In direct - PC Magazine Romania, Iulie 2002
" Privim către
creşterea activităţii şi nu către restrângerea în vreun fel a prezenţei
noastre în România." - Radu Enache
|
Noul HP şi în România
În cadrul unei conferinţe de presă organizate în Bucureşti pe 24 mai 2002,
au fost anunţate începerea activităţii biroului din România a noii companii
Hewlett-Packard, rezultată în urma fuziunii HP-Compaq, precum şi reconfirmarea
în funcţia de director general al HP România a domnului Radu Enache.
Produse, soluţii şi servicii fără rival
Iată, în continuare, discursul domnului Radu Enache la conferinţa de presă:
Suntem privilegiaţi pentru că în România noua companie are o poziţie extrem
de puternică pe piaţă. În primul trimestru al anului 2002, situaţia noastră
este foarte bună la vânzările de desktop PC-uri, calculatoare mobile şi servere.
Suntem lideri şi în domeniul serverelor Unix şi a soluţiilor de stocare a informaţiei.
Avem în vedere o dezvoltare puternică a prezenţei noastre pe piaţă şi, ceea
ce este esenţial pentru noi, ne bucurăm de un sprijin extrem de important din
partea MDG (Market Development Group), organizaţia care ne coordonează activitatea.
Evocând indicatorii de piaţă, estimăm că avem o pondere importantă în domeniul
serviciilor, conform IDC, de aproape 22%. Suntem extrem de prezenţi în sistemele
care furnizează carduri pe piaţa românească şi realizăm în România cel puţin
un milion de dolari anual din dezvoltarea de software pentru necesităţile interne
ale companiei noastre.
Îmi face plăcere să vă spun că noua companie are nişte piloni solizi pe care
se bazează; este vorba de conducerea activităţii în contractele majore, la principalii
beneficiari. Avem o reţea de parteneri extrem de puternică, cu multă experienţă
şi, de asemenea, avem relaţii privilegiate, excelente, cu principalii parteneri
cu care realizăm alianţe de pe piaţa românească. Ceea ce creează un avantaj
puternic pentru noi este faptul că noul HP oferă pe piaţa românească un portofoliu
de produse extrem de larg, care include soluţii de stocare la cel mai înalt
nivel tehnic posibil, servere cu performanţe extrem de înalte, soluţii pentru
zona afacerilor şi de infrastructură şi, de asemenea, capacitatea de servicii,
aşa cum s-a văzut şi din datele statistice, extrem de puternică.
Ceea ce este important de subliniat este că noua companie şi predecesoarele
ei nu au ratat implementarea nici unui proiect şi ne propunem şi asigurăm beneficiarii
noştri că toate angajamentele pe care şi le-au luat anterior cele două companii
vor fi implementate întocmai de noul HP.
Activitatea noii companii la nivel mondial, dar şi naţional, se va desfăşura
pe patru direcţii: Personal Systems Group - care se ocupă în special de sisteme
personale de calcul, PC-uri, staţii de lucru, notebook-uri şi alte tehnologii
de acest tip care se dezvoltă în prezent; Imaging and Printing Group - care
se va ocupa de periferice, în general; Enterprise Systems Group - focalizată
pe toate tipurile de servere, echipamentele de stocare a informaţiei, software-ul
de management al reţelelor; şi, nu în cele din urmă, HP Services - divizia ce
se va ocupa de soluţiile pe care noua companie le poate pune la dispoziţia beneficiarilor
săi.
Este extraordinar de interesantă gama foarte largă de produse, extrem de noi,
care se adresează principalelor industrii pe verticală, este vorba de telecom,
financial services industry, extended manufacturing, government. De asemenea,
există soluţii care se adresează beneficiarilor din zona afacerilor, a birourilor,
soluţii pentru comunicaţii mobile, soluţii pentru zona familială.
În privinţa brandurilor care vor fi promovate în continuare, s-a ţinut cont
de poziţia existentă pe piaţă a acestora. În zona desktop pentru business vom
realiza o tranziţie firească către un singur produs, care va avea brandul Compaq.
Şi în cazul mobilelor brandul va fi tot Compaq. În zona notebook-urilor şi desktopurilor
pentru utilizatorii casnici se vor menţine ambele branduri. În ceea ce priveşte
staţiile de lucru, serverele, ele se vor uni sub brandul HP.
De asemenea, în zona RISC brandul va fi HP, dar se va ţine seama de rezultatele
deosebite obţinute de Compaq anterior. Acest lucru se va întâmpla şi în zonele
de home networking, reţele wireless şi thin clients. În ceea ce priveşte produsele
periferice, brandul predominant va fi HP, cu includerea tuturor tipurilor de
produse dezvoltate de HP. Vom fi prezenţi de asemenea în zona proiectoarelor
digitale. Strategia în acest domeniu este clară pentru noi.
Dorim să câştigăm în continuare în segmentul produselor entry level, să câştigăm
piaţă în zona soluţiilor de copiere şi pentru fax, să redefinim, în general,
conceptul de imprimare şi pe cel de imaging. Dorim de asemenea să conducem în
continuare dezvoltarea pieţei în zona de digital imaging şi să transformăm componenta
comercial printing folosind soluţiile de digital publishing. Evident ne dorim
să furnizăm în continuare cele mai bune consumabile pentru beneficiarii noştri,
având în vedere rolul acestora în asigurarea calităţii utilizării produselor
noastre. În zona sistemelor enterprise, ne propunem să ne adresăm cu soluţii
de business, cu soluţii pentru infrastructura beneficiarilor noştri, aceste
lucruri bazându-se pe produsele deja menţionate. Dorim să asigurăm beneficiarilor
noştri o competitivitate sporită şi să adăugăm valoare afacerilor lor. Pentru
aceasta, ne bazăm pe practic cea mai largă gamă de produse, pe o colaborare
extrem de puternică şi în viitor cu partenerii pentru a livra soluţiile oferite.
Datorită faptului că în ultimul timp condiţiile din România sunt tot mai bune,
oferim un portofoliu tot mai larg de servicii de finanţare. Practic, vrem să
fim lideri în soluţiile de natură să răspundă cerinţelor beneficiarilor noştri,
atât la nivelul diferitelor industrii dar şi soluţii pertinente pentru mai multe
industrii, servicii de infrastructură şi, evident, toate acestea bazându-se
pe situaţia noastră de lider în domeniul produselor pe care le furnizăm.

Primul
pahar de şampanie. De la stânga la dreapta: Martin Kucera, Business Manager,
HP Services, HP Market Development Group, Central, Southern & Eastern Europe;
Antero Saren - General Manager and Enterprise Systems Group Manager, HP Market
Development Group, Central, Southern & Eastern Europe; Radu Enache - Director
General HP România
În privinţa clienţilor HP, la nivel mondial, aceştia pot fi structuraţi piramidal,
în vârf situându-se aproximativ 250 de beneficiari corporate, urmaţi de segmentul
de beneficiari enterprise (aproximativ 4000), zona comercială, zona afacerilor
mici şi mijlocii şi, evident, în partea de jos segmentul larg al consumatorilor.
În România, vom încerca să ne adaptăm strategia în funcţie de specificul local.
Ne propunem ca în zona corporate, mai puţin prezentă la noi, în cea enterprise
şi cea comercială să acţionăm împreună cu partenerii enterprise dedicaţi unor
beneficiari importanţi şi ne propunem la aceşti beneficiari să implementăm soluţii
de business bazate pe o infrastructură verificată, puternică şi să oferim întreaga
gamă de servicii pe care o avem la dispoziţie împreună cu partenerii noştri.
În restul piramidei de beneficiari, vom acţiona prin parteneri comerciali.
Într-o anumită zonă, partenerii enterprise şi comercial se suprapun, pentru
că cei din zona comercială sunt cei care de obicei furnizează echipamente şi
adaugă mai puţină valoare. Vom realiza programe flexibile pentru partenerii
noştri pentru a oferi beneficiarilor o gamă cât mai largă de produse şi pentru
a asigura în acelaşi timp partenerilor noştri profitabilitatea necesară pentru
dezvoltarea afacerilor lor.
Vom fi un lider în zona soluţiilor Microsoft, furnizate prin partenerii noştri
pentru această gamă de clienţi. Practic toţi beneficiarii noştri vor avea acces
la service-ul şi suportul furnizat de noul HP în întreaga lume.
În ceea ce priveşte desfacerea prin reţeaua de magazine pentru populaţie, pentru
utilizatorii din zona casnică, vom beneficia de impactul brandurilor noastre,
vom rămâne în continuare un lider în zona rafturilor din magazinele specializate
de tehnică de calcul.
Noul HP oferă peste tot în lume un portofoliu de produse, soluţii şi servicii
fără rival.
Principala noastră preocupare este aceea de a ne dedica beneficiarilor noştri,
de a răspunde în cât mai mare măsură dorinţelor acestora, de a-i ajuta să aibă
succes în afacerile pe care le desfăşoară. Noua companie are o extrem de puternică
şi experimentată reţea de parteneri care acoperă întreaga ţară, întreaga gamă
de produse, soluţii şi servicii pe care o punem la îndemâna beneficiarilor noştri.
De asemenea, avem alianţe extrem de puternice, practic toate numele mari în
domeniul TI reprezintă aliaţi prioritari ai noului HP.
Noua companie are un privilegiu în România pentru că moşteneşte oameni de foarte
bună calitate atât din punct de vedere tehnic cât şi al activităţii de vânzări
şi ne propunem să păstrăm toate talentele, toţi oamenii capabili şi dedicaţi
care pot să ajute compania să se dezvolte în continuare.
Noi planificăm în prezent creşterea activităţii. Evident că o să ne dimensionăm
organizaţia în raport cu aceste planuri. Privim către creşterea activităţii
şi nu către restrângerea în vreun fel a prezenţei noastre în România.
Şanse mari de a păstra cotele de piaţă
Iată şi câteva gânduri exprimate de Mihai Pascadi, fostul director general al
Compaq Computers România
PC Magazine: Care este părerea dumneavoastră despre viitorul noii companii?
Mihai Pascadi: Sunt extrem de optimist, pentru că oferta noii companii este
foarte bună. În plus, specific pentru România, lucru care poate nu a rezultat
aşa de mult din ceea ce s-a discutat azi, pe lângă dimensiunea relativ redusă
a pieţei, implicit şi dimensiunea relativ redusă a unei filiale. O asemenea
filială evident trebuie să îndeplinească nişte criterii de profitabilitate ori
prin această concentrare, şansele de îndeplinire ale acestor criterii de profitabilitate
cresc. Deci, combinat cu portofoliul de produse şi servicii şi cu o structură
eficientă de funcţionare, cred eu cea mai eficientă din piaţa românească, şansele
de a păstra cotele de piaţă existente şi chiar de a le creşte sunt mari.
PC Magazine: În ultimul timp au survenit şi alte modificări în privinţa jucătorilor
de pe piaţa românească şi este posibil să mai asistăm şi la alte surprize. Mă
refer, de exemplu, la deschiderea reprezentanţei Fujitsu-Siemens şi la posibilitatea
intrării companiei Dell. Se anunţă o concurenţă mai puternică decât până în
prezent. În această conjunctură, noul HP îşi va menţine cota de piaţă?
Mihai Pascadi: Cred că asta va depinde de execuţie şi de viteza de execuţie.
Dacă beneficiarii noştri nu vor percepe discontinuităţi, şi asta e evident ambiţia
noii echipe, mă aştept ca intrarea pe piaţă a companiilor menţionate să fie
dificilă.
NR: Până la intrarea în tipografie a revistei, nu a fost anunţată oficial componenţa
întregii echipe manageriale a noului HP România. - MC
|