-a lungul nivelelor, însă va trebui totuși să dozați tendința de a trage în tot ce mișcă.

Poate chiar mai mult decat prin scenariu, jocul se impune datorită unei grafici excepționale. Animațiile de la începutul nivelelor sunt înfiorătoare și fiecare detaliu în parte a fost luat în considerare pentru a crește suspansul. De exemplu, atunci când Heather intră în "lumea de dedesubt" podeaua și pereții vor da impresia unei încăperi făcute din țesut uman. Un alt efect la fel de spectaculos este dat de zonele întunecate prin care trece eroina, luminate doar de o lanternă.

În egală măsură cu partea grafică, sunetul este de calitate și aceeași atenție niponă acordată detaliilor ne redă scârțâituri de uși și țipete înfricoșătoare în fundal. S-a pus un accent deosebit pe sunetele ambientale pentru a ține jucătorul într-un suspans permanent. Nu scăpați nici de muzică... Și ea are același rol! Să vă pregătească pentru întâlnirea inevitabilă cu "monștrii" ce vă așteaptă. Ca să vorbim și la propriu, mai este ceva care vă pregătește pe plan sonor pentru aceste întâlniri amicale și anume un radio care emite static când vă apropiați de inamici.

Câteva din aspectele evidente pe care cei de la Konami le-au omis sunt date în primul rand de controlul greoi al caracterului. Adaptarea de la consola de PS2 la PC nu este una foarte reușită însă există posibilitatea de a redenumi tastele. O altă scăpare a producătorilor este nivelul puzzle-urilor care jucate pe "ușor" sunt aproape inexistente, pe "mediu" mult prea simple iar pe "dificil" aproape imposibil de dus la capăt făra un doctorat la activ.

AI-ul nu lasă de dorit, "monștrii" sunt extrem de agili, mai ales când se joacă pe setarea de dificultate "dificil" însă există câteva scăpari când îi veți vedea blocați lângă vreun perete.

Cu toate acestea, noi vă recomandăm jocul, bineînțeles cu mențiunea că nu este pentru cei slabi de inimă..

Cheats

Setarea dificultății: Sub modul normal de joc muriți în mod intenționat de două ori Acum veți putea schimba pe "ușor" din meniul opțiunilor.

Sfârșit special UFO: Luați costumul Princess Heart și arma speciala Heather Beam. Terminați jocul omorând șefii și monștrii numai cu această armă.

Sfârșit special: Omorâți monștrii folosind numai arme "melee", preferabil mitraliera cu muniție infinită.

Scene speciale:

  • În nivelul din spital lăsați caracterul să fie omorât de asistente. Veți vedea ce se va întâmpla..
  • Spre final, după ce Claudia îl omoară pe Vincent și schimbul între aceasta și Heather are loc luați o armă și atacați-o pe Claudia. Heather va începe să sângereze și...
  • În nivelul din metrou coborâți pe șine și alergați spre capătul acestora.

Heather Beam: pentru a o obține trebuie să omorîți 333 de monștri. Numai jucând de mai multe ori puteți realiza acest lucru.

Puzzle-uri.

În librărie sub modul normal de joc cărțile au următoarea ordine: 4 5 2 3 1. Sub setarea de dificultate "dificil": 8 3 5 2.

În nivelul "Brookhaven Hospital" a doua ușa de pe hol poate fi deschisă folosind o simplă ecuație matematică: prima cifră este mai mare decât a doua, a doua cifră este a treia cifră înmulțită cu 2 iar a treia cifră jumătate din prima. Soluția pentru modul de joc simplu este 4 6 3 9, pentru cel normal 8 6 3 4 iar pentru dificil 4 8 9 6.

Tot în același nivel, a treia ușă de pe hol poate fi deschisă în felul următor: mergeți la etajul B și apoi în "depozit" (cămară) faceți o poză la peretele sângeros care are un raft lângă el. Soluția pentru nivelul normal de joc este 4 7 5 6 și pentru cel dificil 1 3 2 8.

Soluția pentru crematoriul din cadrul aceluiași nivel: pentru nivelul normal de joc 9 3 6 7 și pentru cel dificil 9 2 7 1.

Soluția pentru geamantanul de pe pat din cadrul aceluiași nivel: parola este timpul afișat de ceasul de lângă pat. Atenție, timpul trebuie citit în format militar. Spre exemplu, dacă ceasul afișează 2:14 atunci se va scrie 14:14.

Parola pentru etajul 33: după ce spitalul devine sângeros puteți merge la etajul 33. Aici pe perete veți găsi o imagine din piatră. Aceasta vă arată ordinea cifrelor. Numerele sunt indicate de numărul paturilor care sunt însângerate. Parola pentru nivelul normal este 8 2 3 7.

Ordinea cărților de tarot din ultimul nivel: pentru nivelul normal de joc este următoarea: la nord-vest "Eye of the night", la nord-est "Moon", la vest "High Priestess", la est "Fool" iar la sud "Hanged man". Pentru cel dificil: la nord-vest "High Priestess", la nord "Eye of the night", în centru "Fool", la est "Moon" și la sud-vest "Hanged man". Ghicitoarea este de fapt o problemă ce se folosește de numerele romane ca soluție.

Tipul jocului: aventura/horror
Audiență matură datorită scenelor excesiv de violente
Producător: Konami
Site oficial: www.konami.com/silenthill3/
Disponibil pentru PC si PS2
Cerințe minime de sistem: Procesor: Pentium III 1 GHz sau echivalentul; Ram: 256 MB; Placă video de 64 Mb cu accelerator 3D; Placă de sunet 3D compatibilă cu Microsoft Windows; Windows 98/98SE/ME/2000/XP; CD-ROM; DirectX 8.0

Cerințe de sistem recomandate: Procesor: Pentium IV 2.53 GHz sau echivalentul; RAM: 1 GB; Placă video: GeForce 4 Ti4600 sau echivalentul; Placă de sunet: SoundMax sau echivalentul; Windows XP; CD-ROM; DirectX 9.0a;

Ofertant: www.gameshop.ro

Preț informativ: 38€ fără TVA.


PC Magazine Ro | CD ROM | Redactia | Abonamente | CautareArhive

Copyright © 1999-2004 Agora Media.

[email protected]

LG - LifeŽs Good

www.agora.ro

deltafri

www.agora.ro

www.agora.ro

www.agora.ro