Agora
Media
Libraria Byblos



AgoraNews  





PC Magazine Ro  




NET Report   




Ginfo   




agora ON line   





PC Concrete   





Liste de discuţii   




Cartea de oaspeţi   




Mesaje   





Agora   





Clic aici
PC Magazine





Timpul Liber - PC Magazine Romania, Noiembrie 2004

De pus în ramă

Adrian Chivu şi Ionuţ Ghionea

În această aplicaţie, pornind de la o fotografie, se prezintă etapele de realizare ale unui tablou în stil clasic. Ca punct de pornire se consideră fotografia digitală din figura 1, reprezentând o dalie roşie.

Fig. 1

Un prim pas (opţional) este reducerea numărului de culori din imagine (la 16 culori), pentru a simula mai realist impresia de "pictură". Astfel, din meniul Image -> Mode se selectează opţiunea Indexed color. În caseta de dialog care apare se modifică parametrii după cum urmează: Palette: Local (selective), Colors: 16, Forced:none, Dither: diffusion, Amount:75%. Rezultatul este prezentat în figura 2.

Fig. 2

Pentru a face posibilă transformarea imaginii în continuare, aceasta trebuie convertită din modul Indexed Colors în modul RGB. Pentru aceasta, se accesează comanda RGB Color din meniul Image -> Mode. În acest moment ar putea apărea întrebarea la ce foloseşte trecerea iniţială la modul Indexed Colors dacă se revine ulterior la modul RGB. Răspunsul este: pentru pierderea unui număr de culori şi generarea unui aspect de "pictură" pentru imagine.

Următoarea etapă (cea esenţială) este transformarea fotografiei în pictură sau desen, după preferinţă, etapă realizată cu ajutorul comenzilor din meniul Filter -> Artistic. S-a ales pentru această aplicaţie filtrul Watercolor, care transformă fotografia într-o imagine cu aspect de acuarelă. În caseta de configurare a filtrului se aleg următoarele valori pentru parametri: Brush detail: 14 (maxim), Shadow intensity: 1, Texture: 1. Rezultatul aplicării acestui filtru se observă în figura 3.

Fig. 3

Imaginea pentru tablou este gata, urmează adăugarea unei rame. Aceasta poate fi creată cu ajutorul programului Adobe Photoshop (figura 4) sau cu ajutorul programului 3D Studio Max, în acest caz, rama având un aspect uşor tridimensional, efect foarte apreciat de utilizatori.

Fig. 4

În continuare, se deschide şi imaginea cu rama în Adobe Photoshop. Pentru a putea fi folosită în aplicaţie, utilizatorul va trebui să selecteze doar rama, fără spaţiul alb din interiorul acesteia. Astfel, se efectuează click cu instrumentul Magic Wand Tool oriunde în zona albă din centrul ramei, pentru a o selecta, apoi din meniul Select se alege comanda Inverse. Rama a fost selectată ! Urmează efectuarea unei comenzi Copy, apoi trecerea în imaginea iniţială şi executarea comenzii Paste. S-a creat astfel un nou Layer ce conţine rama, care, desigur, se ajustează prin scalare la dimensiunile dorite, folosind comanda Free Transform din meniul Edit. Rezultatul este prezentat în figura 5.

Fig. 5

Pentru o impresie accentuată de realism urmează un ultim retuş: adăugarea umbrei pe care rama se presupune că o lasă pe pânza tabloului. În acest scop se execută click cu butonul drept al mouse-ului pe Layer-ul corespunzător ramei în paleta Layers şi se alege comanda Blending Options din meniul contextual. În caseta de dialog care apare se bifează secţiunea Drop Shadow şi se aleg parametrii după gust, efectul de umbrire fiind prezentat în figura 6.

Fig. 6

Desigur, în cazul ramei desenate în 3D Studio Max, asupra acesteia se pot aplica diverse materiale cu aspect de lemn, având caracteristicile Bump activate, pentru un aspect reliefat al lemnului.


PC Magazine Ro | CD ROM | Redactia | Abonamente | CautareArhive

Copyright © 1999-2004 Agora Media.

webmaster@pcmagazine.ro

LG - Life´s Good

www.agora.ro

deltafri

www.agora.ro

www.agora.ro

www.agora.ro