Agora
Media
Libraria Byblos



AgoraNews  





PC Magazine Ro  




NET Report   




Ginfo   




agora ON line   





PC Concrete   





Liste de discuţii   




Cartea de oaspeţi   




Mesaje   





Agora   








Clic aici
PC Report - ultimul numar aparut


Timpul Liber - PC Magazine Romania, Octombrie 2003

Lara Croft se întoarce!

Tomb Raider: The Angel of Darkness

Filip Pitaru

Istorie

Iată şi mottoul sub care producătorii de la Core Design ne prezintă cel mai recent joc dintr-o serie binecunoscută, şi anume Tomb Raider. Lara a debutat pe ecranul calculatoarelor în 1996 şi vânzările record au convins programatorii să facă încă 5 continuări ale jocului, la fel de interesante, precum şi o transpunere pe marile ecrane în 2002. Atât scenariul, plin de acţiune şi mister cât şi frumoasa Angelina Jolie care a jucat rolul Larei Croft au făcut ca filmul să fie printre primele titluri din box-office-ul american al anului trecut.

Trebuie precizat faptul că puţine sunt jocurile care au reuşit să convingă producatorii de la Hollywood că "e nevoie de un film", regula spunând că jocul urmează filmului, ca in cazul Predator sau Matrix.

Tomb Raider 6 (The Angel of Darkness) este poate unul dintre cel mai aşteptate jocuri ale seriei, prefigurând apariţia în toamna a celui de-al doilea film în care Angelina o joacă pe Lara. Două sex-simboluri, nu-i aşa?

Story

Povestea jocului pare extrem de simplă însă încurcăturile şi conflictele pe care personajul nostru preferat trebuie să le rezolve o fac din ce în ce mai incâlcită.

Un telefon disperat de la Werner Von Croy , fostul mentor al Larei, o duce pe aceasta la Paris unde află ulterior că "maestrul" a fost ucis. Von Croy fusese angajat de către un client sinistru, Eckhardt, să găsească una din cele 5 picturi "Obscura", din secolul al XIV-lea, nişte capodopere de artă cu puteri magice extraordinare, după cum vom descoperi ulterior. De aici povestirea evoluează imprevizibil..

Lara este acuzată de uciderea mentorului ei şi pentru a se dezvinovăţi porneşte într-o cursă contra cronometru. Urmărită de poliţie, ea ajunge pe urmele lui Eckhardt până la Praga, unde acesta planifica să-şi folosească puterile alchimice pentru a exploata prin intermediul picturilor secretele rasei Nephilim în scopuri malefice. Destul de complicat, dar indiciile găsite pe drum o vor ajuta să dezlege misterele.

Caracteristici

Se pare că pentru prima oara jocul devine cu adevărat interactiv, existând personaje cu care Lara comunică şi în funcţie de deciziile luate scenariul se schimbă. De asemenea s-a încercat umanizarea ei atât din punct de vedere grafic (trecându-se de la cele 500 de poligoane din câte era realizată la 5000!!) cât şi în gameplay, deciziile luate având un caracter moral. Nu mai este vorba despre o banală confrunatare între bine şi rău ci despre cel mai potrivit mod prin care putem obtine un rezultat.

Nimic nu a fost neglijat, animaţiile care îi caracterizează mişcăriile fiind multiplicate şi înbunătaţite (de la 125 la 500), A.I.-ul inamiciilor mult mai performant. Au fost adăugate noi mişcări, arme şi dispozitive pe care Lara le poate folosi în lupta împotriva lui Eckhardt. Tot pentru prima oară vom întâlni în joc şi un nou sistem prin care caracterul domnişoarei Croft poate fi "upgradat". Prin intermediul explorării şi rezolvării puzzle-urilor se poate înbunătaţi stamina, agilitatea şi forţa personajului principal.

Nu trebuie să uităm nici coloana sonoră care a fost realizată pe parcursul a 3 luni de zile printr-o colaborare intensă cu orhestra simfonică din Londra.

Walkthrough

Pentru a vă uşura "munca" vă prezentăm câteva indicii folositoare precum şi rezolvarea celor mai dificile puzzle-uri.

În al doilea nivel (Derelict apartment block) nu vă obosiţi să mutaţi dulapul in faţa uşii fiindcă jamdarmii vor intra oricum! De asemenea trebuie să nu zăboviţi prea mult la culesul obiectelor folositoare fiindcă gazul lansat de către oamenii legii este otrăvitor. În acelaşi nivel trebuie să evitaţi a vă întoarce la primul etaj fiindca Lara se va preda jandarmilor.

În al patrulea nivel (Margot Carvier´s aparment) pentru a obţine jurnalul lui Von Croy trebuie să selectaţi dialogul non-violent şi să insistaţi că nu Lara l-a ucis pe acesta. După acest dialog poliţia va intra în clădire şi dacă nu sunteţi deja pe drum concluzia esta iarasi una singura: game over.

Dacă vă pierdeţi cumva în nivelul al cinci-lea (Parisian ghetto) puteţi oricând să vă apropiaţi de hărţile găsite pe stradă şi să apăsaţi butonul "action". Aşa veţi afla cu exactitate unde vă aflaţi. Tot aici aveţi ocazia de a alege un traseu unic. Odată ce aţi vorbit cu unul din cei 2 foşti angajaţi (Bernard sau Pierre) nu mai puteţi urma traseul oferit de celălalt. Avantajele cât şi dezavantajele sunt egale, ramâne deci la latitudinea dvs.

Cel de-al optulea nivel (Bouchard´s hideout) ne oferă un dialog cu un personaj extrem de căutat pâna acum: Louis Buchard. Alegeţi varianta politicoasă de dialog altfel nu veţi putea avansa. Acesta vă trimite la un amic de-al său pe care îl veţi găsi însă asasinat. După ce goliţi magazinul de lucruri folositoare, printre care şi o hartă cu tunelele de sub Luvru, un senzor va declanşa o bombă. După animaţia care vă prezintă declanşarea acesteia mergeţi spre zidul care are un buton pe el. Apăsaţi-l, intraţi, şi mergeţi spre dreapta unde veţi găsi o uşă ascunsă. Intraţi pe ea şi aruncaţi-vă în groapa care vă apare. Alergaţi de-a lungul coridorului pană la urmatoarea deschizatură în care iarăşi trebuie să vă aruncaţi. Faceţi stânga imediat de-a lungul ţevilor pentru a scăpa de flăcarile care vă urmăresc.

Şi următorul nivel (9) vă prezintă câteva dificultăţi însă nu prea multe. Oricare din cele două bazine cu ulei pot fi aruncate în aer, efectul este acelaşi. Imediat după ce aţi montat explozibilul aruncaţi-vă în "piscină" şi nu încercaţi să ieşiţi pentru că la suprafaţa acesteia combustibilul încă arde şi veţi muri instantaneu. Înotaţi prin tunelul din partea stangă a piscinei şi iarăşi spre stânga pentru a ajunge în locul unde tunelul iese la suprafaţă.

Primul puzzle cu care vă confruntaţi. Nivelul 11 (Archaeological dig). Trebuie să introduceţi nişte simboluri într-o ordine corectă pentru a deschide o uşă secretă. Două simboluri pot fi găsite în carnetul lui Von Croy, recuperat la începutul jocului. Celelalte două pot fi găsite în acest nivel. Primul este obţinut folosind maşina cu raze X pentru a vedea ce se află sub pământ. Odată ce aţi găsit simbolul aveţi grijă să ridicaţi copia făcută de imprimanta din partea stangă a biroului. Cel de-al doilea simbol poate fi găsit în imprimanta din maşină. Pentru a nu strica farmecul jocului vă pot spune doar că simbolurile găsite în acest nivel ocupă locul 2 şi 3 în combinaţia pe care trebuie să o realizaţi..

În sfârşit! Unul din tablourile "Obscura"!! Nivelul 11 (Hall of seasons). Nu va fi uşor să îl obţineţi fiindcă de îndată ce vă apropiaţi de el veţi observa cum acesta îşi schimbă locul. Pentru a reuşi trebuie să "îngheţaţi" stafia care îl pazeşte. Din păcate aceasta nu rămâne locului decât pentru câteva secunde aşa încât va trebui să fiţi extrem de agili. Imediat ce aţi reuşit să o neutralizaţi, lăsaţi pistoalele în teacă şi îndreptaţi-vă spre tablou.

  • Tipul jocului: 3D action, 3D adventure
  • Linkuri: www.tombraider.com
  • Cerinţele minime de sistem: Microsoft Windows 98SE/ME/2000/XP, Procesor Pentium III 500MHz sau un procesor echivalent, Placă video 3D, 16MB, DirectX 9, 128 MB Ram, Placă de sunet compatibilă cu DirectX, 200 de MB spaţiu pe HDD.
  • Cerinţele recomandate: Microsoft Windows 98SE/ME/2000/XP, Pentium IV 1.5 MHz sau un procesor echivalent, 256 MB RAM, Placă video 3D, 64MB, DirectX9, Placă de sunet cu accelerator 3D şi suport EAX2 sau I3DL2
  • Jocul poate fi achiziţionat de la www.gameshop.ro la preţul de 33.3 €.

PC Magazine Ro | CD ROM | Redactia | Abonamente | CautareArhive

Copyright © 1999-2002 Agora Media.

webmaster@pcmagazine.ro

LG - Life´s Good

www.agora.ro

deltafri

Concurs de Grafica Digitala si Web Design

www.agora.ro

www.agora.ro