In direct - PC Magazine Romania, Iulie 2002
" Privim către
creșterea activității și nu către restrângerea în vreun fel a prezenței
noastre în România." - Radu Enache
|
Noul HP și în România
În cadrul unei conferințe de presă organizate în București pe 24 mai 2002,
au fost anunțate începerea activității biroului din România a noii companii
Hewlett-Packard, rezultată în urma fuziunii HP-Compaq, precum și reconfirmarea
în funcția de director general al HP România a domnului Radu Enache.
Produse, soluții și servicii fără rival
Iată, în continuare, discursul domnului Radu Enache la conferința de presă:
Suntem privilegiați pentru că în România noua companie are o poziție extrem
de puternică pe piață. În primul trimestru al anului 2002, situația noastră
este foarte bună la vânzările de desktop PC-uri, calculatoare mobile și servere.
Suntem lideri și în domeniul serverelor Unix și a soluțiilor de stocare a informației.
Avem în vedere o dezvoltare puternică a prezenței noastre pe piață și, ceea
ce este esențial pentru noi, ne bucurăm de un sprijin extrem de important din
partea MDG (Market Development Group), organizația care ne coordonează activitatea.
Evocând indicatorii de piață, estimăm că avem o pondere importantă în domeniul
serviciilor, conform IDC, de aproape 22%. Suntem extrem de prezenți în sistemele
care furnizează carduri pe piața românească și realizăm în România cel puțin
un milion de dolari anual din dezvoltarea de software pentru necesitățile interne
ale companiei noastre.
Îmi face plăcere să vă spun că noua companie are niște piloni solizi pe care
se bazează; este vorba de conducerea activității în contractele majore, la principalii
beneficiari. Avem o rețea de parteneri extrem de puternică, cu multă experiență
și, de asemenea, avem relații privilegiate, excelente, cu principalii parteneri
cu care realizăm alianțe de pe piața românească. Ceea ce creează un avantaj
puternic pentru noi este faptul că noul HP oferă pe piața românească un portofoliu
de produse extrem de larg, care include soluții de stocare la cel mai înalt
nivel tehnic posibil, servere cu performanțe extrem de înalte, soluții pentru
zona afacerilor și de infrastructură și, de asemenea, capacitatea de servicii,
așa cum s-a văzut și din datele statistice, extrem de puternică.
Ceea ce este important de subliniat este că noua companie și predecesoarele
ei nu au ratat implementarea nici unui proiect și ne propunem și asigurăm beneficiarii
noștri că toate angajamentele pe care și le-au luat anterior cele două companii
vor fi implementate întocmai de noul HP.
Activitatea noii companii la nivel mondial, dar și național, se va desfășura
pe patru direcții: Personal Systems Group - care se ocupă în special de sisteme
personale de calcul, PC-uri, stații de lucru, notebook-uri și alte tehnologii
de acest tip care se dezvoltă în prezent; Imaging and Printing Group - care
se va ocupa de periferice, în general; Enterprise Systems Group - focalizată
pe toate tipurile de servere, echipamentele de stocare a informației, software-ul
de management al rețelelor; și, nu în cele din urmă, HP Services - divizia ce
se va ocupa de soluțiile pe care noua companie le poate pune la dispoziția beneficiarilor
săi.
Este extraordinar de interesantă gama foarte largă de produse, extrem de noi,
care se adresează principalelor industrii pe verticală, este vorba de telecom,
financial services industry, extended manufacturing, government. De asemenea,
există soluții care se adresează beneficiarilor din zona afacerilor, a birourilor,
soluții pentru comunicații mobile, soluții pentru zona familială.
În privința brandurilor care vor fi promovate în continuare, s-a ținut cont
de poziția existentă pe piață a acestora. În zona desktop pentru business vom
realiza o tranziție firească către un singur produs, care va avea brandul Compaq.
Și în cazul mobilelor brandul va fi tot Compaq. În zona notebook-urilor și desktopurilor
pentru utilizatorii casnici se vor menține ambele branduri. În ceea ce privește
stațiile de lucru, serverele, ele se vor uni sub brandul HP.
De asemenea, în zona RISC brandul va fi HP, dar se va ține seama de rezultatele
deosebite obținute de Compaq anterior. Acest lucru se va întâmpla și în zonele
de home networking, rețele wireless și thin clients. În ceea ce privește produsele
periferice, brandul predominant va fi HP, cu includerea tuturor tipurilor de
produse dezvoltate de HP. Vom fi prezenți de asemenea în zona proiectoarelor
digitale. Strategia în acest domeniu este clară pentru noi.
Dorim să câștigăm în continuare în segmentul produselor entry level, să câștigăm
piață în zona soluțiilor de copiere și pentru fax, să redefinim, în general,
conceptul de imprimare și pe cel de imaging. Dorim de asemenea să conducem în
continuare dezvoltarea pieței în zona de digital imaging și să transformăm componenta
comercial printing folosind soluțiile de digital publishing. Evident ne dorim
să furnizăm în continuare cele mai bune consumabile pentru beneficiarii noștri,
având în vedere rolul acestora în asigurarea calității utilizării produselor
noastre. În zona sistemelor enterprise, ne propunem să ne adresăm cu soluții
de business, cu soluții pentru infrastructura beneficiarilor noștri, aceste
lucruri bazându-se pe produsele deja menționate. Dorim să asigurăm beneficiarilor
noștri o competitivitate sporită și să adăugăm valoare afacerilor lor. Pentru
aceasta, ne bazăm pe practic cea mai largă gamă de produse, pe o colaborare
extrem de puternică și în viitor cu partenerii pentru a livra soluțiile oferite.
Datorită faptului că în ultimul timp condițiile din România sunt tot mai bune,
oferim un portofoliu tot mai larg de servicii de finanțare. Practic, vrem să
fim lideri în soluțiile de natură să răspundă cerințelor beneficiarilor noștri,
atât la nivelul diferitelor industrii dar și soluții pertinente pentru mai multe
industrii, servicii de infrastructură și, evident, toate acestea bazându-se
pe situația noastră de lider în domeniul produselor pe care le furnizăm.
Primul
pahar de șampanie. De la stânga la dreapta: Martin Kucera, Business Manager,
HP Services, HP Market Development Group, Central, Southern & Eastern Europe;
Antero Saren - General Manager and Enterprise Systems Group Manager, HP Market
Development Group, Central, Southern & Eastern Europe; Radu Enache - Director
General HP România
În privința clienților HP, la nivel mondial, aceștia pot fi structurați piramidal,
în vârf situându-se aproximativ 250 de beneficiari corporate, urmați de segmentul
de beneficiari enterprise (aproximativ 4000), zona comercială, zona afacerilor
mici și mijlocii și, evident, în partea de jos segmentul larg al consumatorilor.
În România, vom încerca să ne adaptăm strategia în funcție de specificul local.
Ne propunem ca în zona corporate, mai puțin prezentă la noi, în cea enterprise
și cea comercială să acționăm împreună cu partenerii enterprise dedicați unor
beneficiari importanți și ne propunem la acești beneficiari să implementăm soluții
de business bazate pe o infrastructură verificată, puternică și să oferim întreaga
gamă de servicii pe care o avem la dispoziție împreună cu partenerii noștri.
În restul piramidei de beneficiari, vom acționa prin parteneri comerciali.
Într-o anumită zonă, partenerii enterprise și comercial se suprapun, pentru
că cei din zona comercială sunt cei care de obicei furnizează echipamente și
adaugă mai puțină valoare. Vom realiza programe flexibile pentru partenerii
noștri pentru a oferi beneficiarilor o gamă cât mai largă de produse și pentru
a asigura în același timp partenerilor noștri profitabilitatea necesară pentru
dezvoltarea afacerilor lor.
Vom fi un lider în zona soluțiilor Microsoft, furnizate prin partenerii noștri
pentru această gamă de clienți. Practic toți beneficiarii noștri vor avea acces
la service-ul și suportul furnizat de noul HP în întreaga lume.
În ceea ce privește desfacerea prin rețeaua de magazine pentru populație, pentru
utilizatorii din zona casnică, vom beneficia de impactul brandurilor noastre,
vom rămâne în continuare un lider în zona rafturilor din magazinele specializate
de tehnică de calcul.
Noul HP oferă peste tot în lume un portofoliu de produse, soluții și servicii
fără rival.
Principala noastră preocupare este aceea de a ne dedica beneficiarilor noștri,
de a răspunde în cât mai mare măsură dorințelor acestora, de a-i ajuta să aibă
succes în afacerile pe care le desfășoară. Noua companie are o extrem de puternică
și experimentată rețea de parteneri care acoperă întreaga țară, întreaga gamă
de produse, soluții și servicii pe care o punem la îndemâna beneficiarilor noștri.
De asemenea, avem alianțe extrem de puternice, practic toate numele mari în
domeniul TI reprezintă aliați prioritari ai noului HP.
Noua companie are un privilegiu în România pentru că moștenește oameni de foarte
bună calitate atât din punct de vedere tehnic cât și al activității de vânzări
și ne propunem să păstrăm toate talentele, toți oamenii capabili și dedicați
care pot să ajute compania să se dezvolte în continuare.
Noi planificăm în prezent creșterea activității. Evident că o să ne dimensionăm
organizația în raport cu aceste planuri. Privim către creșterea activității
și nu către restrângerea în vreun fel a prezenței noastre în România.
Șanse mari de a păstra cotele de piață
Iată și câteva gânduri exprimate de Mihai Pascadi, fostul director general al
Compaq Computers România
PC Magazine: Care este părerea dumneavoastră despre viitorul noii companii?
Mihai Pascadi: Sunt extrem de optimist, pentru că oferta noii companii este
foarte bună. În plus, specific pentru România, lucru care poate nu a rezultat
așa de mult din ceea ce s-a discutat azi, pe lângă dimensiunea relativ redusă
a pieței, implicit și dimensiunea relativ redusă a unei filiale. O asemenea
filială evident trebuie să îndeplinească niște criterii de profitabilitate ori
prin această concentrare, șansele de îndeplinire ale acestor criterii de profitabilitate
cresc. Deci, combinat cu portofoliul de produse și servicii și cu o structură
eficientă de funcționare, cred eu cea mai eficientă din piața românească, șansele
de a păstra cotele de piață existente și chiar de a le crește sunt mari.
PC Magazine: În ultimul timp au survenit și alte modificări în privința jucătorilor
de pe piața românească și este posibil să mai asistăm și la alte surprize. Mă
refer, de exemplu, la deschiderea reprezentanței Fujitsu-Siemens și la posibilitatea
intrării companiei Dell. Se anunță o concurență mai puternică decât până în
prezent. În această conjunctură, noul HP își va menține cota de piață?
Mihai Pascadi: Cred că asta va depinde de execuție și de viteza de execuție.
Dacă beneficiarii noștri nu vor percepe discontinuități, și asta e evident ambiția
noii echipe, mă aștept ca intrarea pe piață a companiilor menționate să fie
dificilă.
NR: Până la intrarea în tipografie a revistei, nu a fost anunțată oficial componența
întregii echipe manageriale a noului HP România. - MC
|