Agora
Media
Libraria Byblos



AgoraNews  





PC Magazine Ro  




NET Report   




Ginfo   




agora ON line   





PC Concrete   





Liste de discuţii   




Cartea de oaspeţi   




Mesaje   





Agora   








Clic aici
PC Report - ultimul numar aparut


Comentarii şi interviuri - PC Magazine Romania, Iulie  2002

"În afaceri, ca şi în orice teorie evoluţionistă, lucrurile nefolositoare sunt excluse de sistem"

Mihai Olaru, Manager Data NetWorks Associates

O nouă modalitate de a face afaceri, prin internet

Într-o lume tot mai dominată de internet, afacerile moderne nu mai sunt posibile în afara acestui mediu. Care sunt soluţiile cele mai potrivite pentru un business profitabil, este însă o întrebare al cărui răspuns depinde de mulţi factori. Am încercat să lămuresc câteva dintre problemele ridicate de business-ul modern într-un dialog cu Mihai Olaru, directorul firmei Data Networks Associates, Partener Certificat de Afaceri în România al Computer Associates, companie al cărei slogan este "The software that manages eBusiness".

PC Magazine: Despre eBusiness s-a vorbit foarte mult în ultimii ani, au fost multe experienţe ce s-au soldat cu eşecuri, au existat şi experienţe reuşite. Ca partener în România al unei firme care oferă soluţii pentru managementul eBusiness-ului, cum credeţi că ar trebui interpretat corect modul de a face afaceri prin internet?

Mihai Olaru: Revoluţia internet a adăugat o nouă dimensiune în mediul de business. Există, ca în orice redefinire a unor concepte, o adaptare mai rapidă sau mai lentă la noul model, lipsa de înţelegere a modelului ducând la eşecuri. Identificându-te cu acesta, înţelegându-l, apoi exploatându-l poţi să atingi realizările prognozate. Cred că înainte de a face afaceri pe internet, foarte mulţi nu au înţeles că în afaceri, ca şi în orice teorie evoluţionistă, lucrurile nefolositoare sunt excluse de sistem. Dacă se intersectează cele două idei: a face afaceri (a deveni important pentru orice partener sau client ce doreşte prin colaborarea cu firma ce o reprezinţi un beneficiu) şi a folosi internetul (oferirea unor mijoace foarte rapide, facile, ieftine de comunicare şi materializarea relaţiilor de afaceri) cred că se pot înţelege atât eşecurile cât şi succesele folosirii internetului în afaceri.

PC Magazine: Care sunt paşii pe care ar trebui să-i urmeze cineva care doreşte să demareze o afacere nouă, modernă, din punctul de vedere al folosirii oportunităţilor oferite de internet?

Mihai Olaru: Sunt câţiva factori cheie care influenţează mediul de business acum şi îl vor caracteriza în mod radical: SIMPLIFICARE. UTILITATE. COSTURI SCĂZUTE. ECONOMISIRE A TIMPULUI. SCURTAREA PERIOADEI DE DECIZIE. INFORMAŢIA.
Plecând de la aceşti factori, cred că paşii de propus ar fi: redefinirea în sensul maximei eficienţe a propriului model de afaceri, adaptarea unei părţi a modelului clasic la internet prin propunerea unei căi simple şi utile pentru parteneri şi end-useri. Numai oferirea unor avantaje evidente va determina o terţă parte să renunţe la modul clasic de lucru şi să treacă la utilizarea noului sistem implementat.

Decisivă în acest context este oferirea unei infrastructuri viabile şi stabile pentru accesul la informaţie, dar şi protecţia acesteia prin stocare, securitate etc.

PC Magazine: Computer Associates oferă o gamă foarte variată de soluţii bazate pe internet, care credeţi că sunt cele mai adecvate în momentul actual pentru piaţa românească şi cum vedeţi evoluţia în anii următori?

Mihai Olaru: Evoluţia pieţei româneşti este firească în condiţiile celorlalţi factori: economic, social, cultural etc. Există o schimbare evidentă de la an la an în mentalitatea clienţilor. Ceea ce este foarte important este că începe să se discute din ce în ce mai mult de soluţie şi nu de produs.
În ceea pe priveşte activitatea noastră în România, ne-am propus o poziţionare strategică pentru problemele inerente generate de complexitatatea administrării infrastructurii TI, probleme care au început să fie deja specifice şi în România. Ni se solicită din ce în ce mai mult, cu precădere pentru medii eterogene, specialişti şi soluţii puternice, vizând integrare, networking, inventory centralizat, help desk, software delivery din suita UNICENTER, soluţii complexe de stocare din gama Brighstor-Arcserve, incluzând recuperare din dezastre, backup specializat pentru aplicaţiile şi bazele de date consacrate etc., soluţii de securitate complexe din gamele apărare şi acces eTrust, şi aici mă refer la antivirus, inspectarea conţinutului, detecţia intruziunilor, controlul accesului, audit, single sign-on etc., soluţii de portal CleverPath ş.a.

PC Magazine: Care sunt tendinţele actuale în e-business?

Mihai Olaru: Competiţia, exigenţele pieţelor, riscurile au căpătat accente foarte putenice. Consolidarea "e" a business-ului vine din necesitatea repropunerii activităţii companiilor conform noilor cerinţe. Flexibilitatea oferită de decizii rapide se bazează pe infomaţie: în aceste condiţii în utilizarea structurii TI s-au impus ca şi factori cheie: obţinerea informaţiei, accesul şi livrarea informaţiei în timp util în locul dorit, stocarea informaţiei şi protejarea informaţiei.

În dinamismul actual al globarizării cred că se vor impune soluţiile puternice şi serioase, clienţii aliindu-se doar cu furnizori care i-ar sprijini în menţinerea afacerilor în sfera de succes.

Din puctul nostru de vedere, există două aspecte vitale ce vizează mediile importante de TI: Managementul infrastructurii şi Managementul informaţiei.
Problemele privind managementul infrastructurii vor deveni din ce în ce mai complicate, necesitând o abordare elaborată a monitorizării şi intervenţiei asupra aglomerării şi problemelor specifice de hardware, medii de sute, mii, zeci de mii de dispozitive, sisteme de operare, telecomunicaţii, aplicaţii software, resurse non-TI. Într-o fază imediat următoare, se va discuta de asemenea de cealaltă latură importantă precizată anterior şi anume managementul informaţiei, ce include monitorizarea complexă, centralizată a bazelor de date, a aplicaţiilor, oferirea de informaţii prin intermediul portalurilor etc.

A consemnat Mihaela Cârstea


PC Magazine Ro | CD ROM | Redactia | Abonamente | CautareArhive

Copyright © 1999-2002 Agora Media.

webmaster@pcmagazine.ro

LG - Life´s Good

www.agora.ro

deltafri

www.agora.ro

www.agora.ro

www.agora.ro