Agora
Media
www.agora.ro
Libraria Byblos



AgoraNews  





PC Magazine Ro  




NET Report   




Ginfo   




agora ON line   





PC Concrete   





Liste de discuţii   




Cartea de oaspeţi   




Mesaje   





Agora   








Clic aici
PC Report - ultimul numar aparut


Editorial PC Magazine Romania, Mai  2003

Pâine şi CERF sau CERF pe pâine?

Dan Şerbănescu
Redactor Şef

PC Magazine România

Fum. De unde oare? Aha, mici. Şi bere. Lume multă. Nelipsiţii puşti trăgând după ei pungi multicolore, unele aproape la fel de mari ca ei. Zgomote de tot felul, amestecându-se şi rostogolindu-se în urechi din toate direcţiile. Lumini colorate. Afişe şi mai colorate. Baloane. Linoleum. Ciment. Iarbă. Staţi un pic. Iarbă? Da, iarbă. Ca să vezi... Şi verde. Şi mai eşti şi invitat să calci pe ea.

Nu nu vă descriu vreo escapadă duminicală prin vreun parc sau pe la Snagov. Atmosfera de sărbătoare este, mai precis, cea mai mare sărbătoare a TI-ului românesc. Cum ar zice poetul, "eternul şi fascinantul.." Da. Aţi ghicit. De CERF e vorba. Acum, "fuse şi se duse". Da. Dar "fuse" mult mai plin de viaţă decât ar fi fost de aşteptat judecând după ultimii ani şi "se duse" parcă un pic prea repede.

CERF 2003 mi s-a părut un târg reuşit. Şi cu o vitalitate surprinzătoare faţă de atmosfera relativ ternă de anul trecut. Toată suflarea specialiştilor (sau nu) din TI-ul mioritic a defilat în pas de gală pe culoarele pe alocuri neîncăpătoare ale târgului. Nu am văzut feţe încruntate. Doar puţin buimace din cauza zgomotului şi uşor surprinse de ce se întâmplă în jurul lor. Inclusiv a mea, cum aveam să descopăr fugar, pe un colţ de monitor sau aşa ceva.

Ca să fiu sincer, nu m-am aşteptat să văd atâta lume. La conferinţa de presă organizată înainte de deschiderea oficială, organizatorii au estimat circa 80.000 de vizitatori. Nu am încă date statistice, dar nu m-ar mira nici un pic ca acest obiectiv să fi fost cu prisosinţă realizat. La aceeaşi conferinţă de presă am înţeles că numărul de expozanţi ar fi crescut. Vizibil. Acelaşi spaţiu de anul trecut părea cumva ceva mai înghesuit anul acesta. Oricum, creşterea nu a fost suficient de mare pentru a justifica ocuparea integrală a spaţiului expoziţional din toate pavilioanele. Şi în nici un caz pentru a apela la vreun pavilion în plus. Important este, totuşi, că tendinţa este una crescătoare.

Calitatea standurilor şi mai ales a produselor prezentate mi s-a părut a se fi înscris şi ea în tendinţa crescătoare ce aparent a constituit numitorul comun al acestei ediţii. În pofida crizei globale cu care se confruntă sectorul TI, noi tehnologii, produse şi mai ales servicii nu au încetat să apară. Oricum "greii" distribuţiei de produse TI din România au avut ce arăta şi prezenţa lor la târg a fost una remarcabilă. Nu pot să nu salut revenirea la CERF a lui Flamingo, ceea ce a dinamizat şi mai mult evidenta rivalitate dintre marii distribuitori pentru captarea interesului publicului. Amplasarea în imediata vecinătate a standurilor unor nume de marcă precum Flamingo, UltraPro, Depozitul de Calculatoare, Best Computers a generat o foarte colorată şi zgomotoasă competiţie ce mi s-a părut a fi benefică pentru atmosfera generală a acestei ediţii a târgului. Nu au lipsit prezentările, concursurile, anunţurile, tombolele, totul într-o pronunţată interactivitate cu publicul vizitator.

Cuvinte bune am şi pentru prestaţia marilor operatori de telecomunicaţii în cadrul CERF-ului. Chiar dacă nu prea ai ce arăta într-un stand atunci când produsele şi serviciile pe care le oferi se manifestă sub forma imaterială a undelor hertziene sau a electronilor ce zburdă printr-un cablu, operatorii au compensat prin spectaculozitatea spaţiului amenajat la standuri şi prin calitatea informaţiilor oferite vizitatorului.

Poate singurul element care nu s-a înscris în tendinţa general crescătoare a CERF-ului l-a constituit programul de conferinţe. Maratonul de conferinţe de presă, prezentări, lansări şi demonstraţii din anii trecuţi s-a transformat într-o mult mai relaxantă cursă de fond. Relaxantă, e drept, dar şi mai puţin interesantă. Cu excepţia Zilei Comunicaţiilor, care s-a remarcat ca o prezenţă constantă şi consacrată la CERF, restul conferinţelor abia au reuşit să-mi ridice o sprânceană. Aşadar, nimic nou pe acest front.

Nu aş vrea să trec cu vederea calitatea serviciilor puse la dispoziţie de organizatori. Facilităţile oferite anul acesta au inclus, pe lângă cele obişnuite, şi o surpriză. Fiecare expozant a avut la dispoziţie şi o legătură telefonică gratuită cu acces la reţeaua naţională şi internaţională. Da, aţi citit bine, internaţională. Un precedent interesant, dar şi o demonstaţie practică, ce subliniază potenţialul tehnologiei Voice over IP, de altfel deja disponibilă în ofertele mai multor operatori locali de telecomunicaţii. Dar această facilitate nu a fost disponibilă doar pentru expozanţi. Vizitatorii au avut şi ei acces la mai multe locaţii de unde au putut suna gratuit în străinătate. Singurele apeluri care nu au fost posibile au fost cele spre telefoane mobile, ceea ce mi se pare normal. Dată fiind apetenţa românilor pentru telefonia mobilă şi pentru gratuităţi, probabil cozile nu ar fi întârziat să apară, iar un demers demonstrativ interesant ar fi riscat să se transforme într-un soi de economat telefonic.
Aşadar, CERF-ul de anul acesta a fost mai mult decât m-aş fi aşteptat. Dacă nu aţi reuşit să ajungeţi nici măcar pentru un tur rapid, păcat. Nu cred că v-aţi fi plictisit prea mult. Dar dacă tendinţa din acest an se va menţine, probabil că viitorul ne rezervă târguri TI din ce în ce mai interesante.

CERF-ul este totuşi, păstrând proporţiile, un CeBIT românesc. Şi, din ce am văzut, reuşeşte să se menţină la un nivel suficient de ridicat pentru a-şi onora reputaţia de eveniment de referinţă în lumea TI-ului autohton. Oricum, altul nu avem şi ar fi fost păcat ca declinul anilor trecuţi să continue. Pentru puşti, e o sursă inestimabilă de reviste, pungi colorate şi pixuri. Pentru pasionaţi, e un prilej festiv de a afla ultimele noutăţi din lumea informaticii. Pentru neofiţi, e un bun loc de a începe o pasiune. Pentru profesionişti e un spaţiu de comunicare. Pentru oameni de afaceri e un mediu propice contactelor. Iar pentru o ţară în criză precum România e o surprinzătoare oază de normalitate.


PC Magazine Ro | CD ROM | Redactia | Abonamente | CautareArhive

Copyright © 1999-2002 Agora Media.

webmaster@pcmagazine.ro

LG - Life´s Good

www.agora.ro

deltafri

Concurs de Grafica Digitala si Web Design

www.agora.ro

www.agora.ro