Agora
Media
Libraria Byblos



AgoraNews  





PC Magazine Ro  




NET Report   




Ginfo   




agora ON line   





PC Concrete   





Liste de discuţii   




Cartea de oaspeţi   




Mesaje   





Agora   








Clic aici
PC Report - ultimul numar aparut


Comentarii şi interviuri - PC Magazine Romania, Martie  2002

În România piaţa e-business a trecut la faza de maturizare şi a început să evolueze.

Adrian Ciureanu, General Manager , Necomm Net

Business sau e-business?

Atunci când spunem e-business ne gândim la o soluţie destinată administrării afacerilor cât mai simplu, sigur, eficient, uşor şi ieftin. Pentru a intra în legătură cu clienţii, furnizorii, pentru a gestiona mai bine vânzările, pentru a conduce ieftin şi eficient campanii de marketing, relaţii publice şi promovare şi profitul să fie maxim, în prezent o firmă poate face toate aceste lucruri doar prin intermediul unei aplicaţii de e-business.

PC Magazine: Care sunt caracteristicile actuale ale e-business-ului din România?

Adrian Ciureanu: În momentul actual, e-business-ul pe plan naţional se limitează la situri de prezentare şi magazine virtuale. Recent, a fost introdus şi conceptul de branding online, promovarea online a imaginii firmei şi produselor, cum este şi cazul mărcilor consacrate care au invadat în ultimul timp web-ul românesc. În schimb mai există şi firme, puţine ce e drept, care şi-au implementat în afaceri aplicaţii de e-business.

PC Magazine: Ce trebuie să conţină o platformă de e-business pentru a acoperi toate activităţile unei firme?

Adrian Ciureanu: În primul rând, o astfel de aplicaţie trebuie mai întâi să fie uşor de folosit, pentru a putea fi accesibilă oricărui angajat al firmei. O platformă de e-business pentru a fi completă trebuie să ofere soluţii pentru managementul intern, stocarea şi arhivarea documentelor, evidenţe şi analize asupra vânzărilor, livrărilor, încasărilor, cheltuielilor, clienţilor, stocurilor, punctelor de lucru. În plus, trebuie să existe aplicaţii de catalog online, comandă online, comerţ electronic şi, suplimentar, servicii de marketing, promovare şi relaţii publice. Pe lângă cele enunţate anterior, o platformă de e-business trebuie să fie capabilă să elaboreze şi politici de vânzări în funcţie de comportamentul cumpărătorilor. Mai pot exista şi aplicaţii de licitaţie online, birou virtual de negocieri. Pentru ca platforma să fie foarte sigură trebuie să ofere şi un nivel de securitate sporit.

PC Magazine: Pentru ce tip de firme şi în ce domenii se pot implementa aplicaţii e-business?

Adrian Ciureanu: Orice firmă poate folosi o platformă de e-business, deoarece acestea sunt concepute să se integreze perfect oricărui tip de afacere, indiferent de mărime sau domeniu. În domeniul distribuţiei naţionale sau multi-naţionale, aplicaţiile de e-business acoperă mai mult de jumătate din activităţi şi sunt un real succes, dar la fel de bune rezultate se pot înregistra în orice alt domeniu.

PC Magazine: De ce ar folosi o firmă o platformă de e-business?

Adrian Ciureanu: Avantajele majore ale aplicaţiilor de e-business sunt economia de timp şi de bani, creşterea eficienţei, eliminarea erorilor şi amortizarea rapidă a investiţiei.

Legat de creşterea eficienţei, trebuie amintite şi alte aspecte importante: înregistrarea automată a intrărilor şi ieşirilor de mărfuri sau monetar, controlul în timp real al agenţilor de vânzări de pe teren sau al punctelor de lucru, posibilitatea de a avea situaţia stocurilor şi rapoarte detaliate despre orice activitate din firmă în orice moment. Datorită posibilităţii de a avea rapoarte concrete în orice moment, creşte şi capacitatea de decizie managerială prin cunoaşterea factorilor care o influenţează. Un avantaj foarte important este faptul că se poate şti în orice moment care este impactul campaniilor de marketing şi promovare şi cum trebuie să fie adaptate în funcţie de piaţă.

PC Magazine: Totuşi există şi dezavantaje?

Adrian Ciureanu: Dezavantajele sunt cele specifice oricărui program de investiţii şi sunt legate pe de o parte şi de costurile noii infrastructuri. Chiar dacă iniţial o astfel de investiţie pare mare, în realitate ea nu este chiar costisitoare. Mai mult, este o problemă de mentalitate, deoarece încă se mai crede că numai ce e pe hârtie e sigur, lucru total greşit care mai mult acoperă lipsa de experienţă în lucrul cu aplicaţiile electronice. Chiar şi azi mai există firme care preferă să plătească sume mari pentru trimiterea de faxuri interurbane sau internaţionale cu oferte de produse, când ar putea folosi web-ul sau email-ul.

PC Magazine: Care sunt tendinţele e-business-ului în România?

Adrian Ciureanu: Economia românească şi afacerile româneşti vor trebui să se integreze în economia europeană şi internaţională. În plus, există şi presiuni puternice din exterior cât şi din interior. Firmele româneşti au început deja să migreze încet pe internet, ba mai mult au început să caute soluţii şi aplicaţii de e-business. Atunci când va fi operativ un sistem coerent de plăţi online, se va crea o adevărată piaţă business-to-consumer (b2c) şi business-to-business (b2b), iar cei care nu vor fi pregătiţi vor pierde foarte mult, deoarece se va deschide o piaţă care până atunci era inaccesibilă şi care evoluează deja foarte rapid în vest. Oricum, în România piaţa e-business a trecut la faza de maturizare şi a început să evolueze. În scurt timp şi la noi va fi valabilă filozofia conform căreia "dacă nu eşti pe internet, nu exişti".E

A consemnat Cristi Lucan


PC Magazine Ro | CD ROM | Redactia | Abonamente | CautareArhive

Copyright © 1999-2002 Agora Media.

webmaster@pcmagazine.ro

LG - Life´s Good

www.agora.ro

deltafri

www.agora.ro

www.agora.ro

www.agora.ro