Agora
Media
Libraria Byblos



AgoraNews  





PC Magazine Ro  




NET Report   




Ginfo   




agora ON line   





PC Concrete   





Liste de discuții   




Cartea de oaspeți   




Mesaje   





Agora   








Clic aici
PC Report - ultimul numar aparut


Cover Story - PC Magazine Romania, Martie  2002

Gata Pentru Revoluția Serviciilor

Oferta Dialog

Mihai CIOCÎRLIE
Corporate Marketing Manager MobilRom

I: Ce reprezintă GPRS pentru MobilRom?
R: O etapă. Un pas intermediar către 3G cu dublu scop: să ne pregătească atât pe noi pentru tehnologia 3G, dar și piața de date românească pentru a folosi acest tip de servicii de telecomunicații.

I: Ce servicii bazate pe tehnologia GPRS oferă firma dvs? De când și la ce tarife?
R: De la 1 octombrie, în premieră pe piața românească, oferim serviciul OfficeNet Access pentru piața clienților mari, constând în principal în accesul GPRS la rețelele private ale companiilor și completat de accesul la internet și WAP, iar de la 1 decembrie oferta a devenit publică în magazinele Dialog, permițând accesul WAP și internet. În ceea ce privește tarifele, până în martie MobilRom oferă serviciul GPRS la un preț promoțional de 45$/lună, indiferent de trafic.

I: Există un segment de utilizatori cărora le sunt dedicate în mod special aceste servicii?
R: Ca în marea majoritate a rețelelor în care s-au lansat astfel de servicii, oferta de GPRS este în primul rând dedicată clienților mari care au nevoie de acces mobil în propriile lor rețele și apoi celor care doresc să acceseze internetul sau e-mail-ul.

I: În ce condiții un posesor de telefon mobil poate deveni beneficiarul serviciilor GPRS oferite de MobilRom?
R: În primul rând, un doritor nu trebuie neapărat să posede un telefon, GPRS bineînțeles, deoarece îl putem furniza noi în cadrul ofertei. Singura condiție este să dorească într-adevăr un abonament GPRS și apoi să facă un drum până la un magazin Dialog și totul se va rezolva în condițiile ofertei de mai sus.

I: Până în ianuarie 2002, data acestui interviu, nu a existat o campanie de promovare a serviciilor GPRS, cum explicați acest lucru?
R: O campanie a existat, poate nu una susținută și în mediile adresate publicului larg. Explicația este simplă: după cum spuneam, primul segment căruia îi este adresat serviciul nu este publicul larg ci clienții mari care posedă rețele private de calculatoare. Promovarea în acest segment nu se face în principal în mass-media ci prin contact direct al forței de vânzare cu posibilii clienți și, în completare, prin participări la conferințe și seminarii de specialitate.

I: V-aș ruga să faceți o paralelă GPRS - CDMA (tehnologie ce stă la baza noului serviciu Zapp, lansat de Telemobil cu o impresionanta campanie de imagine): avantaje-dezavantaje, perspective.
R: Este relativ dificil de făcut o paralelă între două tehnologii care sunt principial diferite, punctul final este 3G la ambele. Conform unei celebre expresii "Nimic nu este perfect", dar aici răspunsul ar putea umple o publicație întreagă. În general avantajele au un preț și ceea ce este important este să poți suporta prețul. Un exemplu ar fi avantajul vitezei mai mari în detrimentul acoperirii și posibilității încheierii acordurilor de roaming.

I: Cum vedeți evoluția pieței GPRS pe plan mondial, în general, și în România, în particular?
R: Și pe plan mondial GPRS-ul este perceput ca o fază intermediară. În orice caz, această fază se dezvoltă și se îmbunătățește continuu. Și în alte țări, chiar și mult mai dezvoltate, operatorii se confruntă cu probleme similare, în special adopția în piață a acestei tehnologii ale cărei avantaje sunt percepute în principal de către specialiști. De aici vine și segmentul căruia îi este adresată, clienții mari, care adoptă astfel de soluții în baza recomandărilor propriilor specialiști.

I: Care sunt planurile de viitor ale MobilRom în privința dezvoltării serviciilor GPRS?
R: În principal tehnologia GPRS trebuie să-și atingă maximul de promisiuni și acesta este un prim scop. Optimizarea serviciilor, din punct de vedere tehnologic, va continua în acest sens. Pe de altă parte, trebuie să atingem și cel de al doilea scop al GPRS-ului, educarea pieței pentru a înțelege când și la ce probleme răspunde GPRS-ul din plaja largă a soluțiilor de telecomunicații. În orice caz, va trece multă vreme până când 3G-ul va înlocui întreaga rețea GSM și până atunci, chiar și în condițiile în care 3G-ul a fost implementat, GPRS-ul va rămâne o alternativă viabilă.

 


PC Magazine Ro | CD ROM | Redactia | Abonamente | CautareArhive

Copyright © 1999-2002 Agora Media.

[email protected]

LG - LifeŽs Good

Concurs National de Software Educational Cupa Siveco

Infomatrix

Concurs de Grafica Digitala si Web Design

www.agora.ro

www.agora.ro