Comentarii şi interviuri - PC Magazine Romania, Iulie
2003

"Capacitatea de a administra automat şi dinamic resursele IT ajută clienţii
să câştige mai mult din investiţiile pe care le fac în tehnologie"
|
Zoran Hrustic
Manager pentru software Tivoli, Europa Centrală şi de Est, Orientul Mijlociu
şi Africa
Resurse potrivite, la momentul potrivit, clientului potrivit
Mihaela Cârstea
Pe 14 mai 2003, IBM a anunţat finalizarea achiziţiei companiei canadiene Think
Dynamics, furnizoare a unui software pentru administrarea automată a resurselor
informatice, care să facă faţă schimbărilor mediului de afaceri. Echipa Think
Dynamics a fost integrată în IBM Software Group sub marca Tivoli şi este coordonată
de IBM Systems Group, TotalStorage şi IBM Global Services.
În cadrul evenimentului "Tivoli Software from IBM: Intelligent Management
Software for the on demand world", organizat de IBM România pe 3 iunie
a.c.,
am avut posibilitatea de a afla mai multe despre acest produs, cât şi despre
perspectivele pe care le oferă acesta
mediului de afaceri de la Zoran Hrustic, manager pentru software Tivoli la
IBM
Europa Centrală şi de Est, Orientul Mijlociu şi Africa.
PC Magazine: Care sunt motivele acestei achiziţii?
Zoran Hrustic: Motivul principal care stă de obicei la baza
unei achiziţii pe care o face IBM este acela de a oferi clienţilor soluţii care
să permită îmbunătăţirea timpului de răspuns al afacerilor la solicitările pieţei.
Înainte de a se lua decizia acestei achiziţii, am colaborat cu Think Dynamics
şi eram destul de familiari cu produsul companiei canadiene, bazat pe tehnologii
care contribuie la coordonarea aprovizionării cu resurse informatice în funcţie
de politicile afacerii. Software-ul Think Dynamics accelerează elementele esenţiale
ale strategiei IBM de a ajuta clienţii să răspundă rapid şi dinamic la cerinţele
afacerii, permiţând specialiştilor din departamentele informatice să se concentreze
pe necesităţile specifice afacerilor respective.
Un alt element important în decizia de achiziţie l-a reprezentat faptul că
software-ul se bazează pe standarde deschise, pe servicii web, XML, independenţa
de hardware, aspecte care se potrivesc foarte bine cu produsele Tivoli, permiţând
o integrare fără probleme.
Zona de aplicabilitate a Think Dynamics devine din ce în ce mai fierbinte,
deoarece acest produs va permite clienţilor noştri să-şi stabilească priorităţile
în funcţie de regulile afacerii. Think Dynamics stabileşte nivelul de legătură
dintre resurse şi, de exemplu, asigurarea utilizatorului sau a software-lui
cu maşina potrivită. Să presupunem cazul unui Centru de Date unde se execută
o aplicaţie de internet banking. Se pregăteşte o campanie promoţională în care
se aşteaptă o creştere bruscă într-o săptămână sau două a numărului de vizitatori
pe sit şi o creştere a solicitării resurselor interne, ce poate afecta în mod
negativ performanţele sistemului. În această situaţie, Think Dynamics asigură
posibilitatea de definire a procesului necesar pentru aprovizionarea cu servere
suplimentare, instalează sistemele de operare şi toate aplicaţiile necesare
până când se obţine nivelul de performanţă solicitat şi se ating obiectivele
afacerii. După terminarea evenimentului care a necesitat suplimentarea resurselor,
o parte din acea infrastructură poate fi refolosită pentru alte scopuri. Capacitatea
de a administra automat şi dinamic resursele IT ajută clienţii să câştige mai
mult din investiţiile pe care le fac în tehnologie.
PC Magazine: Ce sinergie se va realiza în urma integrării
Think
Dynamics?
Zoran Hrustic: Think Dynamics este lider în infrastructură
şi aprovizionare automatizată, adresându-se necesităţilor la cerere (on demand)
ale mediului de afaceri. IBM şi Think Dynamics împărtăşesc aceeaşi orientare
în privinţa asigurării creşterii valorii oferite clienţilor în mediile de afaceri
complexe şi în continuă schimbare. Prin integrarea strânsă a capabilităţilor
oferite de Think Dynamics cu oferta "on demand" a IBM, IBM poate oferi clienţilor
cea mai completă soluţie de aprovizionare de pe piaţă.
PC Magazine: Care sunt potenţialii clienţi pe piaţa românească
ai software-ului Think Dynamics?
Zoran Hrustic: Clienţii mari, precum operatorii de telefonie
mobilă, băncile, sectorul de retail - care a înregistrat o creştere spectaculoasă
în ultimii doi ani în România, sectorul guvernamental. Pentru clienţii mai mici
lucrăm cu partenerii.
Mulţi caută cu disperare să obţină mai mult cu mai puţin. Noi le putem oferi
soluţia.
Piaţa românească este deschisă pentru astfel de soluţii de bază.
PC Magazine: Aţi avut deja discuţii cu astfel de clienţi
în România?
Zoran Hrustic: Da. Anul trecut am început să construim în
România echipa Tivoli. Există o strânsă colaborare între specialiştii din ţările
Europei de Sud-Est, astfel încât să se poată răspunde foarte rapid solicitărilor
care apar oriunde în această regiune.
Este posibil ca unii dintre competitorii noştri să fie ceva mai bine cunoscuţi,
dar numai ca nume. Unii dintre ei şi-au restrâns însă activitatea (precum Computer
Associates, care şi-a închis biroul din Polonia) sau sunt prezenţi numai prin
parteneri, noi suntem în schimb în plină creştere a activităţii în această zonă.
Din punct de vedere al managementului de sistem, IBM avea cu câţiva ani în urmă
o poziţie foarte modestă, azi este numărul unu în Europa şi unu sau doi în diferite
regiuni ale lumii. Am câştigat teren în faţa CA, HP, BMC.
|