Comentarii și interviuri - PC Magazine Romania, Aprilie
2001
|
"Considerăm
că pentru Omnilogic viziunea este un element de valoare adăugată"
|
Gabriel Marin,
Director General Omnilogic BGS
Un lider de necontestat
Mihaela Cârstea
Firma Omnilogic BGS a organizat în perioada 2-4 martie 2001 la Sinaia,
la Centrul de Conferințe din Hotel Mara, întâlnirea anuală a reseller-ilor săi,
prilej cu care am purtat o discuție deosebit de interesantă cu Gabriel Marin,
directorul general al firmei, lideră în ultimii 7 ani pe piața de distribuție
TI din România
PC Magazine: Întâlnirea cu partenerii, ce are loc la începutul lunii
martie, reprezintă atât un moment de analiză a anului ce a trecut, cât și unul
de stabilire a strategiei de viitor. Să începem cu bilanțul. Cum a fost anul
2000 pentru Omnilogic?
Gabriel Marin: Anul trecut am înregistrat o creștere de aproximativ
40%, cele mai spectaculoase rezultate obținându-se în privința "marginilor".
Decizia de a renunța la distribuția de produse Microsoft, luată în vară, a fost
benefică, ajutându-ne să ne focalizăm pe alte direcții. În circa 6 luni am înregistrat
o creștere a profitului de 20-25%, ca urmare a orientării pe segmentele profitabile
ale business-ului.
Anul 2000 a însemnat și introducerea unui nou model de afaceri. Lucrăm în momentul
de față pe patru linii de business: networking și telecomunicații, produse de
uz curent (discuri, monitoare, PC-uri etc.), soluții pentru firme mari, servicii
profesionale. Avem o rețea de parteneri puternică, 70% din cifra noastră de
afaceri realizându-se prin intermediul acesteia.
Omnilogic oferă un portofoliu de produse TI practic fără egal pe piața românească
atât pe partea de sisteme, cât și networking, software și servicii.
Productivitatea pe angajat a fost de 1,5 milioane de dolari, ceea ce ne situează
pe o poziție foarte bună pe plan european.
PC Magazine: Ce intenții aveți pentru viitorul apropiat?
Gabriel Marin: 2001 va fi un an al noilor oportunități. Sper ca situația
generală din țară să se îmbunătățească și să se îmbunătățească și business-ul.
În maximum două-trei luni sperăm ca piața să crească. Vrem să ajungem la mai
mulți clienți, să ne maximizăm cota de piață, să avem o abordare diferențiată
pe diferitele segmente de piață. Încercăm să ne alăturăm partenerii și să-i
specializăm pe segmente de piață. Vrem să ne mărim nivelul de competență. Ne
propunem ca în 2003 să obținem din vânzări 100 milioane de dolari.
PC Magazine: Numărul din revista PC Magazine în care va apărea acest
interviu este dedicat soluțiilor wireless, ce oferă Omnilogic în această direcție?
Gabriel Marin: Avem în momentul de față un portofoliu complet de produse
radio în zona de 2,4 MHz. Avem, de asemenea, unul dintre cele două produse existente
în lume în momentul de față pentru banda de 3,5 MHz. Soluția bazată pe acesta
din urmă sperăm ca anul acesta să ne aducă câteva milioane de dolari.
PC Magazine: Ce alte direcții noi, deosebite, abordați pe zona de
networking?
Gabriel Marin: Omnilogic este printre puținele firme din Europa, care
va căpăta la sfârșitul acestui an expertiză în instalările de infrastructură
UMTS. E poate cea mai mare realizare tehnică a noastră. Vrem ca în următorii
2-4 ani să devenim operatori naționali în dezvoltarea de infrastructură de UMTS.
PC Magazine: Cum abordează Omnilogic afacerile prin internet?
Gabriel Marin: E-business-ul nu reprezintă pentru noi o linie de afaceri
de sine stătătoare, ci mai degrabă o facilitate. Oferim clienților noștri două
pachete soft pentru e-business: CRM și IPR.
Intern, dezvoltăm un proiect B2B, aflat în prezent în fază pilot, urmând să
devină funcțional în câteva luni.
PC Magazine: Internetul a constituit în anii din urmă tehnologia care
ne-a schimbat radical viața, în momentul de față acesta fiind la îndemâna oricui,
commodity, cum spun americanii. Care credeți că ar putea fi următorul element
care ar putea avea un impact asemănător?
Gabriel Marin: Liberalizarea vocii. Aceasta ar putea să ne ofere o oportunitate
imensă.
PC Magazine: Așa cum subliniați mai devreme, Omnilogic urmărește o bună
pregătire a specialiștilor săi. Ce ne puteți spune despre investițiile făcute
în educație?
Gabriel Marin: În ultimul an și jumătate s-au investit 250.000$ în educație
și ne propunem să cheltuim în continuare în următorii 2-3 ani câteva sute de
mii de dolari. Vrem să mărim nivelul de competență, să ne specializăm partenerii
pe anumite nivele de business și competență. Este un lucru esențial pentru reușita
în afaceri.
PC Magazine: Care este cheia succesului companiei Omnilogic? Ce vă
diferențiază de concurență?
Gabriel Marin: Ceea ce ne diferențiază de concurență este valoarea adăugată,
iar aceasta pentru Omnilogic este viziunea.
|