In direct - PC Magazine Romania, Mai 2002
Plata electronică a taxelor și impozitelor locale
Ministerul Comunicațiilor și Tehnologiei Informației și BancPost au anunțat
că la Primăria Sectorului 5 București a fost testată cu succes aplicația necesară
achitării taxelor și impozitelor locale prin mijloace electronice. Conform Ordonanței
de Urgență nr. 24/30 ianuarie 2002, autoritățile publice locale au obligația
de a implementa sisteme electronice pentru colectarea taxelor și impozitelor,
în fiecare oraș și municipiu din teritoriu.
Primăria Sectorului 5 din Capitală a ales o soluție de tip Info-chioșc, un
sistem care creează o infrastructură electonică de acces la informații care
poate fi utilizată pentru numeroase servicii informatizate specifice funcționării
Societății Informaționale. Aplicația a fost dezvoltată de un consorțiu format
din ICI București, Siveco România, Compaq, Ericsson și Intrarom. La sediul Primăriei
Sectorului 5, la sediul Administrației financiare a sectorului 5, precum și
la Spitalul Municipal vor fi instalate un număr de 7 terminale publice de tip
Info-chioșc. Prin intermediul acestora, cetățenii sectorului 5 vor avea acces
la informații privind taxele și impozitele locale pe care trebuie să le achite.
Informațiile disponibile prin intermediul acestui sistem vor putea fi accesate
și pe internet, pe situl web al primăriei.
Orice client Banc Post care dispune de serviciul Internet Banking poate efectua
plata acestor taxe și impozite locale de la orice calculator conectat la internet.
Orice cetățean poate plăti taxele local, la Primăria sectorului 5, prin card
Banc Post sau alt card utilizînd un POS (dispozitiv pentru citirea cărților
de credit) pus la dispoziție de bancă. - EAL
Detalii la: www.mcti.ro
|