Internet business- PC Magazine România, Ianuarie 2003
Școala de e-business
În perioada 4-15 noiembrie 2002 a avut loc în cadrul Academiei de Studii Economice
din București seminarul cu tema "O nouă modalitate de a face afaceri, prin Internet",
organizat de revista PC Magazine România și AIESEC București - Asociația internațională
a studenților în economie și management.
Evenimentul a făcut parte din programul de orientare în carieră pentru studenți
FORWARD, program lansat de AIESEC în primăvara acestui an. FORWARD constituie
o interfață de comunicare și interacțiune continuă între mediul de afaceri și
studenți, prin intermediul său companiile având posibilitatea de a se implica
direct în formarea viitorilor angajați încă din timpul facultății.
Seminarul s-a adresat studenților din anii terminali sau masteranzilor din ASE,
Politehnică sau Universitate interesați să afle aspecte concrete referitoare
la oportunitățile și implicațiile afacerilor prin internet, cum ar fi regândirea
afacerii, motivația afacerilor prin internet, pașii obligatorii care trebuiesc
făcuți, studii de caz. Din cei aproximativ 150 de studenți care s-au înscris
la acest seminar au fost selecționate, cu ajutorul firmei specializate în recrutare
de personal în TI Brain Spotting, 30 de persoane care au dovedit a avea cele
mai temeinice cunoștințe și înclinații spre domeniul afacerilor.
În cele zece zile ale seminarului au susținut prelegeri specialiști ai firmelor
Ernst&Young, Data Networks Associates (DNA) - Computer Associates (CA) Business
Partner, HP România, S&T România și SoftNet Development & Consulting
(SDC) - partener IBM și Lotus. Temele prezentate de ei au fost urmate de discuții
cu studenții, care au avut astfel posibilitatea să afle informații despre cerințele
reale ale business-ului modern, completându-și cunoștințele obținute în școală.
Câteva dintre temele prezentate au fost: eCommmerce, eExpertise, eSecurity,
eAssurance; Aspecte juridice în comerțul electronic, soluțiile CA de gestiune
și protecția datelor critice, protecția împotriva atacurilor din internet, extinderea
granițelor organizației, gestiunea securității în interiorul organizației, locul
de muncă personalizat într-o afacere pe internet, soluții mobile și soluții
moderne de tipărire, Internet banking și managementul documentelor, soluții
ERP de la SAP, aplicații de tip CRM, soluții mobile în sistemele ERP, soluții
de tip Business Intelligence și soluții workflow.
Față de informațiile cel mai adesea teoretice obținute în anii de studiu, acest
seminar de eBusiness a oferit studenților contactul cu viața reală, cu experiențele
concrete în care au fost implicați specialiștii prezenți. Ovidiu Rusu, consultant
la firma de audit Ernst&Young, a fost unul dintre cei mai apreciați interlocutori,
cunoștințele sale acumulate în cei 15 ani petrecuți în Silicon Valley, reprezentând
un capital deosebit de util.
Hewlett Packard România i-a invitat pe studenți la centrul de prezentare al
companiei, Look in.HP INteractive, unde au putut fi văzute și testate cele mai
noi echipamente din categoria imaging și tipărire, precum și soluțiile unui
birou mobil.
Chiar dacă unii dintre participanții la acest curs lucrează deja în firme de
TI, ei au avut posibilitatea să-și lărgească orizontul cunoștințelor datorită
informațiilor prezentate de specialiști ai unor companii ce au făcut dovada
nu numai că oferă soluții pentru alții, dar și că ele însele reprezintă afaceri
de succes.
15 dintre studenții participanți la Școala de E-business vor intra în programul
principal al AIESEC - Programul de Practică Internațională Exchange - care oferă
posibilitatea efectuării unor stagii de practică în alte țări unde asociația
are reprezenanțe. - EAL
|