Timpul Liber- PC Magazine Romania, Aprilie 2001
BIBLIOTECA
IT
Java, o
introducere în știința calculatoarelor și a programării
Aflată la a doua ediție, cartea este concepută ca un manual de inițiere în
programare și în știința calculatoarelor, acesta putând fi folosit atât pentru
cursurile semestriale cât și pentru cele de an.
Toate limbajele de programare sunt diferite, iar diferențele - chiar dacă aparent
minore - sunt destul de complexe pentru a genera probleme. Dacă ați mai lucrat
în C sau C++, trecerea la Java nu va fi foarte simplă. Chiar dacă la prima vedere
seamănă cu C++, limbajul Java este foarte diferit.
Autorul, Walter Savitch, realizează o introducere concisă în Java, care cuprinde
toate facilitățile cheie ale limbajului, structurate într-un format flexibil
ce permite abordarea subiectelor în ordinea preferată. Pentru a profita de plin
de această carte, trebuie să aveți instalată în calculator o versiune Java,
pentru a putea testa exemplele și tehnicile prezentate în carte. Se recomandă
Java 2, aceasta fiind ultima versiune lansată de Sun.
Noua ediție Java, o introducere în știința calculatoarelor și a programării
se bazează în special pe programarea orientată pe obiect, tehnici de testare
și depanare, program style, moșteniri și excepții. De asemenea, cartea acoperă
în întregime bibliotecile Swing având incluse chiar și tablouri și structuri
de date.
CD-ul care însoțește cartea include o versiune a programului JBuilder 3.5 Foundation,
un mediu de dezvoltare Java complet integrat realizat de Inprise/Borland. JBuilder
include în plus față de Java un editor și alte facilități care permit scrierea
și rularea programelor Java.
Java, An Introduction in Computer Science&Programming, Second Edition,
Walter Savitch, Editura Prentice Hall, 1049 pagini, CD-ROM inclus, ISBN 0-13-031697-0.
În România, prin Byblos SRL,
Preț: 82$
LightWave
6.5 Magic
Lightwave a devenit unul dintre cele mai cunoscute standarde industriale pentru
aplicații 3D. Peste jumătate din efectele pe care le vedeți la televizor sunt
create în Lightwave 3D, realizat de NewTek Inc. Cunoscut pentru puternicul său
motor de modelare, interfața ușor de folosit și facilitățile avansate de randare,
Lightwave 3D oferă cea mai înaltă performanță la cel mai bun preț.
LightWave 6.5 Magic acoperă o parte din cele mai comune efecte, cum ar fi crearea
focului, apei sau fumului. Autorii au realizat această carte, presupunând că
cititorii cunosc interfața și modul de lucru al programului, fiind familiarizați
cu domenii ca Graph Editor și KeyFraming. Lucrarea nu intră în descrierea unor
detalii ca butoane și tehnici. Ea este realizată ca o carte de bucate plină
de rețete pentru efecte care se pot randa și instala rapid. Cartea este realizată
într-un stil unic. Dacă o răsfoiți puteți observa că are un aspect interesant.
În partea stângă a paginii există instrucțiuni, care vă ajută pas cu pas în
realizarea proiectului, însoțite de explicații succinte dar foarte utile. Textul
adițional conține exact procesul pe care trebuie să-l realizați. În cele mai
multe cazuri, acest text este urmat de un paragraf cu informații contextuale
corespunzătoare.
În partea dreaptă a paginii se află capturi de ecran cu pașii pe care trebuie
să-i urmați. Și acestea sunt însoțite de explicații și tehnici de personalizare.
Fiecare proiect "Magic" este conceput pentru a putea fi puternic personalizat.
De aceea, autorii oferă o mulțime de trucuri și de exemple concepute astfel
încât să vă arate cum puteți folosi cât mai bine tehnicile prezentate în proiectele
personale.
CD-ul atașat include toate fișierele proiect de care aveți nevoie pentru a vă
completa exercițiile. De asemenea, găsiți exemple randate pentru mai multe efecte,
existând în acest fel posibilitatea de a ști oricând exact ceea ce creați.
LightWave 6.5 MAGIC, Dan Ablan, Julian Kain, Graham McKenna, Stuart Penn, Phil
South, GaryWhitley, Editura New Riders, ISBN 0-7357-0996-3.
În România, prin Byblos SRL,
Preț: 54$
Metapattern,
un nou tip de analiză
Metapattern reprezintă o nouă abordare a conceptului de modelare a informației
într-o nouă formă, potrivită pentru contextul în care ea poate deveni utilă.
Aceasta este o tehnică de analiză și transformare a meta-informației, accentuând
posibilitatea de refolosire. Cu metapattern, analiza este văzută ca o activitate
critică și are propriile drepturi în dezvoltarea unui sistem informațional.
Metapattern nu este un instrument de proiectare pe calculator ci unul de analiză.
Cartea lui Pieter Wisse, Metapattern: Context and Time in Information Models,
prezintă această tehnologie folosind explicații clare, exemple practice și ilustrații
numeroase. Cartea prezintă conceptele fundamentale ale metapatternului privind
contextul și intextul, împreună cu tipul informației, timpul și spațiul unde
aceasta este sau va fi folosită, precum și modalitatea în care aceasta este
transformată. Autorul, de fapt chiar inventatorul acestei tehnologii, arată
cum din recunoașterea unor contexte multiple rezultă transformarea informației
în funcție de scopul propus și de componentele încorporate.
Un studiu de caz amplu inclus în carte demonstrează modul în care folosirea
tehnicii denumite generic metapattern poate fi aplicată într-un sistem financiar
contabil sau în alte aplicații din "lumea reală".
Pentru a-i ajuta pe cititori să se familiarizeze cu aceste concepte, cartea
compară acest nou concept de gestiune a informației cu analiza orientată pe
obiect, oferind alternative metapattern ce ilustrează capacitățile extinse ale
acestei tehnologii de furnizare a unor soluții orientate spre context. În plus,
Wisse abordează principalele tipare de proiectare folosite în modelele de date,
analiză și urmărire a evoluției unei afaceri și arată modul în care metapattern
furnizează un cadrul de referință pentru înțelegerea și acomodarea cu aceste
tipare.
Metapattern: Context and Time in Information Models, Pieter Wisse, Editura Addison-Wesley,
296 pagini, ISBN 0-201-70457-9.
În România, prin Byblos SRL;
Preț: 48$
|