Agora
Media
Libraria Byblos



AgoraNews  





PC Magazine Ro  




NET Report   




Ginfo   




agora ON line   





PC Concrete   





Liste de discuții   




Cartea de oaspeți   




Mesaje   





Agora   








Clic aici
PC Report - ultimul numar aparut


Talkshow - PC Magazine Romania, Noiembrie 2003

Ziua Lotus în România

IBM România și Softnet Devlopment and Consulting (SD&C) - IBM Premier Software Partner în România au organizat pe 2 octombrie evenimentul Lotus Day 2003, în cadrul căruia a fost prezentată strategia Lotus software a IBM, noile produse din portofoliul Lotus software, precum și soluțiile dezvoltate pe această platformă, atât pentru clienții mari, cât și pentru întreprinderi mici și mijlocii.

Odată cu lansarea recentă pe piață a ultimei versiuni Lotus Notes și Domino 6.5 - una dintre platformele de mesagerie și de colaborare de vârf din industrie - IBM a anunțat noi caracteristici care le permit utilizatorilor să beneficieze de avantajele tehnologiei de mesagerie instantanee și de portal în cadrul mediului Lotus Notes și Domino.

Despre noile facilități pe care le aduce versiunea Lotus Notes și Domino 6.5 și despre factorii care diferențiază acest produs de principalii competitori de pe piață am discutat cu Mike Hayward, Regional Technical Manager Lotus Software, IBM Central and Eastern Europe, Middle East and Africa.

Michael Hayward - Lotus Technical Sales Manager pentru IBM CEMA, Novell Master Engineer si Microsoft Product Specialist

Corporația IBM a lansat recent IBM Lotus Notes și Domino 6.5. Ce presupune de fapt acest anunț? Care sunt elementele de bază ale acestei noi versiuni și cum le vor permite acestea clienților să facă ceea ce nu au putut face până acum?

Pentru început să privim puțin în urmă. Anul trecut am lansat Lotus Domino Versiunea 6. În urma unor discuții cu clienți din industrii diverse, am ajuns la concluzia că principalul avantaj pe care trebuie să-l aducă Versiunea 6 este reducerea costului total de proprietate. Dar, pe lângă costul de proprietate, clienții au fost interesați în cât timp pot să obțină profit de pe urma acestei achiziții. Acesta a fost un alt punct importat asupra căruia ne-am concentrat în această versiune.

De asemenea, și-au dorit consolidarea serverelor, mai exact utilizarea unui singur server, și atunci am început să punem Domino pe platformă Linux, costurile fiind astfel reduse substanțial. Trecând la Versiunea 6.5, am urmărit în primul rând creșterea productivității utilizatorilor, pornind de la modul lor de lucru. De aceea am integrat facilitatea de mesagerie instantanee în clientul Lotus Notes. În acest fel, utilizatorul nu numai că poate să trimită sau să primească e-mail-uri, ci să și discute cu colaboratorii în timp real, și să schimbe cu aceștia informațiile necesare, în cel mai scurt timp.

O altă caracteristică pe care ne-am axat în Versiunea 6.5 a fost o mai bună gestionare a mesajelor de e-mail. În acest sens am introdus facilitatea de a crea reguli anti spam "din zbor" și posibilitatea de a vedea nu numai când un e-mail a ajuns la destinar ci și dacă destinatarul este online. În cazul în care utilizatorul dorește să discute pe marginea mai multor e-mail-uri poate să-l contacteze automat pe destinatar, fără să încarce traficul de mail sau să dea zeci de telefoane, economisind astfel nu numai timp ci și bani.

În ceea ce privește serverul 6.5, suntem certificați pentru Windows 2003, dar am continuat și cu integrarea Linux. De asemenea, securitatea a constituit întotdeauna un factor foarte important pentru IBM, și de aceea am adus foarte multe îmbunătățiri caracteristicilor de securitate din Versiunea 6.5.

Care sunt principalii competitori în acest segment de piață și care sunt atuurile IBM?

Este greu de spus. Gartner Magic Qaudrand plasează trei în top - IBM, Microsoft și Sun. Motivul pentru care Gartner a pus toate aceste companii la un loc - IBM fiind de fapt Nr.-ul 1- este acela că ne adresăm unor piețe diferite.

Sun, de exemplu, oferă WebMail pentru ISP-uri și chiar sunt foarte buni în această zonă. Și Microsoft face acest lucru, chiar și în interiorul corporației. Dacă vorbim despre IBM, cred că principalul nostru avantaj este faptul că am lucrat întotdeauna cu companii mari și am fost foarte buni pe acest segment. Dar am lucrat foarte bine și cu companii mici și mijlocii.

Noi obișnuim să folosim un termen anume pentru a reprezenta cât mai bine această situație. Îi spunem "coopetiție", pentru că pe de o parte concurăm cu Microsoft, dar în același timp lucrăm cu ei. De exemplu, IBM este unul dintre principalii vânzători independenți de software pentru Windows. De asemenea, am dezvoltat împreună un produs numit Domino Outlook Access, care le oferă utilizatorilor acces la un server Domino folosind un client Outlook.

Dacă vorbim de factorii cheie care diferențiază IBM, cred că principalul atu este acela că oferim suport pentru mai multe platforme. Apoi securitatea - așa cum spuneam, întotdeauna am fost identificați cu securitatea.

a consemnat Elena Andreea Liță


PC Magazine Ro | CD ROM | Redactia | Abonamente | CautareArhive

Copyright © 1999-2002 Agora Media.

[email protected]

LG - LifeŽs Good

www.agora.ro

deltafri

www.agora.ro

www.agora.ro

www.agora.ro