Comentarii și interviuri - PC Magazine Romania, Iulie
2003
"Capacitatea de a administra automat și dinamic resursele IT ajută clienții
să câștige mai mult din investițiile pe care le fac în tehnologie"
|
Zoran Hrustic
Manager pentru software Tivoli, Europa Centrală și de Est, Orientul Mijlociu
și Africa
Resurse potrivite, la momentul potrivit, clientului potrivit
Mihaela Cârstea
Pe 14 mai 2003, IBM a anunțat finalizarea achiziției companiei canadiene Think
Dynamics, furnizoare a unui software pentru administrarea automată a resurselor
informatice, care să facă față schimbărilor mediului de afaceri. Echipa Think
Dynamics a fost integrată în IBM Software Group sub marca Tivoli și este coordonată
de IBM Systems Group, TotalStorage și IBM Global Services.
În cadrul evenimentului "Tivoli Software from IBM: Intelligent Management
Software for the on demand world", organizat de IBM România pe 3 iunie
a.c.,
am avut posibilitatea de a afla mai multe despre acest produs, cât și despre
perspectivele pe care le oferă acesta
mediului de afaceri de la Zoran Hrustic, manager pentru software Tivoli la
IBM
Europa Centrală și de Est, Orientul Mijlociu și Africa.
PC Magazine: Care sunt motivele acestei achiziții?
Zoran Hrustic: Motivul principal care stă de obicei la baza
unei achiziții pe care o face IBM este acela de a oferi clienților soluții care
să permită îmbunătățirea timpului de răspuns al afacerilor la solicitările pieței.
Înainte de a se lua decizia acestei achiziții, am colaborat cu Think Dynamics
și eram destul de familiari cu produsul companiei canadiene, bazat pe tehnologii
care contribuie la coordonarea aprovizionării cu resurse informatice în funcție
de politicile afacerii. Software-ul Think Dynamics accelerează elementele esențiale
ale strategiei IBM de a ajuta clienții să răspundă rapid și dinamic la cerințele
afacerii, permițând specialiștilor din departamentele informatice să se concentreze
pe necesitățile specifice afacerilor respective.
Un alt element important în decizia de achiziție l-a reprezentat faptul că
software-ul se bazează pe standarde deschise, pe servicii web, XML, independența
de hardware, aspecte care se potrivesc foarte bine cu produsele Tivoli, permițând
o integrare fără probleme.
Zona de aplicabilitate a Think Dynamics devine din ce în ce mai fierbinte,
deoarece acest produs va permite clienților noștri să-și stabilească prioritățile
în funcție de regulile afacerii. Think Dynamics stabilește nivelul de legătură
dintre resurse și, de exemplu, asigurarea utilizatorului sau a software-lui
cu mașina potrivită. Să presupunem cazul unui Centru de Date unde se execută
o aplicație de internet banking. Se pregătește o campanie promoțională în care
se așteaptă o creștere bruscă într-o săptămână sau două a numărului de vizitatori
pe sit și o creștere a solicitării resurselor interne, ce poate afecta în mod
negativ performanțele sistemului. În această situație, Think Dynamics asigură
posibilitatea de definire a procesului necesar pentru aprovizionarea cu servere
suplimentare, instalează sistemele de operare și toate aplicațiile necesare
până când se obține nivelul de performanță solicitat și se ating obiectivele
afacerii. După terminarea evenimentului care a necesitat suplimentarea resurselor,
o parte din acea infrastructură poate fi refolosită pentru alte scopuri. Capacitatea
de a administra automat și dinamic resursele IT ajută clienții să câștige mai
mult din investițiile pe care le fac în tehnologie.
PC Magazine: Ce sinergie se va realiza în urma integrării
Think
Dynamics?
Zoran Hrustic: Think Dynamics este lider în infrastructură
și aprovizionare automatizată, adresându-se necesităților la cerere (on demand)
ale mediului de afaceri. IBM și Think Dynamics împărtășesc aceeași orientare
în privința asigurării creșterii valorii oferite clienților în mediile de afaceri
complexe și în continuă schimbare. Prin integrarea strânsă a capabilităților
oferite de Think Dynamics cu oferta "on demand" a IBM, IBM poate oferi clienților
cea mai completă soluție de aprovizionare de pe piață.
PC Magazine: Care sunt potențialii clienți pe piața românească
ai software-ului Think Dynamics?
Zoran Hrustic: Clienții mari, precum operatorii de telefonie
mobilă, băncile, sectorul de retail - care a înregistrat o creștere spectaculoasă
în ultimii doi ani în România, sectorul guvernamental. Pentru clienții mai mici
lucrăm cu partenerii.
Mulți caută cu disperare să obțină mai mult cu mai puțin. Noi le putem oferi
soluția.
Piața românească este deschisă pentru astfel de soluții de bază.
PC Magazine: Ați avut deja discuții cu astfel de clienți
în România?
Zoran Hrustic: Da. Anul trecut am început să construim în
România echipa Tivoli. Există o strânsă colaborare între specialiștii din țările
Europei de Sud-Est, astfel încât să se poată răspunde foarte rapid solicitărilor
care apar oriunde în această regiune.
Este posibil ca unii dintre competitorii noștri să fie ceva mai bine cunoscuți,
dar numai ca nume. Unii dintre ei și-au restrâns însă activitatea (precum Computer
Associates, care și-a închis biroul din Polonia) sau sunt prezenți numai prin
parteneri, noi suntem în schimb în plină creștere a activității în această zonă.
Din punct de vedere al managementului de sistem, IBM avea cu câțiva ani în urmă
o poziție foarte modestă, azi este numărul unu în Europa și unu sau doi în diferite
regiuni ale lumii. Am câștigat teren în fața CA, HP, BMC.
|