Agora
Media
Libraria Byblos



AgoraNews  





PC Magazine Ro  




NET Report   




Ginfo   




agora ON line   





PC Concrete   





Liste de discuţii   




Cartea de oaspeţi   




Mesaje   





Agora   








Clic aici
PC Report - ultimul numar aparut


Comentarii şi interviuri - PC Magazine Romania, Mai  2001

Valeriu Nistor
General Manager
Xerox România

Viitorul îl vedem digital şi color

Dan Şerbănescu

"În momentul de faţă, în internet nu prea există reţete. Cei care se ocupă mai îndeaproape şi sunt consultaţi spun că nu există decât două cuvinte cheie: investeşte şi experimentează."

PC Magazine: Unul dintre principalele obiective strategice anunţate de Xerox îl reprezintă trecerea de la lumea documentelor pe hârtie la cea a documentelor digitale. În ce măsură credeţi că ar fi pregătită România pentru o astfel de tranziţie şi care va fi contribuţia companiei dvs. la succesul unui astfel de proces?

Valeriu Nistor: Cu aproximativ 20 ani în urmă, Xerox şi alte companii au susţinut ideea că în mai puţin de 10 ani o să ajungem la "paperless offices". Anii care au urmat, însă, au contrazis total această ipoteză. În ciuda faptului că tehnologia avansează cu paşi uimitor de rapizi şi apar mereu noi facilităţi la nivel electronic, nevoia oamenilor de a avea documente pe suport hârtie încă este în creştere, cam cu 7-8% pe an la nivel mondial. Ce este caracteristic perioadei actuale este portalul, adică trecerea unui document de pe suport electronic pe suport de hârtie şi invers, transferul uşor al unui document dintr-un mediu în altul. Acesta este un lucru esenţial şi aici Xerox a făcut paşi mari, având în momentul de faţă cea mai avansată tehnologie de transfer pentru mediul de birou. Dispozitivele multifuncţionale pe care noi le numim Document Centre fac cel mai bine acest lucru. De curând, am primit un raport în care Xerox se situează pe poziţia de lider mondial pe piaţa dispozitivelor multifuncţionale, printre care se numără şi această funcţie de portal de transfer de documente.

Ca să nu ne acoperim, totuşi, de hârtii există în momentul de faţă ceea ce se cheamă "soluţii de management al documentelor". Toate firmele din lume au probleme cu gestiunea documentelor şi a informaţiilor pe care acestea le conţin, pentru că volumul, cantitatea acestora creşte mereu. Apoi, se pune problema ca circulaţia informaţiilor între diferite departamente ale unei organizaţii să fie suficient de eficientă şi de productivă. Xerox a încheiat un parteneriat cu firma Lotus (SoftNet, reprezentant pentru România), cu care facem managementul informaţiilor care intră într-o firmă. În momentul de faţă, filozofia noastră este mai echilibrată şi avem soluţii care fac managementul documentelor electronice în aceeaşi măsura în care suntem lideri de piaţă ai echipamentelor digitale care produc documente pe hârtie.

PC Magazine: Care este specificul pieţei româneşti pentru imprimante şi copiatoare şi cum se poziţionează compania Xerox pe această piaţă?

Valeriu Nistor: Există câteva direcţii spre care piaţa se îndreaptă de câţiva ani. Unul este transferul de la analogic la digital. La Xerox transferul este deja complet. Noi am renunţat la dezvoltatea de echipamente analogice de vreo 4-5 ani şi, începând cu a doua jumătate a acestui an, nu vom mai vinde decât produse digitale alb-negru şi color.

Un alt transfer înregistrat pe piaţă şi pe care Xerox îl ia foarte în serios, pe termen mediu şi lung, este acela de la alb-negru la color. Am investit enorm în tehnologia color şi anul acesta suntem pe primul loc la nivel european. Avem în pregătire şi vom lansa în următoarele 24 de luni o nouă tehnologie color, numai de două ori mai scumpă decât cea alb-negru, în comparaţie cu prima tehnologie color, care era de 15 ori mai scumpă. Estimăm că în 4-5 ani nu se va mai tipări decât color.

În ceea ce priveşte ponderea între print şi copy, noi avem nişte soluţii de survey pentru reţele mari, care ne dau şi ponderi şi costuri per print sau copy. Primul asemenea survey l-am făcut la cartierul general al Xerox din Londra şi am constatat că raportul print/copy este de aproximativ 9 la 1. Acest raport este valabil pentru marea majoritate a companiilor în care calculatoarele sunt legate în reţea şi comanda de imprimare se dă de la primul terminal.

Trendul pieţei merge către printul distribuit, printul de reţea în grupuri de lucru mici. Zilele în care existau centre mari de multiplicare încep să apună.

PC Magazine: Viitorul companiilor - şi chiar şi al celor din România - pare să depindă în mod esenţial de adaptarea lor la specificul noilor medii electronice folosite în afaceri şi la internet. Care este oferta Xerox în domeniul e-business?

Valeriu Nistor: Internetul este o unealtă foarte puternică, absolut, este cea mai mare bază de date din lume şi cel mai mare motor de transfer de documente. Combinaţia dintre internet şi producţia de documente este unul din motivele pentru care toată piaţa se îndreaptă către printul distribuit. În loc să tipărească 200 de documente într-un singur loc şi să fie trimise prin poştă, ele se trimit prin internet către 200 de locaţii unde se vor tipări local, în câte un singur exemplar. Aşa cum se observă, producţia de documente dacă există, interesul pentru forma tipărită nu se modifică, dar creşte viteza de transfer a acestora. În momentul acesta, toate dispozitivele noastre multifuncţionale Document Centre au facilitate de imprimare prin internet. De la un terminal aflat aici putem da un print la o imprimantă aflată la New York, dacă ştim adresa de IP a imprimantei respective. Noi aşa lucrăm în cadrul firmei şi primim, atunci când este cazul, prin e-mail, documente pe hârtie. Dacă documentul este electronic, îl transmiţi pe e-mail. Dar, dacă este pe hârtie şi vrei să ajungă pe hârtie dincolo, îl scanezi aici direct în reţea, accesezi imprimanta de acolo, dai print şi în 5 minute documentul care este aici pe hârtie, iese pe hârtie şi dincolo.

Există o strategie generală a corporaţiei faţă de internet. Are loc o reproiectare generală a sitului pe internet şi sunt deja destul de multe aplicaţii care funcţionează, în special B2B, de tipul order fullfilment, electronic ordering. În România, noi avem o aplicaţie de internet cu partenerii noştri, dealeri şi concesionari şi se face electronic ordering prin internet. Este implementată o soluţie prin care noi le-am dat acces la întreaga noastră platformă de baze de date, în ceea ce priveşte consumabile, piese de schimb şi echipamente, conţinând peste 150.000 de repere.

În momentul de faţă, în internet nici nu prea există reţete. Cei care se ocupă mai îndeaproape şi sunt consultaţi spun că nu există decât două cuvinte cheie: investeşte şi experimentează. Toată lumea experimentează şi în fiecare zi apar lucruri noi. Unele sunt profitabile, altele nu. Internetul încă este într-o fază experimentală. Dacă acum doi ani toată lumea era de părere că în viitor totul o să se întâmple prin internet, azi oamenii sunt mai circumspecţi.


PC Magazine Ro | CD ROM | Redactia | Abonamente | CautareArhive

Copyright © 1999-2002 Agora Media.

webmaster@pcmagazine.ro

LG - Life´s Good

www.agora.ro

deltafri

www.agora.ro

www.agora.ro

www.agora.ro