Comentarii și interviuri - PC Magazine Romania, Noiembrie
2002
STEVEN SIMPSON, DIRECTOR INTERNATIONAL DIVISION SERVICE & SUPPORT NEC
COMPUTERS INTERNATIONAL B.V.
NEC... plus ultra
Elena Andreea
Liță
NEC Computers International, al șaselea mare producător european de calculatoare
personale, a numit recent compania Ager Business Tech, distribuitor autorizat
în România pentru produsele sale. Alegerea companiei Ager ca distribuitor autorizat
NEC în România a fost confirmată de interFrontiers, divizia pentru dezvoltare
regională a mărcilor NEC și Packard Bell. La evenimentul prilejuit de anunțarea
parteneriatului cu firma Ager, am discutat cu domnul Steven Simpson - director
al diviziei internaționale de service și suport din cadrul NEC CI - despre obiectivele
companiei cu privire la piața românească.
PC Magazine: Când ați realizat că este momentul să intrați pe piața
românească și care au fost motivele care v-au determinat să veniți în România?
Steven Simpson: Cred că ne-am dat seama de acest lucru încă de când
am început să ne extindem pe plan internațional, prin ambele divizii, NEC și
Packard Bell. NEC CI a fost deci implicat pe piața de profil din Europa încă
din anul 1992. În ultimii zece ani, ne-am dezvoltat pe piața din Europa de Vest
și atunci am realizat că trebuie să ne extindem în continuare, așa că în 2001
am creat ceea ce noi numim Divizia Internațională - special concepută pentru
a pătrunde pe piața din Europa de Est. Cred că atunci am înțeles că trebuie
să intrăm și pe piața românescă; oportunitatea de a veni aici și de a lucra
cu companii din România a apărut însă abia la începutul anului curent. Ne-am
dat seama atunci că suntem pregătiți și pentru această piață. Era doar un gând,
acum suntem aici și știm exact ceea ce trebuie să facem împreună cu partenerii
noștri.
PC Magazine: Care sunt previziunile NEC pe termen scurt privind volumul
general de vânzări pe piața românească?
Steven Simpson: Cred că, pe termen scurt - având în vedere că suntem
la început - afacerea din România se va dezvolta chiar din acest moment, obiectivul
nostru fiind ca în 2003 să înregistrăm vânzări de 5.000 până la 10.000 de unități.
PC Magazine: Care este politica internațională NEC și care sunt obiectivele
sale în ceea ce privește Europa de Est?
Steven Simpson: Avem, în principiu, o strategie clară de export: aducem produsele
noastre pe piețele unde există cerere pentru ele. Pe viitor, ne dorim o prezență
activă, puternică, în România și în celelate țări cheie de pe piața est europeană
- acestea fiind principalele noastre obiective la ora actuală. În ceea ce privește
Europa de Vest, ne dorim să ne consolidăm poziția de vârf și să ne menținem
în continuare pe locul 1.
PC Magazine: De ce ați ales Ager?
Steven Simpson: Este o organizație foarte profesionistă, care cunoaște
foarte bine piața locală. Noi nu suntem experți în această zonă și de aceea
avem nevoie de un partener pe care să ne putem baza - iar Ager are toată experiența
necesară.
PC Magazine: Care a fost procesul de selectare a partenerului din România
și care sunt condițiile pe care trebuie să le îndeplinească o companie pentru
a deveni partener NEC?
Steven Simpson: Alegerea partenerului potrivit este un proces care se
realizează foarte atent. Noi căutăm cele mai profesioniste organizații, încercăm
să studiem compania, să vedem care sunt capabilitățile sale, care este structura
rețelei de vânzări. Există chiar o scurtă și severă perioadă de analiză și teste,
în care investigăm dacă pot menține un ritm constant al vânzărilor, care este
trecutul lor, și apoi mergem chiar mai departe pentru a vedea dacă noi avem
produsul care să se potrivească cu cerințele lor. În final, realizăm împreună
un business plan, o strategie comună de servicii și apoi lucrăm împreună pentru
a le dezvolta. Pe baza acestor criterii am selectat și partenerul din România.
PC Magazine: Cui se adresează produsele NEC?
Steven Simpson: Avem două divizii - Packard Bell și NEC. Packard Bell
este orientată spre consumer, spre familie, adresându-se copiilor dar - în același
timp - și părinților. Marca NEC vizează însă firmele mici și medii, corporațiile
mari și instituțiile guvernamentele. Astfel, avem o întreagă gamă de produse
care acoperă toate aceste segmente de piață.
PC Magazine: NEC nu este un brand foarte popular aici în România - care
este strategia pe care o veți aborda în vederea promovării firmei pe care o
reprezentați?
Steven Simpson: Într-adevăr, la ora actuală NEC nu este o marcă foarte cunoscută
în România. De aceea lucrăm împreună cu Ager, care are o deja o imagine profesionistă
pe piața românească. Ne alăturăm echipei lor, avem aici un întreg departament
de marketing - suntem foarte apropiați de conceptele Ager în materie de publicitate.
În mod tradițional, noi nu ne facem reclamă la TV sau prin ziare, noi folosim
mai mult un marketing "din gură în gură"; avem însă o imagine foarte bună, NEC
fiind un brand foarte puternic la nivel mondial.
PC Magazine: Câteva cuvinte despre service și suport?
Steven Simpson: Avem o divizie foarte puternică de service. Noi oferim
suport proactiv, abordându-ne partenerii într-un mod foarte direct și introducând
noi produse și servicii înainte de a fi lansate către publicul larg. Avem, de
asemenea, o puternică bază de date online, astfel încât orice partener, de oriunde
ar fi el, are la îndemână toate informațiile tehnice necesare - poate comanda
piese de schimb, documentație și update-uri software pentru toate produsele
noastre. Bazându-ne pe feedback-ul primit de la toți partenerii noștri, putem
spune că serviciile noastre web proactive sunt cu adevărat extrem de utile.
PC Magazine: În opinia dvs., care estimați că va fi cota de piață în
România până la sfârșitul lui 2004?
Steven Simpson: În prezent nu avem o cotă de piață - ceea ce înseamnă
că avem foarte mult de lucru. Acum, există aici alte companii de TI care sunt
foarte prezente pe piață, așa ca trebuie să ne creăm o nișă. Practic, NEC CI
tinde în România spre o cotă de piață de 5% - aici credem că ar trebui să ne
situăm. Da, avem extrem de multe de făcut.
|