Agora
Media
Libraria Byblos



AgoraNews  





PC Magazine Ro  




NET Report   




Ginfo   




agora ON line   





PC Concrete   





Liste de discuţii   




Cartea de oaspeţi   




Mesaje   





Agora   








Clic aici
PC Report - ultimul numar aparut


Ultima Impresie- PC Magazine Romania, Februarie 2002

Patru din zece pentru un show

Decembrie este luna în care românii par mai degrabă interesaţi de "componentele" de porc, iar discurile cele mai apreciate nu sunt cele digitale, ci farfuriile cu care se "ard" sarmale la cât de mulţi x rezistă "utilizatorii"

O statistică din care să rezulte dimensiunile exacte ale pieţei DVD-urilor în România din păcate nu există, deşi, dacă ar fi să tragem o concluzie de pe urma testului comparativ de astfel de unităţi pe care am fi dorit să vi-l prezentăm în această ediţie a PC Magazine, am putea crede că această tehnologie ar fi prezentă cel mult în premieră, dacă nu chiar în avanpremieră, în magazinele de profil de la noi.

Dar noi ştim că lucrurile nu stau deloc aşa cum, spre dezamăgirea noastră, le-am constatat în luna decembrie a anului trecut, când am lansat un test dedicat unităţilor DVD. Trebuie să recunoaştem că, încă din start, am avut unele ezitări, întrucât decembrie este luna în care românii par mai degrabă interesaţi de "componentele" de porc, iar discurile cele mai apreciate nu sunt cele digitale, ci farfuriile cu care se "ard" sarmale la cât de mulţi x rezistă "utilizatorii". Totuşi, în cele din urmă am decis să lansăm testul, iar după multe telefoane şi mail-uri (peste 30 de invitaţii) am reuşit să obţinem în jur de zece confirmări de participare, cu unul sau mai multe echipamente. Din păcate, în cele din urmă la laboratorul nostru au sosit produse oferite de doar patru dintre firmele care confirmaseră iniţial. Ce-i drept nu putem spune nici că ne aflăm în plină DVD-izare a României, dar pe piaţă se află în vânzare mult mai multe modele, iar un test care să nu acopere majoritatea ofertei nu prea vedem cui i-ar putea fi de folos.

Aşa cum nădăjduim că v-aţi obişnuit deja din partea noastră, am dorit să realizăm un test cât se poate de serios, în care să vă prezentăm cât mai multe tipuri de unităţi, alături de informaţii detaliate despre tehnologia DVD, în general, şi despre caracteristicile tehnice particulare ale modelelor comercializate în România, date care să vă ajute să alegeţi în deplină cunoştinţă de cauză un astfel de echipament. Spre regretul nostru, şi mai ales al colegilor de la laboratorul de teste care s-au mai şi documentat mai mult de două săptămâni pe aceasta temă, un test de unităţi DVD s-a dovedit imposibil, motiv pentru care am fost nevoiţi să renunţăm la el, nu însă fără a le mulţumi şi pe această cale celor ce nu au ezitat în a-şi onora promisiunea.

Toate firmele vor să participe la teste precum cel care apare la CERF sau cel care apare în luna decembrie. În schimb, atunci când vânzările merg bine, ele au tendinţa de a cam uita de restul lumii. De aceea, la fiecare test apar situaţii în care firme care şi-au confirmat participarea, fie verbal, fie chiar în scris, ajung în cele din urmă să nu trimită echipamentele promise, sau să întârzie mult prea mult pentru a mai putea participa. Lăsăm la o parte faptul că, uneori, cei ce întârzie se arată foarte indignaţi că produsele lor nu mai pot fi testate în timp util. În general, numărul suficient de mare de participanţi face ca astfel de incidente să nu afecteze calitatea şi varietatea testelor per ansamblu. Singura afectată în astfel de cazuri poate fi, cel mult, reputaţia unui producător de renume, ale cărui produse nu apar în teste alături de oferta celorlalţi jucători de pe piaţă, lăsându-se impresia, de cele mai multe ori falsă, că produsele respective nu s-ar ridica la un nivel minim de performanţă sau ar putea fi afectate de competiţia directă cu echipamente similare. Acest lucru ţine mai degrabă de natura relaţiei dintre vendori şi distribuitorii acestora din România. Noi nu elaborăm politici de promovare a produselor şi, în consecinţă, nici nu ne propunem şi nici nu avem cum să obligăm pe cineva să participe la vreunul dintre testele pe care le organizăm. Tot ce vă putem asigura este că nu vom publica niciodată teste ale căror rezultate să nu poată fi reproduse, în condiţii similare testării, de către oricine ar fi interesat.

Motivul pentru care, în locul unui test comparativ de DVD-uri, citiţi aceste rânduri este atitudinea fără precedent a firmelor care au primit invitaţia noastră. Dacă totul s-ar fi rezumat la simpla lipsă a unităţilor sau am fi fost refuzaţi, am fi renunţat şi atât. Însă la testul acesta am fost induşi în eroare de prea multe confirmări fără acoperire. Natural, i-am căutat pe cei care îşi confirmaseră participarea, însă am primit răspunsuri de genul "nu mai avem pe stoc" sau "am rezervat o unitate pentru voi, dar cineva mi-a anulat rezervarea" şi tot felul de alte scuze. Ne bucură faptul că în România se cumpără DVD-uri şi în general produse din sfera TI, iar testele pe care le desfăşurăm în cadrul laboratorului nostru nu fac decât să ofere consumatorului de tehnologie o perspectivă de ansamblu asupra ofertei. Alţii ne-au spus, cât se poate de direct, că au avut un nivel record de vânzări şi au preferat să obţină nişte bani în plus. Putem înţelege că o firmă alege să vândă toate produsele pe care le poate vinde, dar este oare mai profitabil să vinzi o unitate în plus decât să beneficiezi de credibilitatea pe care ţi-o poate conferi o testare detaliată? D.V. de Rom

 


PC Magazine Ro | CD ROM | Redactia | Abonamente | CautareArhive

Copyright © 1999-2002 Agora Media.

webmaster@pcmagazine.ro

LG - Life´s Good

www.agora.ro

deltafri

www.agora.ro

www.agora.ro

www.agora.ro