Agora
Media
Libraria Byblos



AgoraNews  





PC Magazine Ro  




NET Report   




Ginfo   




agora ON line   





PC Concrete   





Liste de discuţii   




Cartea de oaspeţi   




Mesaje   





Agora   








Clic aici
PC Report - ultimul numar aparut


Cover Story - PC Magazine Romania, Martie  2002

Gata Pentru Revoluţia Serviciilor

Oferta Dialog

Mihai CIOCÎRLIE
Corporate Marketing Manager MobilRom

I: Ce reprezintă GPRS pentru MobilRom?
R: O etapă. Un pas intermediar către 3G cu dublu scop: să ne pregătească atât pe noi pentru tehnologia 3G, dar şi piaţa de date românească pentru a folosi acest tip de servicii de telecomunicaţii.

I: Ce servicii bazate pe tehnologia GPRS oferă firma dvs? De când şi la ce tarife?
R: De la 1 octombrie, în premieră pe piaţa românească, oferim serviciul OfficeNet Access pentru piaţa clienţilor mari, constând în principal în accesul GPRS la reţelele private ale companiilor şi completat de accesul la internet şi WAP, iar de la 1 decembrie oferta a devenit publică în magazinele Dialog, permiţând accesul WAP şi internet. În ceea ce priveşte tarifele, până în martie MobilRom oferă serviciul GPRS la un preţ promoţional de 45$/lună, indiferent de trafic.

I: Există un segment de utilizatori cărora le sunt dedicate în mod special aceste servicii?
R: Ca în marea majoritate a reţelelor în care s-au lansat astfel de servicii, oferta de GPRS este în primul rând dedicată clienţilor mari care au nevoie de acces mobil în propriile lor reţele şi apoi celor care doresc să acceseze internetul sau e-mail-ul.

I: În ce condiţii un posesor de telefon mobil poate deveni beneficiarul serviciilor GPRS oferite de MobilRom?
R: În primul rând, un doritor nu trebuie neapărat să posede un telefon, GPRS bineînţeles, deoarece îl putem furniza noi în cadrul ofertei. Singura condiţie este să dorească într-adevăr un abonament GPRS şi apoi să facă un drum până la un magazin Dialog şi totul se va rezolva în condiţiile ofertei de mai sus.

I: Până în ianuarie 2002, data acestui interviu, nu a existat o campanie de promovare a serviciilor GPRS, cum explicaţi acest lucru?
R: O campanie a existat, poate nu una susţinută şi în mediile adresate publicului larg. Explicaţia este simplă: după cum spuneam, primul segment căruia îi este adresat serviciul nu este publicul larg ci clienţii mari care posedă reţele private de calculatoare. Promovarea în acest segment nu se face în principal în mass-media ci prin contact direct al forţei de vânzare cu posibilii clienţi şi, în completare, prin participări la conferinţe şi seminarii de specialitate.

I: V-aş ruga să faceţi o paralelă GPRS - CDMA (tehnologie ce stă la baza noului serviciu Zapp, lansat de Telemobil cu o impresionanta campanie de imagine): avantaje-dezavantaje, perspective.
R: Este relativ dificil de făcut o paralelă între două tehnologii care sunt principial diferite, punctul final este 3G la ambele. Conform unei celebre expresii "Nimic nu este perfect", dar aici răspunsul ar putea umple o publicaţie întreagă. În general avantajele au un preţ şi ceea ce este important este să poţi suporta preţul. Un exemplu ar fi avantajul vitezei mai mari în detrimentul acoperirii şi posibilităţii încheierii acordurilor de roaming.

I: Cum vedeţi evoluţia pieţei GPRS pe plan mondial, în general, şi în România, în particular?
R: Şi pe plan mondial GPRS-ul este perceput ca o fază intermediară. În orice caz, această fază se dezvoltă şi se îmbunătăţeşte continuu. Şi în alte ţări, chiar şi mult mai dezvoltate, operatorii se confruntă cu probleme similare, în special adopţia în piaţă a acestei tehnologii ale cărei avantaje sunt percepute în principal de către specialişti. De aici vine şi segmentul căruia îi este adresată, clienţii mari, care adoptă astfel de soluţii în baza recomandărilor propriilor specialişti.

I: Care sunt planurile de viitor ale MobilRom în privinţa dezvoltării serviciilor GPRS?
R: În principal tehnologia GPRS trebuie să-şi atingă maximul de promisiuni şi acesta este un prim scop. Optimizarea serviciilor, din punct de vedere tehnologic, va continua în acest sens. Pe de altă parte, trebuie să atingem şi cel de al doilea scop al GPRS-ului, educarea pieţei pentru a înţelege când şi la ce probleme răspunde GPRS-ul din plaja largă a soluţiilor de telecomunicaţii. În orice caz, va trece multă vreme până când 3G-ul va înlocui întreaga reţea GSM şi până atunci, chiar şi în condiţiile în care 3G-ul a fost implementat, GPRS-ul va rămâne o alternativă viabilă.

 


PC Magazine Ro | CD ROM | Redactia | Abonamente | CautareArhive

Copyright © 1999-2002 Agora Media.

webmaster@pcmagazine.ro

LG - Life´s Good

Concurs National de Software Educational Cupa Siveco

Infomatrix

Concurs de Grafica Digitala si Web Design

www.agora.ro

www.agora.ro