In direct - PC Magazine Romania, Iulie 2001
Magia culorii
Fostă divizie de imprimante a companiei IBM, Lexmark s-a desprins ca entitate
de sine stătătoare în 1991, impunându-se încă de la început prin calitatea produselor
sale cu jet de cerneală și laser, bazate pe tehnologii proprii.
În prezent, compania este structurată în patru divizii, în funcție de soluțiile
oferite: Consumer Printer Division (CPD) - care dezvoltă și oferă produse cu
jet de cerneală color, ușor de utilizat pentru piața SOHO; Business Printer
Division (BPD) - care oferă soluții puternice în concordanță cu cerințele clienților
dintr-o gamă largă de firme, de la cele mici până la marile organizații; Customer
Solutions Division (CSD)- care combină orientarea către e-commerce cu oferirea
soluțiilor destinate firmelor mici și mijlocii; Customer Services (CS) - care
oferă clienților consultanță, integrare de sisteme, service și întreținere.
Să crești în ciuda competiției
În
primul trimestru al acestui an, Lexmark a înregistrat rezultate foarte bune,
cifra de afaceri obținută fiind de 999 milioane de dolari, ceea ce reprezintă
o creștere de 12% față de aceeași perioadă a anului 2000. Profitul obținut din
vânzarea de imprimante și componente pentru acestea a crescut cu 16% și ar fi
putut crește chiar cu 20%, conform conducerii companiei, dacă nu ar fi fost
impactul negativ datorat evoluției dolarului.
,,Sunt foarte bucuros să anunț că în primul trimestru al anului financiar 2001
am obținut rezultate foarte bune, în concordanță cu așteptările noastre",
declara Paul Curlander, președinte și CEO al companiei Lexmark, în cadrul unei
conferințe de presă ce a avut loc la sfârșitul lunii aprilie la Lexington, statul
Kentucky, localitate unde se află sediul companiei. ,,Concentrându-ne exclusiv
activitatea pe soluțiile de tipărire, continuăm să construim o bază instalată
largă de imprimante, care atrage după sine o creștere importantă a venitului
obținut din materiale consumabile. În primul trimestru al acestui an am reușit
să satisfacem cerințele în creștere ale clienților noștri atât în ceea ce privește
imprimantele cu jet de cerneală cât și cele laser, ceea ce ne face să privim
cu optimism viitorul. Ne așteptăm ca fiecare trimestru al anului 2001 să ne
aducă o creștere a profitului de 10-15%. Oferim în prezent mai multă valoare
în două săptămâni, decât în primul an al existenței noastre. Obiectivul nostru
rămâne în continuare satisfacerea cerințelor clienților și nu neapărat creșterea
vitezei."
Elementele
esențiale ale formulei de succes ale companiei Lexmark sunt investiția în tehnologie,
designul inovativ și realizarea de parteneriate puternice.
În pas cu noile tendințe
Pentru a ține pasul cu nevoile clienților și noile orientări ale pieței, Lexmark
incorporează printre altele în noile sale produse tehnologiile wireless: comunicarea
în infraroșu (1,2 MBps, 1-2 m), Bluetooth (1 MBps, 10 m, 2,4 GHz RF), wireless
Ethernet 802.11b (11 MBps, 50 m, 2,4 GHz RF), HiperLAN/2 (20 MBps, 28- 140 m,
5 GHz RF), ce le permit comunicarea cu alte dispozitive și o flexibilitate mai
mare a soluțiilor oferite.
Nici afacerile prin internet nu au fost neglijate, în prezent compania acționând
atât pe direcția B2C (business to consumer) - prin vânzări online către cumpărători,
cât și B2E (business to employee) - în cadrul propriei companii sau B2B (business
to business) - în relațiile cu furnizorii și partenerii. Pentru anul 2002, se
așteaptă ca profitul global din comerțul prin internet să ajungă la aproximativ
1 mld.$, generându-se economii de 1,25 mld.$.
Colecția vara 2001
În această vară, Lexmark urmează să lanseze un număr important de produse în
ambele tehnologii pe care le dezvoltă: inkjet și laser.
În categoria
laser, noile modele sunt: T622, T620, T522, T520, W820, X522 și X520, iar în
cea bazată pe jet: Z23, Z33, Z43, Z53. Și dispozitivele multifuncționale fac
parte din portofoliul de produse ale anului 2001, ce poartă marca Lexmark. Cele
mai noi modele sunt X73 și X83.
Imprimantele laser sunt destinate în special grupurilor de lucru și tipăririi
din internet. Pentru aceasta, proiectanții noilor modele au acordat o atenție
sporită în afara tehnologiei de imprimare și facilităților de conectivitate
(porturi seriale, paralele, USB, thin Ethernet, sloturi INA, Mark Vision Management),
flexibilității în utilizare (platforme PC, Mac), reducerii zgomotului (sub 51
dBA), asigurării unor facilități avansate de manipulare a hârtiei și, nu în
ultimul rând, performanțelor, traduse prin rezoluție (1200 x 1200 dpi) și viteză
de imprimare(20, 25, 30, 40 ppm). În viziunea Lexmark, tipărirea în secolul
XXI înseamnă soluționarea problemelor de afaceri, economie de timp și de bani.
Noile modele de imprimante cu jet de cerneală, ce completează anul acesta linia
Z a produselor Lexmark - Z23, Z33, Z43, Z53 - oferă tehnologie de tipărire de
nivel ridicat, ce asigură o calitate foarte bună reflectată prin rezoluția de
2400 x 1200 dpi și dimensiunea foarte mică a picăturii de cerneală (7 picolitri);
toate acestea la prețuri sub 100$.
Toate aceste modele pot fi utilizate pe o gamă variată de platforme - Windows,
Macintosh, Linux - fiind astfel accesibile unui număr mai mare de utilizatori.
În plus,
sistemul Accu-Feed incorporat asigură o mai bună gestionare a suportului de
tipărit. Sunt incluse și facilități de lucru în rețea, dat fiind că rețelele
peer-to-peer sunt din ce în ce mai răspândite chiar și în birourile mici sau
acasă, ce reprezintă destinația acestor modele.
Artă și tehnologie
Cum s-ar putea evidenția mai bine calitatea imprimării decât folosind imagini
de valoare? Începând din 15 iunie, Lexmark International a anunțat o promoție
ce combină o serie de lucrări de artă grupate pe CD-ROM-ul denumit ,,Călătorie
în jurul Mării Mediterane", cu noua imprimantă Z43 ce oferă calitate fotografică
la 2400 dpi. CD-ROM-ul este disponibil în șase limbi diferite atât în format
PC cât și Mac și este realizat în colaborare cu Asociația franceză a muzeelor
naționale, ce-și propune în seria intitulată ,,Print Gallery" să ofere
unui public cât mai larg accesul la lucrările de referință găzduite în marile
muzee ale lumii. ,,Permițând reproducerea acestor lucrări la o calitate foarte
bună, încurajăm interesul pentru artă, dar în același timp este o modalitate
ideală de a demonstra calitatea superioară a tehnologiei Lexmark", declara
Michel Demont, vicepreședinte și director general al diviziei de imprimante
de consum la Lexmark Europa.
Cele mai importante atribute ale unei imprimante
- Calitatea tipăririi
- Ușurință în utilizare
- Disponibilitatea cartușelor
- Ușurință în exploatare
- Prețul imprimantei
- Viteza de tipărire
Sursa: IDC Europe, Usage & Attitude Study, 2000
Informații suplimentare despre produsele Lexmark pot fi obținute de pe situl
www.lexmark.com și de la
reprezentanța din România, Macro International. - MC
|