In direct - PC Magazine Romania, Februarie 2003
Activități MCTI în luna decembrie 2002
Pe 5 decembrie 2002, Ministrul Comunicațiilor și Tehnologiei Informației,
Dan Nica, a participat alături de Gabriel Oprea, Prefectul Municipiului București,
și Neculai Onțanu, Primarul Sectorului 2, la inaugurarea oficială a sistemului
de plată electronică a impozitelor și taxelor locale, lansat de Primăria Sectorului
2. Sistemul va putea fi folosit de aproximativ 3000 de agenți economici și 200
000 de cetățeni. Contribuabilii pot achita astfel peste 30 de categorii de taxe
și impozite datorate bugetului local. Orice persoană care dorește să efectueze
o plată trebuie să se conecteze la internet, să fie parte într-un contract de
Internet Banking cu Banc Post sau BCR, să aibă deschis la bancă un cont curent
sau de card, să dețină o carte de credit și să fie în posesia unui identificator
(codul numeric personal, spre exemplu) și a unei parole de acces, care îi va
fi atribuită în baza unei cereri scrise de către Direcția de Venituri Buget
Local - Sector 2. Înainte de efectuarea plății, informațiile relevante referitoare
la obligațiile de plată pot fi consultate pe situl Direcției de Venituri Buget
Local - Sector 2, la adresa http://ps21.rdsnet.ro.
Situl Primăriei Sectorului 2 poate fi accesat la adresa http://ps2.rdsnet.ro.
În ședința de Guvern din 12 decembrie 2002 a fost aprobată hotărârea de finanțare
a proiectului Sistem informatic pentru ședințele de guvern. Finanțarea se va
asigura prin suplimentarea bugetului Ministerului Comunicațiilor și Tehnologiei
Informației cu suma de 18 miliarde lei din fondul de rezervă aflat la dispoziția
guvernului. Colectivul care se va ocupa de buna organizare și desfășurare a
proiectului va fi condus de Ministrul Comunicațiilor și Tehnologiei Informației
și va fi format din reprezentanți ai Secretariatului General al Guvernului,
MCTI și Departamentului de Analiză Instituțională și Socială. Proiectul va permite
o urmărire facilă a actelor normative, un control al versiunilor acestora, al
stadiului și locului în care se află, crearea unei arhive electronice și căutarea
documentelor după diferite criterii: conținut, subiect, dată și altele. Prin
intranetul pe care se bazează proiectul, care va lega Direcția pentru pregătirea
ședințelor de Guvern și relația cu Parlamentul de posturile aflate în sala în
care se desfășoară ședințele de Guvern, introducerea datelor se va face o singură
dată, iar fiecare ministru se va autentifica și va avea acces la propriul profil.
Fiecare utilizator autorizat va putea vizualiza agenda și documentele aflate
pe ordinea de zi, va putea face observații sau adnotări pe marginea acestora,
ceea ce va simplifica și accelera desfășurarea unei ședințe.
Pe 13 decembrie 2002 s-a publicat pe situl sistemului electronic de achiziții
publice, www.e-licitatie.ro, anunțul de intenție al Companiei Naționale de Investiții
de a efectua, în anul 2003, achiziția publică a unor lucrări de investiții,
respectiv construirea a 324 săli de sport. În ședința de Guvern din 13 noiembrie
2002 a fost aprobată completarea listei produselor care urmează să fie achiziționate
prin procedura de licitație electronică cu "Lucrări de costrucții pentru ridicarea
clădirilor - Săli de sport". Hotărârea a fost luată ca urmare a solicitărilor
primite din partea Ministerului Lucrărilor Publice, Transporturilor și Locuinței
și în urma evaluărilor realizate de Comisia de supraveghere a funcționării Sistemului
electronic de achiziții publice. Autoritatea contractantă pentru licitațiile
având ca obiect sălile de sport este Compania Națională de Investiții, care
funcționează în subordinea Ministerului Lucrărilor Publice, Transporturilor
și Locuinței. Pentru încheierea contractelor având ca obiect realizarea sălilor
de sport sunt stabilite de către Compania Națională de Investiții condiții suplimentare
de participare, în plus față de condițiile de eligibilitate prevăzute în legislația
privind achizițiile publice. Astfel, în procesul de preselecție a ofertelor
se va ține seama de solvabilitatea patrimonială (care trebuie să fie mai mare
de 30%), lichiditatea generală (care trebuie să fie mai mare de 100%), capacitatea
financiară (de cel puțin 100000 euro pe lucrare), cifra medie de afaceri pe
ultimii trei ani, experiența în realizarea unor obiective similare, dotarea
tehnică și forța de muncă necesare pentru finalizarea lucrărilor licitate în
timpul stabilit. Se estimează că primele lucrări vor începe în primăvara anului
2003.
Portalul pentru formulare administrative online a intrat în faza finală și
conține deja 150 de tipizate. Acest portal îi va permite cetățeanului să completeze
online diversele tipuri de cereri, formulare de autorizații și alte documente
utilizate frecvent în interacțiunea cu administrația. "Dorim un guvern fără
hârtie și generalizarea acestui mod de lucru al administrației care să-i permită
cetățeanului exercitarea unei opțiuni - să aleagă dacă vrea să meargă la ghișeu
sau să-și rezolve problema în mod civilizat, folosind un calculator conectat
la internet.", a declarat pe 17 decembrie ministrul Dan Nica, în conferința
de presă organizată la MCTI pentru prezentarea raportului de activitate pe anul
2002. Portalul pentru formulare administrative on-line permite accesul la informații
de interes pentru cetățeni și în afara programului de lucru al personalului
din administrația publică. Formularele vor putea fi completate fie offline fie
online, folosind îndrumările de completare disponibile în format electronic,
și le vor putea transmite către agenții completate deja corect. Formularele
pot fi semnate electronic conform legislației în vigoare și trimise agențiilor
destinatare prin mijloace electronice ce garantează livrarea.
|