Agora
Media
Libraria Byblos



AgoraNews  





PC Magazine Ro  




NET Report   




Ginfo   




agora ON line   





PC Concrete   





Liste de discuţii   




Cartea de oaspeţi   




Mesaje   





Agora   








Clic aici
PC Report - ultimul numar aparut


Internet Business - PC Magazine Romania, Aprilie  2001
Strategiile tehnologice în acţiune

Accente

Fraudă, fraudă, dar s-o ştim şi noi

Peste 62% din 100 de organizaţii cu activitate în domeniul vânzărilor cu amănuntul, telecomunicaţiilor, finanţelor şi în sectorul public nu au adoptat măsuri împotriva eventualelor fraude pe internet, relevă rezultatele unui studiu pe care SAS Institute l-a comandat recent institutului Ipsos -RSL.

Potrivit sondajului, 84% din firmele chestionate cred că internetul nu este sigur, cu toate că 72% din aceste organizaţii afirmă că vor continua să investească în e-business, întrucât beneficiile pentru companii sunt mai mari decât potenţialele probleme pe care le-ar putea ridica fraudele.

Studiul indică, de asemenea, şi o oarecare apatie în legătură cu acest subiect. O cincime dintre directorii responsabili cu prevenirea fraudelor din Marea Britanie sunt de părere că subiectul nu este tratat cu atenţie la nivelul consiliilor de administraţie, în timp ce 34% cred că fraudele au doar un impact limitat. Totuşi, 4 din 5 persoane chestionate s-au declarat îngrijorate de ameninţarea unor fraude comise de alte companii sau chiar de parteneri, 92% se tem de fraudele venite din partea clienţilor sau a publicului, iar 90% stau cu ochii pe proprii angajaţi.

Dintre cei supuşi studiului, 51% au răspuns că investiţiile în noi tehnologii reprezintă singura soluţie. Totuşi, 77% dintre cei ce au implementat deja unele măsuri anti-fraudă le consideră suficiente şi doar 36% intenţionează să adopte noi măsuri în decurs de un an.

Fraudele pot fi extrem de dificil de detectat, mai ales dacă sunt comise de cineva din interior, care cunoaşte bine sistemele companiei. Dificultatea creşte odată cu dimensiunile şi complexitatea firmei, dar şi cu gradul de folosire a internetului.

Potrivit lui Dan Golding, director responsabil cu prevenirea fraudelor la Lloyds TSB, "Identificarea fraudelor seamănă oarecum cu a căuta acul în carul cu fân. Cum ratele de creştere ale fraudelor cu cărţi de credit din unele domenii, cum sunt tranzacţiile în absenţa cardului, au atins nivelul de aproape 180%, situaţia nu mai poate continua". Compania sa crede că soluţia optimă ar fi folosirea unor tehnici sofisticate de data mining în paralel cu sistemele predictive deja existente. Până în prezent, folosind SAS Enterprise Miner, Lloyds TSB a identificat şi prevenit fraude de peste 2 mil.Ł anual. - D.Ş.

Detalii la: www.sas.com


PC Magazine Ro | CD ROM | Redactia | Abonamente | CautareArhive

Copyright © 1999-2002 Agora Media.

webmaster@pcmagazine.ro

Concurs de Grafica Digitala si Web Design

BitDefender + Abonament PC Magazine

Concurs de fizica pe Web

www.agora.ro

www.agora.ro

www.agora.ro