Agora
Media
Libraria Byblos



AgoraNews  





PC Magazine Ro  




NET Report   




Ginfo   




agora ON line   





PC Concrete   





Liste de discuții   




Cartea de oaspeți   




Mesaje   





Agora   








Clic aici
PC Report - ultimul numar aparut


Timpul Liber - PC Magazine Romania, Octombrie 2003

Lara Croft se întoarce!

Tomb Raider: The Angel of Darkness

Filip Pitaru

Istorie

Iată și mottoul sub care producătorii de la Core Design ne prezintă cel mai recent joc dintr-o serie binecunoscută, și anume Tomb Raider. Lara a debutat pe ecranul calculatoarelor în 1996 și vânzările record au convins programatorii să facă încă 5 continuări ale jocului, la fel de interesante, precum și o transpunere pe marile ecrane în 2002. Atât scenariul, plin de acțiune și mister cât și frumoasa Angelina Jolie care a jucat rolul Larei Croft au făcut ca filmul să fie printre primele titluri din box-office-ul american al anului trecut.

Trebuie precizat faptul că puține sunt jocurile care au reușit să convingă producatorii de la Hollywood că "e nevoie de un film", regula spunând că jocul urmează filmului, ca in cazul Predator sau Matrix.

Tomb Raider 6 (The Angel of Darkness) este poate unul dintre cel mai așteptate jocuri ale seriei, prefigurând apariția în toamna a celui de-al doilea film în care Angelina o joacă pe Lara. Două sex-simboluri, nu-i așa?

Story

Povestea jocului pare extrem de simplă însă încurcăturile și conflictele pe care personajul nostru preferat trebuie să le rezolve o fac din ce în ce mai incâlcită.

Un telefon disperat de la Werner Von Croy , fostul mentor al Larei, o duce pe aceasta la Paris unde află ulterior că "maestrul" a fost ucis. Von Croy fusese angajat de către un client sinistru, Eckhardt, să găsească una din cele 5 picturi "Obscura", din secolul al XIV-lea, niște capodopere de artă cu puteri magice extraordinare, după cum vom descoperi ulterior. De aici povestirea evoluează imprevizibil..

Lara este acuzată de uciderea mentorului ei și pentru a se dezvinovăți pornește într-o cursă contra cronometru. Urmărită de poliție, ea ajunge pe urmele lui Eckhardt până la Praga, unde acesta planifica să-și folosească puterile alchimice pentru a exploata prin intermediul picturilor secretele rasei Nephilim în scopuri malefice. Destul de complicat, dar indiciile găsite pe drum o vor ajuta să dezlege misterele.

Caracteristici

Se pare că pentru prima oara jocul devine cu adevărat interactiv, existând personaje cu care Lara comunică și în funcție de deciziile luate scenariul se schimbă. De asemenea s-a încercat umanizarea ei atât din punct de vedere grafic (trecându-se de la cele 500 de poligoane din câte era realizată la 5000!!) cât și în gameplay, deciziile luate având un caracter moral. Nu mai este vorba despre o banală confrunatare între bine și rău ci despre cel mai potrivit mod prin care putem obtine un rezultat.

Nimic nu a fost neglijat, animațiile care îi caracterizează mișcăriile fiind multiplicate și înbunătațite (de la 125 la 500), A.I.-ul inamiciilor mult mai performant. Au fost adăugate noi mișcări, arme și dispozitive pe care Lara le poate folosi în lupta împotriva lui Eckhardt. Tot pentru prima oară vom întâlni în joc și un nou sistem prin care caracterul domnișoarei Croft poate fi "upgradat". Prin intermediul explorării și rezolvării puzzle-urilor se poate înbunătați stamina, agilitatea și forța personajului principal.

Nu trebuie să uităm nici coloana sonoră care a fost realizată pe parcursul a 3 luni de zile printr-o colaborare intensă cu orhestra simfonică din Londra.

Walkthrough

Pentru a vă ușura "munca" vă prezentăm câteva indicii folositoare precum și rezolvarea celor mai dificile puzzle-uri.

În al doilea nivel (Derelict apartment block) nu vă obosiți să mutați dulapul in fața ușii fiindcă jamdarmii vor intra oricum! De asemenea trebuie să nu zăboviți prea mult la culesul obiectelor folositoare fiindcă gazul lansat de către oamenii legii este otrăvitor. În același nivel trebuie să evitați a vă întoarce la primul etaj fiindca Lara se va preda jandarmilor.

În al patrulea nivel (Margot Carvier´s aparment) pentru a obține jurnalul lui Von Croy trebuie să selectați dialogul non-violent și să insistați că nu Lara l-a ucis pe acesta. După acest dialog poliția va intra în clădire și dacă nu sunteți deja pe drum concluzia esta iarasi una singura: game over.

Dacă vă pierdeți cumva în nivelul al cinci-lea (Parisian ghetto) puteți oricând să vă apropiați de hărțile găsite pe stradă și să apăsați butonul "action". Așa veți afla cu exactitate unde vă aflați. Tot aici aveți ocazia de a alege un traseu unic. Odată ce ați vorbit cu unul din cei 2 foști angajați (Bernard sau Pierre) nu mai puteți urma traseul oferit de celălalt. Avantajele cât și dezavantajele sunt egale, ramâne deci la latitudinea dvs.

Cel de-al optulea nivel (Bouchard´s hideout) ne oferă un dialog cu un personaj extrem de căutat pâna acum: Louis Buchard. Alegeți varianta politicoasă de dialog altfel nu veți putea avansa. Acesta vă trimite la un amic de-al său pe care îl veți găsi însă asasinat. După ce goliți magazinul de lucruri folositoare, printre care și o hartă cu tunelele de sub Luvru, un senzor va declanșa o bombă. După animația care vă prezintă declanșarea acesteia mergeți spre zidul care are un buton pe el. Apăsați-l, intrați, și mergeți spre dreapta unde veți găsi o ușă ascunsă. Intrați pe ea și aruncați-vă în groapa care vă apare. Alergați de-a lungul coridorului pană la urmatoarea deschizatură în care iarăși trebuie să vă aruncați. Faceți stânga imediat de-a lungul țevilor pentru a scăpa de flăcarile care vă urmăresc.

Și următorul nivel (9) vă prezintă câteva dificultăți însă nu prea multe. Oricare din cele două bazine cu ulei pot fi aruncate în aer, efectul este același. Imediat după ce ați montat explozibilul aruncați-vă în "piscină" și nu încercați să ieșiți pentru că la suprafața acesteia combustibilul încă arde și veți muri instantaneu. Înotați prin tunelul din partea stangă a piscinei și iarăși spre stânga pentru a ajunge în locul unde tunelul iese la suprafață.

Primul puzzle cu care vă confruntați. Nivelul 11 (Archaeological dig). Trebuie să introduceți niște simboluri într-o ordine corectă pentru a deschide o ușă secretă. Două simboluri pot fi găsite în carnetul lui Von Croy, recuperat la începutul jocului. Celelalte două pot fi găsite în acest nivel. Primul este obținut folosind mașina cu raze X pentru a vedea ce se află sub pământ. Odată ce ați găsit simbolul aveți grijă să ridicați copia făcută de imprimanta din partea stangă a biroului. Cel de-al doilea simbol poate fi găsit în imprimanta din mașină. Pentru a nu strica farmecul jocului vă pot spune doar că simbolurile găsite în acest nivel ocupă locul 2 și 3 în combinația pe care trebuie să o realizați..

În sfârșit! Unul din tablourile "Obscura"!! Nivelul 11 (Hall of seasons). Nu va fi ușor să îl obțineți fiindcă de îndată ce vă apropiați de el veți observa cum acesta își schimbă locul. Pentru a reuși trebuie să "înghețați" stafia care îl pazește. Din păcate aceasta nu rămâne locului decât pentru câteva secunde așa încât va trebui să fiți extrem de agili. Imediat ce ați reușit să o neutralizați, lăsați pistoalele în teacă și îndreptați-vă spre tablou.

  • Tipul jocului: 3D action, 3D adventure
  • Linkuri: www.tombraider.com
  • Cerințele minime de sistem: Microsoft Windows 98SE/ME/2000/XP, Procesor Pentium III 500MHz sau un procesor echivalent, Placă video 3D, 16MB, DirectX 9, 128 MB Ram, Placă de sunet compatibilă cu DirectX, 200 de MB spațiu pe HDD.
  • Cerințele recomandate: Microsoft Windows 98SE/ME/2000/XP, Pentium IV 1.5 MHz sau un procesor echivalent, 256 MB RAM, Placă video 3D, 64MB, DirectX9, Placă de sunet cu accelerator 3D și suport EAX2 sau I3DL2
  • Jocul poate fi achiziționat de la www.gameshop.ro la prețul de 33.3 €.

PC Magazine Ro | CD ROM | Redactia | Abonamente | CautareArhive

Copyright © 1999-2002 Agora Media.

[email protected]

LG - LifeŽs Good

www.agora.ro

deltafri

Concurs de Grafica Digitala si Web Design

www.agora.ro

www.agora.ro