Agora
Media
Libraria Byblos



AgoraNews  





PC Magazine Ro  




NET Report   




Ginfo   




agora ON line   





PC Concrete   





Liste de discuţii   




Cartea de oaspeţi   




Mesaje   





Agora   








Clic aici
PC Report - ultimul numar aparut


In direct - PC Magazine Romania, Iulie 2002

" Privim către creşterea activităţii şi nu către restrângerea în vreun fel a prezenţei noastre în România." - Radu Enache

Noul HP şi în România

În cadrul unei conferinţe de presă organizate în Bucureşti pe 24 mai 2002, au fost anunţate începerea activităţii biroului din România a noii companii Hewlett-Packard, rezultată în urma fuziunii HP-Compaq, precum şi reconfirmarea în funcţia de director general al HP România a domnului Radu Enache.

Produse, soluţii şi servicii fără rival
Iată, în continuare, discursul domnului Radu Enache la conferinţa de presă:
Suntem privilegiaţi pentru că în România noua companie are o poziţie extrem de puternică pe piaţă. În primul trimestru al anului 2002, situaţia noastră este foarte bună la vânzările de desktop PC-uri, calculatoare mobile şi servere. Suntem lideri şi în domeniul serverelor Unix şi a soluţiilor de stocare a informaţiei. Avem în vedere o dezvoltare puternică a prezenţei noastre pe piaţă şi, ceea ce este esenţial pentru noi, ne bucurăm de un sprijin extrem de important din partea MDG (Market Development Group), organizaţia care ne coordonează activitatea.

Evocând indicatorii de piaţă, estimăm că avem o pondere importantă în domeniul serviciilor, conform IDC, de aproape 22%. Suntem extrem de prezenţi în sistemele care furnizează carduri pe piaţa românească şi realizăm în România cel puţin un milion de dolari anual din dezvoltarea de software pentru necesităţile interne ale companiei noastre.

Îmi face plăcere să vă spun că noua companie are nişte piloni solizi pe care se bazează; este vorba de conducerea activităţii în contractele majore, la principalii beneficiari. Avem o reţea de parteneri extrem de puternică, cu multă experienţă şi, de asemenea, avem relaţii privilegiate, excelente, cu principalii parteneri cu care realizăm alianţe de pe piaţa românească. Ceea ce creează un avantaj puternic pentru noi este faptul că noul HP oferă pe piaţa românească un portofoliu de produse extrem de larg, care include soluţii de stocare la cel mai înalt nivel tehnic posibil, servere cu performanţe extrem de înalte, soluţii pentru zona afacerilor şi de infrastructură şi, de asemenea, capacitatea de servicii, aşa cum s-a văzut şi din datele statistice, extrem de puternică.

Ceea ce este important de subliniat este că noua companie şi predecesoarele ei nu au ratat implementarea nici unui proiect şi ne propunem şi asigurăm beneficiarii noştri că toate angajamentele pe care şi le-au luat anterior cele două companii vor fi implementate întocmai de noul HP.

Activitatea noii companii la nivel mondial, dar şi naţional, se va desfăşura pe patru direcţii: Personal Systems Group - care se ocupă în special de sisteme personale de calcul, PC-uri, staţii de lucru, notebook-uri şi alte tehnologii de acest tip care se dezvoltă în prezent; Imaging and Printing Group - care se va ocupa de periferice, în general; Enterprise Systems Group - focalizată pe toate tipurile de servere, echipamentele de stocare a informaţiei, software-ul de management al reţelelor; şi, nu în cele din urmă, HP Services - divizia ce se va ocupa de soluţiile pe care noua companie le poate pune la dispoziţia beneficiarilor săi.

Este extraordinar de interesantă gama foarte largă de produse, extrem de noi, care se adresează principalelor industrii pe verticală, este vorba de telecom, financial services industry, extended manufacturing, government. De asemenea, există soluţii care se adresează beneficiarilor din zona afacerilor, a birourilor, soluţii pentru comunicaţii mobile, soluţii pentru zona familială.

În privinţa brandurilor care vor fi promovate în continuare, s-a ţinut cont de poziţia existentă pe piaţă a acestora. În zona desktop pentru business vom realiza o tranziţie firească către un singur produs, care va avea brandul Compaq. Şi în cazul mobilelor brandul va fi tot Compaq. În zona notebook-urilor şi desktopurilor pentru utilizatorii casnici se vor menţine ambele branduri. În ceea ce priveşte staţiile de lucru, serverele, ele se vor uni sub brandul HP.

De asemenea, în zona RISC brandul va fi HP, dar se va ţine seama de rezultatele deosebite obţinute de Compaq anterior. Acest lucru se va întâmpla şi în zonele de home networking, reţele wireless şi thin clients. În ceea ce priveşte produsele periferice, brandul predominant va fi HP, cu includerea tuturor tipurilor de produse dezvoltate de HP. Vom fi prezenţi de asemenea în zona proiectoarelor digitale. Strategia în acest domeniu este clară pentru noi.

Dorim să câştigăm în continuare în segmentul produselor entry level, să câştigăm piaţă în zona soluţiilor de copiere şi pentru fax, să redefinim, în general, conceptul de imprimare şi pe cel de imaging. Dorim de asemenea să conducem în continuare dezvoltarea pieţei în zona de digital imaging şi să transformăm componenta comercial printing folosind soluţiile de digital publishing. Evident ne dorim să furnizăm în continuare cele mai bune consumabile pentru beneficiarii noştri, având în vedere rolul acestora în asigurarea calităţii utilizării produselor noastre. În zona sistemelor enterprise, ne propunem să ne adresăm cu soluţii de business, cu soluţii pentru infrastructura beneficiarilor noştri, aceste lucruri bazându-se pe produsele deja menţionate. Dorim să asigurăm beneficiarilor noştri o competitivitate sporită şi să adăugăm valoare afacerilor lor. Pentru aceasta, ne bazăm pe practic cea mai largă gamă de produse, pe o colaborare extrem de puternică şi în viitor cu partenerii pentru a livra soluţiile oferite. Datorită faptului că în ultimul timp condiţiile din România sunt tot mai bune, oferim un portofoliu tot mai larg de servicii de finanţare. Practic, vrem să fim lideri în soluţiile de natură să răspundă cerinţelor beneficiarilor noştri, atât la nivelul diferitelor industrii dar şi soluţii pertinente pentru mai multe industrii, servicii de infrastructură şi, evident, toate acestea bazându-se pe situaţia noastră de lider în domeniul produselor pe care le furnizăm.


Primul pahar de şampanie. De la stânga la dreapta: Martin Kucera, Business Manager, HP Services, HP Market Development Group, Central, Southern & Eastern Europe; Antero Saren - General Manager and Enterprise Systems Group Manager, HP Market Development Group, Central, Southern & Eastern Europe; Radu Enache - Director General HP România

În privinţa clienţilor HP, la nivel mondial, aceştia pot fi structuraţi piramidal, în vârf situându-se aproximativ 250 de beneficiari corporate, urmaţi de segmentul de beneficiari enterprise (aproximativ 4000), zona comercială, zona afacerilor mici şi mijlocii şi, evident, în partea de jos segmentul larg al consumatorilor.

În România, vom încerca să ne adaptăm strategia în funcţie de specificul local. Ne propunem ca în zona corporate, mai puţin prezentă la noi, în cea enterprise şi cea comercială să acţionăm împreună cu partenerii enterprise dedicaţi unor beneficiari importanţi şi ne propunem la aceşti beneficiari să implementăm soluţii de business bazate pe o infrastructură verificată, puternică şi să oferim întreaga gamă de servicii pe care o avem la dispoziţie împreună cu partenerii noştri. În restul piramidei de beneficiari, vom acţiona prin parteneri comerciali.

Într-o anumită zonă, partenerii enterprise şi comercial se suprapun, pentru că cei din zona comercială sunt cei care de obicei furnizează echipamente şi adaugă mai puţină valoare. Vom realiza programe flexibile pentru partenerii noştri pentru a oferi beneficiarilor o gamă cât mai largă de produse şi pentru a asigura în acelaşi timp partenerilor noştri profitabilitatea necesară pentru dezvoltarea afacerilor lor.

Vom fi un lider în zona soluţiilor Microsoft, furnizate prin partenerii noştri pentru această gamă de clienţi. Practic toţi beneficiarii noştri vor avea acces la service-ul şi suportul furnizat de noul HP în întreaga lume.

În ceea ce priveşte desfacerea prin reţeaua de magazine pentru populaţie, pentru utilizatorii din zona casnică, vom beneficia de impactul brandurilor noastre, vom rămâne în continuare un lider în zona rafturilor din magazinele specializate de tehnică de calcul.

Noul HP oferă peste tot în lume un portofoliu de produse, soluţii şi servicii fără rival.

Principala noastră preocupare este aceea de a ne dedica beneficiarilor noştri, de a răspunde în cât mai mare măsură dorinţelor acestora, de a-i ajuta să aibă succes în afacerile pe care le desfăşoară. Noua companie are o extrem de puternică şi experimentată reţea de parteneri care acoperă întreaga ţară, întreaga gamă de produse, soluţii şi servicii pe care o punem la îndemâna beneficiarilor noştri. De asemenea, avem alianţe extrem de puternice, practic toate numele mari în domeniul TI reprezintă aliaţi prioritari ai noului HP.

Noua companie are un privilegiu în România pentru că moşteneşte oameni de foarte bună calitate atât din punct de vedere tehnic cât şi al activităţii de vânzări şi ne propunem să păstrăm toate talentele, toţi oamenii capabili şi dedicaţi care pot să ajute compania să se dezvolte în continuare.

Noi planificăm în prezent creşterea activităţii. Evident că o să ne dimensionăm organizaţia în raport cu aceste planuri. Privim către creşterea activităţii şi nu către restrângerea în vreun fel a prezenţei noastre în România.

Şanse mari de a păstra cotele de piaţă
Iată şi câteva gânduri exprimate de Mihai Pascadi, fostul director general al Compaq Computers România

PC Magazine: Care este părerea dumneavoastră despre viitorul noii companii?

Mihai Pascadi: Sunt extrem de optimist, pentru că oferta noii companii este foarte bună. În plus, specific pentru România, lucru care poate nu a rezultat aşa de mult din ceea ce s-a discutat azi, pe lângă dimensiunea relativ redusă a pieţei, implicit şi dimensiunea relativ redusă a unei filiale. O asemenea filială evident trebuie să îndeplinească nişte criterii de profitabilitate ori prin această concentrare, şansele de îndeplinire ale acestor criterii de profitabilitate cresc. Deci, combinat cu portofoliul de produse şi servicii şi cu o structură eficientă de funcţionare, cred eu cea mai eficientă din piaţa românească, şansele de a păstra cotele de piaţă existente şi chiar de a le creşte sunt mari.

PC Magazine: În ultimul timp au survenit şi alte modificări în privinţa jucătorilor de pe piaţa românească şi este posibil să mai asistăm şi la alte surprize. Mă refer, de exemplu, la deschiderea reprezentanţei Fujitsu-Siemens şi la posibilitatea intrării companiei Dell. Se anunţă o concurenţă mai puternică decât până în prezent. În această conjunctură, noul HP îşi va menţine cota de piaţă?

Mihai Pascadi: Cred că asta va depinde de execuţie şi de viteza de execuţie. Dacă beneficiarii noştri nu vor percepe discontinuităţi, şi asta e evident ambiţia noii echipe, mă aştept ca intrarea pe piaţă a companiilor menţionate să fie dificilă.

NR: Până la intrarea în tipografie a revistei, nu a fost anunţată oficial componenţa întregii echipe manageriale a noului HP România. - MC


PC Magazine Ro | CD ROM | Redactia | Abonamente | CautareArhive

Copyright © 1999-2002 Agora Media.

webmaster@pcmagazine.ro

LG - Life´s Good

www.agora.ro

deltafri

www.agora.ro

www.agora.ro

www.agora.ro