Agora
Media
Libraria Byblos



AgoraNews  





PC Magazine Ro  




NET Report   




Ginfo   




agora ON line   





PC Concrete   





Liste de discuții   




Cartea de oaspeți   




Mesaje   





Agora   








Clic aici
PC Report - ultimul numar aparut


Internet Business - PC Magazine Romania, Aprilie  2001
Strategiile tehnologice în acțiune

Accente

Fraudă, fraudă, dar s-o știm și noi

Peste 62% din 100 de organizații cu activitate în domeniul vânzărilor cu amănuntul, telecomunicațiilor, finanțelor și în sectorul public nu au adoptat măsuri împotriva eventualelor fraude pe internet, relevă rezultatele unui studiu pe care SAS Institute l-a comandat recent institutului Ipsos -RSL.

Potrivit sondajului, 84% din firmele chestionate cred că internetul nu este sigur, cu toate că 72% din aceste organizații afirmă că vor continua să investească în e-business, întrucât beneficiile pentru companii sunt mai mari decât potențialele probleme pe care le-ar putea ridica fraudele.

Studiul indică, de asemenea, și o oarecare apatie în legătură cu acest subiect. O cincime dintre directorii responsabili cu prevenirea fraudelor din Marea Britanie sunt de părere că subiectul nu este tratat cu atenție la nivelul consiliilor de administrație, în timp ce 34% cred că fraudele au doar un impact limitat. Totuși, 4 din 5 persoane chestionate s-au declarat îngrijorate de amenințarea unor fraude comise de alte companii sau chiar de parteneri, 92% se tem de fraudele venite din partea clienților sau a publicului, iar 90% stau cu ochii pe proprii angajați.

Dintre cei supuși studiului, 51% au răspuns că investițiile în noi tehnologii reprezintă singura soluție. Totuși, 77% dintre cei ce au implementat deja unele măsuri anti-fraudă le consideră suficiente și doar 36% intenționează să adopte noi măsuri în decurs de un an.

Fraudele pot fi extrem de dificil de detectat, mai ales dacă sunt comise de cineva din interior, care cunoaște bine sistemele companiei. Dificultatea crește odată cu dimensiunile și complexitatea firmei, dar și cu gradul de folosire a internetului.

Potrivit lui Dan Golding, director responsabil cu prevenirea fraudelor la Lloyds TSB, "Identificarea fraudelor seamănă oarecum cu a căuta acul în carul cu fân. Cum ratele de creștere ale fraudelor cu cărți de credit din unele domenii, cum sunt tranzacțiile în absența cardului, au atins nivelul de aproape 180%, situația nu mai poate continua". Compania sa crede că soluția optimă ar fi folosirea unor tehnici sofisticate de data mining în paralel cu sistemele predictive deja existente. Până în prezent, folosind SAS Enterprise Miner, Lloyds TSB a identificat și prevenit fraude de peste 2 mil.Ł anual. - D.Ș.

Detalii la: www.sas.com


PC Magazine Ro | CD ROM | Redactia | Abonamente | CautareArhive

Copyright © 1999-2002 Agora Media.

[email protected]

Concurs de Grafica Digitala si Web Design

BitDefender + Abonament PC Magazine

Concurs de fizica pe Web

www.agora.ro

www.agora.ro

www.agora.ro