Comentarii și interviuri - PC Magazine Romania, Iunie
2001
|
"Lucrăm
deja la un modul de memorie cu capacitatea de 2 GB și cred că peste 3-4
ani vom putea deja să producem module de 10 sau chiar 20 GB".
|
Henning Klausen,
Sales Manager Eastern Europe,
Dataram International
Mega-memorie pentru o mini-piață
Unul dintre produsele ce ni s-au părut interesante la ediția din acest an a
CERF-ului, nominalizat la categoria Componente la premiile Agora Best of CERF
2001, a fost memoria SDRAM PC 133 de 1 GB, produsă de compania Dataram International,
prezentată în standul Lasting System. Am profitat de vizita în târg a domnului
Henning Klausen, Sales Manager Eastern Europe la Dataram International, pentru
a afla mai multe informații despre noul modul de memorie.
PC Magazine: La ediția din acest an a CERF ați prezentat un modul de
memorie RAM cu capacitatea de 1 GB. Ce ne puteți spune despre acest produs?
Henning Klausen: Produsul nu este, de fapt, o noutate, ci mai degrabă
un element de continuitate în cursa a cărui start a fost dat încă de la începutul
anilor '80, odată cu lansarea de către IBM a primului calculator personal. Acel
calculator dispunea doar de 256 kB de memorie, iar de atunci piața calculatoarelor
personale a crescut constant, odată cu capacitățile modulelor de memorie cu
care acestea au fost echipate. În prezent, capacitatea cea mai mare a unui astfel
de modul a atins deja 1 GB, însă e foarte natural ca la un moment dat această
capacitate să crească. Noi lucrăm deja la un modul cu capacitatea de 2 GB și
cred că peste 3-4 ani vom putea deja să producem module de memorie de 10 sau
chiar 20 GB. Noutatea în legătură cu acest modul nu rezidă în memoriile propriu-zise,
ci în structura cablajului. Astfel, am reușit să punem 1GB de memorie pe un
modul ale cărui dimensiuni permit montarea într-un calculator, altfel am fi
putut obține un modul de memorie cu dimensiuni de ordinul a 20 cm înălțime.
PC Magazine: De fapt, cum ați reușit să produceți acest modul? Ați folosit
o tehnologie nouă?
Henning Klausen: Tehnologia nouă vine, de fapt, de la producătorii cipurilor.
Noi nu producem cipurile, ci doar le montăm, așa că am lucrat alături de producătorii
de cipuri - Samsung și, în special, Hyunday. Ei ne-au arătat noile lor tehnologii
și ne-au învățat cum să le folosim, așa că oamenii noștri de la departamentul
de cercetare-dezvoltare au proiectat doar cablajul pe care urmau să fie montate
cipurile, colaborând foarte strâns în acest sens cu specialiștii Intel. Așa
că tehnologia le aparține, de fapt, producătorilor de cipuri, nu nouă.
PC Magazine: Pentru ce tip de calculatoare ați creat acest modul de
memorie, servere sau stații de lucru?
Henning Klausen: Nu are prea mare importanță. Modulul se poate monta
în oricare din ele. Însă o capacitate de 1 GB este folosită în prezent mai ales
la servere. Pentru că nimeni nu cumpără un calculator la prețul de aproximativ
500$, echipat cu un modul de memorie de 1GB, care este mai scump decât tot calculatorul.
Așa că, pentru moment, modulul este destinat doar pieței serverelor. Însă peste
aproximativ un an s-ar putea să vedeți că astfel de memorii au devenit comune
și pentru PC-uri, întrucât prețurile vor scădea.
PC Magazine: Cu ce mărci colaborează compania dumneavoastră? Cine își
va echipa sistemele cu module de memorie de 1 GB?
Henning Klausen: Multe dintre mărcile mari, cum ar fi IBM, Compaq sau
HP. Însă clientul nostru cel mai mare este Toshiba. Avem și un acord special,
semnat cu Toshiba Europe. De fapt, Toshiba folosește doar doi furnizori de memorie
- Kingston Technology și Memory Card Technology. Relația dintre Memory Card
Technology și Dataram Corporation este aceea că Dataram, o companie americană,
a achiziționat compania daneză Memory Card Technology cu câteva luni în urmă,
relansându-se pe piață sub brand-ul Dataram International.
PC Magazine: Sunteți pentru prima oară în România. Ați reușit să vă
faceți o idee despre piața românească?
Henning Klausen: Înainte de a veni aici, știam că România are 22-23
de milioane de locuitori. Nu știam exact cât de mare poate fi piața. Acum am
o idee mult mai clară și am aflat că anul trecut s-au vândut aici aproximativ
100.000 de PC-uri.
Asta nu este foarte mult, raportat la populație. Însă, în termeni de potențial
al pieței, România stă mai bine comparativ cu Occidentul, întrucât are o piață
în plină creștere. Economia și, implicit, TI-ul din România cresc. Nu foarte
rapid, dar cresc.
PC Magazine: Care este principalul dumneavoastră partener pe piața românească?
Henning Klausen: Noi lucrăm cu un singur partener pe piața din România
- Lasting System. Colaborăm cu ei deja de trei ani și au făcut enorm de mult
pentru noi în acest timp. Sunt profesioniști, în special în materie de marketing
și management, și își doresc foarte mult să se dezvolte. Suntem foarte satisfăcuți
din acest punct de vedere. Lasting System este cel mai bun distribuitor pentru
produsele noastre în România.
|