Internet
Business - PC Magazine Romania, Aprilie 2001
Strategiile tehnologice în acțiune
Accente
Fraudă, fraudă, dar s-o știm și noi
Peste 62% din 100 de organizații cu activitate în domeniul vânzărilor cu amănuntul,
telecomunicațiilor, finanțelor și în sectorul public nu au adoptat măsuri împotriva
eventualelor fraude pe internet, relevă rezultatele unui studiu pe care SAS
Institute l-a comandat recent institutului Ipsos -RSL.
Potrivit sondajului, 84% din firmele chestionate cred că internetul nu este
sigur, cu toate că 72% din aceste organizații afirmă că vor continua să investească
în e-business, întrucât beneficiile pentru companii sunt mai mari decât potențialele
probleme pe care le-ar putea ridica fraudele.
Studiul indică, de asemenea, și o oarecare apatie în legătură cu acest subiect.
O cincime dintre directorii responsabili cu prevenirea fraudelor din Marea Britanie
sunt de părere că subiectul nu este tratat cu atenție la nivelul consiliilor
de administrație, în timp ce 34% cred că fraudele au doar un impact limitat.
Totuși, 4 din 5 persoane chestionate s-au declarat îngrijorate de amenințarea
unor fraude comise de alte companii sau chiar de parteneri, 92% se tem de fraudele
venite din partea clienților sau a publicului, iar 90% stau cu ochii pe proprii
angajați.
Dintre cei supuși studiului, 51% au răspuns că investițiile în noi tehnologii
reprezintă singura soluție. Totuși, 77% dintre cei ce au implementat deja unele
măsuri anti-fraudă le consideră suficiente și doar 36% intenționează să adopte
noi măsuri în decurs de un an.
Fraudele pot fi extrem de dificil de detectat, mai ales dacă sunt comise de
cineva din interior, care cunoaște bine sistemele companiei. Dificultatea crește
odată cu dimensiunile și complexitatea firmei, dar și cu gradul de folosire
a internetului.
Potrivit lui Dan Golding, director responsabil cu prevenirea fraudelor la Lloyds
TSB, "Identificarea fraudelor seamănă oarecum cu a căuta acul în carul cu fân.
Cum ratele de creștere ale fraudelor cu cărți de credit din unele domenii, cum
sunt tranzacțiile în absența cardului, au atins nivelul de aproape 180%, situația
nu mai poate continua". Compania sa crede că soluția optimă ar fi folosirea
unor tehnici sofisticate de data mining în paralel cu sistemele predictive deja
existente. Până în prezent, folosind SAS Enterprise Miner, Lloyds TSB a identificat
și prevenit fraude de peste 2 mil.Ł anual. - D.Ș.
Detalii la: www.sas.com
|