Timpul Liber - PC Magazine Romania, Martie 2003
Biblioteca TI
Sendmail
Fiabil, flexibil și simplu de configurat, sendmail poate rezolva necesitățile
primare de direcționare a e-mail-urilor ale oricărui sit web. Ajuns la a treia
ediție, acest manual de referință a fost complet revizuit și actualizat față
de varianta precedentă. Noua versiune aduce o mulțime de noi facilități și schimbări
fundamentale față de orice alt program de direcționare a e-mail-urilor bazat
pe Unix. Pentru că noua versiune diferă semnificativ de versiunile anterioare
a fost necesar ca o mare parte a cărții să fie rescrisă.
Lucrarea începe cu instrucțiuni de construire și instalare a programului și
a aplicațiilor adiționale care îl însoțesc - vacation și makemap. Capitolele
următoare descriu modalitățile de administrare de zi cu zi a sendmail-ului.
Această secțiune include două noi capitole, Performance Tunning (un instrument
care eficientizează livrarea e-mail-urilor) și Handling Spam, dedicat facilităților
anti-spam ale lui sendmail. O altă sectiune a cărții descrie fișierele de configurare
și debugging ale programului cât și modul de lucru cu acestea. După ce trece
prin toate aceste caracteristici, cartea se încheie cu cinci appendix-uri care
oferă mult mai multe detalii despre sendmail decât au fost publicate vreodată.
Sendmail, Bryan Costales, Eric Allman, Editura O´Reilly, 1232 pagini,
ISBN 1-56592-839-3, în România prin Byblos, preț: 72$.
Learning
UML
Compatibil cu majoritatea uneltelor de dezvoltare și documentare, UML poate
fi folosit pe de o parte de programatori pentru a înregistra operațiuni cum
ar fi design-ul detaliat al claselor într-un sistem orientat spre obiecte și
pe de altă parte de analiștii care doresc să ofere o imagine de ansamblu asupra
modului în care un sistem interacționează cu utilizatorii și cu alte sisteme.
Cartea Learning UML pornește de la descrierea generală a limbajului și continuă
cu o prezentare gradată a informației pentru ca cititorii să se familiarize
mai ușor cu toate elementele de bază din UML. Aceștia vor învăța pentru început
cum se folosește UML pentru a modela structura unui sistem și cum se pun în
aplicare conceptele cheie ale limbajului - în special cele privind componentele
generale (clase) și specifice (obiecte). Capitolele următoare explică cum se
folosesc diagramele use-case pentru a modela funcționalitatea unui sistem, iar
la final, cei care au reușit să ajungă până aici vor vedea cum se poate porta
un sistem într-un mediu fizic. Pe parcursul întregii cărți, autorul Sinan Si
Alhir se axează doar pe UML ca limbaj, evitând hățisurile metodologiei. Prezentarea
sa este directă și la obiect, iar fiecare capitol se încheie cu un set de exerciții,
pentru ca cititorul să poată verifica singur cât de mult a avansat.
Learning UML, Sinan Si Alhir, Editura O´Reilly, 252 pagini, ISBN 0-596-00344-7,
în România prin Byblos, preț: 42$.
Java
NIO
Multi programatori Java avizați consideră noul I/O API - numit NIO de la Noul Input/Output - cea mai importantă facilitate a versiunii 1.4 din Java 2 Standard Edition. Noul pachet include multe lucruri care lipsesc din edițiile Java precedente dar care sunt critice pentru scrierea aplicațiilor de înaltă performanță la scară largă: rețele scalabile și fișiere I/O, suport pentru seturi de caractere și potrivirea expresiilor obișnuite.
Lucrarea de față descrie noile capabilități ale versiunii 1.4 și arată cum
se pot exploata acestea pentru a îmbunătății vizibil eficiența codului scris
în Java. Java NIO examinează problemele tipice pe care le întâmpină programatorii
Java în lucrul cu I/O-urile și arată cum pot profita aceștia de noile facilități
ale versiunii 1.4. Pentru că API-urile NIO mai mult completează decât înlocuiesc
facilitățile I/O ale versiunii1.3, programatorii sunt sfătuiți când este mai
bine să folosescă facilitățile noi și în ce situații sunt mai potrivite API-urile
din versiunea precedentă.
Java NIO, Ron Hitchens, Editura O´Reilly, 302 pagini, ISBN 0-596-00288-2,
în România prin Byblos, preț: 42$.
|