Agora
Media
Libraria Byblos



AgoraNews  





PC Magazine Ro  




NET Report   




Ginfo   




agora ON line   





PC Concrete   





Liste de discuţii   




Cartea de oaspeţi   




Mesaje   





Agora   








Clic aici
PC Report - ultimul numar aparut


In direct - PC Magazine Romania, Februarie 2002

Sisteme informatice pentru administraţia publică

Agenţia Naţională de Ocupare a Forţei de Muncă (ANOFM) va beneficia în scurt timp de un sistem informatic integrat, destinat persoanelor din întreaga ţară care caută un loc de muncă prin intermediul oficiilor specializate din cadrul ANOFM. Proiectul care stă la baza acestui sistem a fost realizat în cea mai mare parte de către specialişti din cadrul Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale (MMSS) împreună cu angajaţii agenţiei, beneficiind şi de contribuţia unor consultanţi din străinătate.

Primele faze ale proiectului au fost demarate în 1997 - odată cu analiza proceselor de lucru care urmau să fie informatizate - şi a fost finalizat în anul 2000, când a avut loc licitaţia câştigată de companiile IBM şi Siemens Business Systems Austria.

În realizarea proiectului s-a urmărit ca tehnologiile care se află la baza sistemului să fie cele mai ieftine de pe piaţă dar şi cele mai eficiente în acelaşi timp. Asfel, pe serverele judeţene va fi instalat sistemul de operare Linux Red Hat, serverele centrele vor rula Unix (AIX de la IBM), iar staţiile de lucru vor opera sub Windows. Pentru bazele de date a fost aleasă soluţia DB2 de la IBM. Aplicaţiile specifice care vor asigura practic procesul de lucru al sistemului includ: prelucrarea solicitărilor şi acordarea beneficiilor de şomaj, un sistem integrat de plasare pe piaţa muncii, precum şi evidenţa colectării de contribuţii pentru fondul de şomaj - aplicaţiile fiind diferenţiate în raport cu nivelul central, respectiv judeţean.

Potrivit specificaţiilor din proiect se vor folosi produse care respectă standardele internaţionale, optându-se pentru standarde deschise şi ne-proprietare.
În vederea instruirii personalului din cadrul ANOFM vor fi şcolarizaţi o sută de angajaţi, aceştia urmând a se ocupa la rândul lor de instruirea celorlalţi angajaţi care vor opera în sistem.

Probleme întâmpinate pe parcursul realizării proiectului

Lipsa unei echipe dedicate integral activităţilor specifice proiectului s-a resimţit la toate nivelele implicate în implementarea proiectului de informatizare. Mai mult decât atât, reacţia unor cadre de decizie a fost relativ lentă în situaţiile de răscruce când se cereau decizii rapide şi clare asupra direcţiilor strategice în care urma să se dezvolte acest proiect, în special în cazul componentei de business, care trebuia definită în vederea elaborării specificaţiilor tehnice. De asemenea, timpul necesar consultanţilor străini pentru adaptare la condiţiile specifice proiectului, precum şi alte probleme asociate cu soluţiile propuse de aceştia, au constituit un factor de încetinire al acestui proiect.

Cum funcţionează sistemul

În fiecare zi, la nivelul fiecărui judeţ, se actualizează în timp real baza de date specifice şi cea de date comune, în paralel realizându-se arhivarea datelor constituite la acest nivel. Prin date comune se înţeleg informaţiile care se regăsesc în cele trei componente ale sistemului de solidaritate socială: şomaj, pensii şi asistenţă socială.

După terminarea orelor de lucru, într-o primă fază se actualizează datele specifice (pentru sistemul de şomaj) şi informaţiile comune de la nivelul central, printr-o operaţiune de tip overnight processing. În a doua fază, se realizează sincronizarea datelor la nivel judeţean cu datele comune de la nivelul central.

Mijloace şi metode de finalizare a proiectului
Proiectul va fi implementat într-un an, ceea ce înseamnă că în toată această perioadă trebuie asigurată o organizare riguroasă internă a beneficiarului, pentru a putea absorbi un asemenea sistem informatic complex. De asemenea, este necesară o coordonare foarte bună cu integratorul sistemului în ceea ce priveşte activităţile specifice de implementare.

Implicarea în proiect - în faza de creare a specificaţiilor - a tuturor nivelelor de personal ale instituţiei beneficiare, de la cel de execuţie până la cel de decizie, este o necesitate obiectivă. Pentru a se putea utiliza experienţa profesională a acestora - ei fiind de fapt utilizatorii noului sistem informatic - feed-back-ul acestora este esenţial în proiectarea sistemului.
Mircea Weingart (mirceaw@rolink.ro)

 


PC Magazine Ro | CD ROM | Redactia | Abonamente | CautareArhive

Copyright © 1999-2002 Agora Media.

webmaster@pcmagazine.ro

LG - Life´s Good

www.agora.ro

deltafri

www.agora.ro

www.agora.ro

www.agora.ro