Agora
Media
Libraria Byblos



AgoraNews  





PC Magazine Ro  




NET Report   




Ginfo   




agora ON line   





PC Concrete   





Liste de discuții   




Cartea de oaspeți   




Mesaje   





Agora   








Clic aici
PC Report - ultimul numar aparut


In direct - PC Magazine Romania, Decembrie  2001

Intel vs Intel

Ce urmărește Intel pe piața românească
• Cunoașterea necesităților pieței și oferirea produselor și programelor corespunzătoare acestora
• Asistarea asamblorilor locali în scopul creșterii afacerilor acestora prin introducerea celor mai noi tehnologii
• Sprijinirea distribuitorilor locali pentru ca aceștia să poată oferi cele mai noi produse simultan cu lansarea lor pe plan mondial
• Sprijinirea guvernului și a marilor organizații să înțeleagă strategiile Intel, precum și noile produse și tehnologii
• Asistența producătorilor multinaționali de PC-uri
• Educarea pieței
• Căutarea în permanență de noi oportunități pe piață, inclusiv a investițiilor potențiale
• Să fie un furnizor de soluții multiple pentru clienții din România

Cel mai important competitor Intel pe piața românească este Intel, iată o afirmație ce poate părea puțin ciudată, dar ea reflectă realitatea. Cel puțin așa afirma Predrag Jaksie, Chanel Sales Manger al Intel pentru Europa Centrală și de Sud-Est, la o conferință de presă organizată la București pe 5 noiembrie. Motivul? Piața neagră. Intrarea produselor pe căi ocolite, în special din Ungaria.

Cu toate că piața românească are un potențial important, gradul de dezvoltare al afacerilor nu justifică pentru moment, dar nici pentru viitorii 2-3 ani un birou reprezentativ. Totuși, lucrurile au evoluat. Din luna septembrie numărul persoanelor având funcția de "local channels representative" s-a dublat, existând în acest moment o persoană responsabilă pentru zona de sud a țării (localizată în București) și o alta pentru zona de nord (localizată în Cluj-Napoca). Acestea sunt cele mai importante funcții Intel în România, altele, cum ar fi cele de account manager, business development manager și channel business manager, fiind acoperite de persoane care răspund de mai multe țări din zonă.

În privința parteneriatelor, pe piața românească există doi distribuitori: Asbis și Elko/TDS, 200 de integratori și șase Intel Premier Providers: Aris, Comrace, Iren, Maguay, Procons și Shark, aceștia din urmă asigurând suportul tehnic necesar pieței interne. La începutul lunii noiembrie au fost organizate, pentru prima oară în România, cursuri pentru personalul tehnic și de vânzări al firmelor partenere în două localități ale țării: București și Cluj-Napoca, un semn al atenției sporite acordate evoluției afacerilor din România.

Întrebat de modul de penetrare a noilor tehnologii în țările Europei Centrale și de Sud-Est, Predrag Jaksie a afirmat că deosebirile esențiale există la nivelul utilizatorilor de acasă, România fiind mai sensibilă la prețurile de achiziție decât țările vecine, procesoarele Celeron reprezentând totuși o opțiune majoritară în întreaga regiune.

În privința contractelor importante, a clienților mari, situația este asemănătoare, aici criteriile fiabilității, performanțelor, costului total al proprietății fiind prioritare.

S-au încercat și discuții la nivel guvernamental, rămase pentru moment fără rezultate concrete. După cum spunea reprezentantul Intel, fiecare țară are specificul său și trebuie să te adaptezi la realitățile locale.

Conform IDC, produsele Intel reprezintă în prezent în România 65-70% din piață, iar compania caută cele mai bune soluții pentru creșterea acestui procent.- MC



 


PC Magazine Ro | CD ROM | Redactia | Abonamente | CautareArhive

Copyright © 1999-2002 Agora Media.

[email protected]

LG - LifeŽs Good

www.agora.ro

deltafri

www.agora.ro

www.agora.ro

www.agora.ro