Agora
Media
Libraria Byblos



AgoraNews  





PC Magazine Ro  




NET Report   




Ginfo   




agora ON line   





PC Concrete   





Liste de discuții   




Cartea de oaspeți   




Mesaje   





Agora   





Clic aici
PC Magazine





Timpul Liber - PC Magazine Romania, Noiembrie 2004

De pus în ramă

Adrian Chivu și Ionuț Ghionea

În această aplicație, pornind de la o fotografie, se prezintă etapele de realizare ale unui tablou în stil clasic. Ca punct de pornire se consideră fotografia digitală din figura 1, reprezentând o dalie roșie.

Fig. 1

Un prim pas (opțional) este reducerea numărului de culori din imagine (la 16 culori), pentru a simula mai realist impresia de "pictură". Astfel, din meniul Image -> Mode se selectează opțiunea Indexed color. În caseta de dialog care apare se modifică parametrii după cum urmează: Palette: Local (selective), Colors: 16, Forced:none, Dither: diffusion, Amount:75%. Rezultatul este prezentat în figura 2.

Fig. 2

Pentru a face posibilă transformarea imaginii în continuare, aceasta trebuie convertită din modul Indexed Colors în modul RGB. Pentru aceasta, se accesează comanda RGB Color din meniul Image -> Mode. În acest moment ar putea apărea întrebarea la ce folosește trecerea inițială la modul Indexed Colors dacă se revine ulterior la modul RGB. Răspunsul este: pentru pierderea unui număr de culori și generarea unui aspect de "pictură" pentru imagine.

Următoarea etapă (cea esențială) este transformarea fotografiei în pictură sau desen, după preferință, etapă realizată cu ajutorul comenzilor din meniul Filter -> Artistic. S-a ales pentru această aplicație filtrul Watercolor, care transformă fotografia într-o imagine cu aspect de acuarelă. În caseta de configurare a filtrului se aleg următoarele valori pentru parametri: Brush detail: 14 (maxim), Shadow intensity: 1, Texture: 1. Rezultatul aplicării acestui filtru se observă în figura 3.

Fig. 3

Imaginea pentru tablou este gata, urmează adăugarea unei rame. Aceasta poate fi creată cu ajutorul programului Adobe Photoshop (figura 4) sau cu ajutorul programului 3D Studio Max, în acest caz, rama având un aspect ușor tridimensional, efect foarte apreciat de utilizatori.

Fig. 4

În continuare, se deschide și imaginea cu rama în Adobe Photoshop. Pentru a putea fi folosită în aplicație, utilizatorul va trebui să selecteze doar rama, fără spațiul alb din interiorul acesteia. Astfel, se efectuează click cu instrumentul Magic Wand Tool oriunde în zona albă din centrul ramei, pentru a o selecta, apoi din meniul Select se alege comanda Inverse. Rama a fost selectată ! Urmează efectuarea unei comenzi Copy, apoi trecerea în imaginea inițială și executarea comenzii Paste. S-a creat astfel un nou Layer ce conține rama, care, desigur, se ajustează prin scalare la dimensiunile dorite, folosind comanda Free Transform din meniul Edit. Rezultatul este prezentat în figura 5.

Fig. 5

Pentru o impresie accentuată de realism urmează un ultim retuș: adăugarea umbrei pe care rama se presupune că o lasă pe pânza tabloului. În acest scop se execută click cu butonul drept al mouse-ului pe Layer-ul corespunzător ramei în paleta Layers și se alege comanda Blending Options din meniul contextual. În caseta de dialog care apare se bifează secțiunea Drop Shadow și se aleg parametrii după gust, efectul de umbrire fiind prezentat în figura 6.

Fig. 6

Desigur, în cazul ramei desenate în 3D Studio Max, asupra acesteia se pot aplica diverse materiale cu aspect de lemn, având caracteristicile Bump activate, pentru un aspect reliefat al lemnului.


PC Magazine Ro | CD ROM | Redactia | Abonamente | CautareArhive

Copyright © 1999-2004 Agora Media.

[email protected]

LG - LifeŽs Good

www.agora.ro

deltafri

www.agora.ro

www.agora.ro

www.agora.ro