Timpul Liber- PC Magazine Romania, Aprilie 2001
BIBLIOTECA
IT
Java, o
introducere în ştiinţa calculatoarelor şi a programării
Aflată la a doua ediţie, cartea este concepută ca un manual de iniţiere în
programare şi în ştiinţa calculatoarelor, acesta putând fi folosit atât pentru
cursurile semestriale cât şi pentru cele de an.
Toate limbajele de programare sunt diferite, iar diferenţele - chiar dacă aparent
minore - sunt destul de complexe pentru a genera probleme. Dacă aţi mai lucrat
în C sau C++, trecerea la Java nu va fi foarte simplă. Chiar dacă la prima vedere
seamănă cu C++, limbajul Java este foarte diferit.
Autorul, Walter Savitch, realizează o introducere concisă în Java, care cuprinde
toate facilităţile cheie ale limbajului, structurate într-un format flexibil
ce permite abordarea subiectelor în ordinea preferată. Pentru a profita de plin
de această carte, trebuie să aveţi instalată în calculator o versiune Java,
pentru a putea testa exemplele şi tehnicile prezentate în carte. Se recomandă
Java 2, aceasta fiind ultima versiune lansată de Sun.
Noua ediţie Java, o introducere în ştiinţa calculatoarelor şi a programării
se bazează în special pe programarea orientată pe obiect, tehnici de testare
şi depanare, program style, moşteniri şi excepţii. De asemenea, cartea acoperă
în întregime bibliotecile Swing având incluse chiar şi tablouri şi structuri
de date.
CD-ul care însoţeşte cartea include o versiune a programului JBuilder 3.5 Foundation,
un mediu de dezvoltare Java complet integrat realizat de Inprise/Borland. JBuilder
include în plus faţă de Java un editor şi alte facilităţi care permit scrierea
şi rularea programelor Java.
Java, An Introduction in Computer Science&Programming, Second Edition,
Walter Savitch, Editura Prentice Hall, 1049 pagini, CD-ROM inclus, ISBN 0-13-031697-0.
În România, prin Byblos SRL,
Preţ: 82$
LightWave
6.5 Magic
Lightwave a devenit unul dintre cele mai cunoscute standarde industriale pentru
aplicaţii 3D. Peste jumătate din efectele pe care le vedeţi la televizor sunt
create în Lightwave 3D, realizat de NewTek Inc. Cunoscut pentru puternicul său
motor de modelare, interfaţa uşor de folosit şi facilităţile avansate de randare,
Lightwave 3D oferă cea mai înaltă performanţă la cel mai bun preţ.
LightWave 6.5 Magic acoperă o parte din cele mai comune efecte, cum ar fi crearea
focului, apei sau fumului. Autorii au realizat această carte, presupunând că
cititorii cunosc interfaţa şi modul de lucru al programului, fiind familiarizaţi
cu domenii ca Graph Editor şi KeyFraming. Lucrarea nu intră în descrierea unor
detalii ca butoane şi tehnici. Ea este realizată ca o carte de bucate plină
de reţete pentru efecte care se pot randa şi instala rapid. Cartea este realizată
într-un stil unic. Dacă o răsfoiţi puteţi observa că are un aspect interesant.
În partea stângă a paginii există instrucţiuni, care vă ajută pas cu pas în
realizarea proiectului, însoţite de explicaţii succinte dar foarte utile. Textul
adiţional conţine exact procesul pe care trebuie să-l realizaţi. În cele mai
multe cazuri, acest text este urmat de un paragraf cu informaţii contextuale
corespunzătoare.
În partea dreaptă a paginii se află capturi de ecran cu paşii pe care trebuie
să-i urmaţi. Şi acestea sunt însoţite de explicaţii şi tehnici de personalizare.
Fiecare proiect "Magic" este conceput pentru a putea fi puternic personalizat.
De aceea, autorii oferă o mulţime de trucuri şi de exemple concepute astfel
încât să vă arate cum puteţi folosi cât mai bine tehnicile prezentate în proiectele
personale.
CD-ul ataşat include toate fişierele proiect de care aveţi nevoie pentru a vă
completa exerciţiile. De asemenea, găsiţi exemple randate pentru mai multe efecte,
existând în acest fel posibilitatea de a şti oricând exact ceea ce creaţi.
LightWave 6.5 MAGIC, Dan Ablan, Julian Kain, Graham McKenna, Stuart Penn, Phil
South, GaryWhitley, Editura New Riders, ISBN 0-7357-0996-3.
În România, prin Byblos SRL,
Preţ: 54$
Metapattern,
un nou tip de analiză
Metapattern reprezintă o nouă abordare a conceptului de modelare a informaţiei
într-o nouă formă, potrivită pentru contextul în care ea poate deveni utilă.
Aceasta este o tehnică de analiză şi transformare a meta-informaţiei, accentuând
posibilitatea de refolosire. Cu metapattern, analiza este văzută ca o activitate
critică şi are propriile drepturi în dezvoltarea unui sistem informaţional.
Metapattern nu este un instrument de proiectare pe calculator ci unul de analiză.
Cartea lui Pieter Wisse, Metapattern: Context and Time in Information Models,
prezintă această tehnologie folosind explicaţii clare, exemple practice şi ilustraţii
numeroase. Cartea prezintă conceptele fundamentale ale metapatternului privind
contextul şi intextul, împreună cu tipul informaţiei, timpul şi spaţiul unde
aceasta este sau va fi folosită, precum şi modalitatea în care aceasta este
transformată. Autorul, de fapt chiar inventatorul acestei tehnologii, arată
cum din recunoaşterea unor contexte multiple rezultă transformarea informaţiei
în funcţie de scopul propus şi de componentele încorporate.
Un studiu de caz amplu inclus în carte demonstrează modul în care folosirea
tehnicii denumite generic metapattern poate fi aplicată într-un sistem financiar
contabil sau în alte aplicaţii din "lumea reală".
Pentru a-i ajuta pe cititori să se familiarizeze cu aceste concepte, cartea
compară acest nou concept de gestiune a informaţiei cu analiza orientată pe
obiect, oferind alternative metapattern ce ilustrează capacităţile extinse ale
acestei tehnologii de furnizare a unor soluţii orientate spre context. În plus,
Wisse abordează principalele tipare de proiectare folosite în modelele de date,
analiză şi urmărire a evoluţiei unei afaceri şi arată modul în care metapattern
furnizează un cadrul de referinţă pentru înţelegerea şi acomodarea cu aceste
tipare.
Metapattern: Context and Time in Information Models, Pieter Wisse, Editura Addison-Wesley,
296 pagini, ISBN 0-201-70457-9.
În România, prin Byblos SRL;
Preţ: 48$
|