Agora
Media
Libraria Byblos



AgoraNews  





PC Magazine Ro  




NET Report   




Ginfo   




agora ON line   





PC Concrete   





Liste de discuții   




Cartea de oaspeți   




Mesaje   





Agora   








Clic aici
PC Report - ultimul numar aparut


Timpul Liber- PC Magazine Romania, Aprilie  2001

BIBLIOTECA IT

Java, o introducere în știința calculatoarelor și a programării

Aflată la a doua ediție, cartea este concepută ca un manual de inițiere în programare și în știința calculatoarelor, acesta putând fi folosit atât pentru cursurile semestriale cât și pentru cele de an.

Toate limbajele de programare sunt diferite, iar diferențele - chiar dacă aparent minore - sunt destul de complexe pentru a genera probleme. Dacă ați mai lucrat în C sau C++, trecerea la Java nu va fi foarte simplă. Chiar dacă la prima vedere seamănă cu C++, limbajul Java este foarte diferit.

Autorul, Walter Savitch, realizează o introducere concisă în Java, care cuprinde toate facilitățile cheie ale limbajului, structurate într-un format flexibil ce permite abordarea subiectelor în ordinea preferată. Pentru a profita de plin de această carte, trebuie să aveți instalată în calculator o versiune Java, pentru a putea testa exemplele și tehnicile prezentate în carte. Se recomandă Java 2, aceasta fiind ultima versiune lansată de Sun.

Noua ediție Java, o introducere în știința calculatoarelor și a programării se bazează în special pe programarea orientată pe obiect, tehnici de testare și depanare, program style, moșteniri și excepții. De asemenea, cartea acoperă în întregime bibliotecile Swing având incluse chiar și tablouri și structuri de date.

CD-ul care însoțește cartea include o versiune a programului JBuilder 3.5 Foundation, un mediu de dezvoltare Java complet integrat realizat de Inprise/Borland. JBuilder include în plus față de Java un editor și alte facilități care permit scrierea și rularea programelor Java.

Java, An Introduction in Computer Science&Programming, Second Edition, Walter Savitch, Editura Prentice Hall, 1049 pagini, CD-ROM inclus, ISBN 0-13-031697-0.
În România, prin Byblos SRL,
Preț: 82$

 

LightWave 6.5 Magic

Lightwave a devenit unul dintre cele mai cunoscute standarde industriale pentru aplicații 3D. Peste jumătate din efectele pe care le vedeți la televizor sunt create în Lightwave 3D, realizat de NewTek Inc. Cunoscut pentru puternicul său motor de modelare, interfața ușor de folosit și facilitățile avansate de randare, Lightwave 3D oferă cea mai înaltă performanță la cel mai bun preț.

LightWave 6.5 Magic acoperă o parte din cele mai comune efecte, cum ar fi crearea focului, apei sau fumului. Autorii au realizat această carte, presupunând că cititorii cunosc interfața și modul de lucru al programului, fiind familiarizați cu domenii ca Graph Editor și KeyFraming. Lucrarea nu intră în descrierea unor detalii ca butoane și tehnici. Ea este realizată ca o carte de bucate plină de rețete pentru efecte care se pot randa și instala rapid. Cartea este realizată într-un stil unic. Dacă o răsfoiți puteți observa că are un aspect interesant. În partea stângă a paginii există instrucțiuni, care vă ajută pas cu pas în realizarea proiectului, însoțite de explicații succinte dar foarte utile. Textul adițional conține exact procesul pe care trebuie să-l realizați. În cele mai multe cazuri, acest text este urmat de un paragraf cu informații contextuale corespunzătoare.

În partea dreaptă a paginii se află capturi de ecran cu pașii pe care trebuie să-i urmați. Și acestea sunt însoțite de explicații și tehnici de personalizare. Fiecare proiect "Magic" este conceput pentru a putea fi puternic personalizat. De aceea, autorii oferă o mulțime de trucuri și de exemple concepute astfel încât să vă arate cum puteți folosi cât mai bine tehnicile prezentate în proiectele personale.
CD-ul atașat include toate fișierele proiect de care aveți nevoie pentru a vă completa exercițiile. De asemenea, găsiți exemple randate pentru mai multe efecte, existând în acest fel posibilitatea de a ști oricând exact ceea ce creați.

LightWave 6.5 MAGIC, Dan Ablan, Julian Kain, Graham McKenna, Stuart Penn, Phil South, GaryWhitley, Editura New Riders, ISBN 0-7357-0996-3.
În România, prin Byblos SRL,
Preț: 54$

Metapattern, un nou tip de analiză
Metapattern reprezintă o nouă abordare a conceptului de modelare a informației într-o nouă formă, potrivită pentru contextul în care ea poate deveni utilă. Aceasta este o tehnică de analiză și transformare a meta-informației, accentuând posibilitatea de refolosire. Cu metapattern, analiza este văzută ca o activitate critică și are propriile drepturi în dezvoltarea unui sistem informațional. Metapattern nu este un instrument de proiectare pe calculator ci unul de analiză.

Cartea lui Pieter Wisse, Metapattern: Context and Time in Information Models, prezintă această tehnologie folosind explicații clare, exemple practice și ilustrații numeroase. Cartea prezintă conceptele fundamentale ale metapatternului privind contextul și intextul, împreună cu tipul informației, timpul și spațiul unde aceasta este sau va fi folosită, precum și modalitatea în care aceasta este transformată. Autorul, de fapt chiar inventatorul acestei tehnologii, arată cum din recunoașterea unor contexte multiple rezultă transformarea informației în funcție de scopul propus și de componentele încorporate.

Un studiu de caz amplu inclus în carte demonstrează modul în care folosirea tehnicii denumite generic metapattern poate fi aplicată într-un sistem financiar contabil sau în alte aplicații din "lumea reală".

Pentru a-i ajuta pe cititori să se familiarizeze cu aceste concepte, cartea compară acest nou concept de gestiune a informației cu analiza orientată pe obiect, oferind alternative metapattern ce ilustrează capacitățile extinse ale acestei tehnologii de furnizare a unor soluții orientate spre context. În plus, Wisse abordează principalele tipare de proiectare folosite în modelele de date, analiză și urmărire a evoluției unei afaceri și arată modul în care metapattern furnizează un cadrul de referință pentru înțelegerea și acomodarea cu aceste tipare.

Metapattern: Context and Time in Information Models, Pieter Wisse, Editura Addison-Wesley, 296 pagini, ISBN 0-201-70457-9.
În România, prin Byblos SRL;
Preț: 48$


PC Magazine Ro | CD ROM | Redactia | Abonamente | CautareArhive

Copyright © 1999-2002 Agora Media.

[email protected]

Concurs de Grafica Digitala si Web Design

BitDefender + Abonament PC Magazine

Concurs de fizica pe Web

www.agora.ro

www.agora.ro

www.agora.ro