Agora
Media
Libraria Byblos



AgoraNews  





PC Magazine Ro  




NET Report   




Ginfo   




agora ON line   





PC Concrete   





Liste de discuții   




Cartea de oaspeți   




Mesaje   





Agora   








Clic aici
PC Report - ultimul numar aparut


Comentarii și interviuri - PC Magazine Romania, August 2003


"Degeaba avem resurse intelectuale, cunoștințe de tot felul, realizări deosebite pe proiecte, dacă abordarea piețelor noi se face încă într-un mod neadecvat".


Dan Roman
Director general S&T Regiunea Sud

Globalizarea, factor important în mediul economic marcat de schimbare

Pe 30 martie a.c., S&T AG a anunțat achiziționarea companiilor Fujitsu Services din 7 țări: Cehia, Grecia, Ungaria, Malta, Polonia, România și Slovacia. Pentru S&T România, evenimentul ce urmează la câteva luni după o altă achiziție importantă (Plaut), contribuie la întărirea poziției companiei, printr-o creștere importantă a competențelor, a cifrei de afaceri și a segmentului de piață.

Am încercat să aflu mai multe despre acest foarte important eveniment de la Dan Roman, Director General S&T Regiunea Sud, și Bogdan Cocora, Managing Director S&T România, și iată ce am aflat:

PC Magazine: Care sunt tendințele din mediul de afaceri pe plan mondial?

Dan Roman: Actualul climat de afaceri este caracterizat de o economie mondială fără forță, piețe de capital restrânse, concentrarea atenției asupra costurilor, lipsa finanțării pentru cercetare, o capacitate excedentară în multe ramuri industriale și presiune a prețurilor. Toți acești factori impun modificarea proceselor și modelului de afaceri.

Tendințele care se conturează în acest moment în mediul de afaceri pe plan mondial sunt determinate de condițiile impuse de climatul economic general. Companiile sunt nevoite să întrețină o activitate continuă de planificare, adaptare și inovare, în timp ce fac trecerea de la vechiul model de afaceri, la modele noi.

În același timp, companiile se văd forțate să își adapteze modelul de generare a ofertei, de lansare de noi produse și servicii pe piață. S-a ajuns la situația în care nu mai este determinantă nevoia companiilor de a-și vinde produsul activității ci nevoia de a răspunde cerințelor venite din partea clienților și consumatorilor; se inversează sensul. Pe de altă parte, o altă modificare în modelul de afaceri este cauzată de emergența unor așa numite rețele de confederații ale jucătorilor din lanțul de distribuție, care înlocuiesc modelul lanțului de distribuție liniar. O altă mutație se produce de la accentul pus pe calitate și valoare adăugată, la concentrarea asupra practicilor de consultanță și de oferire de servicii.

Mediul de lucru suferă, la rândul său, transformări. Forța de muncă profesionistă este acum caracterizată de sprijinul oferit de tehnologie, de faptul că se motivează prin auto-evaluare și de schimbarea priorităților în balanța dintre viața particulară și cea profesională.

În ceea ce privește tehnologia, aceasta evoluează de la stadiul primar de instrumente specifice pentru anumite situații, devenind o forță creativă în sprijinul profesioniștilor. Oamenii caută tehnologia care să nu îi dezumanizeze, ci, dimpotrivă, să îi sprijine pentru a deveni mai creativi, pentru a-și ierarhiza copleșitorul volum de informații de care dispun și pentru a crea rețele, atât personale cât și de afaceri.

O altă perspectivă care nu trebuie pierdută din vedere este implicarea guvernelor și evoluția impactului acestora și al reglementărilor asupra politicilor, procedurilor și oportunităților de afaceri.

Globalizarea este, la rândul ei, un factor deosebit de important în acest mediu economic marcat de schimbare, presupunând capacitatea de colaborare în condiții de eficiență crescută, precum și capacitatea de creare a unor ecosisteme globale.

Achiziționarea de companii este o direcție din ce în ce mai vizibilă în mid-marketul european, în ultimii doi - trei ani, devenind o unealtă larg răspândită și la îndemâna managerilor în atingerea obiectivelor strategice.

PC Magazine: Care este impactul regional al achiziției Fujitsu Services?

Dan Roman: Pentru Regiunea de Sud a S&T aceasta înseamnă în primul rând o extindere cu prezență directă în două țări: Grecia și Malta. În Grecia, S&T lucra până acum cu un partener local și participa împreună cu acesta la licitațiile guvernamentale sau la proiectele de infrastructură complexe, bazându-se pe ce avea S&T în spate ca referință în alte țări. În momentul de față, avem o subsidiară directă și în Malta și în Grecia.

Grecia se integrează în strategia S&T de a lucra în emerging markets, nefiind o piață cu mult diferită de alte țări din zonă, deși are o concentrație masivă de firme mici și mijlocii de IT, deci competiția este extrem de puternică. Totuși, este o mare similitudine între situația din țările în curs de dezvoltare și Grecia, din punctul de vedere al infrastructurii guvernamentale. Din acest punct de vedere Grecia se integrează în specialitatea S&T de a lucra în emerging markets. Filiala din Grecia este mai mult orientată către retail, din cauza preluării dinainte a ICL de către Fujitsu Services pe piața grecească. Însă, în momentul de față, ei și-au dezvoltat și posibilități de software locale și au dezvoltat aplicații de retail în principal, urmând ca anul acesta să introducă și aplicații gen CRM.

PC Magazine: Ce vă nemulțumește la piața românească?

Dan Roman: Degeaba avem resurse intelectuale, cunoștințe de tot felul, realizări deosebite pe proiecte, dacă abordarea piețelor noi se face încă într-un mod neadecvat. Când te duci la un beneficiar și îi spui că poți face de toate și ești cel mai bun, aceasta îi provoacă o oarecare reticență. Cred că dacă am folosi cât mai mulți oameni educați în firmele mari de calculatoare din vest, care să știe cum să pună problema, am avea mult mai multe șanse în promovarea realizărilor locale în afară.

A consemnat Mihaela Cârstea.


PC Magazine Ro | CD ROM | Redactia | Abonamente | CautareArhive

Copyright © 1999-2002 Agora Media.

[email protected]

LG - LifeŽs Good

www.agora.ro

deltafri

www.agora.ro

www.agora.ro

www.agora.ro