Comentarii și interviuri - PC Magazine Romania, Aprilie
2004
Andrei Pănculescu
Country General Manager,
XEROX România
|
Xerox din nou
A consemnat Dan Iancu
PC Magazine: Xerox este recunoscut pentru un segment destul de larg în piață.
Care este factorul determinant pentru care ați revenit?
Andrei Pănculescu: În prezent, activitatea Xerox se desfășoară pe două direcții
importante, cea a echipamentelor destinate producției și a celor destinate activităților
de birou. În ambele categorii sunt produse ce se adresează atât clienților mari,
cât și celor din firmele mici și mijlocii. Celui din urmă segment, fiind cel
mai dinamic și cu un potențial important de dezvoltare, este normal să i se
acorde o importanță deosebită. Cum pe piața românească numărul companiilor care
se încadrează în categoria "enterprise" este foarte redus, este evident
că segmentul căruia trebuie să îi acordăm atenția principală este cel al IMM-urilor.
PC Magazine: Care este provocarea pe care Xerox România o va lansa pe piața
românească?
Andrei Pănculescu: România a fost înglobată recent în zona operațională DMO
(Developing Markets Operations) a corporației. Această zonă este extrem de dinamică
și beneficiază de susținere deosebită din partea corporației prin asigurarea
de prețuri preferențiale și avantaje de marketing.
Xerox investește mult în fiecare an în cercetare & dezvoltare, analiza
cerințelor clienților fiind foarte importantă în dezvoltarea de noi tehnologii
și echipamente. Astfel s-au putut realiza produse care corespund necesităților
activităților firmelor de orice dimensiune, la prețuri deosebit de competitive.
Acestea sunt atuuri importante pentru o piață sensibilă la preț cum este România.
De asemenea, Xerox oferă o gamă completă de servicii de consultanță cu valoare
adăugată care îi ajută pe clienți să gestioneze mai bine fluxul documentelor
în organizațiile lor și să micșoreze costurile de procesare.
Xerox este una dintre primele firme care a implementat servicii de outsourcing
în România, această piață fiind în continuă creștere.
Implementarea anul acesta a procesului Lean Six Sigma, care este în curs de
desfășurare și care urmărește îmbunătățirea activității companiei în baza unui
audit al situației curente, va aduce rezultate importante privind eficientizarea
activității noastre.
Toate aceste elemente, la care se adaugă intenția noastră de creștere a vizibilității
pe piața românească, credem că vor contribui la o creștere a segmentului ocupat
de Xerox pe piața echipamentelor destinate activităților de birou.
PC Magazine: Care sunt avantajele folosirii de către utilizatorul obișnuit
a produselor Xerox?
Andrei Pănculescu: Noile tehnologii Xerox înglobate în echipamentele destinate
pieței SOHO (a firmelor mici și a utilizatorilor particulari) au redus semnificativ
prețul de achiziție și de utilizare al acestora, îmbunătățind în același timp
calitatea. Un alt atu important pentru acest segment de utilizatori îl reprezintă
și economia de spațiu, în special în cazul echipamentelor multifuncționale.
PC Magazine: Care au fost noutățile Xerox la CeBIT?
Andrei Pănculescu: Xerox a participat la ediția din acest an a târgului de
la Hanovra sub deviza "Inovația schimbă totul". A fost prezentată
întreaga gamă Xerox de dispozitive multifuncționale digitale color și monocrom
și de imprimante Phaser de rețea. A fost expusă pentru prima oară în public
imprimanta color cu cerneală solidă Phaser 8400 și au fost făcute demonstrații
cu imprimatele laser Phaser 7750 A3 color și Phaser 4500 A4 alb-negru, lansate
în Europa la începutul anului. În general, prin gama sa de produse, servicii
și soluții, Xerox și-a prezentat cele mai valoroase oferte pentru birourile
de toate dimensiunile, de la firmele mici la marile companii.
Vizitatorii târgului de la Hanovra au putut descoperi o nouă abordare a activităților
de birou, rezultat al analizei practicilor și tehnicilor utilizatorilor și a
soluțiilor oferite pentru îmbunătățirea acestora. Prezența la târg a fost considerată
a fi o platformă pentru consolidarea relațiilor de parteneriat existente și
de recrutare a unor noi parteneri de distribuție.
PC Magazine: Care va fi imaginea Xerox la CERF, având în vedere că este un
târg unde marea masă a utilizatorilor din România vor avea un cuvânt greu de
spus?
Andrei Pănculescu: Vom fi prezenți la CERF 2004 prin partenerul nostru Concept
Electronics. Ne vom concentra atenția îndeosebi pe soluțiile de scanare și arhivare
a documentelor, puternice și flexibile, care oferă o gamă diversă de posibilități
de utilizare. Se vor face, de exemplu, demonstrații cu stația DigiPath, care
include un software puternic - DigiPath Production -, ce oferă posibilitatea
integrării documentelor scanate cu documente electronice, în librării electronice.
|