Agora
Media
Libraria Byblos



AgoraNews  





PC Magazine Ro  




NET Report   




Ginfo   




agora ON line   





PC Concrete   





Liste de discuţii   




Cartea de oaspeţi   




Mesaje   





Agora   








Clic aici
PC Report - ultimul numar aparut


Timpul Liber- PC Magazine Romania, Aprilie  2001

BIBLIOTECA IT

Java, o introducere în ştiinţa calculatoarelor şi a programării

Aflată la a doua ediţie, cartea este concepută ca un manual de iniţiere în programare şi în ştiinţa calculatoarelor, acesta putând fi folosit atât pentru cursurile semestriale cât şi pentru cele de an.

Toate limbajele de programare sunt diferite, iar diferenţele - chiar dacă aparent minore - sunt destul de complexe pentru a genera probleme. Dacă aţi mai lucrat în C sau C++, trecerea la Java nu va fi foarte simplă. Chiar dacă la prima vedere seamănă cu C++, limbajul Java este foarte diferit.

Autorul, Walter Savitch, realizează o introducere concisă în Java, care cuprinde toate facilităţile cheie ale limbajului, structurate într-un format flexibil ce permite abordarea subiectelor în ordinea preferată. Pentru a profita de plin de această carte, trebuie să aveţi instalată în calculator o versiune Java, pentru a putea testa exemplele şi tehnicile prezentate în carte. Se recomandă Java 2, aceasta fiind ultima versiune lansată de Sun.

Noua ediţie Java, o introducere în ştiinţa calculatoarelor şi a programării se bazează în special pe programarea orientată pe obiect, tehnici de testare şi depanare, program style, moşteniri şi excepţii. De asemenea, cartea acoperă în întregime bibliotecile Swing având incluse chiar şi tablouri şi structuri de date.

CD-ul care însoţeşte cartea include o versiune a programului JBuilder 3.5 Foundation, un mediu de dezvoltare Java complet integrat realizat de Inprise/Borland. JBuilder include în plus faţă de Java un editor şi alte facilităţi care permit scrierea şi rularea programelor Java.

Java, An Introduction in Computer Science&Programming, Second Edition, Walter Savitch, Editura Prentice Hall, 1049 pagini, CD-ROM inclus, ISBN 0-13-031697-0.
În România, prin Byblos SRL,
Preţ: 82$

 

LightWave 6.5 Magic

Lightwave a devenit unul dintre cele mai cunoscute standarde industriale pentru aplicaţii 3D. Peste jumătate din efectele pe care le vedeţi la televizor sunt create în Lightwave 3D, realizat de NewTek Inc. Cunoscut pentru puternicul său motor de modelare, interfaţa uşor de folosit şi facilităţile avansate de randare, Lightwave 3D oferă cea mai înaltă performanţă la cel mai bun preţ.

LightWave 6.5 Magic acoperă o parte din cele mai comune efecte, cum ar fi crearea focului, apei sau fumului. Autorii au realizat această carte, presupunând că cititorii cunosc interfaţa şi modul de lucru al programului, fiind familiarizaţi cu domenii ca Graph Editor şi KeyFraming. Lucrarea nu intră în descrierea unor detalii ca butoane şi tehnici. Ea este realizată ca o carte de bucate plină de reţete pentru efecte care se pot randa şi instala rapid. Cartea este realizată într-un stil unic. Dacă o răsfoiţi puteţi observa că are un aspect interesant. În partea stângă a paginii există instrucţiuni, care vă ajută pas cu pas în realizarea proiectului, însoţite de explicaţii succinte dar foarte utile. Textul adiţional conţine exact procesul pe care trebuie să-l realizaţi. În cele mai multe cazuri, acest text este urmat de un paragraf cu informaţii contextuale corespunzătoare.

În partea dreaptă a paginii se află capturi de ecran cu paşii pe care trebuie să-i urmaţi. Şi acestea sunt însoţite de explicaţii şi tehnici de personalizare. Fiecare proiect "Magic" este conceput pentru a putea fi puternic personalizat. De aceea, autorii oferă o mulţime de trucuri şi de exemple concepute astfel încât să vă arate cum puteţi folosi cât mai bine tehnicile prezentate în proiectele personale.
CD-ul ataşat include toate fişierele proiect de care aveţi nevoie pentru a vă completa exerciţiile. De asemenea, găsiţi exemple randate pentru mai multe efecte, existând în acest fel posibilitatea de a şti oricând exact ceea ce creaţi.

LightWave 6.5 MAGIC, Dan Ablan, Julian Kain, Graham McKenna, Stuart Penn, Phil South, GaryWhitley, Editura New Riders, ISBN 0-7357-0996-3.
În România, prin Byblos SRL,
Preţ: 54$

Metapattern, un nou tip de analiză
Metapattern reprezintă o nouă abordare a conceptului de modelare a informaţiei într-o nouă formă, potrivită pentru contextul în care ea poate deveni utilă. Aceasta este o tehnică de analiză şi transformare a meta-informaţiei, accentuând posibilitatea de refolosire. Cu metapattern, analiza este văzută ca o activitate critică şi are propriile drepturi în dezvoltarea unui sistem informaţional. Metapattern nu este un instrument de proiectare pe calculator ci unul de analiză.

Cartea lui Pieter Wisse, Metapattern: Context and Time in Information Models, prezintă această tehnologie folosind explicaţii clare, exemple practice şi ilustraţii numeroase. Cartea prezintă conceptele fundamentale ale metapatternului privind contextul şi intextul, împreună cu tipul informaţiei, timpul şi spaţiul unde aceasta este sau va fi folosită, precum şi modalitatea în care aceasta este transformată. Autorul, de fapt chiar inventatorul acestei tehnologii, arată cum din recunoaşterea unor contexte multiple rezultă transformarea informaţiei în funcţie de scopul propus şi de componentele încorporate.

Un studiu de caz amplu inclus în carte demonstrează modul în care folosirea tehnicii denumite generic metapattern poate fi aplicată într-un sistem financiar contabil sau în alte aplicaţii din "lumea reală".

Pentru a-i ajuta pe cititori să se familiarizeze cu aceste concepte, cartea compară acest nou concept de gestiune a informaţiei cu analiza orientată pe obiect, oferind alternative metapattern ce ilustrează capacităţile extinse ale acestei tehnologii de furnizare a unor soluţii orientate spre context. În plus, Wisse abordează principalele tipare de proiectare folosite în modelele de date, analiză şi urmărire a evoluţiei unei afaceri şi arată modul în care metapattern furnizează un cadrul de referinţă pentru înţelegerea şi acomodarea cu aceste tipare.

Metapattern: Context and Time in Information Models, Pieter Wisse, Editura Addison-Wesley, 296 pagini, ISBN 0-201-70457-9.
În România, prin Byblos SRL;
Preţ: 48$


PC Magazine Ro | CD ROM | Redactia | Abonamente | CautareArhive

Copyright © 1999-2002 Agora Media.

webmaster@pcmagazine.ro

Concurs de Grafica Digitala si Web Design

BitDefender + Abonament PC Magazine

Concurs de fizica pe Web

www.agora.ro

www.agora.ro

www.agora.ro