In direct - PC Magazine Romania, Iulie 2001
Ambiții mari pentru Fujitsu-Siemens
Î n cadrul unei conferințe de presă de la începutul lunii iunie, reprezentanții
în România ai companiei germane Fujitsu-Siemens Computers și-au prezentat rezultatele
obținute în anul fiscal recent încheiat și și-au făcut cunoscute planurile de
viitor.
Prezența de puțin timp a calculatoarelor FSC pe piața românească a făcut ca
rezultatele din anul ce a trecut să nu fie spectaculoase, cifra totală (notebook-uri+
PC-uri+servere) ridicându-se la aproximativ 1000 de bucăți. Cele mai bine vândute
sisteme au fost PC-urile profesionale.
N400 și Celsius, primele produse ce vor incorpora procesorul
Itanium:
serverul cu 4 procesoare Primergy N4000 și stația de lucru Celsius 880 dual
procesor, ce vor fi disponibile în luna iulie 2001)
Pentru 2001, chiar dacă în valoare absolută cifrele nu par spectaculoase, se
dorește ca numărul sistemelor vândute să se dubleze; per ansamblu, cea mai mare
creștere sperând să se obțină la notebook-uri, și anume triplarea acestora,
și dublarea numărului de servere. De altfel, după cum declara Călin Piescu,
director de marketing al biroului din România al companiei, în mai puțin de
o jumătate de an obiectivul privind notebook-urile a fost deja atins, cu toate
că ar mai fi ceva - dorința de poziționare în rândul primilor 5 distribuitori
de notebook-uri în România - ceea ce nu se va putea ști decât atunci când se
va face bilanțul tuturor competitorilor.
Și în privința calculatoarelor pentru piața consumatorilor casnici se dorește
îmbunătățirea poziției actuale, aici concurența cea mai puternică fiind cea
a asamblorilor locali. Totuși, introducerea în rețelele de supermagazine a PC-urilor
poate contribui substanțial la creșterea vânzărilor. Fujitsu-Siemens Computers
ocupă în Europa primul loc la vânzările pe piața de consum, obiectiv pe care
și l-ar dori atins și în România. Deocamdată, pentru anul 2001 se intenționează
ca un sfert din numărul total de calculatoare vândute să facă parte din această
categorie.
Pentru realizarea obiectivelor propuse nu este însă suficientă numai oferta
unor produse de calitate, în consecință nu sunt ignorate nici alte aspecte:
promovarea (prezența la CERF cu produse de ultimă oră fiind relevantă în acest
sens), instruirea partenerilor (au participat deja 7 specialiști la cursuri
de servere la München, obținând rezultate notabile), asigurarea service-ului
(s-au deschis două centre specializate pentru monitoare și notebook-uri), îmbunătățirea
lanțului logistic (marfa ajunge acum în doar două zile, față de 10-15 anul trecut),
implementarea unui sistem de e-business B2B pentru parteneri.
Apreciind în mod deosebit parteneriatul cu firma timișoreană Lasting System
(,,dacă am mai avea încă doi parteneri de același calibru am fi fericiți"),
Călin Piescu a anunțat extinderea lanțului de distribuitori cu firmele Vlamir
și KTech Electronics.
Strategia companiei Fujitsu Siemens Computers va fi aceeași ca în orice altă
țară în care este prezentă, și anume promovarea produselor pentru dezvoltarea
mobilității la locul de muncă și a celor pentru ,,business critical computing",
ce au nevoie de o infrastructură puternică și stabilă.
Mergând cu gândul mai departe în viitorul puțin mai îndepărtat, obiectivul
pentru anul 2004 este obținerea unei cifre de afaceri de 10 milioane euro. Gândindu-ne
la abordarea serioasă cu care reprezentanții companiei și partenerii lor privesc
modul de realizare a afacerilor, ca și profesionalismul pe care l-au demonstrat
până în prezent, viziunea este chiar realistă. - MC
|