Agora
Media
Libraria Byblos



AgoraNews  





PC Magazine Ro  




NET Report   




Ginfo   




agora ON line   





PC Concrete   





Liste de discuţii   




Cartea de oaspeţi   




Mesaje   





Agora   








Clic aici
PC Report - ultimul numar aparut


In direct - PC Magazine Romania, Februarie 2002

aspecte din viaţa comunităţii informatice
Notă de trecere pentru MCTI

La început de an, poate cam prea la început (în intervalul +/- o zi faţă de Sf. Ion) am încercat un sondaj de opinie în rândul comunităţii TI referitor la aprecierea activităţii Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei în anul ce a trecut. Persoanele solicitate a răspunde unui mini-chestionar au fost directori ai unor firme TI de dimensiuni şi orientări diferite plus abonaţii listei de discuţii TIC-Lobby, pe care s-au comentat cu ardoare acţiunile MCTI. Repondenţii aparţin (într-o ordine diferită publicării răspunsurilor) firmelor: Astral, Lasting System, HP România, Microsoft România, Multinet, Romsym Data, SBS România, Softchim, Wizrom Software).

Nu am aşteptat raportul ministerului la un an de activitate, care probabil că va fi dat publicităţii spre sfârşitul lunii ianuarie, am dorit o opinie sinceră, neinfluenţată de factori externi. Iar rezultatele sunt concludente.

Ce apreciaţi în activitatea MCTI în 2001?

  • Stabilirea clară a obiectivelor şi urmărirea lor.
  • Partea de marketing din activitatea Ministerului!
  • Nimic
  • Dinamismul activităţii iniţiativele întreprinse, efortul de abordare sistemică a TI în România.
  • Disponibilitatea, implicarea, tinereţea.
  • Transparenţa şi angajamentul.
  • În ce priveşte TI, promovarea cu perseverenţă şi coerenţă a ideii că aceasta, industria locală de software, trebuie dezvoltată cu prioritate pentru a accelera dezvoltarea economiei şi a reduce decalajele. Elaborarea unei strategii coerente şi consistente privind realizarea guvernului şi administraţiei electronice, lansarea proiectelor pilot, implicarea în elaborarea legislaţiei specifice domeniului (inclusiv măsurile fiscale de protecţie a dezvoltatorilor de programe), modul de prezentare al acestor acţiuni, au creat o impresie excelentă în întreaga lume a TI. Este pentru prima dată, cel puţin din 1989, când se creează o asemenea percepţie pozitivă despre intenţiile concrete ale României privind dezvoltarea TI, bazată pe folosirea potenţialului uman deosebit existent la noi.
  • "Agresivitatea" promovării TI&C
  • Apreciez faptul că în 2001 am văzut/auzit/simţit pentru prima dată ceva concret şi finalizat de MCTI şi anume contraversata lege (normă, ordonanţă sau ce o fi) cu privire la impozitul pe salar. Nu că nu ar fi făcut MCTI şi altceva ... dar îmi pare o lege care pentru prima oară nu strică nimic în domeniu (chiar dacă pe mulţi nu-i ajută). Îmi dă speranţa că poate mai urmează şi alte lucruri şi mai bune ...

Care sunt aspectele criticabile în activitatea MCTI în 2001?

  • Accentul prea mare pus pe proiectele de stat.
  • Fapte ceva mai puţine decât speram; o abordare uşor nerealistă a problemelor.
  • Dacă n-a făcut nimic nu ai ce critica.
  • Lipsa obiectivă de resurse (bani şi oameni) pentru a face mai mult şi a finaliza mai mult.
  • Graba cu care s-au organizat licitaţiile proiectelor pilot
  • Calitatea comunicării , a documentelor şi a programelor şi strategiilor (nu sunt destul de ancorate în realitate şi duc lipsa de planificare strategică).
  • Această imagine deosebită a creat aşteptări deosebite. Ca întotdeauna însă, încrederea se câştigă greu şi se poate pierde repede. În consecinţă, anul 2002 devine unul extrem de important, întreaga industrie de TI aşteaptă concretizarea acestei imagini deosebite în proiecte de importanţă majoră, la nivel naţional. Într-un asemenea context, importanţa este şi integrarea acestor proiecte, chiar din faza pilot, pentru eliminarea redundanţelor şi paralelismelor. În acest scop MCTI trebuie să promoveze utilizarea de standarde deschise.
  • Neparticiparea la "activităţile" tic-lobby (neaplicarea subsidiarităţii...)
  • Aspecte criticabile pe anul 2001:
    • nu a reuşit să promoveze internetul, mai bine zis nu am văzut/auzit/zvonit de nici o iniţiativă de acest gen - nici în discuţii cu operatorii de telefonie (fixă sau mobilă), nici cu ISP-iştii, nici sprijin pentru RoEduNet ... [Nu vorbesc de conferinţe şi poveşti ... ci fapte].
    • că tot vorbirăm de telefonie - nu am aflat despre ce ar fi făcut pentru îmbunătăţirea situaţiei actuale a telefoniei în România.
    • nu a ridicat de loc nivelul de e-government. Nu zic la nivel de primărie, ci la nivel de ministere - ce vis: programul poliţiei, facturile către stat, starea drumurilor, meteo, impozitul pe venit global, legile şi Constituţia României (evident public şi nu pe bani), ... să mai zic ?! ... toate online ... la orice oră ...
    • în privinţa legislaţiei TIC votate în 2001 situaţia e sub orice critică. Exemplu concret: Legea comerţului electronic, o poveste comparată cu legea similară din Danemarca, dar care nu are nimic concret decât pedepsele dar nici o protecţie a consumatorului! Sau altă lege care nu face diferenţa între hackingul pasiv şi cel activ, între studii de securitate şi furturi on line!

Care este nota globală pe o scară de la 1 la 5 (1-slab, 2-acceptabil, 3-bine, 4-foarte bine,5-excepţional) pe care o acordaţi întregii activităţi MCTI?
3,(3) - deci ceva mai mult de Bine, notă ce indică, aşa cum specifica unul dintre repondenţi, punctul de vedere comparativ cu perioada 1990 - 2000.

 


PC Magazine Ro | CD ROM | Redactia | Abonamente | CautareArhive

Copyright © 1999-2002 Agora Media.

webmaster@pcmagazine.ro

LG - Life´s Good

www.agora.ro

deltafri

www.agora.ro

www.agora.ro

www.agora.ro