Comentarii şi interviuri - PC Magazine Romania, Aprilie
2004

Andrei Pănculescu
Country General Manager,
XEROX România
|
Xerox din nou
A consemnat Dan Iancu
PC Magazine: Xerox este recunoscut pentru un segment destul de larg în piaţă.
Care este factorul determinant pentru care aţi revenit?
Andrei Pănculescu: În prezent, activitatea Xerox se desfăşoară pe două direcţii
importante, cea a echipamentelor destinate producţiei şi a celor destinate activităţilor
de birou. În ambele categorii sunt produse ce se adresează atât clienţilor mari,
cât şi celor din firmele mici şi mijlocii. Celui din urmă segment, fiind cel
mai dinamic şi cu un potenţial important de dezvoltare, este normal să i se
acorde o importanţă deosebită. Cum pe piaţa românească numărul companiilor care
se încadrează în categoria "enterprise" este foarte redus, este evident
că segmentul căruia trebuie să îi acordăm atenţia principală este cel al IMM-urilor.
PC Magazine: Care este provocarea pe care Xerox România o va lansa pe piaţa
românească?
Andrei Pănculescu: România a fost înglobată recent în zona operaţională DMO
(Developing Markets Operations) a corporaţiei. Această zonă este extrem de dinamică
şi beneficiază de susţinere deosebită din partea corporaţiei prin asigurarea
de preţuri preferenţiale şi avantaje de marketing.
Xerox investeşte mult în fiecare an în cercetare & dezvoltare, analiza
cerinţelor clienţilor fiind foarte importantă în dezvoltarea de noi tehnologii
şi echipamente. Astfel s-au putut realiza produse care corespund necesităţilor
activităţilor firmelor de orice dimensiune, la preţuri deosebit de competitive.
Acestea sunt atuuri importante pentru o piaţă sensibilă la preţ cum este România.
De asemenea, Xerox oferă o gamă completă de servicii de consultanţă cu valoare
adăugată care îi ajută pe clienţi să gestioneze mai bine fluxul documentelor
în organizaţiile lor şi să micşoreze costurile de procesare.
Xerox este una dintre primele firme care a implementat servicii de outsourcing
în România, această piaţă fiind în continuă creştere.
Implementarea anul acesta a procesului Lean Six Sigma, care este în curs de
desfăşurare şi care urmăreşte îmbunătăţirea activităţii companiei în baza unui
audit al situaţiei curente, va aduce rezultate importante privind eficientizarea
activităţii noastre.
Toate aceste elemente, la care se adaugă intenţia noastră de creştere a vizibilităţii
pe piaţa românească, credem că vor contribui la o creştere a segmentului ocupat
de Xerox pe piaţa echipamentelor destinate activităţilor de birou.
PC Magazine: Care sunt avantajele folosirii de către utilizatorul obişnuit
a produselor Xerox?
Andrei Pănculescu: Noile tehnologii Xerox înglobate în echipamentele destinate
pieţei SOHO (a firmelor mici şi a utilizatorilor particulari) au redus semnificativ
preţul de achiziţie şi de utilizare al acestora, îmbunătăţind în acelaşi timp
calitatea. Un alt atu important pentru acest segment de utilizatori îl reprezintă
şi economia de spaţiu, în special în cazul echipamentelor multifuncţionale.
PC Magazine: Care au fost noutăţile Xerox la CeBIT?
Andrei Pănculescu: Xerox a participat la ediţia din acest an a târgului de
la Hanovra sub deviza "Inovaţia schimbă totul". A fost prezentată
întreaga gamă Xerox de dispozitive multifuncţionale digitale color şi monocrom
şi de imprimante Phaser de reţea. A fost expusă pentru prima oară în public
imprimanta color cu cerneală solidă Phaser 8400 şi au fost făcute demonstraţii
cu imprimatele laser Phaser 7750 A3 color şi Phaser 4500 A4 alb-negru, lansate
în Europa la începutul anului. În general, prin gama sa de produse, servicii
şi soluţii, Xerox şi-a prezentat cele mai valoroase oferte pentru birourile
de toate dimensiunile, de la firmele mici la marile companii.
Vizitatorii târgului de la Hanovra au putut descoperi o nouă abordare a activităţilor
de birou, rezultat al analizei practicilor şi tehnicilor utilizatorilor şi a
soluţiilor oferite pentru îmbunătăţirea acestora. Prezenţa la târg a fost considerată
a fi o platformă pentru consolidarea relaţiilor de parteneriat existente şi
de recrutare a unor noi parteneri de distribuţie.
PC Magazine: Care va fi imaginea Xerox la CERF, având în vedere că este un
târg unde marea masă a utilizatorilor din România vor avea un cuvânt greu de
spus?
Andrei Pănculescu: Vom fi prezenţi la CERF 2004 prin partenerul nostru Concept
Electronics. Ne vom concentra atenţia îndeosebi pe soluţiile de scanare şi arhivare
a documentelor, puternice şi flexibile, care oferă o gamă diversă de posibilităţi
de utilizare. Se vor face, de exemplu, demonstraţii cu staţia DigiPath, care
include un software puternic - DigiPath Production -, ce oferă posibilitatea
integrării documentelor scanate cu documente electronice, în librării electronice.
|