Talkshow - PC Magazine Romania, Octombrie
2003
Oracle România mai aproape de Larry Ellison
Intre 16-19 septembrie la Bucureşti a avut loc reuniunea experţilor din departamentele de suport tehnic "Oracle Global Support Managers Conference", care a reunit peste 90 de participanţi din 35 de ţări, a abordat probleme legate de activitatea specifică serviciilor de suport tehnic şi direcţiile de evoluţie în viitor, ca urmare a globalizării activităţii de asistenţă tehnică. Vă prezentăm cele mai importante idei de la conferinţa de presă prilejuită de acest eveniment la care a participat Mike Rocha, cel mai important om din cadru Oracle care a vizitat România.
Mike
Rocha - Executive Vice President for Global Support Services,
Platform Technologies and Global IT la Oracle Corporation 
|
Săptămâna trecută, în cadrul Oracle Open World, am lansat un nou produs - Oracle 10g - baze de date Oracle pentru modelul Grid computing. Ideea de bază în cazul acestui model este aceea că noi luăm resursele de calcul şi le facem disponibile oriunde în lume. Ne aflăm aici, pentru că în această parte a lumii a fost dezvoltată infrastructura, pentru că avem afaceri în curs de derulare şi clienţi care trebuie serviţi. Astfel, echipa europeană desfăşoară operaţiuni globale aici, în Europa şi în România. De aceea, am adus aici toţi liderii centrelor de suport din Europa şi o echipă din Statele Unite, pentru a vedea care sunt cerinţele specifice ale acestei pieţe. De asemenea, în această zonă există provocări unice şi în ceea ce priveşte suportul global. Operaţiunile noastre de suport global s-au schimbat dramatic în ultimii trei ani. Acum trei ani primeam peste două milioane de apeluri telefonice pe an. Acum primim mai puţin de 2000. Restul au fost înlocuite de peste 80 de milioane de tranzacţii realizate pe web. Ingineri din întreaga lume, fie că se află în România sau în Statele Unite păstrează aceşti clienţi şi se ocupă de problemele lor. Aceasta este schimbarea fundamentală în TIC, să fii în permanentă în legătură cu clienţii, să observi cum folosesc aceştia software-ul, unde întâmpină probleme, să fii capabil să rezolvi aceste probleme înainte să ajungă clientul să se lovească de ele. Considerăm că această parte a lumii, România ca să fiu mai exact, este un loc unde putem începe să construim, este o ţară în care există un talent uriaş în acest domeniu şi majoritatea inginerilor de aici pot oferi servicii pentru întreaga noastră bază de clienţi. Suntem încântaţi că ne aflăm aici, este o întâlnire foarte importantă, prima întâlnire cu caracter global pe care corporaţia Oracle o are în România.
Jean
Reiczyk - Senior Vice President Support Services la Oracle EMEA
|
Trebuie să spun că în ultimii anii satifacţia clienţilor a crescut consideral
acesta fiind de fapt şi principalul meu scop în viaţă - să mă asigur că toţi
clienţii noştri sunt din ce în ce mai fericiţi, că experienţa lor cu software-ul
este una favorabilă, iar România este un loc foarte bun din acest punct de vedere,
fiind ţara care a obţinut cele mai bune rezultate în ceea ce priveşte satisfacţia
clienţilor - 8,5 puncte din 10, ceea ce în industria de software este foarte
bine. Dar iată modul în care operăm - avem un backbone global, în jur de 4000
de ingineri software, care oferă suport 24 de ore din 24, 7 zile din 7. Peste
1000 dintre aceştia se află în Europa. În România avem o echipă de suport mai
mare şi o echipă numită Service Delivery Managers, care răspunde de clienţii
noi, care vizitează fiecare client în parte pentru a preveni orice problemă
care ar putea să apară. Calităţile pe care noi mizăm sunt să fii cât mai activ,
cât mai aproape de client, să vorbeşti limba locală şi să fii instruit aici.
Toţi oamenii din echipa de suport locală provin de la Politehnica Bucureşti,
o şcoală pe care am vizitat-o şi am discutat cu rectorul. Ne mândrim cu calificările
pe care le avem aici.
Alfonso
Di Ianni - Senior Vice President Oracle European Union Enlargement
Countries
|
Noi credem că avem potenţial în această ţară, iar acest potenţial poate fi
valorificat printr-un parteneriat între Oracle şi Guvern, aici unde putem întreba
cu bucurie - de ce România poate fi mai bună decât alte ţări, de ce România
atrage mai multe investiţii decât alte ţări? Aş vrea să vă spun am adăugat România
celor 10 ţări care s-au alăturat zonei Europa în mai, ceea ce arată importanţa
României, spre deosebire de celelalte ţări care tind să se alăture în 2007.
Aşa că sunt foarte mândru să situez România alături de cele zece ţări. Ceea
ce vreau să spun este că Oracle nu se află aici doar pentru a încheia tranzacţii
comerciale cu clienţii, ci şi pentru a contribui la dezvoltarea acestor ţări.
Noi am indentificat care sunt punctele forte cu care aceste ţări pot contribui
la economia globală, iar România este una dintre ţările în care intenţionăm
să investim în continuare.
Ştefan
Cojanu - Managing Director Oracle Romania
|
"Oracle a fost prima mare companie de software care şi-a deschis o reprezentanţă în România, încă din 1995. De atunci business-ul nostru s-a dezvoltat cu un trend în permanenţă pozitiv, iar rezultatele echipei noastre în cadrul corporaţiei Oracle sunt deosebit de apreciate."
|