Talkshow - PC Magazine Romania, Octombrie
2003
Oracle România mai aproape de Larry Ellison
Intre 16-19 septembrie la București a avut loc reuniunea experților din departamentele de suport tehnic "Oracle Global Support Managers Conference", care a reunit peste 90 de participanți din 35 de țări, a abordat probleme legate de activitatea specifică serviciilor de suport tehnic și direcțiile de evoluție în viitor, ca urmare a globalizării activității de asistență tehnică. Vă prezentăm cele mai importante idei de la conferința de presă prilejuită de acest eveniment la care a participat Mike Rocha, cel mai important om din cadru Oracle care a vizitat România.
Mike
Rocha - Executive Vice President for Global Support Services,
Platform Technologies and Global IT la Oracle Corporation
|
Săptămâna trecută, în cadrul Oracle Open World, am lansat un nou produs - Oracle 10g - baze de date Oracle pentru modelul Grid computing. Ideea de bază în cazul acestui model este aceea că noi luăm resursele de calcul și le facem disponibile oriunde în lume. Ne aflăm aici, pentru că în această parte a lumii a fost dezvoltată infrastructura, pentru că avem afaceri în curs de derulare și clienți care trebuie serviți. Astfel, echipa europeană desfășoară operațiuni globale aici, în Europa și în România. De aceea, am adus aici toți liderii centrelor de suport din Europa și o echipă din Statele Unite, pentru a vedea care sunt cerințele specifice ale acestei piețe. De asemenea, în această zonă există provocări unice și în ceea ce privește suportul global. Operațiunile noastre de suport global s-au schimbat dramatic în ultimii trei ani. Acum trei ani primeam peste două milioane de apeluri telefonice pe an. Acum primim mai puțin de 2000. Restul au fost înlocuite de peste 80 de milioane de tranzacții realizate pe web. Ingineri din întreaga lume, fie că se află în România sau în Statele Unite păstrează acești clienți și se ocupă de problemele lor. Aceasta este schimbarea fundamentală în TIC, să fii în permanentă în legătură cu clienții, să observi cum folosesc aceștia software-ul, unde întâmpină probleme, să fii capabil să rezolvi aceste probleme înainte să ajungă clientul să se lovească de ele. Considerăm că această parte a lumii, România ca să fiu mai exact, este un loc unde putem începe să construim, este o țară în care există un talent uriaș în acest domeniu și majoritatea inginerilor de aici pot oferi servicii pentru întreaga noastră bază de clienți. Suntem încântați că ne aflăm aici, este o întâlnire foarte importantă, prima întâlnire cu caracter global pe care corporația Oracle o are în România.
Jean
Reiczyk - Senior Vice President Support Services la Oracle EMEA
|
Trebuie să spun că în ultimii anii satifacția clienților a crescut consideral
acesta fiind de fapt și principalul meu scop în viață - să mă asigur că toți
clienții noștri sunt din ce în ce mai fericiți, că experiența lor cu software-ul
este una favorabilă, iar România este un loc foarte bun din acest punct de vedere,
fiind țara care a obținut cele mai bune rezultate în ceea ce privește satisfacția
clienților - 8,5 puncte din 10, ceea ce în industria de software este foarte
bine. Dar iată modul în care operăm - avem un backbone global, în jur de 4000
de ingineri software, care oferă suport 24 de ore din 24, 7 zile din 7. Peste
1000 dintre aceștia se află în Europa. În România avem o echipă de suport mai
mare și o echipă numită Service Delivery Managers, care răspunde de clienții
noi, care vizitează fiecare client în parte pentru a preveni orice problemă
care ar putea să apară. Calitățile pe care noi mizăm sunt să fii cât mai activ,
cât mai aproape de client, să vorbești limba locală și să fii instruit aici.
Toți oamenii din echipa de suport locală provin de la Politehnica București,
o școală pe care am vizitat-o și am discutat cu rectorul. Ne mândrim cu calificările
pe care le avem aici.
Alfonso
Di Ianni - Senior Vice President Oracle European Union Enlargement
Countries
|
Noi credem că avem potențial în această țară, iar acest potențial poate fi
valorificat printr-un parteneriat între Oracle și Guvern, aici unde putem întreba
cu bucurie - de ce România poate fi mai bună decât alte țări, de ce România
atrage mai multe investiții decât alte țări? Aș vrea să vă spun am adăugat România
celor 10 țări care s-au alăturat zonei Europa în mai, ceea ce arată importanța
României, spre deosebire de celelalte țări care tind să se alăture în 2007.
Așa că sunt foarte mândru să situez România alături de cele zece țări. Ceea
ce vreau să spun este că Oracle nu se află aici doar pentru a încheia tranzacții
comerciale cu clienții, ci și pentru a contribui la dezvoltarea acestor țări.
Noi am indentificat care sunt punctele forte cu care aceste țări pot contribui
la economia globală, iar România este una dintre țările în care intenționăm
să investim în continuare.
Ștefan
Cojanu - Managing Director Oracle Romania
|
"Oracle a fost prima mare companie de software care și-a deschis o reprezentanță în România, încă din 1995. De atunci business-ul nostru s-a dezvoltat cu un trend în permanență pozitiv, iar rezultatele echipei noastre în cadrul corporației Oracle sunt deosebit de apreciate."
|