Agora
Media
Libraria Byblos



AgoraNews  





PC Magazine Ro  




NET Report   




Ginfo   




agora ON line   





PC Concrete   





Liste de discuții   




Cartea de oaspeți   




Mesaje   





Agora   








Clic aici
PC Report - ultimul numar aparut


Timpul Liber- PC Magazine Romania, Septembrie  2001

Zâne, pirați și spiriduși - RAYMAN 2 - The Great Escape

Anca Grozea

Rayman 2 - The Great Escape este un joc perfect de vacanță. De ce? Din mai multe motive: în primul rând, într-o industrie a jocurilor electronice dominate de violență, Rayman este un joc non-agresiv: nu apar binecunoscutele arme ci sfere luminoase, de diverse culori, cu care Rayman și pirații se împușcă.


J.(7 ani) era la început foarte speriat din cauza piraților cu care trebuia să se
lupte Rayman, dar până la urmă, curiozitatea de a ști ce se întîmplă mai departe
l-a făcut să uite de frică și să se lupte în continuare.

Apoi, prin grafica extraordinară, efectele sonore, limbajul specific și vocea personajelor, sunetele din natură, cascada, râurile, marea, pașii lui Rayman, toate acestea dau o puternică senzație de real. Un jucător spunea chiar că se oprea din joc doar ca să admire peisajul și să asculte muzica.

Cuvinte secrete (cheats):
1. Pentru a deține toate puterile magice, scrieți în timpul jocului: globoxrules
2. Dacă apăsați ESC în timpul jocului ajungeți la meniu. Dacă scrieți
gimmelife, obțineți viață suplimentară, iar cu glowfist - puterea de tragere devine mai mare

Și nu în cele din urmă, este un joc care "prinde" la toate vârstele, împătimiții având între 4 și 50 de ani!! Rayman nu este un erou oarecare, ci un personaj unic, pentru care cele mai importante lucruri sunt prietenia și... distracția!

Jocul începe cu imaginea sumbră a lumii lui Rayman, o lume care a fost cucerită de către robo-pirații conduși de Razorbeard. Scopul acestora este de a transforma în sclavi toți locuitorii planetei. În furia lor, pirații au distrus sufletul "lumii", care s-a transformat în 1000 de sfere luminoase. Totul pare a se îndrepta către un inevitabil final tragic. Rayman este singura scăpare a planetei.
Împreună cu Globox, el reușește să scape din nava-închisoare a piraților și trebuie să o găsească pe Ly-zâna cea bună, pentru că aceasta îi poate da mai multe puteri magice.

După ce adună suficiente sfere luminoase (lums), Rayman îi întâlnește pe Teensies, care îi spun că Ly a fost dusă de către pirați în "Fairy Glade", dar pentru a ajunge acolo trebuie să treacă prin "Hall of Doors". Acesta este un loc magic din care se poate ajunge în multe alte lumi. Numai ei știu cum se poate ajunge acolo și se decid să îl ajute.

Jocul nu poate fi salvat decât după parcurgerea completă a unui nivel. Și fiecare nivel are cel puțin 4-5 subnivele. Datorită acestui fapt, s-ar putea întâmpla să fie nevoie să îl ajutați pe Rayman să se lupte de mai multe ori cu aceiași pirați sau să parcurgă de mai multe ori acele curse cu obstacole care la prima impresie par imposibil de terminat.

Indicațiile despre joc, strategia și modul în care îl puteți controla pe Rayman sunt oferite cu generozitate de către Murfy - enciclopedia zburătoare.

Pentru a facilita deplasarea în timpul jocului, a fost creat un mod de vizualizare inteligent, din spatele lui Rayman, astfel încât putem vedea ce vede Rayman, dar dintr-o perspectivă mai bună. Dacă punctul de vedere ales nu vă ajută, îl puteți schimba prin apăsarea tastei "0" și apoi a săgeților.

La nevoie, Rayman știe să înoate, să sară, să zboare ca un elicopter, să se cațere pe lianele din copaci sau pe pereții abrupți, însă marea lui pasiune pare a fi baschetul. Ori de câte ori îl lăsăm singur, începe să joace baschet cu propriul corp.

Pentru a distruge mașina care o ține captivă pe Ly, Rayman trebuie să arunce butoaie în locurile marcate. Pentru a distruge bombele care plutesc amenințătoare, trebuie să luați un butoi, să apăsați tasta A pentru a arunca butoiul în aer și apoi SPACE pentru a trage în bombă.

Nu trebuie să apăsați săgețile, altfel butoiul va cădea pe jos și se va sparge.
Ly îi spune lui Rayman că și-a pierdut majoritatea puterilor și nu îl mai poate ajuta foarte mult. Îi povestește însă de Polokus, spiritul lumii, a cărui putere este imensă și sigur l-ar putea ajuta să îi învingă pe pirați, dar este adormit de foarte mult timp și legenda spune că doar reunirea celor patru măști magice îl poate trezi. Acesta devine noul scop al lui Rayman. La plecare, Ly îi dă puterea magică de a se agăța de cercurile purpurii, ceea ce îi va permite să traverseze locuri prin care nu poate păși.

În următorul nivel, "The Marshes of Awakening", Rayman îl salvează pe Ssssam, care îi devine prieten și care îl ajută oferindu-i detalii despre Globox și transportându-l într-un mod ingenios prin peștera în care se afla.

"The Sanctuary of Water and Ice" ascunde prima mască. Imediat ce o găsește, Rayman este teleportat într-un loc secret, unde se află Polokus care îi spune prin somn că trebuie să găsească și celelalte 3 măști pentru a-l putea trezi.
Aceștia sunt doar câțiva dintre prietenii lui Rayman, pe ceilalți lasându-vă plăcerea să-i descoperiți singuri!

Cu fiecare nivel jocul devine mai complicat și mai interesant.

După ce îl invinge pe portarul peșterii coșmarelor - "guardian of the Cave of Bad Dreams", Rayman poate alege dacă să ia comoara acestuia, să plece departe și să stea la plajă pentru tot restul vieții lui sau să continue să lupte pentru a-și salva planeta și prietenii. Chiar dacă alegeți greșit, vă puteți răzgândi.

Jocuri sau programe cu Rayman:
PC:
  1. Rayman
  2. Rayman Gold
  3. French with Rayman
  4. Maths & English with Rayman (3 volume)
  5. Rayman Activity Center
  6. Rayman 2 - The Great Escape

Console:
  7. Rayman Platinum - pentru Sony PlayStation
  8. Rayman 2 Revolution - Sony PlayStation 2
  9. Rayman 2 - The Great Escape - pentru Nintendo 64
10. Rayman - pentru GameBoy Color
11. Rayman Advance - pentru GameBoy Advance
12. Rayman - Dreamcast

SECRETUL LUI J. (7 ani)
După ce ai escaladat pânza de păianjen și ai reușit să eviți toate butoaiele, după ce treci de primul pirat, pe al doilea poți să îl omori dacă tragi în stâlpul din mijlocul camerei. Sfera luminoasă va ricoșa în zidul din spate și de acolo direct în pirat.

J.: Rayman este un câine ... sau un om...
PC Magazine: care e jocul tău preferat?
J.: RAYMAN...Am chiar și Rayman Gold.

De ce Rayman nu trece prin ziduri? Pentru că această eroare a fost corectată. Ce înseamnă să fii tester?
Nelu Bănică, tester UBISOFT:
Munca de tester este invidiată de mulți, însă nu este așa de ușoară cum pare. Trebuie să joci același joc, opt ore pe zi, cel puțin 3 luni. Testerii trebuie să găsească erorile și să le trimită programatorilor. Fiecare joc este testat pe multe tipuri de configurații.

 

I N T E R V I U - Etape în dezvoltarea unui joc Ionuț Grozea, programator UBISOFT,

PC Magazine: Cum se fac jocurile?

Ionuț Grozea: Sunt două tipuri de jocuri. Sunt jocuri care încep de la o idee, sau remake-uri, jocuri care se îmbunătățesc din jocuri mai vechi.

Mai nou, jocurile au și versiune on-line, iar pasionații de jocuri se pot înscrie în campionate oficiale, unde trebuie să plătească ca să participe.

Mai întâi se face un studiu de piață, care va decide ce tip de joc se caută, cam care sunt costurile, cheltuielile...

Apoi se alege tipul de joc. Se decide dacă o să fie un joc la care se cumpără licență (de exemplu Disney) sau dacă o să fie un joc original.

Fiecare joc are o poveste care este stabilită la început de către senior designer în cadrul unui document de design, în care se explică în detaliu jocul.

Echipele: designeri, info designeri (care creează comportamentele personajelor folosind niște programe realizate de către programatori), graficienii (grafică 2D si 3D - modelare și mapare 3D), programatorii (creează motorul care va rula efectiv jocul și instrumentele care vor fi folosite pentru realizarea jocului) și testerii.

O parte importantă a unui joc sunt filmele care apar pe parcurs. Acestea sunt create de către graficieni.

Programatorii realizează diverse module:

  • de coliziune (la mașini, de exemplu, modulul de coliziune stabilește cum acționează un obiect în momentul unei coliziuni)
  • de mecanică (ex: stabilește cum trebuie să fie acționate arcurile unei mașini atunci când trece peste o groapă)
  • de inteligență artificială (decide nivelul de performanță al personajelor din joc). Este un modul foarte important
  • de meniuri
  • de sunet
  • de joc, care decid povestea jocului (implementarea regulilor jocului)
  • de on-line - pentru jocurile care au versiuni în care te poți conecta la servere de jocuri - cam toate jocurile care apar acum au și posibilitatea de a fi rulate on-line. Oamenii s-au plictisit să joace singuri acasă, preferă să se conecteze și să poată interacționa cu alții care joacă același lucru prin chat sau chiar să joace împreună.
  • engine-ul (motorul)- care permite rularea jocului.

Există un departament care testează pe toate tipurile de calculatoare, plăci, configurații, joystick-uri și alte sisteme de input, plăci de sunet. Se identifică greșelile de design și de programare.

După etapa de testare se știe exact care este sistemul recomandat pentru acel joc.

Ultima etapă este lansarea produsului pe piață. Lansarea lui Rayman 2, The Great Escape a fost făcută printr-o campanie publicitară internațională (TV, ziare, reviste, internet).

PC Magazine: Care e limita de vârstă pentru cei care lucrează la crearea unui joc?

Ionuț Grozea: Între 22 și 40 ani.

În spatele unui joc se află de obicei sute de oameni și foarte multe ore de muncă.

De la idee până în faza de produs complet la un joc lucrează designeri, info designeri, graficieni, programatori și testeri.

 


Rayman 2 - The Great Escape.
Platforme:
PC, Sony PlayStation(1 & 2), Dreamcast, Nintendo 64, Game Boy Color & Advance

Cerințe minime de sistem:
- Pentium 133 (sau echivalent)
- Windows 95 / 98
- 32 MB RAM
- CD-ROM 4x
- Placă de sunet compatibilă DirectX
- Accelerator grafic 3D, Voodoo 1 (3dfx) sau mai mare cu 4 MB VRAM sau placă video compatibilă D3D cu 4 MB VRAM

În România prin: UBISOFT România tel.: 01-231.67.69


Câștigați un joc Rayman 2 - The Great Escape participând la concurs. Celelalte premii sunt: Tonic Trouble și Speed Busters.


PC Magazine Ro | CD ROM | Redactia | Abonamente | CautareArhive

Copyright © 1999-2002 Agora Media.

[email protected]

LG - LifeŽs Good

www.agora.ro

deltafri

Concurs de Grafica Digitala si Web Design

www.agora.ro

www.agora.ro