Talkshow - PC Magazine Romania, Ianuarie
2004
Flamingo în sufragerie
Dragos Simion - Președinte Flamingo Computers
|
Unul dintre noile concepte pe care merge dezvoltarea Flamingo Computers
se poate numi "Flamingo în sufragerie". Este un prim pas către o casă
"inteligentă". Cum vedeți dezvoltat acest concept, etapele lui de
dezvoltare și mai ales care vor fi articularitățile ce vă vor deosebi de ceilalți
competitori?
Flamingo Computers își propune să utilizeze sinergiile dezvoltate recent în
jurul calculatorului, care nu mai este folosit ca un instrument de sine stătător,
ci capătă rolul de coordonator multi-media, punând în valoare aparatura audio,
video, tv în toate formele în care acestea se regăsesc în căminele moderne.
Cu un număr de ani în urmă conceptul avea clare conotații SF, însă iată că a
venit timpul ca ele să devină realitate.
Dezvoltarea conceptului se face în mod evident în business-ul de retail, pornind
de la aparatura principală care în mod tradițional se află în sufragerie și
care include televizor, dispozitive video și audio de înregistrare sau redare.
Rolul nostru este nu doar de a vinde produsele, ci de a deschide acel capitol
nou, conectarea cu computerul, aducând un plus substanțial de beneficii consumatorilor.
Aceasta este specialitatea noastră și așa identificăm diferențierea față de
alți vânzători de aparatură. Dezvoltarea ulterioară este modulară, în scopul
întregirii gamei de posibilități și acoperirii nișelor semnificative de produse
și tehnologii. Ideile noastre de forță cuprind: home cinema, hi-fi audio, digital
photo și video, plus bineînțeles televizorul.
Avantajul competitiv pe care ne bazăm este suportul tehnic remarcabil, care
se consolidează ca urmare a competențelor la nivel de resurse umane, cât și
prin "corporate awareness", conștientizarea strategică a tendințelor
de consum ce ne marchează existența în prezent și în viitorul previzibil.
La ora actuală aveți 60 de magazine Flamingo în toată țara, vă propuneți
pentru anul 2004 să ajungeți la 100. Cum veți gestiona această creștere și unde
vă propuneți să fie noile locații?
Răspunsul se află în strategia de investiții în resurse umane, care a reprezentat
o prioritate a afacerii Flamingo la orice nivel de dezvoltare s-ar fi aflat.
Ne așteptăm ca rezultatele să recompenseze eforturile făcute în această direcție
la nivelul amintit anterior, iar gestionarea a 100 locații să fie un demers
de management firesc. Ca urmare a creșterii sănătoase a afacerii dispunem de
asemenea și de resursele financiare necesare atingerii obiectivului. Noile locații
vor completa zonele de maxim potențial, atât în capitală cât și în orașele țării,
evitând bineînțeles zonele de saturație.
Tot la capitolul dezvoltare avansați pentru 2004 un numar de 50.000
de calculatoare personale. Pe ce vă bazați?
Flamingo a devenit în trimestrul III al anului 2003 asamblatorul numărul 1
de calculatoare vândute în România, poziție care vorbește de la sine atât despre
potențialul firmei, cât și despre oportunitatea venită dinspre piață. Ținta
noastră pentru 2004 este în aceste coordonate: avem capacitatea de a produce
cantități mari, avem un standard de calitate ISO care deja contează și nu în
ultimul rând avem expunerea corespunzătoare către piață cu pretențiile și așteptările
sale.
Dacă ați fi întrebat "de ce să cumpăr de la Flamingo?", ce
răspundeți?
Cred că sunt deja argumente decisive în răspunsurile precedente. Sintetizând,
Flamingo oferă garanția lucrului cu profesioniști, precum și confortul alegerii
optime în funcție de aspirațiile fiecărui client și de disponibilitățile financiare
ale acestuia. Pe lângă toate acestea, este chiar plăcut să descoperi lucruri
noi și să cumperi la Flamingo.
Ce îmbunătățiri vedeți în zona de service și vânzare?
În aceste zone ne rezervăm dreptul de a vă face niște surprize, care suntem
convinși că vor fi plăcute, pe parcursul anului 2004 și de a vorbi despre acestea
la momentul oportun. Până atunci vă urăm toate cele bune pentru 2004!
Dragoș Simion, Președinte Flamingo Computers
EXPERIENȚĂ PROFESIONALĂ
1998 - 2003, Quadrant Asset Management - CEO
1997 - 1998, Fondul Româno-American pentru Investiții - Investment Analyst
1995 - 1997, Booz-Allen & Hamilton - Capital Market Advisor/Trainer
BACKGROUND
1993 - 1995, Norwegian School for Economics and Business Administration MBA
în afaceri internaționale
1987 - 1992, Universitatea din Craiova, Inginer, Facultatea de Automatică și
Calculatoare
|