Internet
Business - PC Magazine Romania, Aprilie 2001
Strategiile tehnologice în acţiune
Accente
Fraudă, fraudă, dar s-o ştim şi noi
Peste 62% din 100 de organizaţii cu activitate în domeniul vânzărilor cu amănuntul,
telecomunicaţiilor, finanţelor şi în sectorul public nu au adoptat măsuri împotriva
eventualelor fraude pe internet, relevă rezultatele unui studiu pe care SAS
Institute l-a comandat recent institutului Ipsos -RSL.
Potrivit sondajului, 84% din firmele chestionate cred că internetul nu este
sigur, cu toate că 72% din aceste organizaţii afirmă că vor continua să investească
în e-business, întrucât beneficiile pentru companii sunt mai mari decât potenţialele
probleme pe care le-ar putea ridica fraudele.
Studiul indică, de asemenea, şi o oarecare apatie în legătură cu acest subiect.
O cincime dintre directorii responsabili cu prevenirea fraudelor din Marea Britanie
sunt de părere că subiectul nu este tratat cu atenţie la nivelul consiliilor
de administraţie, în timp ce 34% cred că fraudele au doar un impact limitat.
Totuşi, 4 din 5 persoane chestionate s-au declarat îngrijorate de ameninţarea
unor fraude comise de alte companii sau chiar de parteneri, 92% se tem de fraudele
venite din partea clienţilor sau a publicului, iar 90% stau cu ochii pe proprii
angajaţi.
Dintre cei supuşi studiului, 51% au răspuns că investiţiile în noi tehnologii
reprezintă singura soluţie. Totuşi, 77% dintre cei ce au implementat deja unele
măsuri anti-fraudă le consideră suficiente şi doar 36% intenţionează să adopte
noi măsuri în decurs de un an.
Fraudele pot fi extrem de dificil de detectat, mai ales dacă sunt comise de
cineva din interior, care cunoaşte bine sistemele companiei. Dificultatea creşte
odată cu dimensiunile şi complexitatea firmei, dar şi cu gradul de folosire
a internetului.
Potrivit lui Dan Golding, director responsabil cu prevenirea fraudelor la Lloyds
TSB, "Identificarea fraudelor seamănă oarecum cu a căuta acul în carul cu fân.
Cum ratele de creştere ale fraudelor cu cărţi de credit din unele domenii, cum
sunt tranzacţiile în absenţa cardului, au atins nivelul de aproape 180%, situaţia
nu mai poate continua". Compania sa crede că soluţia optimă ar fi folosirea
unor tehnici sofisticate de data mining în paralel cu sistemele predictive deja
existente. Până în prezent, folosind SAS Enterprise Miner, Lloyds TSB a identificat
şi prevenit fraude de peste 2 mil.Ł anual. - D.Ş.
Detalii la: www.sas.com
|