In direct - PC Magazine Romania, Mai 2003
Renașterea CERF
Computer and Electronics Roma nian Fair sau, așa cum îl cunoaște toată lumea,
CERF a avut în 2003 una dintre cele mai bune ediții de până acum, reușind
nu doar să stopeze alarmantul declin înregistrat în ultimii câțiva ani, dar
și o resuscitare a interesului marelui public pentru produsele, tehnologiile
și serviciile ce intră în sfera generoasă a tehnologiei informației și comunicațiilor.
Evenimentul s-a desfășurat pe parcursul a cinci zile, în intervalul 15-19
aprilie, în tradiționala locație oferită de Romexpo.
Organizatorul, compania Expotek, a oferit expozanților un pachet de facilități
fără precedent în celelalte ediții, fapt ce a concurat la crearea unei atmosfere
la înălțimea reputației CERF de CeBIT românesc, binînțeles, respectând proporțiile.
În cele ce urmează, vom trece în revistă câteva dintre aspectele interesante
ale ediției din acest an a CERF-ului.
- Una dintre premierele CERF-ului a constituit-o soluția punctelor de informare
InfoTouch furnizată de Magister Software. Un număr de cinci info-chioșcuri
au fost instalate în diverse locații ale spațiului expozițional, oferind
vizitatorilor posibilitatea informării rapide în legătură cu amplasarea
firmelor în cadrul
pavilioanelor, pe baza unei căutări în funcție de numele firmei sau obiectul
de activitate al acesteia, precum și în legătură cu programul conferințelor.
Informațiile oferite au avut un caracter deosebit de util, standurile
fiind vizibil marcate pe planul expoziției. Info-chioșcurile au oferit în
plus
și acces nelimitat la internet, pentru orice informații suplimentare.
- Că tot
vorbim de internet, trebuie spus că participarea RDS la CERF, devenită
deja o tradiție, s-a materializat anul acesta nu doar prin calitatea
de furnizor
oficial de internet al târgului, ci și prin așa-numitele "Cabine de
Probă", de unde vizitatorii au avut posibilitatea de a apela orice număr
din
rețeaua națională de telefonie fixă, dar și din străinătate, grație tehnologiei
Voice over IP încorporate în terminalele RDS. În plus, expozanții au
avut
în standaduri
propriile terminale cu facilitățile expuse mai sus.
- Tot în cadrul CERF 2003, Connex și-a sărbătorit ce a de-a șasea aniversare
sub semnul unei campanii de imagine specială având sloganul "Primii
șase ani din viitor", dublată de o nouă promoție pentru abonați, cu
10 minute
incluse
și telefoane la prețuri speciale, precum și de o reducere a tarifelor
de convorbiri naționale pentru abonații Kamarad, care pot vobi astfel
cu 30%
mai mult și
beneficiază și de o extindere a valabilității creditului cu o lună,
pentru orice alimentare a contului cu o sumă de peste 10$.
- Unul dintre cele mai extinse standuri la CERF a aparținut Tornado
Sistems, care a prezentat produse și soluții ale vendorilor pe care
îi reprezintă
pe piața românească - HP, Allied Telesyn, Acer, Brother, Canon, Philips,
Brand-Rex,
ProLink, Elitegroup Computer Systems, BenQ, Printronix, 3Com - precum
și o serie de branduri recent intrate în portofoliul Tornado - Kingmax,
Fujitsu-Siemens,
AMD, Telrad si Polycom și linia proprie de echipamente active și pasive
de rețea, QUBS. Pe 17 aprilie, Tornado a organizat Twister Day, eveniment
la
care
au participat reprezentanți Microsoft, Canon, Allied Telesyn, HP și
BenQ, precum și majoritatea partenerilor Twister.
- Un stand interesant a fost cel al companiei VirTech, care a expus
spre testare echipamente din zona realității virtuale. Sistemul VR
POD, compus
dintr-o platformă
specială care a asigurat și conectivitatea, o cască 3D, vestă și armă
a constituit o reală încântare pentru cei ce au experimentat în premieră
imersia totală
în universul 3D al jocurilor video. De asemenea, a fost oferit spre
testare și un scaun de tip force-feedback, capabil să reproducă vibrațiile
din
cockpit-ul unui vehicul de curse.
- O premieră interesantă a CERF-ului a constituit-o noul hard-disk
Western Digital serial ATA la 10.000 rpm, care a fost lansat în cadrul
standului
Flamingo. De altfel, reîntoarcerea Flamingo la CERF, pe care o salutăm,
s-a manifestat
sub forma unei prezențe substanțiale, în cadrul târgului funcționând
un veritabil magazin, iar angajații și parternerii Flamingo au fost
aproape în permanență
implicați în prezentări de produse și au interacționat direct cu publicul,
oferind și numeroase premii celor care au știut să răspundă la diverse
întrebări.
- Ziua e-business a fost dedicată sistemelor ERP (Enterprise Resource
Planning) și CRM (Customer Relationship Management) și a reunit reprezentanți
ai
firmelor Bit Software, Crisoft, Oracle România, Total Soft și Tornado,
care și-au
prezentat soluțiile și aplicațiile specifice acestui domeniu. Cu acestă
ocazie, Oracle
România a lansat o ofertă pentru companii medii, bazată pe arhitectura
Oracle e-Business Suite. Constând într-un set de aplicații preconfigurate,
care necesită un timp de instalare mult mai scurt, oferta se adresează
companiilor
medii
care nu au timp și resurse suficiente pentru o analiză complexă, necesară
pentru trecerea la e-business. Ziua e-business s-a încheiat cu intervenția
companiei Tornado care e prezentat o soluție de call center de la Telrad
(o companie
israeliană care
produce centrale telefonice), un element esențial în gestionarea eficientă
a relațiilor cu clienții.
(Elena Andreea-Liță, Dan Șerbănescu)
|