Agora
Media
Libraria Byblos



AgoraNews  





PC Magazine Ro  




NET Report   




Ginfo   




agora ON line   





PC Concrete   





Liste de discuții   




Cartea de oaspeți   




Mesaje   





Agora   








Clic aici
PC Report - ultimul numar aparut


Comentarii și interviuri - PC Magazine Romania, Aprilie  2001
"Dacă încerci să faci multe, din toate, la sfârșitul zilei vei constata că nu ai obținut mai nimic"

Ran Gil
Director de vânzări pentru Europa Centrală și de Est, Lexmark


Cheia succesului? Profesionalismul

Mihaela Cârstea

PC Magazine: Lexmark, o companie destul de tânără dacă ne gândim că nu are decât 10 ani, este prezentă prin imprimantele sale și în România începând din 1994. Începutul lunii martie a acestui an a marcat o schimbare importantă în privința politicii adoptate față de această piață. În ce constau aceste schimbări?

Ran Gil: Într-adevăr, afacerile Lexmark în România s-au derulat până de curând prin firma Macro International. Oamenii de aici sunt foarte bine pregătiți și am fost impresionat de cât de bine au reușit să impună numele Lexmark pe piață. Anul trecut produsele noastre au reprezentat 12-13% din piață. Această situație ne-a determinat să acordăm o mai mare atenție României și să luăm decizia deschiderii unui birou de marketing aici și încheierea unor contracte de distribuție. Biroul de marketing va fi condus de Daniel Ștefan, de la Macro International, și va avea ca atribuții cunoașterea mai bună a produselor noastre pe piață, asigurarea suportului tehnic și a instruirii distribuitorilor, va genera cerere prin canalele de distribuție, va urmări păstrarea la cote înalte a gradului de mulțumire a clienților.

În privința distribuitorilor, am semnat recent un contract cu firma Omnilogic.

PC Magazine: De ce Omnilogic?

Ran Gil: Am intervievat 8 firme înainte de a lua decizia să alegem Omnilogic ca partener. Au existat mai multe argumente în favoarea acestei firme. În primul rând, oamenii de aici sunt foarte competenți, firma având o foarte bună reputație. Omnilogic are o rețea de parteneri cu o largă acoperire geografică, este puternică și stabilă din punct de vedere financiar și este interesată de produsele Lexmark pentru a-și completa gama de imprimante pe care le distribuie deja (Oki și Xerox).

PC Magazine: Intenționați să aveți un număr mare de distribuitori pe piața românească?

Ran Gil: Pentru a vinde mai mult nu e nevoie de mai mulți distribuitori. Piața nu este foarte mare - doar circa 90.000 de imprimante/an, conform IDC - și dacă am avea mulți distribuitori ar exista riscul ca aceștia să-și piardă interesul.

Există o ecuație conform căreia procentul de piață reprezentat de vânzările unei categorii de produse este obținut prin multiplicarea gradului de acoperire al produsului cu gradul de acoperire al canalelor de distribuție și cu cota prognozată de câștig (winning rate). Lexmark are o gamă completă de produse pentru toate tipurile de clienți și medii de lucru, distribuitorul ales are o largă acoperire în țară, pentru a ne crește vânzările trebuie să ne concentrăm pe îmbunătățirea cotei de câștig, pe crearea sistemului. Dacă realizăm aceste lucruri esențiale, ele vor determina în viitor creșterea vânzărilor.

PC Magazine: Care sunt așteptările pentru anul 2001?

Ran Gil: Deși a trecut deja primul trimestru al acestui an cu activități legate de organizare, intenționăm totuși să obținem o creștere a cotei de piață cu cel puțin 3% față de anul trecut, deci să avem la sfârșitul anului 15% din piață.

PC Magazine: Ce produse credeți că se vor vinde mai bine în România?

Ran Gil: Suntem deja prezenți în România cu toată gama noastră de imprimante matriceale, inkjet și laser. Omnilogic se va ocupa cu predilecție de distribuția către clienții mari, cum este de exemplu, deja, Romtelecom.

PC Magazine: Există unii cumpărători care deși recunosc prețul scăzut de achiziție al imprimantelor Lexmark și calitatea oferită de acestea, consideră costul cartușelor a fi prea ridicat.

Ran Gil: Dacă există astfel de zvonuri, ele probabil că vin de la clienții casnici, nu de la firme, deși aceștia nu au nevoie să cumpere prea des cartușe. Eu însămi sunt un utilizator, și atunci când mă duc să-mi cumpăr un cartuș, nu-mi amintesc niciodată când l-am cumpărat pe precedentul. Apoi, dacă nu e nevoie de tipărirea color, se poate folosi doar cartușul de negru.

E greu să compari cartușele destinate diferitelor tipuri de imprimante. E dificil de estimat consumul, nu e ca la produsele alimentare, de exemplu.

O imprimantă nu înseamnă cartușul ei, ci calitatea pe care o oferă.

PC Magazine: Competitorii dumneavoastră: HP, Epson, Xerox au o politică de marketing agresivă pe piața românească. Se va întâmpla același lucru și cu Lexmark?

Ran Gil: Agresiv e un cuvânt mare. Pentru mine, agresiv înseamnă să formez deprinderi, să asigur pregătirea distribuitorilor și partenerilor și să organizez activitatea cu aceștia.

Xerox a investit enorm în reclamă în Europa de Est în ultimul an, iar rezultatele nu au fost pe măsura așteptărilor.

Bugetul de marketing depinde de profitul obținut. Pentru moment nu e suficient de mare pentru a-l investi în reclamă pe TV sau în cotidiene.

Fără nici un dubiu, suntem lideri în tehnologie. Suntem o companie tânără. Suntem focalizați pe aceste produse. Cel mai bun lucru este să fim foarte buni profesioniști, aceasta este cheia succesului.

Dacă încerci să faci multe, din toate, la sfârșitul zilei vei constata că nu ai obținut mai nimic. "A lot of everything means a lot of nothing".


PC Magazine Ro | CD ROM | Redactia | Abonamente | CautareArhive

Copyright © 1999-2002 Agora Media.

[email protected]

LG - LifeŽs Good

www.agora.ro

deltafri

Concurs de Grafica Digitala si Web Design

www.agora.ro

www.agora.ro