Agora
Media
Libraria Byblos



AgoraNews  





PC Magazine Ro  




NET Report   




Ginfo   




agora ON line   





PC Concrete   





Liste de discuții   




Cartea de oaspeți   




Mesaje   





Agora   








Clic aici
PC Report - ultimul numar aparut


Comentarii și interviuri - PC Magazine Romania, Mai  2001

Valeriu Nistor
General Manager
Xerox România

Viitorul îl vedem digital și color

Dan Șerbănescu

"În momentul de față, în internet nu prea există rețete. Cei care se ocupă mai îndeaproape și sunt consultați spun că nu există decât două cuvinte cheie: investește și experimentează."

PC Magazine: Unul dintre principalele obiective strategice anunțate de Xerox îl reprezintă trecerea de la lumea documentelor pe hârtie la cea a documentelor digitale. În ce măsură credeți că ar fi pregătită România pentru o astfel de tranziție și care va fi contribuția companiei dvs. la succesul unui astfel de proces?

Valeriu Nistor: Cu aproximativ 20 ani în urmă, Xerox și alte companii au susținut ideea că în mai puțin de 10 ani o să ajungem la "paperless offices". Anii care au urmat, însă, au contrazis total această ipoteză. În ciuda faptului că tehnologia avansează cu pași uimitor de rapizi și apar mereu noi facilități la nivel electronic, nevoia oamenilor de a avea documente pe suport hârtie încă este în creștere, cam cu 7-8% pe an la nivel mondial. Ce este caracteristic perioadei actuale este portalul, adică trecerea unui document de pe suport electronic pe suport de hârtie și invers, transferul ușor al unui document dintr-un mediu în altul. Acesta este un lucru esențial și aici Xerox a făcut pași mari, având în momentul de față cea mai avansată tehnologie de transfer pentru mediul de birou. Dispozitivele multifuncționale pe care noi le numim Document Centre fac cel mai bine acest lucru. De curând, am primit un raport în care Xerox se situează pe poziția de lider mondial pe piața dispozitivelor multifuncționale, printre care se numără și această funcție de portal de transfer de documente.

Ca să nu ne acoperim, totuși, de hârtii există în momentul de față ceea ce se cheamă "soluții de management al documentelor". Toate firmele din lume au probleme cu gestiunea documentelor și a informațiilor pe care acestea le conțin, pentru că volumul, cantitatea acestora crește mereu. Apoi, se pune problema ca circulația informațiilor între diferite departamente ale unei organizații să fie suficient de eficientă și de productivă. Xerox a încheiat un parteneriat cu firma Lotus (SoftNet, reprezentant pentru România), cu care facem managementul informațiilor care intră într-o firmă. În momentul de față, filozofia noastră este mai echilibrată și avem soluții care fac managementul documentelor electronice în aceeași măsura în care suntem lideri de piață ai echipamentelor digitale care produc documente pe hârtie.

PC Magazine: Care este specificul pieței românești pentru imprimante și copiatoare și cum se poziționează compania Xerox pe această piață?

Valeriu Nistor: Există câteva direcții spre care piața se îndreaptă de câțiva ani. Unul este transferul de la analogic la digital. La Xerox transferul este deja complet. Noi am renunțat la dezvoltatea de echipamente analogice de vreo 4-5 ani și, începând cu a doua jumătate a acestui an, nu vom mai vinde decât produse digitale alb-negru și color.

Un alt transfer înregistrat pe piață și pe care Xerox îl ia foarte în serios, pe termen mediu și lung, este acela de la alb-negru la color. Am investit enorm în tehnologia color și anul acesta suntem pe primul loc la nivel european. Avem în pregătire și vom lansa în următoarele 24 de luni o nouă tehnologie color, numai de două ori mai scumpă decât cea alb-negru, în comparație cu prima tehnologie color, care era de 15 ori mai scumpă. Estimăm că în 4-5 ani nu se va mai tipări decât color.

În ceea ce privește ponderea între print și copy, noi avem niște soluții de survey pentru rețele mari, care ne dau și ponderi și costuri per print sau copy. Primul asemenea survey l-am făcut la cartierul general al Xerox din Londra și am constatat că raportul print/copy este de aproximativ 9 la 1. Acest raport este valabil pentru marea majoritate a companiilor în care calculatoarele sunt legate în rețea și comanda de imprimare se dă de la primul terminal.

Trendul pieței merge către printul distribuit, printul de rețea în grupuri de lucru mici. Zilele în care existau centre mari de multiplicare încep să apună.

PC Magazine: Viitorul companiilor - și chiar și al celor din România - pare să depindă în mod esențial de adaptarea lor la specificul noilor medii electronice folosite în afaceri și la internet. Care este oferta Xerox în domeniul e-business?

Valeriu Nistor: Internetul este o unealtă foarte puternică, absolut, este cea mai mare bază de date din lume și cel mai mare motor de transfer de documente. Combinația dintre internet și producția de documente este unul din motivele pentru care toată piața se îndreaptă către printul distribuit. În loc să tipărească 200 de documente într-un singur loc și să fie trimise prin poștă, ele se trimit prin internet către 200 de locații unde se vor tipări local, în câte un singur exemplar. Așa cum se observă, producția de documente dacă există, interesul pentru forma tipărită nu se modifică, dar crește viteza de transfer a acestora. În momentul acesta, toate dispozitivele noastre multifuncționale Document Centre au facilitate de imprimare prin internet. De la un terminal aflat aici putem da un print la o imprimantă aflată la New York, dacă știm adresa de IP a imprimantei respective. Noi așa lucrăm în cadrul firmei și primim, atunci când este cazul, prin e-mail, documente pe hârtie. Dacă documentul este electronic, îl transmiți pe e-mail. Dar, dacă este pe hârtie și vrei să ajungă pe hârtie dincolo, îl scanezi aici direct în rețea, accesezi imprimanta de acolo, dai print și în 5 minute documentul care este aici pe hârtie, iese pe hârtie și dincolo.

Există o strategie generală a corporației față de internet. Are loc o reproiectare generală a sitului pe internet și sunt deja destul de multe aplicații care funcționează, în special B2B, de tipul order fullfilment, electronic ordering. În România, noi avem o aplicație de internet cu partenerii noștri, dealeri și concesionari și se face electronic ordering prin internet. Este implementată o soluție prin care noi le-am dat acces la întreaga noastră platformă de baze de date, în ceea ce privește consumabile, piese de schimb și echipamente, conținând peste 150.000 de repere.

În momentul de față, în internet nici nu prea există rețete. Cei care se ocupă mai îndeaproape și sunt consultați spun că nu există decât două cuvinte cheie: investește și experimentează. Toată lumea experimentează și în fiecare zi apar lucruri noi. Unele sunt profitabile, altele nu. Internetul încă este într-o fază experimentală. Dacă acum doi ani toată lumea era de părere că în viitor totul o să se întâmple prin internet, azi oamenii sunt mai circumspecți.


PC Magazine Ro | CD ROM | Redactia | Abonamente | CautareArhive

Copyright © 1999-2002 Agora Media.

[email protected]

LG - LifeŽs Good

www.agora.ro

deltafri

www.agora.ro

www.agora.ro

www.agora.ro