Agora
Media
Libraria Byblos



AgoraNews  





PC Magazine Ro  




NET Report   




Ginfo   




agora ON line   





PC Concrete   





Liste de discuții   




Cartea de oaspeți   




Mesaje   





Agora   








Clic aici
PC Report - ultimul numar aparut


Editorial PC Magazine Romania, Iunie  2002

Capuleții și Montecchii au fost învinși, mariajul a avut loc

Mihaela Cârstea
Redactor șef
PC Magazine România

După 8 luni de logodnă, timp în care s-a purtat un adevărat război cu rudele (în special cu Walter Hewlett, membru al boardului HP, descendent al unuia dintre fondatorii companiei, dar și cu o parte din acționari), Carly Fiorina și Michael Capellas și-au unit în sfârșit destinele. Capuleții și Montecchii au fost convinși de această dată să-și dea mâinile. Și chiar dacă unii și alții mai fac apropouri la căsătoria anterioară, Compaq - Digital, cu rezultate departe de cele scontate, nimic nu îi împiedică pe noii miri să-și facă planuri de viață lungă și îmbelșugată.
Noua familie preia numele doamnei - HP - și toate produsele provenite de la ambii parteneri își vor schimba treptat denumirea. Asocierea celor două familii puternice în lumea TI situează noul HP deja pe poziții fruntașe pe plan mondial: locul 1 la venitul global obținut din vânzarea de servere, la dispozitivele de stocare externe și PC-uri, locul 2 la handheld-uri și locul 3 la servicii TI.

Zestrea celor două companii este complementară. În sistemele high-end, HP a fost mai puternic pe piețele comerciale obișnuite, în timp ce dominația Compaq s-a manifestat în contractele pentru supercalculatoare și în vânzarea sistemelor de mare disponibilitate pentru bănci și burse. În educație, una dintre companii era mai puternică în segmentul preuniversitar, în timp ce celalată era specializată în contractele cu mediul universitar.

Noul HP a făcut primul pas în existența sa prezentând un plan clar în ceea ce privește viitorul produselor dezvoltate de cei doi parteneri. Dacă la imprimante, scanere, camere digitale, lucrurile au fost clare, decizia privind sistemele a trebuit să fie bine gândită. Pentru desktop-urile și notebook-urile de business, HP a ales ca în următoarele 9-12 luni să vândă produse Compaq, sub acest nume; pe piața de consum urmând să fie promovate în continuare liniile ambelor companii.

Serverele - ce includ arhitecturi bazate pe IA-32, PA-RISC și Itanium - vor migra în timp spre produse cu marca HP. Deocamdată se va opta pentru păstrarea sistemelor care au un segment de piață mai mare: Compaq pentru servere Intel (cu unele excepții) și fault-tolerant, HP pentru servere Itanium și Unix. În privința serverelor RISC, familiile HP PA-RISC și Compaq Alpha vor migra spre Itanium.

Dispozitivele PDA, rețelistica pentru uz casnic și clienții subțiri vor păstra designul Compaq, dar vor fi redenumite HP. În ceea ce privește dispozitivele de stocare, au fost păstrate ambele linii de producție, datorită complementarității lor.

Logodna lungă a permis analiștilor să analizeze clauzele contractuale și să emită pronosticuri. Gartner consideră, de exemplu, o mișcare corectă adoptarea serverelor Compaq, estimând consolidarea acestui business, dar manifestă îngrijorare cu privire la planul de continuare a ambelor linii de PC-uri și notebook-uri pe piața de consum. Deși cele două branduri folosesc în comun multe componente, păstrarea amândoura va necesita cheltuieli suplimentare pentru marketing, poziționare și branding.

Noul HP se va focaliza de asemenea pe software și servicii pentru a permite interoperabilitatea dintre sistemele Linux, Windows și Unix.
Chiar dacă principalul adversar a fost înfrânt, norișori tot amenință fericirea noii familii. În cele 8 luni de la anunțul de intenție, prețul acțiunilor HP a scăzut cu 25%. Nici situația globală a industriei TI nu este prea roză. Într-o analiză a situației, Carly Fiorina spunea "Industria TI se va carcateriza printr-o încetinire a dezvoltării sale. Este o industrie care se va consolida, o industrie care va avea nevoie de modele de afaceri sustenabile, dar care nu va mai reveni niciodată la creșteri de 20, 30, 40 de procente".

Probleme vor veni și din partea resellerilor, care vor trebui să se adapteze rapid la produsele noi pe care vor trebui să le vândă. Oricum, pentru ei există viitor alături de noul HP, ceea ce nu se poate spune despre cele 15.000 de persoane ce urmează a fi disponibilizate ca urmare a necesității eliminării activităților paralele.

Cum este normal la o acțiune de o asemenea amploare, unii se bucură, alții sunt triști. Vestea bună este că în sectorul de cercetare și dezvoltare se intenționează a se face investiții substanțiale, de aproximativ 4 mld.$ anual. Vestea rea, cheltuielile de operare vor scădea la 15-17% din profit de la 30-40% din vânzări.

Bogată, bogată, dar noua familie trebuie să câștige, ba chiar să devină și mai profitabilă. Pe 7 mai, la ora 3 dimineața, situl HP de vânzări online a redevenit funcțional, oferta conținând produsele ambelor companii. Situl este accesibil din 9 țări și oferă 10.000 de produse. În viitorul apropiat, el va fi tradus în 21 de limbi și va fi disponibil în 72 de țări.

Cei doi parteneri care și-au împărțit funcțiile de conducere în noua companie - Carly Fiorina, CEO, și Michael Capellas, Președinte - sunt optimiști, așa cum le șade bine la început de drum în afaceri. Avantajele par, cel puțin teoretic, importante. Noua entitate va beneficia de reduceri mai importante la componente din cauza volumului superior de producție. Alte companii tehnologice vor considera noul HP ca fiind un aliat important pentru promovarea tehnologiilor lor pe piață. HP va fi cel mai mare și puternic partener pentru Intel, Microsoft, SAP, Oracle, Siebel Systems, fiecare dintre acești jucători având nevoie de un furnizor de sisteme de valoare pentru a-și completa propria ofertă. Cheltuielile vor fi reduse anual cu 2,5 mld.$, 1 mld. $ fiind economii rezultate din eliminarea redundanțelor în administrație, vânzări, marketing. Costurile de distribuție vor fi reduse, crescând competitivitatea companiei. O bună parte din PC-urile pentru afaceri vor fi vândute direct, nu prin intermediul dealerilor, majoritatea business-ului direct urmând să fie direcționat spre marile corporații. Firmele mici și mijlocii vor continua să cumpere prin intermediul dealerilor, totuși HP va reduce costurile prin îmbunătățirea managementului stocurilor. Costurile de retail vor scădea și ele deoarece va exista un singur sistem de distribuție în loc de două. Vor fi realizate economii prin combinarea eforturilor de dezvoltare ale ambelor companii.

Zarurile au fost aruncate de Ziua Muncii (să fie ceva providențial?). Ce se va întâmpla în continuare este imposibil de prevăzut. Dificultatea cea mai mare constă, ca în orice căsnicie unde partenerii au personalități puternice și experiențe bogate, în punerea de acord a obiceiurilor, a culturilor. Cert este că Julieta și Romeo știu bine ce vor și nu se lasă de această dată intimidați de nimeni.


PC Magazine Ro | CD ROM | Redactia | Abonamente | CautareArhive

Copyright © 1999-2002 Agora Media.

[email protected]

LG - LifeŽs Good

www.agora.ro

deltafri

www.agora.ro

www.agora.ro

www.agora.ro