Timpul Liber - PC Magazine Romania, Mai 2004
Silent Hill 3
Iată și un joc pentru fanii Stephen King! Adică adepții genului horror.
Din păcate majoritatea producătorilor de jocuri au optat pentru teme preluate
din al doilea razboi mondial, succese sigure pentru publicul oricând amator
de așa ceva. Se pare că nu este cazul celor de la Konami care au venit cu continuarea
bestseller-ului lor "Silent Hill". Nimeni nu poate contesta inovația
niponilor de la Konami care au adus odată cu primul joc al seriei, în 1999,
și un scenariu corespunzător genului. Dacă până atunci jocurile horror gen "Alone
in the Dark" sau "Dino Crisis" însemnau doar strigoi sau monștri
de împușcat, alături de foarte mult sânge împroșcat pe pereți, odată cu apariția
primului "Silent Hill" toate acestea s-au schimbat. Standardele create
cu apariția primului joc s-au păstrat și de-a lungul seriei chiar dacă alți
producători ai unor jocuri horror, gen "Resident Evil", au optat pentru
binecunoscutele masacre.
Revenind la "Silent Hill 3".. O introducere potrivită ar trebui
să sune cam în felul următor: "Nerecomandat persoanelor care suferă de
afecțiuni cardiace sau claustrofobie!!". Prin urmare și de această dată
cei de la Konami au reușit să creeze o atmosferă îndeajuns de lugubră încât
să-i poată speria și pe cei mai împătimiți gameri. Povestea jocului este foarte
încâlcită și fiecare caracter întalnit își are un rost. Personajul principal
este o adolescentă care poartă numele de Heather, fiica protagonistului din
"Silent Hill 1". Totul începe cu un vis (deja-vu) într-un parc de
distracții pentru a continua mai apoi într-un mall pustiu. De aici încolo Heather
începe să-și contureze povestirea prin prisma personajelor întâlnite.. Sfârșitul
este la fel de enigmatic și surprinzător.. Pentru ca acțiunea să nu-și piardă
farmecul, nu vom dezvălui prea multe detalii ale povestirii.
Armele întâlnite pe parcurs sunt numeroase, de la cele tradiționale cum ar
fi cuțitul, pușca sau mitraliera pâna la un ciocan masiv sau o sabie tăioasă
(katana) care pare să se învârtă amenințător în mâinile tinerei adolescente.
Nu lăsați așadar astfel de obiecte la îndemâna copiilor! Fiindcă tot vorbim
despre arme, nici muniția nu lipsește de-a lungul nivelelor, însă va trebui
totuși să dozați tendința de a trage în tot ce mișcă.
Poate chiar mai mult decat prin scenariu, jocul se impune datorită unei grafici
excepționale. Animațiile de la începutul nivelelor sunt înfiorătoare și fiecare
detaliu în parte a fost luat în considerare pentru a crește suspansul. De exemplu,
atunci când Heather intră în "lumea de dedesubt" podeaua și pereții
vor da impresia unei încăperi făcute din țesut uman. Un alt efect la fel de
spectaculos este dat de zonele întunecate prin care trece eroina, luminate doar
de o lanternă.
În egală măsură cu partea grafică, sunetul este de calitate și aceeași atenție
niponă acordată detaliilor ne redă scârțâituri de uși și țipete înfricoșătoare
în fundal. S-a pus un accent deosebit pe sunetele ambientale pentru a ține jucătorul
într-un suspans permanent. Nu scăpați nici de muzică... Și ea are același rol!
Să vă pregătească pentru întâlnirea inevitabilă cu "monștrii" ce vă
așteaptă. Ca să vorbim și la propriu, mai este ceva care vă pregătește pe plan
sonor pentru aceste întâlniri amicale și anume un radio care emite static când
vă apropiați de inamici.
Câteva din aspectele evidente pe care cei de la Konami le-au omis sunt date
în primul rand de controlul greoi al caracterului. Adaptarea de la consola de
PS2 la PC nu este una foarte reușită însă există posibilitatea de a redenumi
tastele. O altă scăpare a producătorilor este nivelul puzzle-urilor care jucate
pe "ușor" sunt aproape inexistente, pe "mediu" mult prea
simple iar pe "dificil" aproape imposibil de dus la capăt făra un
doctorat la activ.
AI-ul nu lasă de dorit, "monștrii" sunt extrem de agili, mai ales
când se joacă pe setarea de dificultate "dificil" însă există câteva
scăpari când îi veți vedea blocați lângă vreun perete.
Cu toate acestea, noi vă recomandăm jocul, bineînțeles cu mențiunea că nu este
pentru cei slabi de inimă..
Cheats
Setarea dificultății: Sub modul normal de joc muriți în mod intenționat de
două ori Acum veți putea schimba pe "ușor" din meniul opțiunilor.
Sfârșit special UFO: Luați costumul Princess Heart și arma speciala Heather
Beam. Terminați jocul omorând șefii și monștrii numai cu această armă.
Sfârșit special: Omorâți monștrii folosind numai arme "melee", preferabil
mitraliera cu muniție infinită.
Scene speciale:
- În nivelul din spital lăsați caracterul să fie omorât de asistente. Veți
vedea ce se va întâmpla..
- Spre final, după ce Claudia îl omoară pe Vincent și schimbul între aceasta
și Heather are loc luați o armă și atacați-o pe Claudia. Heather va începe
să sângereze și...
- În nivelul din metrou coborâți pe șine și alergați spre capătul acestora.
Heather Beam: pentru a o obține trebuie să omorîți 333 de monștri. Numai jucând
de mai multe ori puteți realiza acest lucru.
Puzzle-uri.
În librărie sub modul normal de joc cărțile au următoarea ordine: 4 5 2 3
1. Sub setarea de dificultate "dificil": 8 3 5 2.
În nivelul "Brookhaven Hospital" a doua ușa de pe hol poate fi deschisă
folosind o simplă ecuație matematică: prima cifră este mai mare decât a doua,
a doua cifră este a treia cifră înmulțită cu 2 iar a treia cifră jumătate din
prima. Soluția pentru modul de joc simplu este 4 6 3 9, pentru cel normal 8
6 3 4 iar pentru dificil 4 8 9 6.
Tot în același nivel, a treia ușă de pe hol poate fi deschisă în felul următor:
mergeți la etajul B și apoi în "depozit" (cămară) faceți o poză la
peretele sângeros care are un raft lângă el. Soluția pentru nivelul normal de
joc este 4 7 5 6 și pentru cel dificil 1 3 2 8.
Soluția pentru crematoriul din cadrul aceluiași nivel: pentru nivelul normal
de joc 9 3 6 7 și pentru cel dificil 9 2 7 1.
Soluția pentru geamantanul de pe pat din cadrul aceluiași nivel: parola este
timpul afișat de ceasul de lângă pat. Atenție, timpul trebuie citit în format
militar. Spre exemplu, dacă ceasul afișează 2:14 atunci se va scrie 14:14.
Parola pentru etajul 33: după ce spitalul devine sângeros puteți merge la
etajul 33. Aici pe perete veți găsi o imagine din piatră. Aceasta vă arată ordinea
cifrelor. Numerele sunt indicate de numărul paturilor care sunt însângerate.
Parola pentru nivelul normal este 8 2 3 7.
Ordinea cărților de tarot din ultimul nivel: pentru nivelul normal de joc
este următoarea: la nord-vest "Eye of the night", la nord-est "Moon",
la vest "High Priestess", la est "Fool" iar la sud "Hanged
man". Pentru cel dificil: la nord-vest "High Priestess", la nord
"Eye of the night", în centru "Fool", la est "Moon"
și la sud-vest "Hanged man". Ghicitoarea este de fapt o problemă ce
se folosește de numerele romane ca soluție.
Tipul jocului: aventura/horror
Audiență matură datorită scenelor excesiv de violente
Producător: Konami
Site oficial: www.konami.com/silenthill3/
Disponibil pentru PC si PS2
Cerințe minime de sistem: Procesor: Pentium III 1 GHz sau echivalentul; Ram:
256 MB; Placă video de 64 Mb cu accelerator 3D; Placă de sunet 3D compatibilă
cu Microsoft Windows; Windows 98/98SE/ME/2000/XP; CD-ROM; DirectX 8.0
Cerințe de sistem recomandate: Procesor: Pentium IV 2.53 GHz sau echivalentul;
RAM: 1 GB; Placă video: GeForce 4 Ti4600 sau echivalentul; Placă de sunet: SoundMax
sau echivalentul; Windows XP; CD-ROM; DirectX 9.0a;
Ofertant: www.gameshop.ro
Preț informativ: 38€ fără TVA.
|