Comentarii şi interviuri - PC Magazine Romania, Aprilie
2001
 |
"Considerăm
că pentru Omnilogic viziunea este un element de valoare adăugată"
|
Gabriel Marin,
Director General Omnilogic BGS
Un lider de necontestat
Mihaela Cârstea
Firma Omnilogic BGS a organizat în perioada 2-4 martie 2001 la Sinaia,
la Centrul de Conferinţe din Hotel Mara, întâlnirea anuală a reseller-ilor săi,
prilej cu care am purtat o discuţie deosebit de interesantă cu Gabriel Marin,
directorul general al firmei, lideră în ultimii 7 ani pe piaţa de distribuţie
TI din România
PC Magazine: Întâlnirea cu partenerii, ce are loc la începutul lunii
martie, reprezintă atât un moment de analiză a anului ce a trecut, cât şi unul
de stabilire a strategiei de viitor. Să începem cu bilanţul. Cum a fost anul
2000 pentru Omnilogic?
Gabriel Marin: Anul trecut am înregistrat o creştere de aproximativ
40%, cele mai spectaculoase rezultate obţinându-se în privinţa "marginilor".
Decizia de a renunţa la distribuţia de produse Microsoft, luată în vară, a fost
benefică, ajutându-ne să ne focalizăm pe alte direcţii. În circa 6 luni am înregistrat
o creştere a profitului de 20-25%, ca urmare a orientării pe segmentele profitabile
ale business-ului.
Anul 2000 a însemnat şi introducerea unui nou model de afaceri. Lucrăm în momentul
de faţă pe patru linii de business: networking şi telecomunicaţii, produse de
uz curent (discuri, monitoare, PC-uri etc.), soluţii pentru firme mari, servicii
profesionale. Avem o reţea de parteneri puternică, 70% din cifra noastră de
afaceri realizându-se prin intermediul acesteia.
Omnilogic oferă un portofoliu de produse TI practic fără egal pe piaţa românească
atât pe partea de sisteme, cât şi networking, software şi servicii.
Productivitatea pe angajat a fost de 1,5 milioane de dolari, ceea ce ne situează
pe o poziţie foarte bună pe plan european.
PC Magazine: Ce intenţii aveţi pentru viitorul apropiat?
Gabriel Marin: 2001 va fi un an al noilor oportunităţi. Sper ca situaţia
generală din ţară să se îmbunătăţească şi să se îmbunătăţească şi business-ul.
În maximum două-trei luni sperăm ca piaţa să crească. Vrem să ajungem la mai
mulţi clienţi, să ne maximizăm cota de piaţă, să avem o abordare diferenţiată
pe diferitele segmente de piaţă. Încercăm să ne alăturăm partenerii şi să-i
specializăm pe segmente de piaţă. Vrem să ne mărim nivelul de competenţă. Ne
propunem ca în 2003 să obţinem din vânzări 100 milioane de dolari.
PC Magazine: Numărul din revista PC Magazine în care va apărea acest
interviu este dedicat soluţiilor wireless, ce oferă Omnilogic în această direcţie?
Gabriel Marin: Avem în momentul de faţă un portofoliu complet de produse
radio în zona de 2,4 MHz. Avem, de asemenea, unul dintre cele două produse existente
în lume în momentul de faţă pentru banda de 3,5 MHz. Soluţia bazată pe acesta
din urmă sperăm ca anul acesta să ne aducă câteva milioane de dolari.
PC Magazine: Ce alte direcţii noi, deosebite, abordaţi pe zona de
networking?
Gabriel Marin: Omnilogic este printre puţinele firme din Europa, care
va căpăta la sfârşitul acestui an expertiză în instalările de infrastructură
UMTS. E poate cea mai mare realizare tehnică a noastră. Vrem ca în următorii
2-4 ani să devenim operatori naţionali în dezvoltarea de infrastructură de UMTS.
PC Magazine: Cum abordează Omnilogic afacerile prin internet?
Gabriel Marin: E-business-ul nu reprezintă pentru noi o linie de afaceri
de sine stătătoare, ci mai degrabă o facilitate. Oferim clienţilor noştri două
pachete soft pentru e-business: CRM şi IPR.
Intern, dezvoltăm un proiect B2B, aflat în prezent în fază pilot, urmând să
devină funcţional în câteva luni.
PC Magazine: Internetul a constituit în anii din urmă tehnologia care
ne-a schimbat radical viaţa, în momentul de faţă acesta fiind la îndemâna oricui,
commodity, cum spun americanii. Care credeţi că ar putea fi următorul element
care ar putea avea un impact asemănător?
Gabriel Marin: Liberalizarea vocii. Aceasta ar putea să ne ofere o oportunitate
imensă.
PC Magazine: Aşa cum subliniaţi mai devreme, Omnilogic urmăreşte o bună
pregătire a specialiştilor săi. Ce ne puteţi spune despre investiţiile făcute
în educaţie?
Gabriel Marin: În ultimul an şi jumătate s-au investit 250.000$ în educaţie
şi ne propunem să cheltuim în continuare în următorii 2-3 ani câteva sute de
mii de dolari. Vrem să mărim nivelul de competenţă, să ne specializăm partenerii
pe anumite nivele de business şi competenţă. Este un lucru esenţial pentru reuşita
în afaceri.
PC Magazine: Care este cheia succesului companiei Omnilogic? Ce vă
diferenţiază de concurenţă?
Gabriel Marin: Ceea ce ne diferenţiază de concurenţă este valoarea adăugată,
iar aceasta pentru Omnilogic este viziunea.
|