In direct - PC Magazine Romania, Iunie 2001
Seminar
Breezecom
F irma românească Industrial Computer Group împreună cu compania BreezeCOM
(reprezentată de Sorin Schwartz, Director Product Marketing) au organizat pe
10 mai a.c. un seminar cu tema ,,BroadBand Wireless Access to Voice Data Network".
Tematica abordată a fost generoasă și a fost axată pe soluțiile BreezeCOM de
ultimă oră, prezentându-se cazuri concrete de adoptare a acestora cu particularitățile
fiecăruia. Participanții au ridicat diferite probleme specifice României, punând
accentul cu precădere pe rezolvările în materie de securitate.
Cu această ocazie am putut sta de vorbă cu Peter Varadi, Sales Director Central
& Eastern Europe, despre noutățile pe care compania pe care o reprezintă
le aduce la acest început de mileniu. La discuții au mai participat din partea
Industrial Computer Group Gabriel Badea, General Manager, și Adrian Stănescu,
Marketing Manager, care au completat cu informații privind perspectivele românești
legate de parteneriatul cu numărul unu mondial în materie de echipamente de
transmisie prin legături radio. A fost subliniat succesul pe care standul ICG
l-a avut la CERF 2001, în cele câteva zile deja existând o serie de întâlniri
importante cu potențiali clienți. De altfel, ICG a fost numit de BreezeCOM distribuitorul
anului 2000, fiind unul din cei mai importanți parteneri externi ai firmei israeliene.
Din punct de vedere tehnic, BreezeCOM vine anul acesta cu tehnologia OFDM (Orthogonal
Frequency Division Multiplexing) în faza beta avansat, urmând a fi implementată
pentru banda de 3,5 GHz, în primul rând, iar apoi 5,7 GHz și 2,4 GHz. Se așteaptă
clarificarea situației benzii de 5,7 GHz pentru care încă nu s-a formulat în
clar regimul sub care funcționează, licențiat sau nu. Această tehnologie va
fi incorporată în familia deja cunoscută, BreezeACCESS, fiind o continuare naturală
a ei. OFDM extinde gama soluțiilor permițând operatorilor să adreseze o mult
mai largă varietate de profile ale utilizatorilor, de la casnici sau mici companii,
până la marile întreprinderi. O altă noutate este posibilitatea de a incorpora
în diferite echipamente soluții de configurare în direct, ceea ce presupune
un cost mult mai scăzut, nemaifiind nevoie de instalare asistată, modulele respective
fiind mult mai ușor de amplasat. Se estimează că această noutate va reduce instalările
asistate cu 70%.
Anul 2000 a fost încheiat de BreezeCOM cu o cifră de afaceri de peste 100 de
milioane de dolari cu toate că au existat greutăți create de criza economică
din toamnă. Datorită distribuției sectoriale (IMM-uri) și a celei geografice,
compania are o răspândire importantă în Europa și Asia. BreezeCOM a reușit să
cumpere în primul trimestru al anului curent Flower, ceea ce deschide noi perspentive
de lărgire a pieții înglobând bandă superioară 26 GHz, precum și clienți grei
cum ar fi societățile de tip telecom. Se preconizează ca ]n 2001 cifra de afaceri
să se situeze la circa 200 de milioane de dolari.
Un alt subiect, care ne-a făcut plăcere să îl discutăm, a fost situația diviziei
de dezvoltare BreezeCOM România. Peter Varadi a prezentat realizările acestei
societăți, singura divizie externă care are dreptul să creeze software în afară
de centrul aflat în Israel. De altfel, creșterea a fost semnificativă ajungând
până la producția de pachete independente cum ar fi primul produs în banda de
5,7 GHz. - DI
Detalii la www.icg.ro,
www.breezecom.ro.
|