Agora
Media
Libraria Byblos



AgoraNews  





PC Magazine Ro  




NET Report   




Ginfo   




agora ON line   





PC Concrete   





Liste de discuții   




Cartea de oaspeți   




Mesaje   





Agora   








Clic aici
PC Report - ultimul numar aparut


Comentarii și interviuri - PC Magazine Romania, Iulie  2002

"În afaceri, ca și în orice teorie evoluționistă, lucrurile nefolositoare sunt excluse de sistem"

Mihai Olaru, Manager Data NetWorks Associates

O nouă modalitate de a face afaceri, prin internet

Într-o lume tot mai dominată de internet, afacerile moderne nu mai sunt posibile în afara acestui mediu. Care sunt soluțiile cele mai potrivite pentru un business profitabil, este însă o întrebare al cărui răspuns depinde de mulți factori. Am încercat să lămuresc câteva dintre problemele ridicate de business-ul modern într-un dialog cu Mihai Olaru, directorul firmei Data Networks Associates, Partener Certificat de Afaceri în România al Computer Associates, companie al cărei slogan este "The software that manages eBusiness".

PC Magazine: Despre eBusiness s-a vorbit foarte mult în ultimii ani, au fost multe experiențe ce s-au soldat cu eșecuri, au existat și experiențe reușite. Ca partener în România al unei firme care oferă soluții pentru managementul eBusiness-ului, cum credeți că ar trebui interpretat corect modul de a face afaceri prin internet?

Mihai Olaru: Revoluția internet a adăugat o nouă dimensiune în mediul de business. Există, ca în orice redefinire a unor concepte, o adaptare mai rapidă sau mai lentă la noul model, lipsa de înțelegere a modelului ducând la eșecuri. Identificându-te cu acesta, înțelegându-l, apoi exploatându-l poți să atingi realizările prognozate. Cred că înainte de a face afaceri pe internet, foarte mulți nu au înțeles că în afaceri, ca și în orice teorie evoluționistă, lucrurile nefolositoare sunt excluse de sistem. Dacă se intersectează cele două idei: a face afaceri (a deveni important pentru orice partener sau client ce dorește prin colaborarea cu firma ce o reprezinți un beneficiu) și a folosi internetul (oferirea unor mijoace foarte rapide, facile, ieftine de comunicare și materializarea relațiilor de afaceri) cred că se pot înțelege atât eșecurile cât și succesele folosirii internetului în afaceri.

PC Magazine: Care sunt pașii pe care ar trebui să-i urmeze cineva care dorește să demareze o afacere nouă, modernă, din punctul de vedere al folosirii oportunităților oferite de internet?

Mihai Olaru: Sunt câțiva factori cheie care influențează mediul de business acum și îl vor caracteriza în mod radical: SIMPLIFICARE. UTILITATE. COSTURI SCĂZUTE. ECONOMISIRE A TIMPULUI. SCURTAREA PERIOADEI DE DECIZIE. INFORMAȚIA.
Plecând de la acești factori, cred că pașii de propus ar fi: redefinirea în sensul maximei eficiențe a propriului model de afaceri, adaptarea unei părți a modelului clasic la internet prin propunerea unei căi simple și utile pentru parteneri și end-useri. Numai oferirea unor avantaje evidente va determina o terță parte să renunțe la modul clasic de lucru și să treacă la utilizarea noului sistem implementat.

Decisivă în acest context este oferirea unei infrastructuri viabile și stabile pentru accesul la informație, dar și protecția acesteia prin stocare, securitate etc.

PC Magazine: Computer Associates oferă o gamă foarte variată de soluții bazate pe internet, care credeți că sunt cele mai adecvate în momentul actual pentru piața românească și cum vedeți evoluția în anii următori?

Mihai Olaru: Evoluția pieței românești este firească în condițiile celorlalți factori: economic, social, cultural etc. Există o schimbare evidentă de la an la an în mentalitatea clienților. Ceea ce este foarte important este că începe să se discute din ce în ce mai mult de soluție și nu de produs.
În ceea pe privește activitatea noastră în România, ne-am propus o poziționare strategică pentru problemele inerente generate de complexitatatea administrării infrastructurii TI, probleme care au început să fie deja specifice și în România. Ni se solicită din ce în ce mai mult, cu precădere pentru medii eterogene, specialiști și soluții puternice, vizând integrare, networking, inventory centralizat, help desk, software delivery din suita UNICENTER, soluții complexe de stocare din gama Brighstor-Arcserve, incluzând recuperare din dezastre, backup specializat pentru aplicațiile și bazele de date consacrate etc., soluții de securitate complexe din gamele apărare și acces eTrust, și aici mă refer la antivirus, inspectarea conținutului, detecția intruziunilor, controlul accesului, audit, single sign-on etc., soluții de portal CleverPath ș.a.

PC Magazine: Care sunt tendințele actuale în e-business?

Mihai Olaru: Competiția, exigențele piețelor, riscurile au căpătat accente foarte putenice. Consolidarea "e" a business-ului vine din necesitatea repropunerii activității companiilor conform noilor cerințe. Flexibilitatea oferită de decizii rapide se bazează pe infomație: în aceste condiții în utilizarea structurii TI s-au impus ca și factori cheie: obținerea informației, accesul și livrarea informației în timp util în locul dorit, stocarea informației și protejarea informației.

În dinamismul actual al globarizării cred că se vor impune soluțiile puternice și serioase, clienții aliindu-se doar cu furnizori care i-ar sprijini în menținerea afacerilor în sfera de succes.

Din puctul nostru de vedere, există două aspecte vitale ce vizează mediile importante de TI: Managementul infrastructurii și Managementul informației.
Problemele privind managementul infrastructurii vor deveni din ce în ce mai complicate, necesitând o abordare elaborată a monitorizării și intervenției asupra aglomerării și problemelor specifice de hardware, medii de sute, mii, zeci de mii de dispozitive, sisteme de operare, telecomunicații, aplicații software, resurse non-TI. Într-o fază imediat următoare, se va discuta de asemenea de cealaltă latură importantă precizată anterior și anume managementul informației, ce include monitorizarea complexă, centralizată a bazelor de date, a aplicațiilor, oferirea de informații prin intermediul portalurilor etc.

A consemnat Mihaela Cârstea


PC Magazine Ro | CD ROM | Redactia | Abonamente | CautareArhive

Copyright © 1999-2002 Agora Media.

[email protected]

LG - LifeŽs Good

www.agora.ro

deltafri

www.agora.ro

www.agora.ro

www.agora.ro