Comentarii şi interviuri - PC Magazine Romania, Noiembrie
2002
STEVEN SIMPSON, DIRECTOR INTERNATIONAL DIVISION SERVICE & SUPPORT NEC
COMPUTERS INTERNATIONAL B.V.
NEC... plus ultra
Elena Andreea
Liţă
NEC Computers International, al şaselea mare producător european de calculatoare
personale, a numit recent compania Ager Business Tech, distribuitor autorizat
în România pentru produsele sale. Alegerea companiei Ager ca distribuitor autorizat
NEC în România a fost confirmată de interFrontiers, divizia pentru dezvoltare
regională a mărcilor NEC şi Packard Bell. La evenimentul prilejuit de anunţarea
parteneriatului cu firma Ager, am discutat cu domnul Steven Simpson - director
al diviziei internaţionale de service şi suport din cadrul NEC CI - despre obiectivele
companiei cu privire la piaţa românească.
PC Magazine: Când aţi realizat că este momentul să intraţi pe piaţa
românească şi care au fost motivele care v-au determinat să veniţi în România?
Steven Simpson: Cred că ne-am dat seama de acest lucru încă de când
am început să ne extindem pe plan internaţional, prin ambele divizii, NEC şi
Packard Bell. NEC CI a fost deci implicat pe piaţa de profil din Europa încă
din anul 1992. În ultimii zece ani, ne-am dezvoltat pe piaţa din Europa de Vest
şi atunci am realizat că trebuie să ne extindem în continuare, aşa că în 2001
am creat ceea ce noi numim Divizia Internaţională - special concepută pentru
a pătrunde pe piaţa din Europa de Est. Cred că atunci am înţeles că trebuie
să intrăm şi pe piaţa românescă; oportunitatea de a veni aici şi de a lucra
cu companii din România a apărut însă abia la începutul anului curent. Ne-am
dat seama atunci că suntem pregătiţi şi pentru această piaţă. Era doar un gând,
acum suntem aici şi ştim exact ceea ce trebuie să facem împreună cu partenerii
noştri.
PC Magazine: Care sunt previziunile NEC pe termen scurt privind volumul
general de vânzări pe piaţa românească?
Steven Simpson: Cred că, pe termen scurt - având în vedere că suntem
la început - afacerea din România se va dezvolta chiar din acest moment, obiectivul
nostru fiind ca în 2003 să înregistrăm vânzări de 5.000 până la 10.000 de unităţi.
PC Magazine: Care este politica internaţională NEC şi care sunt obiectivele
sale în ceea ce priveşte Europa de Est?
Steven Simpson: Avem, în principiu, o strategie clară de export: aducem produsele
noastre pe pieţele unde există cerere pentru ele. Pe viitor, ne dorim o prezenţă
activă, puternică, în România şi în celelate ţări cheie de pe piaţa est europeană
- acestea fiind principalele noastre obiective la ora actuală. În ceea ce priveşte
Europa de Vest, ne dorim să ne consolidăm poziţia de vârf şi să ne menţinem
în continuare pe locul 1.
PC Magazine: De ce aţi ales Ager?
Steven Simpson: Este o organizaţie foarte profesionistă, care cunoaşte
foarte bine piaţa locală. Noi nu suntem experţi în această zonă şi de aceea
avem nevoie de un partener pe care să ne putem baza - iar Ager are toată experienţa
necesară.
PC Magazine: Care a fost procesul de selectare a partenerului din România
şi care sunt condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească o companie pentru
a deveni partener NEC?
Steven Simpson: Alegerea partenerului potrivit este un proces care se
realizează foarte atent. Noi căutăm cele mai profesioniste organizaţii, încercăm
să studiem compania, să vedem care sunt capabilităţile sale, care este structura
reţelei de vânzări. Există chiar o scurtă şi severă perioadă de analiză şi teste,
în care investigăm dacă pot menţine un ritm constant al vânzărilor, care este
trecutul lor, şi apoi mergem chiar mai departe pentru a vedea dacă noi avem
produsul care să se potrivească cu cerinţele lor. În final, realizăm împreună
un business plan, o strategie comună de servicii şi apoi lucrăm împreună pentru
a le dezvolta. Pe baza acestor criterii am selectat şi partenerul din România.
PC Magazine: Cui se adresează produsele NEC?
Steven Simpson: Avem două divizii - Packard Bell şi NEC. Packard Bell
este orientată spre consumer, spre familie, adresându-se copiilor dar - în acelaşi
timp - şi părinţilor. Marca NEC vizează însă firmele mici şi medii, corporaţiile
mari şi instituţiile guvernamentele. Astfel, avem o întreagă gamă de produse
care acoperă toate aceste segmente de piaţă.
PC Magazine: NEC nu este un brand foarte popular aici în România - care
este strategia pe care o veţi aborda în vederea promovării firmei pe care o
reprezentaţi?
Steven Simpson: Într-adevăr, la ora actuală NEC nu este o marcă foarte cunoscută
în România. De aceea lucrăm împreună cu Ager, care are o deja o imagine profesionistă
pe piaţa românească. Ne alăturăm echipei lor, avem aici un întreg departament
de marketing - suntem foarte apropiaţi de conceptele Ager în materie de publicitate.
În mod tradiţional, noi nu ne facem reclamă la TV sau prin ziare, noi folosim
mai mult un marketing "din gură în gură"; avem însă o imagine foarte bună, NEC
fiind un brand foarte puternic la nivel mondial.
PC Magazine: Câteva cuvinte despre service şi suport?
Steven Simpson: Avem o divizie foarte puternică de service. Noi oferim
suport proactiv, abordându-ne partenerii într-un mod foarte direct şi introducând
noi produse şi servicii înainte de a fi lansate către publicul larg. Avem, de
asemenea, o puternică bază de date online, astfel încât orice partener, de oriunde
ar fi el, are la îndemână toate informaţiile tehnice necesare - poate comanda
piese de schimb, documentaţie şi update-uri software pentru toate produsele
noastre. Bazându-ne pe feedback-ul primit de la toţi partenerii noştri, putem
spune că serviciile noastre web proactive sunt cu adevărat extrem de utile.
PC Magazine: În opinia dvs., care estimaţi că va fi cota de piaţă în
România până la sfârşitul lui 2004?
Steven Simpson: În prezent nu avem o cotă de piaţă - ceea ce înseamnă
că avem foarte mult de lucru. Acum, există aici alte companii de TI care sunt
foarte prezente pe piaţă, aşa ca trebuie să ne creăm o nişă. Practic, NEC CI
tinde în România spre o cotă de piaţă de 5% - aici credem că ar trebui să ne
situăm. Da, avem extrem de multe de făcut.
|