Agora
Media
Libraria Byblos



AgoraNews  





PC Magazine Ro  




NET Report   




Ginfo   




agora ON line   





PC Concrete   





Liste de discuții   




Cartea de oaspeți   




Mesaje   





Agora   








Clic aici
PC Report - ultimul numar aparut


Comentarii și interviuri - PC Magazine Romania, Octombrie  2002

MONICA MAURER, Chief Executive Officer, Advantage Software Factory (ASF)

Ingredientele unei afaceri de succes

Mihaela Cârstea

PC Magazine: În ultimii 12 ani s-a vorbit destul de mult despre o criză managerială în România. Dumneavoastră faceți parte din noua generație de manageri, cu studii de specialitate în țări cu o școală și o experiență de management dezvoltate. Cum vedeți dvs o afacere modernă de succes în momentul de față în România?

Monica Maurer: Cred că este importantă stabilirea clară a segemntului de piață căruia dorești să i te adresezi cu produsele și/sau serviciile pe care le oferi, competiția pe care o găsești în acest segment și să ai o viziune extrem de limpede asupra strategiei de urmat relativ la valoarea adaugată a produselor și/sau servicilor oferite. Există încă foarte mulți oameni în România care aleg un anumit tip de afacere în funcție de curentul la modă, iar rezultatul este un dezastru.

Atunci când începi o afacere trebuie să știi foarte clar ce ai de gând să faci și care sunt pașii care conduc la rezultatele vizate, care sunt avantajele și dezavantajele față de concurență, de ce firma se poate impune pe piață prin produsele sau serviciile oferite, cu alte cuvinte să ai un business plan bun. Strategiile care trebuiesc implementate vor fi conduse, până la urmă, de o echipă de oameni care alcătuiesc managementul executiv al companiei. Acest aspect cred că este unul dintre cele mai importante, dat fiind că viziunea business-ului trebuie mai întâi înțeleasă și apoi realizată de către acești oameni. Acesta este, cred, ingredientul cel mai important într-un business de succes în TI sau în alt domeniu.

PC Magazine: Ce particularizează ASF în ansamblul firmelor românești integratoare de soluții?

Monica Maurer: Conducerea ASF și-a creat o viziune foarte clară de la bun început. A știut pe ce segment de piață vrea să se ducă, și-a împărțit piața extrem de bine în termeni de potențiali clienți și proiecte potențiale, și-a făcut un calcul foarte meticulos în privința surselor de venituri și a interesului pe care îl are în diferitele surse. Noi vedem piața împărțită în șase segmente principale obținute din combinarea tipului companiei - de top/medie-mare/mică - și a nivelului de tehnologizare - high-end și low-end. ASF se adresează companiilor de top, puternic tehnologizate, unde există proiecte complexe și unde accentul se pune pe o expertiză bună și nu pe un preț scăzut al unui produs gata terminat. Am analizat ce ne trebuie pentru a ajunge acolo unde dorim, cum putem să instruim oamenii pentru a le crește valoarea, cum putem să investim din ce în ce mai mult în aceste resurse pe care le considerăm a fi atuul esențial în evaluarea unei companii.

Pentru a avea succes, o companie trebuie să fie însă și suficient de flexibilă. Dacă mergi într-o direcție fără să vezi nimic împrejur și nu te adaptezi la piața care se schimbă încontinuu nu este foarte bine. Deci trebuie să ai și abilitatea de a te reajusta din când în când și de a observa în permanență ce se întâmplă în jurul tău, de a ști unde te plasezi comparativ cu așteptările pe care le aveai inițial.

PC Magazine: Deși foarte tânără (înființată în 2000), firma dumneavoastră are deja birouri în Munchen, Londra și Paris. Care este activitatea lor?

Monica Maurer: Am început această companie destul de în forță. Creșterea ei nu s-a făcut organic, ci exponențial. De ce? Pentru că am început cu o investiție foarte mare. Am fost poate singura companie de pe piața locală care și-a adus investitori financiari instituționali din afară - printre care și venture capital funds - care au avut interesul să lanseze compania foarte puternic. Acest lucru s-a datorat handicapului intrării pe piață într-un moment în care existau deja multe companii cu un anumit istoric, cu o anumită credibilitate, cu un renume deja creat. Singura modalitate pentru a recupera acest handicap a fost să avem o prezență foarte clară, o strategie bine definită și o putere care să fie transmisă ca un șoc în piață.

În privința birourilor externe, ele ne sunt necesare pentru că vrem să creăm valoare firmei nu numai la nivel local, ci și internațional. Având investitori strategici internaționali ne este ușor să putem gândi internațional. Piețele care ne interesează trebuie să fie reprezentate de un partener care să vină din acest punct strategic, beneficiind de know-how-ul și abilitatea acestuia de a înțelege piața respectivă.

Birourile externe sunt doar reprezentanțe ale companiei cu atribuții de vânzări și marketing.

PC Magazine: ASF este prima firmă românească care a obținut statutul de Partener Cerftificat Oracle. Cum de ați reușit acest lucru atât de repde, în ciuda altor parteneri mai vechi existenți pe piața locală?

Monica Maurer: Ne-am propus, de la început, să devenim un partener strategic Oracle. Am arătat acest lucru prin investiția pe care am făcut-o în tehnologiile Oracle, prin training-urile pe care le-am organizat pentru a ne specializa oamenii în aceste tehnologii și prin alianța foarte puternică pe care am realizat-o în toate proiectele pe care le-am abordat. Suntem deja Oracle Certified Partner. De ce așa de repede? Pentru că se poate. Se poate atunci când te axezi foarte mult pe tehnologie, dacă investești banii în ea, dacă îți crești aceste capabilitățile tehnice și cererea pieții există. Noi am fost foarte agresivi în acest sens. Am avut relații bune, atât cu Oracle România, cât și cu reprezentanți din management la nivel de Oracle EMEA, unde suntem deja recunoscuți ca un partener important care are mult potențial. Relația aceasta ne întărește poziția pe piața locală și, în același timp, ne promovează din ce în ce mai mult să devenim un partener internațional al companiei Oracle.

PC Magazine: Ați participat la licitații pentru proiecte de eGovernment. De ce ați făcut-o și care considerați că este importanța acestor proiecte pentru România?

Monica Maurer: eGovernment reprezintă o dezvoltare firească. Este important să ai acces la informații. Este un aspect pozitiv în scopul îmbunătățirii stării economice a țării și pentru a face ca lucrurile să devină mai eficiente.

Noi am participat la licitațiile pentru eGovernment pentru că ni s-a părut un exercițiu interesant, o experiență inedită să
lucrăm cu MCTI-ul. Am vrut să vedem dacă am putea să devenim unul dintre partenerii strategici ai Guvernului. Bătălia pentru eGovernment este destul de mare din punctul nostru de vedere. Sunt destul de multe companii interesate în această direcție, asta însemană că există proiecte de succes și nu putem spune altceva decât că suntem parte din această competiție din care sperăm ca soluțiile cele mai interesante să fie alese în final.

PC Magazine: Care au fost principalele nemulțumiri în activitatea de până acum și ce vă propuneți pentru viitor?

Monica Maurer: Cele mai mari nemulțumiri privesc o mare parte a proiectelor, în special cele guvernamentale, care au un timp de incubare, până încep să fie demarate, foarte lung, extrem de nepredictibil și de labil. Acest lucru ne creează probleme atât nouă cât și celorlalte firme din punctul de vedere al unei gestionării corecte a afacerii. Orice business trebuie să se bazeze pe un cash flow. Trebuie să știi când încep proiectele, când se finalizează și ce fel de resurse necesită și tot acest exercițiu de management, foarte important și foarte dificil, este cu atât mai dificil când ai de a face cu proiecte care sunt amânate unul sau doi ani, care trebuiau să fi început dar nu au făcut-o și care nu știi când vor începe. Această labilitate a proiectelor guvernamentale și uneori chiar a proiectelor din sectorul privat de pe piața locală trebuie să fie compensată cu o plajă de proiecte care să aducă firma la un flux de venituri constant și la o activitate constantă. Numai așa poți să îți stabilizezi afacerea.

Acest flux constant de business provine cu precădere din activitatea internațională, prin activități de outsourcing, prin proiecte strategice care se pot realiza cu parteneri externi puternici, cu firme care îți asigură linearitatea, astfel încât creșterea să fie asigurată.
Compania noastră depune eforturi susținute și în acest sens.


PC Magazine Ro | CD ROM | Redactia | Abonamente | CautareArhive

Copyright © 1999-2002 Agora Media.

[email protected]

LG - LifeŽs Good

www.agora.ro

deltafri

www.agora.ro

www.agora.ro

www.agora.ro