Agora
Media
Libraria Byblos



AgoraNews  





PC Magazine Ro  




NET Report   




Ginfo   




agora ON line   





PC Concrete   





Liste de discuții   




Cartea de oaspeți   




Mesaje   





Agora   








Clic aici
PC Report - ultimul numar aparut


Comentarii și interviuri - PC Magazine Romania, Iunie  2001
,,Anul viitor vom deveni numărul unu în lume în producția de monitoare LCD"

Michael Borze,
Business Manager
Acer Communications & Multimedia Eastern Europe

Acer va obține 5 mil.$ de pe piața românească de periferice

Dan Șerbănescu

CERF-ul a fost un bun prilej de discuții nu numai cu reprezentanți ai firmelor expozante, dar și cu parteneri ai lor din întreaga lume. Vă propunem câteva informații, care sperăm că vi se vor părea interesante, obținute de la reprezentantul zonal al diviziei de comunicații și multimedia al firmei Acer.

PC Magazine: Ce loc ocupă România în strategia globală a firmei Acer?

Michael Borze: Aș dori să precizez că eu mă ocup numai de Europa de Est, deci de 19 țări, din Estonia până în Albania, iar când vorbesc de Acer mă refer la Acer Communications & Multimedia, divizia de calculatoare fiind total diferită. În Europa de Est, România se situează pe locul 3 din 19 țări, după Ucraina și Polonia. Sunt șanse foarte mari anul acesta, după cum indică dezvoltarea business-ului, ca România să treacă pe locul 2, înaintea Poloniei, însă asta nu înseamnă neapărat că românii merg bine, ci că polonezii merg prost. În România, pentru moment, este OK, însă Polonia se confruntă cu o recesiune în domeniul TI-ului, întrucât polonezii au primit niște linii de credit care au fost depășite toate și nu au mai putut fi plătite, așa încât la un moment dat s-au blocat toate livrările. Toate acestea au dus la o lipsă de produse pe piață și la situația în care furnizorii nu mai dau produse, întrucât nu au garanția efectuării plăților.

PC Magazine: Care este oferta concretă a Acer Communications & Multimedia pentru piața românească?

Michael Borze: Toată gama de produse periferice. Vindem mai multe categorii. Prima, dar care nu conține neapărat cele mai bune produse sau cele care dau cifra de afaceri cea mai mare, este Display Products, cu monitoarele CRT și LCD. Apoi Storage Products (cu CD-ROM, CD-RW, DVD), Imaging Products (scannere, film scannere și foto-imprimante), Input Products (tastaturi, mouse), precum și Media Products (CD blank-uri). Intenționăm să introducem o serie de produse noi în toată gama aceasta. În primul rând, o imprimantă multifuncțională, care este și scanner și copiator, alb-negru și color, și pe care o vom aduce pe piața românească în următorul trimestru sau cel târziu în trimestrul al treilea. Apoi, de la divizia de networking a Acer Communications & Multimedia vom introduce pe piață gama noastră de routere, switch-uri, hub-uri, modem-uri DSL, toate destinate internetului de bandă largă. Spre sfârșitul anului va apărea, probabil, și camera digitală. Alte produse de succes, în ultima vreme, s-au dovedit a fi proiectoarele, cu tehnologie DLP și LCD, de la 700, la 1.400 de ANSI lumeni.

PC Magazine: Care este produsul care s-a bucurat până acum de cel mai mare succes pe piața românească?
Michael Borze: Cele din categoria Storage și apoi monitoarele. Și din ce în ce mai mult vindem monitoare cu cristale lichide - LCD. Acesta va fi produsul pe care va trebui să ne concentrăm atenția. Recent, Acer Display Technology, care este o divizie a Acer Communications & Multimedia, a semnat un contract de joint venture cu EMC, care este o firmă producătoare de componente pentru monitoare LCD din Taiwan, a doua în lume ca mărime. Anul viitor, noua companie rezultată din contractul de joint venture dintre Acer, care este a doua în lume în tehnologie LCD, și EMC, al doilea nume în cipuri, va deveni numărul unu în lume în producția de monitoare LCD, ceea ce ne asigură o poziție foarte avantajoasă în comparație cu poziția ce o aveam în CRT-uri, unde noi cumpăram tuburile de la competitori, de la Samsung, LG, Philips și ceilalți. Avem toată tehnologia în mâna noastră, ceea ce ne va crea o poziție foarte bună, inclusiv un preț foarte bun. Ca un exemplu, în ultimele trei-patru luni, prețul unui monitor LCD la end-user a scăzut de la 1000 euro la 6-700 euro, deci cam cu 100 euro pe lună. Acum tendința nu mai este așa de rapidă, însă vor mai avea loc scăderi substanțiale de preț, ceea ce va face produsul mai accesibil pentru publicul larg. Probabil nu va ajunge un produs entry-level, însă pe piața high-end cine va dori să cumpere un monitor CRT de 19" ar putea lua în considerare și varianta LCD de 15", care are o calitate mai bună a imaginii, nu emite radiații, are opțiuni multimedia, ocupă spațiu mai mic. Așadar, monitoarele LCD sunt investiții foarte bune ale Acer, fiind produse de succes.

PC Magazine: Acel "Communications" din titulatura firmei aduce pe piață o surpriză - telefoanele mobile Acer ...

Michael Borze: Exact în ideea aceasta fostul nume Acer Peripherals a fost schimbat în Acer Communications & Multimedia, pentru că perifericelor cu care am început în urmă cu 15 ani li s-au adăugat între timp foarte multe produse din sfera telecomunicațiilor și multimedia. Divizia de comunicații se ocupă, deci, de tehnologii GSM și nu numai, întrucât anul aceasta vom introduce pe piață și produse de networking. În ceea ce privește GSM-urile în România, începusem lansarea pe piață a modelului V 750, dar între timp s-a semnat un contract cu unul dintre marii jucători ai domeniului telefoniei mobile la nivel mondial pentru o cantitate foarte mare - 10 milioane de bucăți - ceea ce nu ne mai permite să producem sub numele Acer, pentru că noi aveam capacitatea de producție estimată la 11 milioane de bucăți, pe baza componentelor pe care le primim, 11 milioane din care 10 merg la un contract OEM. Așadar, nu ne permitem să începem ceva de lungă durată sub numele Acer pentru că nu avem garanția că vom și avea produsele, iar să începem ceva și să nu finalizăm nu are sens. Dar mă gândesc și la o altă variantă de dezvoltare a acestui business, tot ca OEM, pentru potențiali operatori de telefonie mobilă care să cumpere cantități mari de terminale pe care le comercializeze sub numele lor, pentru a nu intra în conflict nici cu celălalt mare partener OEM.

PC Magazine: Ce alte inițiative pregătiți în acest an pentru piața românească?

Michael Borze: Dacă aș reuși să aduc România pe locul 2 în Europa de Est ar fi o bucurie dar și o satisfacție patriotică, să spun așa. Oricum potențialul e mare, iar partenerii pe măsură. Tornado Sistems e cel mai mare partener al nostru în România. Deci avem toate șansele să atingem, să zicem, un nivel de 5 mil.$ în România numai pe periferice, excluzând business-ul nou care poate fi început cu proiectoare, cu LCD-uri, cu imprimante multifuncționale, cu GSM, eventual, și cu networking-ul. Dacă ar merge numai jumătate din cele cinci noi produse s-ar mai putea adăuga încă 5 mil.$.

 


PC Magazine Ro | CD ROM | Redactia | Abonamente | CautareArhive

Copyright © 1999-2002 Agora Media.

[email protected]

LG - LifeŽs Good

www.agora.ro

deltafri

Concurs de Grafica Digitala si Web Design

www.agora.ro

www.agora.ro