Timpul Liber - PC Magazine Romania, Octombrie 2003
Hoteluri
Dan Iancu
Cu Marcel Proust la Ritz
Ce poate fi mai reconfortant ca unul din cele mai faimoase hoteluri să aibă
un sit pe măsură? Parcurgându-l vei avea senzația că nu intri doar într-un stabiliment
funcțional, ci intri în legendă. Personaje faimoase, camere celebre, istorii
palpitante și mai ales informații importante. Poți găsi orice de la meniurile
delicate la vinuri de renume, de la intrarea lui Hemingway până la fotografiile
camerei în care a locuit Marcel Proust. Un adevărat tur de forță în materie
de realizare și mai ales bun gust. www.ritzparis.com
apreciere:
Hilton peste tot
Mult mai pragmatic, fără aura de legendă, rețeaua Hilton îți oferă informații
minimale și utilități de prim rang. Nu lipsește aproape nimic din ceea ce mi-am
dorit să aflu, dar câteva fotografii ar fi fost sugestive, cred eu. La restaurante
de exemplu am găsit aceeași fotografie indiferent de ce am dorit să văd. De
meniuri nici vorbă, doar ore de intrare. Mă refer evident la Atenee-Palace Hilton
București. Există o galerie de poze, dar de ce nu ar fi la locul lor? www.hilton.com
apreciere:
Pe malul Begăi
Am plecat în cel mai mândru oraș al României să caut un hotel. La categoria
patru stele am dat de Ambassador, o fi mai spornic cu doi de s, și am aruncat
o privire. Printre multele observații pe care le-aș face cea mai importantă
ține de editarea textelor. Fonturi neserifate și prea multe cuvinte bolduite.
De obicei, când citești, nu ai nevoie de ochi scoși și nu prea am înțeles la
ce bun. M-am bucurat să găsesc și text în limba română. E adevărat că sunt foarte
multe fotografii, dar așezarea lor lasă de dorit. Există tot felul de soluții,
de la poze mici, până la derulări, care ar fi prins bine pentru a nu tot împinge
pagina ca să vezi si celelalte jumătăți. În loc să scrii "oferă o varietate
de mâncăruri tradiționale" fără diacritice, e recomandat să pui meniurile
ca atare. De gustibus...www.ambassador.ro
apreciere:
Lido
Un hotel românesc de prim rang ar trebui să fie prezentat mult mai bine. Galeria
de fotografii nu duce nicăieri, informațiile necesare despre restaurante sunt
de negăsit la o primă vedere, iar harta aș plasa-o în cu totul altă parte. Sit
minimal, elegant făcut, recunosc, dar lipsa de fantezie în abordare și economia
mult prea aproape de zgârcenie nu aduc vreun avantaj, după părerea mea. Este
adevărat că Internetul este important pentru imaginea în exterior și pagimile
în engleză absolut necesare, dar oare nu există români care doresc să stea la
acest hotel? www.lido.ro
apreciere:
Așa nu. :-(
Tourneo
Nu știu în ce limbă este acest cuvânt, dar situl este unul dintre cele mai
nereușite în domeniu. Înțeleptul spune "nu te întinde mai mult decât ți-e
plapuma". Lacomul pune cu furca informații irelevante. Dezastrul este mai
ales în paginile de limbă română unde există texte ininteligibile. Pentru lămuriri
suplimentare vezi Bulversalia. Apoi povestea cu utilizator neidentificat. La
Ritz pot completa formularul, aici ba. Nu se gândește nimeni că-i fuge clientul
de sub nas? Mde. www.tourneo.ro
Majestic
Rar mi-a fost dat să văd un astfel de sit. O pagină și nimic mai mult. Parcă-mi
aduce aminte de bancul cu "mama-i numai una". Singura legătură viabilă
este o adresă de e-mail. Și ce să facă un potențial client? Să intre într-un
dialog cu webmasterul? Așa vreo două zile până află că și cum. Pentru mine este
doar locul ocupat de pomană. www.majestic.ro
Mai vezi și:
|