In direct - PC Magazine Romania, Mai 2002
Allied Telesyn trece la un nou model de afaceri
Miodrag Sundic
- senior vicepreședinte pentru vânzări în Europa Centrale și de Est, Europa
de Sud și Franța
|
Atingerea unui anumit grad de dezvoltare al unei companii aduce, de regulă,
cu sine și o serie de preocupări orientate către diversificarea și sofisticarea
ofertei acesteia către clienți. Acest lucru este valabil și pentru Allied Telesyn
International (ATI), lider mondial în tehnologiile de rețea, care, grație rezultatelor
foarte bune obținute în cursul ultimului an, este în măsură acum să treacă la
un nou model de afaceri, centrat pe soluții.
Anunțul a fost făcut în cadrul de acum tradiționalei conferințe de presă anuale
"After CeBIT 2002", susținută de Allied Telesyn la Hotel Marriott din Viena
(Austria), în prezența a peste 130 de reprezentanți ai presei din 16 țări din
zona CESE (Europa Centrală și de Est), între care și 26 de redactori de la publicații
TI&C, economice și cotidiane din România.
Soluții scoase din "cutii"
Miodrag Sundic - senior vicepreședinte pentru vânzări în Europa Centrală și
de Est, Europa de Sud și Franța, a prezentat intenția ATI de a aborda piața
soluțiilor destinate proiectelor mari sau speciale, care pot genera creșteri
semnificative de venituri, prin trecerea de la simpla furnizare de "cutii" hardware
la cea de soluții profesionale integrate, proiectate special pentru piețele
verticale. De asemenea, Sundic a subliniat faptul că România se situează pe
locul doi în rândul țărilor europene în care operează ATI, atât ca rată de creștere
(circa 110%), cât și ca volum al vânzărilor (circa 14% din veniturile realizate
în Europa). Plasarea României pe locul doi menționat este și o măsură a succesului
reputat de distribuitorii locali ai mărcii - Genesys Software România și Tornado
Sistems.
Piero Bottini - vicepreședinte pentru marketing în Europa, a detaliat noul
model de business al companiei, așa-numitul "Upstream Networking", centrat pe
furnizarea de soluții complete. El a subliniat că noul model de afaceri se bazează
pe o strategie deschisă și consistentă a canalelor de distribuție, pe parteneriate,
programe de certificare și pregătire, precum și pe necesitățile clienților de
mare anvergură. Bottini a trecut în revistă și parteneriatele încheiate de ATI
cu Telecom Lab Italia și Dorado Software, noua strategie pentru L3-7 (switchblade,
seria AT9800, Rapier, RedCell), soluțiile wire & wireless (seria WL2400,
conceptul de Internet@Room și VDSL Media Converter MC600), precum și programul
de parteneriat dintre canalele de distribuție europene.
O ofertă interesantă a Allied Telesyn este cea din zona soluțiilor wireless,
bazate pe seria WL2400, care pot fi folosite în cadrul unui sistem mobil de
transmisii video și audio destinat utilizării în sistemele militare sau de securitate
a aeroporturilor. Practic, cu ajutorul unei rețele de puncte de acces wireless,
se poate organiza o zonă de staționare a oricărui avion deturnat, sau, eventual,
se poate prelua controlul asupra calculatoarelor de bord ale acestuia, evitându-se
astfel tragedii cum a fost cea de la New York, de la 11 septembrie 2001.
O altă aplicabilitate a echipamentelor wireless, de data aceasta de natură
eminamente civilă, este soluția Internet@Room, care oferă conexiuni facile la
internet pentru oaspeții camerelor de hotel. Soluția se poate implementa cu
costuri minime, folosindu-se cablurile telefonice deja existente și este ușor
de administrat. Mai mult, printr-un server RISC adițional se poate distribui
și conținut DVD pentru oaspeți, totul la un cost estimat pentru aceștia de circa
2 euro/noapte/cameră.
Produse
și tehnologii noi
Stefano Verginelli - director de marketing și suport vânzări pentru Europa Centrală
și de Est, a trecut în revistă noile tehnologii și soluții lansate la târgul
de la Hanovra cu doar câteva zile înainte: switchurile AT-8024GB, AT-9410GB
și familia AT-8300GB, conectorii GBIC, switch-blade-ul AT-SB4000, branch office
routerul AR410, soluțiile software ATI-Dorado, AT-WL2400 - wireless access point,
AT-WRUSB - wireless USB adapter.
AT-8024GB este primul switch Layer 2 de la Allied Telesyn care oferă Enhanced
Stacking. Această nouă tehnologie oferă managerilor de rețea un instrument flexibil
de administrare a switchurilor multiple, amplasate în locații diferite, având
o singură adresă IP. Prin Enhanced Stacking, un AT-8024GB poate administra până
la 24 alte switchuri AT-8024GB (576 10/100TX porturi sau 624 total porturi)
cu o singură adresă IP. În tehnologia tradițională de stivuire, switchurile
dintr-o stivă trebuie amplasate la câțiva centimetri unele de altele. Aceste
stive sunt în general limitate la patru sau șase switchuri și adițional, adesea
cu costuri mari, se mai pot adăuga module de stivuire. Când este necesară reconfigurarea
rețelei, acest aranjament tradițional de stivuire consumă un timp considerabil.
Tehnologia Enhanced Stacking nu necesită ca switchurile să fie alăturate (prin
conectorii GBIC ele pot fi amplasate la o distanță maximă de 70 km!) și nici
module de stivuire scumpe și poate suporta până la 24 switchuri într-o singură
rețea. Tehnologia de stivuire se realizează prin software, făcând reconfigurarea
simplă și rapidă. De asemenea, Enhanced Stacking protejează traficul de rețea
cand apar defecțiuni la unul sau mai multe din switchuri. În cazul în care switchul
master se defectează, într-o stivă tradițională, traficul este oprit și comunicația
între toate celelalte switchuri din stivă este întreruptă. O defecțiune hardware
a switchului master într-o soluție Enhanced Stack determină doar pierderea pachetului
transmis către switchul master. Traficul continuă către toate celelalte switchuri
din Enhanced Stack. Pentru o protecție suplimentară, Enhanced Stacking permite
managerilor de rețea să configureze și să folosească imediat switchuri master
redundante sau de back-up.
Taifunul
Corega va răscoli rețelistica în Europa
Surpriza conferinței de presă de la Viena a fost prezentarea în premieră mondială
a noii companii Corega International (www.
corega-international.com), parte a grupului nipon Allied Telesis.
Corega, care este noul brand pentru vânzări cu amănuntul al Allied Telesyn
International, a fost prezentată de Melvin Wray - COO al companiei. Corega și-a
extins considerabil volumul de operațiuni în Marea Britanie, fiind pregătită
acum pentru o agresivă creștere a cotei sale de piață în zona rețelisticii de
larg consum, prin intermediul canalelor de vânzări pe bază de catalog și ale
reseller-ilor, a spus Wray. Corega se așteaptă să intre într-o competiție directă
cu principalii furnizori de echipamente de acest tip, bazându-se pe un larg
portofoliu de produse, care inițial vor include switchuri, routere pentru acces
la internet și soluții wireless destinate pieței SOHO (Small Office/Home Office).
Astfel, Corega International speră să reediteze succesul companiei-mamă din
Japonia, care în ultimii cinci ani a vândut gama sa de produse într-o rețea
de peste 6.000 de magazine de vânzare cu amănuntul, devenind una dintre mărcile
de frunte ale rețelisticii pentru consumatorii finali din Japonia. Formată în
1996 și fiind în totalitate o subsidiară a Allied Telesis KK (Japonia), Corega
Japonia a reușit anul trecut să atingă un nivel al vânzărilor de peste 60 mil.$,
ceea ce a transformat-o în cea mai puternică marcă de echipamente de rețea pentru
consumatorii finali din Japonia.
"Piața niponă a electronicelor de larg consum este cunoscută pentru acerba
sa competitivitate, ceea ce face ca succesul Corega pe piața japoneză să fie
cu atât mai semnificativ și dezvăluie o parte dintre avantajele pe care această
marcă le va aduce piețelor europene", a declarat Melvyn Wray. "Simultan cu omologii
săi niponi, consumatorii europeni vor aștepta și ei cele mai noi produse, construite
la înalte standarde de calitate și cu prețuri atractive. În plus, suportul Corega
va fi disponibil 24 de ore pe zi și 365 de zile pe an, prin intermediul bazei
de cunoștințe găzduită de situl nostru multi-lingvistic. Utilizatorii vor putea
descărca prospecte, manuale și drivere, având acces liber la baza de cunoștințe
a companiei", a adăugat el.
Corega a fost lansată inițial în Marea Britanie și, în următoarele două-trei
luni, va fi extinsă în Germania, Italia, Franța, Spania, Nordul și Estul Europei.
- DȘ
Detalii la: www.alliedtelesyn.com
; www.genesys.ro ; www.tornado.ro
|